Unknown

Slettes

247 indlæg i dette emne

:kram Sikke en øv putning! :(

Jeg kan skisme ikke lige gennemskue, hvad du skulle have gjort. :chin: Mit bedste bud er at du enten skulle have ladet være med at skride ind da legen tog overhånd og stadig forholdt dig kedelig, eller at du skulle være gået ud. Jeg ved i hvert fald med Mar at hvis jeg begynder at skulle bruge armkræfter i en eller anden kamp, så koger han op og så fjerner vi os fra putteroen. Igår væltede han sig også rundt i sengeranden, men jeg lod ham gøre det og besluttede at jeg ikke ville reagere, og at jeg bare kunne sætte den på plads når han sov. Men ja, jeg aner det ikke :unsure

Ps. Valdemar der vælter rundt i sengeranden ;) :

http://imgur.com/6ksG2PS

Gad godt at have set Zoeys shake :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm Zoey er lige vågnet i skrig. Henrik gik derind og forsøgte at give sut som han fik kastet direkte i hovedet igen: det samme med vand. Han lagde hende ned og puttede dynen op af ryggen og bamsen i hånden. Så faldt hun til ro igen. Tror desværre hendes korte middagslure arbejder imod os. Så hun blir overtræt. Må hellere få startet den putning tidligere så hun får lidt flere timer om natten

Kender du denne side?

http://www.babysleepsite.com/sleep-training/baby-sleep-learning-like-walking/

Hun gaar meget op i at dagssoevnen skal fungere, fordi det hjaelper meget paa nattesoevnen. jeg ved ikke, om du kan bruge den indgangsvinkel til noget, men det kan ikke skade at kigge :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hmm, jeg tænker, om du skal prøve noget helt andet.

Hvis Zoey har ondt, og det har hun jo, og yderligere er der uro på, overtræt, underskud af søvn osv, ville jeg prøve med noget, som virker fysisk behageligt på hende, fjerner smerten lidt, og får hende til at tænke på noget rart i forbindelse med putning. Det kan også få hende til ikke at lege i sengen, for der er noget rart at lægge sig ned til og det er en føntørrer!

Jeg ved ikke, om I nogensinde har brugt en, men vi har gjort det et hav af gange, fordi det simpelthen er så beroligende fysisk og psykisk. Jeg synes, det virker som om, der er for mange ting, der er trælse for lille Zoey nu, at det egentlig ikke handler om, at hun skal kunne putte selv. Hun skal først og fremmest føle, at det er rigtig rart at blive puttet, og at hun føler, at nogen gør noget for at aflede, hvis hun har ondt for eksempel.

Jeg aer bare omkring ansigtet med den ene hånd samtidig med at jeg føntørrer blidt og lidt lunt og begge drenge falder til ro med det samme, og de falder hurtigere i søvn. Jeg er der, men det føles ikke så hårdt at putte, når man selv føler, man gør noget rart i stedet for at røvkede sig. Og jeg tror også det ville være godt for dig med en sjus eller to, for det er rigtig hårdt for dig nu.

Jeg ville ikke være bange for at komme ud på et skråplan med en føntørrer - den er til at stoppe igen.

Jeg har gjort det, at jeg har sneget mig ud, hvis det tog lidt lang tid at putte, mens føntørreren forblev tændt i rummet et sted, hvor de selvfølgelig ikke kunne få fat på den. Nogle gange er de bare faldet i søvn, andre gange er jeg blevet opdaget, og er så bare smuttet ind og ae lidt igen og så smuttet ud.

For os har det simpelthen været guld værd at gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg tænker, om du skal prøve noget helt andet.

Hvis Zoey har ondt, og det har hun jo, og yderligere er der uro på, overtræt, underskud af søvn osv, ville jeg prøve med noget, som virker fysisk behageligt på hende, fjerner smerten lidt, og får hende til at tænke på noget rart i forbindelse med putning. Det kan også få hende til ikke at lege i sengen, for der er noget rart at lægge sig ned til og det er en føntørrer!

Jeg ved ikke, om I nogensinde har brugt en, men vi har gjort det et hav af gange, fordi det simpelthen er så beroligende fysisk og psykisk. Jeg synes, det virker som om, der er for mange ting, der er trælse for lille Zoey nu, at det egentlig ikke handler om, at hun skal kunne putte selv. Hun skal først og fremmest føle, at det er rigtig rart at blive puttet, og at hun føler, at nogen gør noget for at aflede, hvis hun har ondt for eksempel.

Jeg aer bare omkring ansigtet med den ene hånd samtidig med at jeg føntørrer blidt og lidt lunt og begge drenge falder til ro med det samme, og de falder hurtigere i søvn. Jeg er der, men det føles ikke så hårdt at putte, når man selv føler, man gør noget rart i stedet for at røvkede sig. Og jeg tror også det ville være godt for dig med en sjus eller to, for det er rigtig hårdt for dig nu.

Jeg ville ikke være bange for at komme ud på et skråplan med en føntørrer - den er til at stoppe igen.

Jeg har gjort det, at jeg har sneget mig ud, hvis det tog lidt lang tid at putte, mens føntørreren forblev tændt i rummet et sted, hvor de selvfølgelig ikke kunne få fat på den. Nogle gange er de bare faldet i søvn, andre gange er jeg blevet opdaget, og er så bare smuttet ind og ae lidt igen og så smuttet ud.

For os har det simpelthen været guld værd at gøre.

Hvor gamle er dine børn?

For jeg tænker lidt at det bliver da noget værre bøvl, at vænne barnet af med den vane senere hen. :unsure

Jeg tror dog du har ret i meget af det du skriver, men lige med føntørring tænker jeg, at det måske ikke er en smart vane at give de små, hvis hensigten med putningen er at man siger godnat og går? :unsure

Gittepit; følg din intuition og hvad du føler rigtigt for Zoey :) hvis det er at hun skal finde ud af det selv lidt, så er det det :) du finder jo kun ud af de ting der virker, ved at udelukke en masse som ikke gør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 4 - natten

Henrik fil jo Z til at sove igen da hun vågnede grædende. Kl 00:20 vågnede hun igen. Hun kom ind til os. Fik lidt vand, ren ble og sov så videre :) hun vågnede en enkelt gang mere hvor hun fik vand, sut med aftamed og sov så igen. Indtil 7:20 hvor hun vågnede og var glad :) alt i alt en ret god nat. Hun har desuden kun drukket 200ml vand i nat ( hvis vi ser bort fra alt det hun drak ved putning )

Jeg svare jer lige senere når jeg er ved en computer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle er dine børn?

For jeg tænker lidt at det bliver da noget værre bøvl, at vænne barnet af med den vane senere hen. :unsure

Jeg tror dog du har ret i meget af det du skriver, men lige med føntørring tænker jeg, at det måske ikke er en smart vane at give de små, hvis hensigten med putningen er at man siger godnat og går? :unsure

Gittepit; følg din intuition og hvad du føler rigtigt for Zoey :) hvis det er at hun skal finde ud af det selv lidt, så er det det :) du finder jo kun ud af de ting der virker, ved at udelukke en masse som ikke gør ;)

De er tre og seks. Og det var overhovedet ikke noget bøvl, for det var jo kun en gang imellem og de elskede det. De kunne sagtens falde i søvn uden i forvejen.

Det er jo egentlig bare det samme som at lægge en hånd på maven, synge en sang for dem og man skal ikke være så bange for at give børn dårlige vaner specielt ikke hvis de har ondt. Og at gøre sengen til et rart sted af være kan afhjælpes med mange ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 5 - startet 19:26. Ja ville jo egentlig starte 18:30 men hun har sovet middag til kl 15 og hyggede sig på legepladsen. Taktikken i dag er at se tiden an. Sidder ved siden af og er kedelig. Går der for meget leg i den går jeg ud. Leger hun med sengeranden ( som hun gør ) ignorere jeg det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke! :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke i aften! Jeg synes det er så sejt, at du tager kampen op og krydser for det går bedre i aften end igår..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke! Jeg er begyndt at lade Camille "lege" i sengen.. Hvis jeg bliver ved at forsøge at putte hende, så SKRIGER hun og græder.. Hvis jeg putter hende, siger godnat og går.. Så piver hun lidt.. Rejser sig op og "Kalder", så går jeg ind og siger godnat igen.. Også går jeg igen. Hvis jeg kommer tilbage når hun kalder, fortsætter det bare med kalden og gåen frem og tilbage i flere TIMER. Hvis jeg denne gang, bare kigger ind og siger godnat, du skal sove. SÅ ender hun med at sætte sig ned og lege med sin sovebamse - og 20 min efter, er hun drattet om :) Tænker det er hendes måde at koble af på - At det er ligesom at jeg nogen gange lige skal læse eller spille et spil på mobilen inden jeg kan "Lukke ned"..

Held og lykke i hvert fald :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taktikken i dag er at blive siddende. Vil være silker på hun er tryg og gårsdagen tilbagefald var overtræthed og ikke utryghed. Desuden havde hun et slemt fald på legepladsen i dag. Så vil ikke fremprovokere gråd da jeg så vil frygte om det skete noget alvorligt.

Hun har leger. Men ikk i så højt gear. Testede sengeranden men det var ikk sjovt. Jeg har bare siddet med min telefon. Nu 1 time og 20 min senere ligger hun helt stille i sengen.

Tror måske som flere nævner jeg skal tage skridtet helt ud af værelset og ikk bare væk fra sengen. Hun er tydeligvis fristet af jeg er i rummet. Håber på det er i morgen jeg prøver det :-)

Jeg er ked af jeg ikk lige få quotet jer, men det er træls jeg ikk kan multiquote på mobilen. Læser alle og en råd. Og i er alle med til at jeg finder den helt rette løsning til os og kan holde modet oppe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med fremgang :D Tror bestemt du er på rette spor :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg synes altså det er en dønspændende tråd det her.

Jeg stod selv i det for et år siden, og det er bare SVÆRT.

Men jeg tager hatten af, for at du klarer det så godt :)

Hilsen Ulla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Sikke en øv putning! :(

Jeg kan skisme ikke lige gennemskue, hvad du skulle have gjort. :chin: Mit bedste bud er at du enten skulle have ladet være med at skride ind da legen tog overhånd og stadig forholdt dig kedelig, eller at du skulle være gået ud. Jeg ved i hvert fald med Mar at hvis jeg begynder at skulle bruge armkræfter i en eller anden kamp, så koger han op og så fjerner vi os fra putteroen. Igår væltede han sig også rundt i sengeranden, men jeg lod ham gøre det og besluttede at jeg ikke ville reagere, og at jeg bare kunne sætte den på plads når han sov. Men ja, jeg aner det ikke :unsure

Ps. Valdemar der vælter rundt i sengeranden ;) :

http://imgur.com/6ksG2PS

Gad godt at have set Zoeys shake :lolhit

Hvor er det sødt med de 2 ben der stikker ud. Åh ha ville så gerne have delt hendes shaken. Og havde aller mest lyst til at kalde på Henrik men næ nej den gik jo ikke. Mor er jo kedelig. I dag tog hun nye midler i brug. Når hun har fået ny ble får hun et lille klap i (ble)numsen og når hun ligger ved mig trommer jeg på hendes mave med hendes egne hænder. I dag lå hun og klappede blenumse og bar mave. Det var sq også lidt sjovt. Og mega svært at ignorere når man høre de. Klappelyd Hehe. Er spændt på at høre om jeres putning i dag :)

Kender du denne side?

http://www.babysleepsite.com/sleep-training/baby-sleep-learning-like-walking/

Hun gaar meget op i at dagssoevnen skal fungere, fordi det hjaelper meget paa nattesoevnen. jeg ved ikke, om du kan bruge den indgangsvinkel til noget, men det kan ikke skade at kigge :kram2

Kender ikke siden, men den skal bestemt undersøges nærmere. Så hun er lidt i søvn avler søvn ? For der er jeg helt enig og det passer perfekt på Zoey :) du har altid sådan nogle spændende alternative sider og midler :) super fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg tænker, om du skal prøve noget helt andet.

Hvis Zoey har ondt, og det har hun jo, og yderligere er der uro på, overtræt, underskud af søvn osv, ville jeg prøve med noget, som virker fysisk behageligt på hende, fjerner smerten lidt, og får hende til at tænke på noget rart i forbindelse med putning. Det kan også få hende til ikke at lege i sengen, for der er noget rart at lægge sig ned til og det er en føntørrer!

Jeg ved ikke, om I nogensinde har brugt en, men vi har gjort det et hav af gange, fordi det simpelthen er så beroligende fysisk og psykisk. Jeg synes, det virker som om, der er for mange ting, der er trælse for lille Zoey nu, at det egentlig ikke handler om, at hun skal kunne putte selv. Hun skal først og fremmest føle, at det er rigtig rart at blive puttet, og at hun føler, at nogen gør noget for at aflede, hvis hun har ondt for eksempel.

Jeg aer bare omkring ansigtet med den ene hånd samtidig med at jeg føntørrer blidt og lidt lunt og begge drenge falder til ro med det samme, og de falder hurtigere i søvn. Jeg er der, men det føles ikke så hårdt at putte, når man selv føler, man gør noget rart i stedet for at røvkede sig. Og jeg tror også det ville være godt for dig med en sjus eller to, for det er rigtig hårdt for dig nu.

Jeg ville ikke være bange for at komme ud på et skråplan med en føntørrer - den er til at stoppe igen.

Jeg har gjort det, at jeg har sneget mig ud, hvis det tog lidt lang tid at putte, mens føntørreren forblev tændt i rummet et sted, hvor de selvfølgelig ikke kunne få fat på den. Nogle gange er de bare faldet i søvn, andre gange er jeg blevet opdaget, og er så bare smuttet ind og ae lidt igen og så smuttet ud.

For os har det simpelthen været guld værd at gøre.

Det er så sjovt med den føntørre der. Har hørt flere nævne den, men Zoey har aldrig brugt sig om den. Men kan sagtens følge dig med ideen om at gøre sengen tryg og bruge noget godt. Vi er begyndt på at hun ikke må få flaske med vand om dagen. Så om dagen må hun drikke af kop. Så jeg håber hun kommer til at forbinde det med at sove når hun får sin flaske med vand ned i sengen :) vi smertelindring med Pandodil og aftamed. Vi er nu oppe på 13 tænder så det går fremad :)?

Hvor gamle er dine børn?

For jeg tænker lidt at det bliver da noget værre bøvl, at vænne barnet af med den vane senere hen. :unsure

Jeg tror dog du har ret i meget af det du skriver, men lige med føntørring tænker jeg, at det måske ikke er en smart vane at give de små, hvis hensigten med putningen er at man siger godnat og går? :unsure

Gittepit; følg din intuition og hvad du føler rigtigt for Zoey :) hvis det er at hun skal finde ud af det selv lidt, så er det det :) du finder jo kun ud af de ting der virker, ved at udelukke en masse som ikke gør ;)

Mange talk :) ja man bliver klogest af at udelukke. Somme tider har jeg svært ved at acceptere man nogle gange skal fejle for at finde den rette løsning. Men man må nok bare indse livet er sådan. Især som mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck :gp

Held og lykke! :box

Held og lykke i aften! Jeg synes det er så sejt, at du tager kampen op og krydser for det går bedre i aften end igår..

Mange tak piger :)

Held og lykke! Jeg er begyndt at lade Camille "lege" i sengen.. Hvis jeg bliver ved at forsøge at putte hende, så SKRIGER hun og græder.. Hvis jeg putter hende, siger godnat og går.. Så piver hun lidt.. Rejser sig op og "Kalder", så går jeg ind og siger godnat igen.. Også går jeg igen. Hvis jeg kommer tilbage når hun kalder, fortsætter det bare med kalden og gåen frem og tilbage i flere TIMER. Hvis jeg denne gang, bare kigger ind og siger godnat, du skal sove. SÅ ender hun med at sætte sig ned og lege med sin sovebamse - og 20 min efter, er hun drattet om :) Tænker det er hendes måde at koble af på - At det er ligesom at jeg nogen gange lige skal læse eller spille et spil på mobilen inden jeg kan "Lukke ned"..

Held og lykke i hvert fald :D

God samligning med mobilen. Jeg kan ikke sove uden at tjekke bk, fb og mail Hehe. Vil da bestemt have din metode i tankerne i morgen :) det lyder ihvertfald fornuftigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med fremgang :D Tror bestemt du er på rette spor :D

Mange tak :)

Uhh jeg synes altså det er en dønspændende tråd det her.

Jeg stod selv i det for et år siden, og det er bare SVÆRT.

Men jeg tager hatten af, for at du klarer det så godt :)

Hilsen Ulla

Hehe ja jeg må udgive min historie som bog bagefter :-P jeg er rigtig glad for at have oprettet denne tråd. Både så jeg kan læse tilbage men også andre kan læse lidt med på rådene, tilbagefald osv. Så de forhåbentlig får mod på at tage kampen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke siden, men den skal bestemt undersøges nærmere. Så hun er lidt i søvn avler søvn ? For der er jeg helt enig og det passer perfekt på Zoey :) du har altid sådan nogle spændende alternative sider og midler :) super fedt :)

Aah, men jeg har vel nogle gange nogle spaendende - tak, anyway, darling :rolleyes

Hun er til soevn avler soevn og jeg synes det giver mening, at det ikke skal ses som noget meget anderledes end at laere sit barn saa meget andet.

Saa har hun nogle eksempler paa dagsplaner i forhold til alder og tips til putning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, men jeg har vel nogle gange nogle spaendende - tak, anyway, darling :rolleyes

Hun er til soevn avler soevn og jeg synes det giver mening, at det ikke skal ses som noget meget anderledes end at laere sit barn saa meget andet.

Saa har hun nogle eksempler paa dagsplaner i forhold til alder og tips til putning.

Jeg synes bestemt det er spændende. Elsker nye aspekter :)

Uh hun lyder fornuftig. Må lige smide Henrik og Zoey på legeplads i weekenden så mor her kan surfe lidt rundt derinde og læse lidt om hendes teorier :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 5 - natten. Kl var ca 21 da Zoey sov. Hun havde drukket alt for meget vand. Ca 600ml.

Hun sov rigtig fint til kl 1 - hvilket er mega godt. Over 4 timer uden en lyd er læænge siden. Hun kom ind til os og fik en ny ble. Hun blev ved at brokke sig og ville have vand. Jeg overgang mig til sidst hvor hun tømte 260ml. Hun lå lige 5 min og begyndte så at græde og brokke sig. Forsøgte at trække den og ikk give vand. Men til sidst var hun ved at vågne så meget op jeg ikk havde et valg. Så hun fik refill og tømte igen hele flasken !!!! Kl 1:30 sov hun igen og sagde ikke et pip før 6:30 ( 5 timer!!!!!!) hvor hun så var fuldstændig gennemblødt og havde tisset mega neget igennem.

Alt i alt en super nat. Skal dog finde ud af hvad jeg gør ved det vand der. Det er altså for meget.

Kan ikk finde ud af om hun reelt er tørstig. Måske sulten eller det er tryghed.

Havde jo egentlig tænkt tryghed, men hun har jo virket tryg i nat med de lange stræk søvn. Men det hænger jo ikk sammen med det store vand drikkeri. Det er altså sært. Flere nævner sukkersyge, men det er kun om natten forbruget er så højt og hendes urinprøver slår ikk ud. Tror lige jeg vil flette en mail sammen til lægen så de kan udelukke noget fysisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt med en god nat :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror helt sikkert det handler om tryghed. Kan du ikke bruge et suttehoved med mindre hul i, så hun over den samme tid får mindre vand ind? :chin:

Dejligt, at hun begynder med længere stræk - det går den rigtige vej! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist allerede nyfoedt suttehovede... maerkleigt med saa ekstremt meget vand. Hvor meget drikke hun om dagen?

Men heja for laengere straek! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER