Mynthe

Hvornår går i på barsel?

15 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger, hvornår går i på barsel?

Eller måske rettere hvor længe fortsætter i med at arbejde.

Jeg har jo selv termin d. 31-10-13, men håber at kunne nå at afslutte mit sidste fag. Det slutter officielt d. 8-11, altså 8 dage efter min termin, men jeg regner med at kunne aflevere det afsluttende projekt ugen før, på min terminsdag. (Hvis jeg da ikke føder før).

Jeg synes ideen om at blive færdig inden barsel er rigtig tiltalende, men omvendt kan jeg også godt misunde jer der får tid til at gå og vente og dyrke redebyggeriet lidt mere end jeg får tid til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg studerer stadig og har ved siden af et studiejob med at tage blodprøver på hospital.

På studiet skulle jeg være påbegyndt speciale her efter ferien + have nogle mindre kurser. Specialet har jeg måtte udsætte et år, så har 3 ugers kurser i september og så har jeg egentlig fri.

Mht studiejob ved jeg ikke rigtig, da det efterhånden er ret hårdt fysisk med alle de skæve arbejdsstillinger og al den gåen rundt, omvendt er det meget rart at supplere SU'en lidt :)

(Jeg har termin 11/11)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går sygemeldt, men min barsel træder i kraft fra 4/11. Jeg har termin 25/11

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er offentlig ansat, så jeg starter barsel 8 uger før min termin - min sidste arbejdsdag bliver 13. September. Jeg synes det er svært at få gjort klar - jeg får 3 uger med den barselsvikar vi har fundet, men jeg aner ikke hvordan jeg skal sætte hende ind i hvad jeg laver - men det finder jeg nok ud af :-)

Jeg læste stadig første gang, jeg var gravid og havde termin 13. December - perfekt jeg kunne færdiggøre semestret uden de store problemer og havde så en uge eksamen midt i januar - men der ville jeg jo også forlængst have født, så det gik nok....men, men jeg fødte først 31. December og da jeg nåede eksamen havde jeg fået brystbetændelse og var syg og træt. Min mor kom og hentede ham nogle timer ad gangen, hvor jeg skulle have ro til at skrive, men hver gang sov jeg som en sten. Tre dage inde i den uge jeg havde til at skrive opgaven, gav jeg op og meldte mig syg - men tog sygeeksamen sommeren efter uden problemer :-) Blot en lille historie om hvor svært det kan være at planlægge med babyer og fødsler ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går sygmeldt nu, men min barsel skulle begynde 9 september 8 uger før termin.... Jeg arbejder på et bosted for unge med svære hjerneskader så det er et ret tungt arbejde..., men mange flyt og løft på en dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ferie nu, var sygemeldt det meste af tiden op til ferien pga. hyperemesis. Skulle egentlig starte igen på næste semester til september, men fordi det er tvillinger, bliver jeg sygemeldt fra uge 24, som er inden, det semester starter og derefter barsel, så jeg har nærmest gået hjemme hele graviditeten :/ Men pyt, jeg hygger mig og har absolut ikke kunnet holde til at tage på universitetet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er offentligt ansat og går på barsel d. 27. september. Jeg bliver dog på arbejde en dag om ugen i okt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på barsel fredag d. 11/1, fire uger før termin. Jeg ser virkelig frem til det, påtrods af deltids sygemelding synes jeg mit erhverv (slagter) er enormt hårdt især pga bækkenløsning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har termin slut oktober, men mon ikke jeg føder i november ;)

Jeg går fra på barsel tre uger før termin, dvs. min første barselsdag først er den 7.oktober. Der er godt nok laaaang tid til lige nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har termin slut oktober, men mon ikke jeg føder i november ;)

Jeg går fra på barsel tre uger før termin, dvs. min første barselsdag først er den 7.oktober. Der er godt nok laaaang tid til lige nu!

Der er godt nok lang tid til - håber ikke dit arbejde er hårdt fysisk :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er offentlig ansat, så jeg starter barsel 8 uger før min termin - min sidste arbejdsdag bliver 13. September. Jeg synes det er svært at få gjort klar - jeg får 3 uger med den barselsvikar vi har fundet, men jeg aner ikke hvordan jeg skal sætte hende ind i hvad jeg laver - men det finder jeg nok ud af :-)

Jeg læste stadig første gang, jeg var gravid og havde termin 13. December - perfekt jeg kunne færdiggøre semestret uden de store problemer og havde så en uge eksamen midt i januar - men der ville jeg jo også forlængst have født, så det gik nok....men, men jeg fødte først 31. December og da jeg nåede eksamen havde jeg fået brystbetændelse og var syg og træt. Min mor kom og hentede ham nogle timer ad gangen, hvor jeg skulle have ro til at skrive, men hver gang sov jeg som en sten. Tre dage inde i den uge jeg havde til at skrive opgaven, gav jeg op og meldte mig syg - men tog sygeeksamen sommeren efter uden problemer :-) Blot en lille historie om hvor svært det kan være at planlægge med babyer og fødsler ;-)

Jeg har også et par gange tænkt at det jo kan være at den lille sætter en stopper for mine planer, men så tager jeg bare en sygeeksamen når jeg har overskud til det igen. Jeg kan jo ikke gøre meget hvis tingene ikke går som jeg troede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går fra 2 uger før, dvs. noget der ligner den 8. November. Jeg har selv valgt, at det skal ligge så sent, men hvis jeg fortsat er så ubesværet som nu, så ser jeg det ikke som et problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 uger før termin! Så i slutningen af september en gang:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver nok så sent som muligt... Har masser sf store job opgaver som lige skal afklares. Sidste store ting den 20. Oktober som er lige 4 uger op til så håber at gå på barsel der:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også et par gange tænkt at det jo kan være at den lille sætter en stopper for mine planer, men så tager jeg bare en sygeeksamen når jeg har overskud til det igen. Jeg kan jo ikke gøre meget hvis tingene ikke går som jeg troede.

Kender også en der er gået til eksamen dagen efter hun havde født, med fint resultat - så det afhænger jo meget af hvordan man har det og om tingene går som forventet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER