Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Man kan da ikke bare lige hæve sin kapitalpension, vel? :huh

Det kan man vel godt, hvis man betaler skattefar hans del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan man vel godt, hvis man betaler skattefar hans del.

Tror du? Det er sgu lige før, jeg overvejer at spørge bankrådgiveren... Havde bare forstået det sådan, at det slet ikke var muligt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du? Det er sgu lige før, jeg overvejer at spørge bankrådgiveren... Havde bare forstået det sådan, at det slet ikke var muligt :unsure

Jeg er ikke sikker. Kan du ikke bare Google det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke sikker. Kan du ikke bare Google det?

Har prøvet :chin: Men synes ikke rigtig, jeg blev klogere. :unsure

Edit: Fandt lige nogle andre links, og det ser ud til at du har ret :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har prøvet :chin: Men synes ikke rigtig, jeg blev klogere. :unsure

Edit: Fandt lige nogle andre links, og det ser ud til at du har ret :o

Har du virkelig en kapitalpension allerede inden du er færdiguddannet og hvorfor vil du have den udbetalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du virkelig en kapitalpension allerede inden du er færdiguddannet og hvorfor vil du have den udbetalt?

Jeg har 12.000 fra et sabbatårsjob. Jeg tror ikke, at jeg ender med at gøre det, men jeg er træt af vores økonomi, og så virkede 6000 udbetalt og 6000 til skat faktisk lidt fristende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 12.000 fra et sabbatårsjob. Jeg tror ikke, at jeg ender med at gøre det, men jeg er træt af vores økonomi, og så virkede 6000 udbetalt og 6000 til skat faktisk lidt fristende...

 

Det synes jeg sgu ikke lyder som nogen dum idé. Det er jo nu, du har brug for pengene :) Selvfølgelig skal man jo spare op til sin alderdom, men det kommer du da også til at gøre med nogle fornuftige beløb, når du er færdiguddannet og i job :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg sgu ikke lyder som nogen dum idé. Det er jo nu, du har brug for pengene :) Selvfølgelig skal man jo spare op til sin alderdom, men det kommer du da også til at gøre med nogle fornuftige beløb, når du er færdiguddannet og i job :)

Jamen det er jo det. Jeg er ikke sådan vildt bekymret for alderdommen, jeg er jo ved at være forholdsvist højt uddannet og er rimelig sikker på, at jeg nok skal få et job relativt hurtigt og så har jeg fin mulighed for at starte en ny pension. Og så tænker jeg faktisk, at 12.000 fra eller til nu ikke gør en KÆMPE forskel, hvis jeg skal tænke 40-50 år ud i fremtiden.

Og jeg kunne virkelig godt bruge pengene. De ville give lidt ro. Det føles bare som noget, der bør være ALLER sidste udvej, når det er så "dyrt" i skat, at få dem udbetalt. Og vi er trods alt ikke nået til "allersidste udvej".

:chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det er jo det. Jeg er ikke sådan vildt bekymret for alderdommen, jeg er jo ved at være forholdsvist højt uddannet og er rimelig sikker på, at jeg nok skal få et job relativt hurtigt og så har jeg fin mulighed for at starte en ny pension. Og så tænker jeg faktisk, at 12.000 fra eller til nu ikke gør en KÆMPE forskel, hvis jeg skal tænke 40-50 år ud i fremtiden.

Og jeg kunne virkelig godt bruge pengene. De ville give lidt ro. Det føles bare som noget, der bør være ALLER sidste udvej, når det er så "dyrt" i skat, at få dem udbetalt. Og vi er trods alt ikke nået til "allersidste udvej".

:chin:

 

uanset hvad skal der jo betales skat, når du får dem udbetalt. Hvis 6000 kr. udbetalt nu gør en stor forskel, fordi det kan skabe lidt luft, så ville jeg klart gøre det i din situation, fordi det jo netop ikke betyder så meget i forhold til din situation om 40-50 år. Hvis nu du var 40+ år gammel og ikke havde sparet andet op, så var sitationen en anden, men i din situation ville jeg få dem udbetalt og lade være med at fokusere på beskatningen men blot på, at der kommer en økonomisk tilførsel, I har brug for :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 12.000 fra et sabbatårsjob. Jeg tror ikke, at jeg ender med at gøre det, men jeg er træt af vores økonomi, og så virkede 6000 udbetalt og 6000 til skat faktisk lidt fristende...

Det ville jeg nok også vælge hvis jeg var dig. Men helt ærligt.... 6000 kr til skat! Det er altså kun til at blive gal over. Jeg vil med glæde betale skat og bidrage til vores samfund, syntes bare det er for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg nok også vælge hvis jeg var dig. Men helt ærligt.... 6000 kr til skat! Det er altså kun til at blive gal over. Jeg vil med glæde betale skat og bidrage til vores samfund, syntes bare det er for meget.

Hehe jeg tror aldrig at skat vil kunne gøre mig gal :D Men jeg overvejer det godt nok lidt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv... Tilsyneladende er den eneste onkel ,som jeg har kontakt med, død :( tilsynesladende, fordi jeg endnu kun har set statusopdateringer på FB fra et par af mine grandfætre og min fætters kone. Synes det er en mærkelig måde, at finde ud af sådan en nyhed :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv... Tilsyneladende er den eneste onkel ,som jeg har kontakt med, død :( tilsynesladende, fordi jeg endnu kun har set statusopdateringer på FB fra et par af mine grandfætre og min fætters kone. Synes det er en mærkelig måde, at finde ud af sådan en nyhed :(

:huh Det var da en sær måde at gøre det på :kram2 Har din mor/far intet hørt til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:huh Det var da en sær måde at gøre det på :kram2 Har din mor/far intet hørt til det?

Først for en halv time siden , så mor så det også først på FB ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først for en halv time siden , så mor så det også først på FB ...

Ej.. Det kan man da ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først for en halv time siden , så mor så det også først på FB ...

:huh ok det er DER facebook brugere skal kende grænsen!!!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:huh ok det er DER facebook brugere skal kende grænsen!!!

:kram

Ja jeg synes godt nok at det er en øv måde at finde ud ag

f det på :( ringede med det samme til min far for at høre om det virkelig var min onkel der var død, men han vidste jo ikke mere end hvad han og min mor havde set på FB dvs det samme som mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes godt nok at det er en øv måde at finde ud ag

f det på :( ringede med det samme til min far for at høre om det virkelig var min onkel der var død, men han vidste jo ikke mere end hvad han og min mor havde set på FB dvs det samme som mig :(

Øv for en situation. :( Kondolerer! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en situation. :( Kondolerer! :kram2

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man føler sig liiidt fint på den, når manden der stod for selskabet (mad, blomster m.m.) til ens bryllup toner frem på tv2, for at fortælle om hvordan de gjorde med serveringen til kronprinsparretsbryllup :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser programmet på tv2 :( hvor er det hårdt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser programmet på tv2 :( hvor er det hårdt :(

Helt vildt! Jeg var også ved at zappe væk flere gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt vildt! Jeg var også ved at zappe væk flere gange.

Får så ondt i maven af det :( overvejer om det var mit speciale emne, der blev serveret der :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser programmet på tv2 :( hvor er det hårdt :(

Så forfærdelig, altså :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser programmet på tv2 :( hvor er det hårdt :(

Jeg så det også og må sige at det ramte hårdt - nok især fordi min søster er I en lignende situation. Hun gik fra sin daværende mand i 2008 efter at have været udsat for psykisk terror i årevis og efter at hun fandt ud at manden var sammen med deres staldmedhjælper flød bægeret over. De to drenge gik med hver deres forælder, indtil for snart to år siden, hvor den yngste valgte at flytte hen til sin far og siden da har de kontakten til min søster været minimal. Min søster står stemplet som alkoholiker og psykisk ustabil i diverse rapporter fra den yngste af drengenes specialskole oghun er blevet anklaget for at have slået hendes børn og det har hun efterfølgende fået en irettesættelse for. Men der er ikke hold i nogle af de anklager og påstande, men det kan min søster jo på ingen måde bevise :( men det har taget rigtig hårdt på hende at drengene har vendt hende ryggen :( så kunne genkende en del af de ting programmet viste, desværre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.