jsc

Nyt medlem melder sig ind :-)

10 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen de sidste måneder, men har ikke blandet mig eller præsenteret mig - grunden er, at jeg for 1½ år side nåede at melde mig i en terminsgruppe og så efterfølgende aborterede og det var lidt træls - så denne gang ville jeg vente, til jeg var sikker. Tiden er bare fløjet og min graviditet har indtil nu været lidt turbolent, hvorfor jeg bare er blevet ved med at udskyde...

Jeg hedder Jeanett og er 38 år og jeg er 25+0 i dag og har termin 13. november. Jeg har en dreng i forvejen på 14 og min mand har en dreng og en pige på 11 og 13, som bor hos os hver 2. uge - og vi har så langt om længe besluttet at ville have en sammen :hurra Det har taget os næsten to år at blive gravide med en enkelt decideret abort i 8. uge og et par lige ved og næsten graviditeter, hvor mens kom en uge eller to for sent (med svagt positive tests). Ved aborten fandt de ud af, at jeg havde en muskelknude i livmodervæggen, som de vurderde var skyld i det og den fik jeg fjernet sidste år i maj ved en kikkertoperation - men blev så først gravid i februar i år igen.

Jeg venter en lille dreng - både han og jeg er blevet tjekket og kontrolleret virkelig meget indtil nu. Først fordi min doubletest ikke var for god, efterfølgende fordi de fandt ud af til en tidlig misdannelsens scanning, at jeg/han mangler et blodkar i navlestrengen (har to, hvor der normalt er tre). Jeg har både fået taget det der hedder en føtal DNA (blodprøve sendt helt til USA) og en fostervandsprøve - alt med godt resultat. Resultatet på fostervandsprøven fik vi sidst i juni og tænkte så, nu er alt godt, nu kan vi slappe af og jeg kan nyde min graviditet og vi tog på ferie til Spanien først i juli.

På vej hjem i forrige uge opdager jeg så, at jeg bløder lidt og vi kører til det nærmeste hospital, som er i Toulouse Frankrig. Her finder de ud af, at jeg har forliggende moderkager, der går ned forbi min livmodermund. Jeg bliver indlagt til observation i 2 døgn inden jeg får lov at flyve hjem. Herhjemme bliver jeg også tjekket igen - alt ser fornuftigt ud, men moderkagen går ganske rigtigt lidt ned foran livmodermunden og jeg får besked på at tage det med ro. Selv om jeg synes, jeg har taget det med ro, lykkedes det mig alligevel i weekenden at bløde lidt igen og jeg fik et døgn på Aalborg Sygehus til observation :unsure Der er tale om meget små blødninger og jeg har en endog meget livlig lille dreng i maven, som er god til at sparke næsten hele tiden, så jeg har en god fornemmelse - men må da indrømme at jeg indtil videre ikke har haft den graviditet, jeg drømte om.

Min første graviditet var fuldstændig problemfri - bortset fra, at jeg gik næsten 3 uger over tid og fik en kæmpe baby på 4520 ;)

Men nu er jeg altså ved at være noget så langt, at vi tør tro på det. Min barselsvikar på arbejde er fundet og jeg går på barsel om små 6 uger (med mindre flere blødninger sætter en stopper for det før) og vi er så småt gået igang med at kigge på barnevogn o.l.

Glæder mig til at deltage i lidt "almindelig" graviditets snak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til! :)

Er ked af at høre om alle dine problemer med at nå hertil, men det lyder da dejligt at han er aktiv derinde :)

Har selv tidligere haft en MA så bliver også nemt bekymret, så det er bare superdejligt med et aktivt bøllefrø som sparker og møffer derudaf, så man kan følge lidt med i de har det godt derinde :)

Tillykke med jeres lille super-dreng! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til.. :-) glæder mig til at følges med dig. Det lyder som en hård start, men jeg håber at du/i kan få lov til at nyde resten af graviditeten i fred og ro :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sikken vej til denne vidunderlige baby som kommer snart! Tillykke og velkommen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til, og sikke en tur i har været igennem. Håber du får lov at nyde den sidste tid og glæder mig til at følge dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til! Det er da træls at I har været i gennem så meget hidtil... Måske er det en trøst at vide, at du og den lille dreng i maven nu er tjekket ekstra grundigt... Held og lykke videre, jeg krydser fingre for, at graviditeten bliver problemfri fra nu af!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen :-)

Glæder mig til at dølges med dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med en lille dreng :) Håber resten af graviditeten bliver lidt nemmere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak allesammen - ja, jeg satser også på en nemmere graviditet fra nu af - og en fuldstændig fantastisk fødsel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER