Unknown

Slettes

247 indlæg i dette emne

Sp vedr tigerspring

Er ret sikker på vi har taget hul på sidste tigerspring. Flere ting passer. Men hvad så ? Er det ondt at fortsætte puttekampen nu når tigeren også driller ?? Bum bum er lidt i tvivl. Hælder mest til at fortsætte men vil jo ikke gøre det hvis hun blivet påvirket af det :-S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sp vedr tigerspring

Er ret sikker på vi har taget hul på sidste tigerspring. Flere ting passer. Men hvad så ? Er det ondt at fortsætte puttekampen nu når tigeren også driller ?? Bum bum er lidt i tvivl. Hælder mest til at fortsætte men vil jo ikke gøre det hvis hun blivet påvirket af det :-S

Jeg ville blive ved og så indstille mig på det nok tager lidt længere tid end det ellers ville have gjort <_< :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er kommet hjem og Anna synes ikke det er i orden, at vi ikke sidder ved siden af hende og læser mens hun falder i søvn, som vi har gjort hele ferien <_<

Nu er det en lille times tid siden hende og Søren gik op og læste og hun kæmper en brav kamp for at få det som hun vil have det. Heldigvis er hendes far imponerende stædig og vedholdende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville blive ved og så indstille mig på det nok tager lidt længere tid end det ellers ville have gjort <_< :kram2

Det var også min umiddelbare holdning. Men så kom den der usikkerhed i maven. Om det var ondt nu hun også bøvlede med tigeren. Mange tak Susanne :) jeg fortsætter. Altså med fremskridt når vi har tænder, tiger og ekstremt varme. Ja så kan det da kun være positivt selvom det er langtrukkent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er kommet hjem og Anna synes ikke det er i orden, at vi ikke sidder ved siden af hende og læser mens hun falder i søvn, som vi har gjort hele ferien <_<

Nu er det en lille times tid siden hende og Søren gik op og læste og hun kæmper en brav kamp for at få det som hun vil have det. Heldigvis er hendes far imponerende stædig og vedholdende ;)

Hvordan gør han så ? Går ud og ind eller sidder han ved hende bare uden at læse ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh ha nogle nætter. Synes det er sejt du tager kampen op. Jeg hjælper stadig Silke Elia i søvn. Nogle dage kan jeg være heldig af nå det rigtige tidspunkt og det så bare tager 5 min og i går tog der fx en time. Og alligevel med utallige opvågninger, amninger/tørst og stå tidligt op. Og så sover hun bare så urolig.

Jeg glæder mig faktisk til det bliver vinter hvor der er MØRKT og KØLIGT!

Håber det snarligt lykkedes at få lært Zoey at falde i søvn selv.

Mange tak :) min fysioterapeut sagde jeg ikke måtte overbelastet mine arme så meget. Og sidde med 10kg en time hver aften går vel under overbelastning. Så det gjorde også lidt udfaldet til at starte kampen :) pyha ja mørkt og køligt. Det gør altså putningen noget nemmere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gør han så ? Går ud og ind eller sidder han ved hende bare uden at læse ?

Hov - det indlæg skulle vel egentlig være i Tumlinge smalltalk og ikke spammes i din tråd - sorry! :D

Han sidder inde ved siden af i soveværelset og siger til hende at han er der og hun skal lægge sig ned og sove. Så brokker hun sig lidt, lægger sig ned og sutter heftigt på sutten og efter 2-5 min forsøger hun igen ;) Jeg tror hun faldt i søvn omkring jeg skrev det sidste indlæg kl. 20 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :) min fysioterapeut sagde jeg ikke måtte overbelastet mine arme så meget. Og sidde med 10kg en time hver aften går vel under overbelastning. Så det gjorde også lidt udfaldet til at starte kampen :) pyha ja mørkt og køligt. Det gør altså putningen noget nemmere :)

Jeg sidder ikke med hende længere - når andet ikke hjælper og hun skal gåes i søvn tager Jesper hende heldigvis. Det er simpelthen for tungt. Nej, hun ligger i sin seng på siden og så holder jeg hende i hånden og giver kroppen faste tryk, så hun kan mærke mig samt synger. Men det er tydeligt at hun har brug for nærhed for at falde hen. Hvis jeg går bliver hun omgås dybt ulykkelig - ligesom Zoey.

Ja selvom vi ikke bør klage over endelig at have en god dansk sommer, så er der altså også ulemper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 10 / putning

Vi startede 19:00. Godnat og vand/sut i sengen. 10 min efter græd hun. Indtil 19:50 var det frem og tilbage. Lyttede til gråden og gik først ind når jeg kunne høre hun havde brug for mig. Når hun begyndte at lege sagde jeg godnat og gik. 19:50 kunne hun ikk finde ro. Jeg holdt lige om hende mens hun stod i sengen og hun blev straks afslappet. Så besluttede at nuse hende på ryggen. Da jeg stoppede var hun helt rolig. Hun skulle lige finde sig til rette ( på tværs i fodenden :-P ) og sov så 20:15 ( efter 5 kvarter )

Aftnerne og nætterne begynder at ligne hinanden lidt. Men skriver alligevel det hele ned. Både til mig selv, men også til andre det i fremtiden vil tage kampen op og måske læser denne tråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandme godt gået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeaah, Gitsen, det skal hyldes :yay :loveshower :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 10 / natteen

Det er nok lidt imod os vi lige har budt den sidste tiger indenfor. Det var en hel anden tryghed Zoey ville have. Henrik var inde nogle gange hvor hun stod og græd. Så snart hun så ham lagde hun sig ned igen. 23:30 hentede jeg hende ind. For hun havde rejst sig og grædt 3 gange siden 23. Hun havde så svært ved at finde ro. Om det var tigeren, tænder eller noget andet ved jeg ikke. 2:30 sov hun dog og sov til 7:00

Jeg synes der er meget der kommer ind og påvirker, men er positiv over de længere stræk og at Henrik kan få lov at tage hende om aftenen og natten. Før vågnede hun hver 1-2 timer og det var MIG der skulle komme ind til hende :)

Vi fortsætter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

You go girl! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 11 - Putning

Okay den her tråd blir lidt kedelig nu. for det er meget gentagelser fra min side, men vil bare gerne have det hele skrevet ned :)

Putningen startede 18:50 Ret hurtig blev hun ked. Når jeg kom ind havde hun tømt hele sengen og aaalt lå ude på stolen jeg plejer at sidde på. lagde det pænt tilbage i sengen og da hun stadigvæk græd satte jeg mig til hun begyndte at lege. det var frem og tilbage indtil 19:30 hvor hun var rigtig ked. jeg satte mig så ved siden af. nussede lige den værste gråd væk og lod hende så rode rundt i sengen. kl 20 sov hun. Uden min hånd. så det var super. 1 time og 10 min :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandme godt gået

Yeaah, Gitsen, det skal hyldes :yay :loveshower :toot

You go girl! :kram

Mane tak piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 11 - natten

Zoey sov til 23 hvor Henrik kom ind med hende. Hun faldt straks i søvn men vågnede op efter 30 min. Hun rodede rundt, græd og kunne ikk finde ro. Lidt vand og en hånd på maven så sov hun. Men vågnede igen 20 min efter. Sådan fortsatte det til 2 hvor hun sov indtil kl 6:50

Forstår ikke hvad det er med hendes urolige timer der omkring midnat. Sys vi har haft den et par nætter nu. Men hurra for længere stræk og hun er glad når hun vågner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 12 - putningen

Kørte samme rutine - startede 18:50. 19:30 var hun ved at virke rigtig træt så lagde hende og skiftede ble i sengen: hvor jeg opdagede helt små hårde kugler i bleen. Hun har forstoppelse:( hun får movicol mod det og havde sat dosis op da hun sveder meget væske ud og derfor har fået lidt hård mave disse dage. Men så ved jeg da hvad der driller omkring midnat. Den lille stakkels mave :(

Efter det blev jeg siddende for hun pec og græd. Hun var tydeligvis træt og hendes ben var gele. 19:45 lå hun og startede og 19:50 sov hun :)

Så i dag 1 time :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse om fremskridt herinde!!

Har lige været på ferie en uge og har været spændt på at læse op i denne tråd!

Det er nogle super fremskridt, synes jeg altså!!

Jeg har på ingen måde forstand på sensitive børn, men vil helt klart mene, at du skal tage en dag/nat ad gangen!

Jeg "nulstiller" altid hver aften, så har jeg ingen forventninger og kan nærmest kun blive positiv. Sådan har jeg gjort siden Anabella blev født faktisk.. Selvfølgelig er fremskridt og gode nætter i træk dejlige, men jeg er hvert fald altid mentalt forberedt på en dårlig nat - så er jeg mere tålmodig, hvis putningen tager tid :)

Mht. tiger, så har vi altid puttet på samme måde hver aften, men taget Anabella med ind til os, hvis/når hun er vågnet op og hun er altid automatisk røget tilbage til normal rytme efter tiger. Så jeg vil også mene, at du skal holde fast i selve det, at hun falder i søvn i egen seng, men tage hende med ind til jer - hvilket i jo også gør, ville egentlig blot sige, at jeg er enig og selv gør det samme i tigerperioder :)

Har du fundet ud af mere ang vand drikkeriet? Har du lagt mærke til, om hun drikker mere de nætter, hvor hun evt ikke drikker helt så meget om dagen? Blot en tanke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 12 - natten

Det magiske klokkeslæt er åbenbart 23:30 der kom hun ind til os. Græd ón/off til 1 ca og kl 3:30 havde hun tisset igennem. Ellers sov hun videre til 6:40 :)

Er rigtig glad for det første lange stræk hun tager. Det er så rart at kunne slappe af om aftenen og ikke ligge inde i sengen med hånden på hendes mave :)

Er sikker på natten nok skal følge med når tigeren er væk :) jeg er positivt ;)

Vi overvejer at far snart skal prøve at putte :) men venter lige lidt endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt der er fremskridt og forhåbebtlig kommer natten stille og roligt efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse om fremskridt herinde!!

Har lige været på ferie en uge og har været spændt på at læse op i denne tråd!

Det er nogle super fremskridt, synes jeg altså!!

Jeg har på ingen måde forstand på sensitive børn, men vil helt klart mene, at du skal tage en dag/nat ad gangen!

Jeg "nulstiller" altid hver aften, så har jeg ingen forventninger og kan nærmest kun blive positiv. Sådan har jeg gjort siden Anabella blev født faktisk.. Selvfølgelig er fremskridt og gode nætter i træk dejlige, men jeg er hvert fald altid mentalt forberedt på en dårlig nat - så er jeg mere tålmodig, hvis putningen tager tid :)

Mht. tiger, så har vi altid puttet på samme måde hver aften, men taget Anabella med ind til os, hvis/når hun er vågnet op og hun er altid automatisk røget tilbage til normal rytme efter tiger. Så jeg vil også mene, at du skal holde fast i selve det, at hun falder i søvn i egen seng, men tage hende med ind til jer - hvilket i jo også gør, ville egentlig blot sige, at jeg er enig og selv gør det samme i tigerperioder :)

Har du fundet ud af mere ang vand drikkeriet? Har du lagt mærke til, om hun drikker mere de nætter, hvor hun evt ikke drikker helt så meget om dagen? Blot en tanke :)

Mange tak for din besked. Er glad for at høre vi er enige om taktik :)

Og en rigtig god taktik at nulstille, for ja ellers kan man godt blive skuffet fordi man gerne vil have fremskridt fra dagen før :)

Mht vandet er jeg faktisk lidt i tvivl for synes det er meget forskelligt hvor meget hun drikker om natten. Om dagen drikker hun også rigtig meget og peger på vand et par gange i timen. Her hvor det har været så varmt har hun haft fuld adgang til sutteflaske dag og nat. Og i nat drak hun ekstremt meget alligevel:-S men tror også tigeren driller os og samtidig med varmen.

Er kommet dertil hvor jeg tænker at når hun vågner mindre om natten drikker hun også mindre vand. Og når putningen ikke er så lang er der heller ikk så meget vand tænker jeg :-)

Jeg er også typen der kan leve af vand og dør hvis jeg ikk er i nærheden af en vandflaske så måske hun slægter sin mor på Hihi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt der er fremskridt og forhåbebtlig kommer natten stille og roligt efter :)

Det er så skønt :-) er spændt på når hun starter i dp igen mandag efter 3 ugers ferie. Om det får en positiv eller negativ effekt. Det må tiden jo vise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 13 / putning

Startede 19:05

Hun havde ret hurtig brug for mig og pegede flere gange på afta med. Sad som vanligt ved siden af. Ingen snak, leg eller opmærksomhed.

Hun gav mig flasken da den var tom og jeg fyldte den. Ellers fik hun lige afta med et par gange da hun stod og voldgnavede på fingeren mens hun legede. 19:50 sov hun :-)

Dvs 45 min:) hun havde ikke min hånd. Jeg sad bare ved siden af :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 13 / putning

Startede 19:05

Hun havde ret hurtig brug for mig og pegede flere gange på afta med. Sad som vanligt ved siden af. Ingen snak, leg eller opmærksomhed.

Hun gav mig flasken da den var tom og jeg fyldte den. Ellers fik hun lige afta med et par gange da hun stod og voldgnavede på fingeren mens hun legede. 19:50 sov hun :-)

Dvs 45 min:) hun havde ikke min hånd. Jeg sad bare ved siden af :-)

:yay :glad :toot :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER