Dilemma2014

Mit dilemma #45

46 indlæg i dette emne

Jeg mente at du havde meget styr på det. :) Det undrede mig, at du helt præcist vidste, hvornår du havde ÆL (at du så troede at man ikke kunne blive gravid dagen efter er noget andet...) Jeg ved nemlig ikke selv, PRÆCIS hvornår jeg har ÆL. Og jeg troede egentlig kun, at det var noget man holdt øje med, hvis man ønskede at blive gravid. :)

Anyway bare en undren :balloons

Held og lykke med at fortælle manden, at der kommer et barn mere. Jeg håber, at han bliver glad :goodluck

Årh jeg ved nu også som regel hvornår jeg har ÆL fordi jeg mærker det eller ser tegnene, selv om jeg ikke prøver at blive gravid. Jeg kan nu ikke sige det med 1 dags nøjagtighed, men i hvert fald med 2. Jeg har også engang prøvet sikre perioder, faktisk to gange, den første gang blev jeg først gravid efter 9 mdr, den anden gang jeg brugte sikre perioder/passe på blev jeg gravid efter 3 mdr da jeg fik ÆL ca 10 dage før forventet. For mit vedkommende var det fordi det var ok hvis jeg skulle blive gravid at vi tog den risiko (heldigvis :whistling )

Så til TS der er mange før dig som er blevet gravide ved at "passe på" og det ved din mand formentlig også godt. Held og lykke med den snak, håber han kan få lov at overveje det og bliver varm på ideen, når du nu allerede ved at du vil have barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh jeg ved nu også som regel hvornår jeg har ÆL fordi jeg mærker det eller ser tegnene, selv om jeg ikke prøver at blive gravid. Jeg kan nu ikke sige det med 1 dags nøjagtighed, men i hvert fald med 2. Jeg har også engang prøvet sikre perioder, faktisk to gange, den første gang blev jeg først gravid efter 9 mdr, den anden gang jeg brugte sikre perioder/passe på blev jeg gravid efter 3 mdr da jeg fik ÆL ca 10 dage før forventet. For mit vedkommende var det fordi det var ok hvis jeg skulle blive gravid at vi tog den risiko (heldigvis :whistling )

Så til TS der er mange før dig som er blevet gravide ved at "passe på" og det ved din mand formentlig også godt. Held og lykke med den snak, håber han kan få lov at overveje det og bliver varm på ideen, når du nu allerede ved at du vil have barnet.

Der kan man bare se :) Jeg har da også en fornemmelse, men slet ikke så præcis, og man hører jo så meget om test for ÆL herinde (blandt dem, der ønsker at blive gravide), så det kom lidt bag på mig, at man kunne være så bevidst om det uden at planlægge. For at være ærlig, så tænkte jeg nok lidt sådan, som Nummer 4 forudser at TSs mand vil tænke: At det måske ikke var så uplanlagt endda :blush

But you live and you learn :) Og idag lærte jeg så lidt om ÆL :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg ved nu også som regel hvornår jeg har ÆL fordi jeg mærker det eller ser tegnene, selv om jeg ikke prøver at blive gravid. Jeg kan nu ikke sige det med 1 dags nøjagtighed, men i hvert fald med 2. Jeg har også engang prøvet sikre perioder, faktisk to gange, den første gang blev jeg først gravid efter 9 mdr, den anden gang jeg brugte sikre perioder/passe på blev jeg gravid efter 3 mdr da jeg fik ÆL ca 10 dage før forventet. For mit vedkommende var det fordi det var ok hvis jeg skulle blive gravid at vi tog den risiko (heldigvis :whistling )

Så til TS der er mange før dig som er blevet gravide ved at "passe på" og det ved din mand formentlig også godt. Held og lykke med den snak, håber han kan få lov at overveje det og bliver varm på ideen, når du nu allerede ved at du vil have barnet.

Enig - det var også, hvad jeg forsøgte at skrive. Det er meget usikkert - i bedste fald +/- 1 døgn, og dermed ikke så velegnet som prævention. Ihvertfald ikke, hvis man går tæt på perioden - og hvis det er meget vigtigt ikke at blive gravid :)

Men igen - jeg håber TS's mand tager det pænt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mente at du havde meget styr på det. :) Det undrede mig, at du helt præcist vidste, hvornår du havde ÆL (at du så troede at man ikke kunne blive gravid dagen efter er noget andet...) Jeg ved nemlig ikke selv, PRÆCIS hvornår jeg har ÆL. Og jeg troede egentlig kun, at det var noget man holdt øje med, hvis man ønskede at blive gravid. :)

Anyway bare en undren :balloons

Held og lykke med at fortælle manden, at der kommer et barn mere. Jeg håber, at han bliver glad :goodluck

Jeg kan faktisk mærke på min krop hvornår ÆL er. :)

Meeen alligevel ikke for Alma kom jo lidt bag på os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan faktisk mærke på min krop hvornår ÆL er. :)

Meeen alligevel ikke for Alma kom jo lidt bag på os :)

Jeg kan også mærke, hvornår jeg har ægløsning. Regnede bare ikke med, at der var fare på færde 2 døgn efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mente at du havde meget styr på det. :) Det undrede mig, at du helt præcist vidste, hvornår du havde ÆL (at du så troede at man ikke kunne blive gravid dagen efter er noget andet...) Jeg ved nemlig ikke selv, PRÆCIS hvornår jeg har ÆL. Og jeg troede egentlig kun, at det var noget man holdt øje med, hvis man ønskede at blive gravid. :)

Anyway bare en undren :balloons

Held og lykke med at fortælle manden, at der kommer et barn mere. Jeg håber, at han bliver glad :goodluck

Jeg har aldrig skrevet, at jeg ikke vidste noget om,at man kunne blive gravid dagen efter. Hvor læser du det henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også mærke, hvornår jeg har ægløsning. Regnede bare ikke med, at der var fare på færde 2 døgn efter.

Men hvis det f.eks er pga smerter, at du kan mærke det, eller ÆL-slim, så kan det være svært at sige præcist, om det sker nu eller om nogle timer, eller måske endda dagen efter :)

Jeg blev ihvertfald overrasket, da vi var i behandling. Selvom jeg havde alle "mine" symptomer på ÆL - og troede løbet var kørt i den cyklus - så viste en skanning dagen efter, at ÆL slet ikke var sket endnu. Så det er altså virkelig svært at være helt sikker.

Har du fået snakket med manden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig skrevet, at jeg ikke vidste noget om,at man kunne blive gravid dagen efter. Hvor læser du det henne?

Min fejl, 2 dage efter. Du nævnte noget med at du havde læst at ægget levede er døgn og at du ikke regnede med at der skete noget to dage efter. Eller noget i den stil - ikke? :)

Men min pointe var egentlig også bare, at jeg synes, at du lyder til at have så godt styr på din æl at jeg godt lidt kan forstå, hvis din mand skulle tænke, at du kunne have undgået at blive gravid hvis du ville.

Nå men den her besked skriver jeg bare for at forklare, hvad jeg mente, det var ikke for at vade i det, og jeg håber stadig at din mand bliver glad for barnet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fejl, 2 dage efter. Du nævnte noget med at du havde læst at ægget levede er døgn og at du ikke regnede med at der skete noget to dage efter. Eller noget i den stil - ikke? :)

Men min pointe var egentlig også bare, at jeg synes, at du lyder til at have så godt styr på din æl at jeg godt lidt kan forstå, hvis din mand skulle tænke, at du kunne have undgået at blive gravid hvis du ville.

Nå men den her besked skriver jeg bare for at forklare, hvad jeg mente, det var ikke for at vade i det, og jeg håber stadig at din mand bliver glad for barnet :goodluck

Jeg er helt enig. Havde jeg været din mand, havde jeg nok følt mig "ført bag lyset".. Derfor ville jeg spille med helt åbne kort, og fortælle ham det med det samme.. Også give ham tiden væk hjemmefra til at tænke på det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at du skal fortælle det til din mand snarest muligt. Og så skal du altså ikke have dårlig samvittighed over at du er blevet gravid. Du og manden er lige gode om det. Der vil altid være en risiko for at blive gravid, når man dyrker sex, uanset hvornår i cyklus man gør det. Risikoen er selvfølgelig væsentlig højere når man ikke anvender prævention.

Håber at du og manden finder ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt også, at du skal fortælle din mand det med det samme, selvom at det er svært :kiss Selvom du har været klar over, at i havde sex meget tæt på din ægløsning (og din mand måske ikke har), så mener jeg bestemt heller ikke, at det er din "skyld", at du er blevet gravid. Din mand er satme ikke for klog - ja, undskyld mig - hvis han tror, der ingen risiko er for graviditet, når i ikke bruger beskyttelse! Så må han sgu også være med på, hvis du skulle blive gravid. Syns det er total modstridende fra hans side af, at ytre han på ingen måde ønsker et barn mere, men alligevel vælger at have ubeskyttet sex med dig :box Han er jo tydeligvis klar over, at du ønsker et barn mere. Jeg håber rigtig meget, at i finder ud af det sammen, og at en baby mere måske alligevel ikke er så uønsket fra din mands side af :kiss Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt også, at du skal fortælle din mand det med det samme, selvom at det er svært :kiss Selvom du har været klar over, at i havde sex meget tæt på din ægløsning (og din mand måske ikke har), så mener jeg bestemt heller ikke, at det er din "skyld", at du er blevet gravid. Din mand er satme ikke for klog - ja, undskyld mig - hvis han tror, der ingen risiko er for graviditet, når i ikke bruger beskyttelse! Så må han sgu også være med på, hvis du skulle blive gravid. Syns det er total modstridende fra hans side af, at ytre han på ingen måde ønsker et barn mere, men alligevel vælger at have ubeskyttet sex med dig :box Han er jo tydeligvis klar over, at du ønsker et barn mere. Jeg håber rigtig meget, at i finder ud af det sammen, og at en baby mere måske alligevel ikke er så uønsket fra din mands side af :kiss Held og lykke :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde læst, at ægget lever i et døgn, så havde ikk selv regnet med to døgn, men kan se ved efterlæsning, at ikke alle sites er lige enige.

Jeg tester i morgen tidlig. Testede for nogle dage siden, en dag før forventet mens. Trods aftenurin kom stregen inden for 1 min. Håber ikke, at det betyder tvillinger?

... Ikke for at træde i det, men jeg citerer dig selv nu, bare lige for at runde den med barbamama af....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Ikke for at træde i det, men jeg citerer dig selv nu, bare lige for at runde den med barbamama af....

Forstår ikke, hvor du vil hen med dette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, uanset tidspunkt for hvornår hvad er sket - hvordan går det egentlig? Har du det godt - har du fået talt med din mand, eller måske fundet ud af, hvornår det ville være et godt tidspunkt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, uanset tidspunkt for hvornår hvad er sket - hvordan går det egentlig? Har du det godt - har du fået talt med din mand, eller måske fundet ud af, hvornår det ville være et godt tidspunkt?

Han ved besked og tager det forbløffende roligt. Jeg har sagt, at vi kan tage det op igen efter hans udenlandsrejse.

Mht. hvornår hvad er sket, så er jeg overrasket over hvor mange, der går op i, om jeg har gjort det bevidst eller ej. Det er jo slet ikke dét, som mit spørgsmål gik på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ved besked og tager det forbløffende roligt. Jeg har sagt, at vi kan tage det op igen efter hans udenlandsrejse.

Mht. hvornår hvad er sket, så er jeg overrasket over hvor mange, der går op i, om jeg har gjort det bevidst eller ej. Det er jo slet ikke dét, som mit spørgsmål gik på.

Godt at du fik det sagt. Og så tænker jeg også, at der er ret stor forskel på, at man har en teoretisk holdning til noget, og så lige pludselig stå i det virkelige liv og skal tage stilling til en graviditet. Jeg håber, I bliver enige :)

Mht. det andet. Ja... Nogle gange går der lidt principielle diskussioner i tingene herinde. Men jeg tror, du kan være helt sikker på, at folk vil dig det bedst og give dig det bedste råd de kan ud fra deres synsvinkel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg syntes godt du kan skrive et brev til ham når han er af sted. så har han tid til at tænke tingene igennem inden i ses igen. hvis du fortæller ham det før han tar af sted, så lægger du også op til at beslutningen skal tages før han tar af sted. og det risikere at blive noget jab jab hvor han tænker mere på arbejde, og stress, end at få tænkt det ordenligt igennem. så jeg holder på et brev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ved besked og tager det forbløffende roligt. Jeg har sagt, at vi kan tage det op igen efter hans udenlandsrejse.

Mht. hvornår hvad er sket, så er jeg overrasket over hvor mange, der går op i, om jeg har gjort det bevidst eller ej. Det er jo slet ikke dét, som mit spørgsmål gik på.

Godt at høre, at han tog det roligt :)

- og til det andet, så skrev jeg det (som jeg vist også nævnte) kun af bekymring, så du kunne være forberedt, hvis han skulle få den tanke. Det var såmen det hele. For os andre kan det jo være fuldstændig ligegyldigt, om du har gjort det bevidst eller ej :)

Men hvor lyder det godt, at han tilsyneladende tager det pænt! (det manglede også bare, når han har "været med til det" ;) )

Rigtig meget held og lykke med det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har indrømmet, at han har gået og leget med tanken om det 3. barn. Vi har to børn af samme køn, men han har drømt skjult om det andet køn. Han ønsker ikke at 3. barn er af samme køn, som de to første. Jeg forstår ham, men kan jo intet lov. Han har været i banken for at undersøge vores økonomi, men rådgiveren sagde, at der mangler 3000 kr. pr.måned for at nummer 3 kan være der. Spurgte min mand, om det så betød, at jeg skal på operationsbordet? Svaret lød" : at det var ikk et han sagde". Han svarede også nej til, at mit tilbud om, at jeg kunne tage et ekstra job. Vi har et stort hus, stor bil og gode jobs.

Hvor mange går overhovedet i banken for at spørge, om der er råd til et barn mere?

Han kørte i morges inden vi andre stod op og svarer ikke på mobilen. Jeg har det af helvede til. Jeg ønsker ikke at splitte familien, men jeg kan heller ikke slå ihjel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ved ikke lige, hvad jeg rigtig skal svare dig. Jeg tænker bare, at grunden til at din mand måske gik i banken var bare for at få lagt et budget til, når den lille kommer. Det kunne jo være hans måde at vise interesse på, her får han så et chok, da han opdager, hvordan det står til...Jeg tror, at grunden til, at han ikke svarer dig, er, at han lige har brug for tid til at tænke sig om. Jeg tror heller ikke, du skal være bange for, at han tænker abort igen, jeg tror bare, han lige er ved at finde ud af, hvor han skal finde de 3000 kr henne. Måske du til han kommer hjem kan gøre overvejelser om, hvor I eventuelt kan spare lidt. Ja jeg ved ikke lige, om du kan bruge mit svar til noget. Jeg ved bare, at når en mand er sur/frustreret/bekymret er det bedste nogle gange lige at give ham tid, og når han så kommer hjem, så vent til han er klar til at tale. Tusind tanker og en kæmpe krammer herfra :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER