Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Lige en bemærkning til det med falske minder: Ja, det er skræmmende let at plante minder, men jeg tænker, at langt de fleste psykologer er meget bevidste om den risiko, især efter netop incestsagerne. Det er ikke noget, der ville afholde mig fra at opsøge en psykolog eller hypnotisør i hvert fald. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak :) det giver i den grad mening..

Jeg er faktisk startet ved psykolog, men har lige skiftet pga. Dårlig kemi. Der har jeg først tid sidst på måneden.

Det er netop små flash, lugte, lyde der indimellem dukker op. Det har været lidt uhyggeligt, fordi jeg ikke var klar over hvoraf det opstod.. Og om det var virkeligt... Men efter lidt snak med min mor i dag, ja, så falder skeletterne så småt ud.. Og så begynder hele min situation at give mening..

Du får lige et non-smiley kram fra mig og ipad'en. Godt ar du har skiftet psykolog, jeg håber du finder bedre kemi og fremgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.information.dk/278502

faldt over denne artikel i dag som lige fik mig til at tænke en ekstra gang over den verden vi lever i...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver en spændende dag på arbejde næsten uden stemme :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du får stykket det sammen.

 

Jeg mistede min far da jeg var knap 3 år og var som barn meget optaget af at prøve om jeg kunne huske ham. I en alder af 6-8 år (og også senere) prøvede jeg at huske og genfortælle alle de minder jeg kunne huske så langt tilbage jeg kunne - jeg tror det er derfor jeg stadig husker noget, for det jeg mest husker er min egen genfortælling af mine minder, de oprindelige som går tilbage til 2½ års alderen er sådan lidt som billeder der er lidt svære at skelne fra drømme eller ting man har set på et foto og derfor syns jeg kan huske. Men fx er der detaljer som rummene i en lejlighed vi boede i, som jeg ved jeg ikke har set fotos af, vores cykelkælder og soveværelse mm. som jeg husker. Jeg har minder som med min mors forklaringers hjælp må stamme fra en sommerferie i Norge da jeg var præcis 2½ år, jeg kan ikke rigtig huske min far eller hvordan han så ud (men det ved jeg selvfølgelig fra fotos) men jeg kan huske "at han var der" - desværre ikke andet om ham end det, og de næste minder jeg husker er fra tiden omkring hans død og månederne efter, altså fra jeg er lige omkring 3 år, det gjorde stort indtryk på mig at se min mor græde og i det hele taget have det så svært.

 

Nå men det var min historie og undskyld jeg lige kom et par skridt på sidespor der :rolleyes Men altså jeg tror at det har været særligt vigtigt for mig at prøve at huske som barn, for at forsøge at få mit liv til at hænge sammen, med min fars død og siden at vi flyttede til den anden ende af landet mm. Ellers tror jeg de fleste af så tidlige minder bare ville være svundet ligesom skøre drømme man havde engang men så har glemt. Jeg tror den bedste måde at finde dem er at få fortalt af dem som kan huske det, og så mærke efter om man faktisk husker noget. Jeg har hørt lidt for meget om falske minder - som i alle de incest sager der pludselig opstod fordi ofrene (iflg psykologen) havde glemt overgrebene men hos psykolog pludselig "huskede" dem igen - til ikke at være lidt skeptisk og forsigtig når det gælder at "finde" minder hos psykolog eller hypnotisør. Der var også noget om det på tv for nylig, mener programmet hed "Fucker med din hjerne" på DR 2 eller 3, hvor de som eksperiment prøvede at plante falske minder hos forsøgspersoner, det lykkedes faktisk hos nogle af dem.

 

Nå endnu et sidespor :D men håber i hvert fald det lykkes for dig at få alting til at gi mening.

Du er mere end velkommen til at byde ind, jeg tager imod med kyshånd.

Noget af det jeg husker, blev i går bekræftet af min mor.. Men nu er hun ikke en som lige fortæller ret meget.. Og ville helst ikke ind på det.. så noget ved hun altså...Så jeg skal bestemt have "fat" i hende igen... Og jeg synes at lavinen ruller nu, med oplevelser.. Og det hele begynder at give mening med min adfærd og handlemønstre..

Jeg må indrømme at det giver en følelse af fysisk ubehag... Men samtidig en ro, fordi det hele giver mening.. Giver det mening? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får lige et non-smiley kram fra mig og ipad'en. Godt ar du har skiftet psykolog, jeg håber du finder bedre kemi og fremgang :)

Tak :) ja det skal nok blive godt.. Det kan da kun blive bedre... Så helt skidt er det ikke at have nået bunden.. Så kan det kun blive bedre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en bemærkning til det med falske minder: Ja, det er skræmmende let at plante minder, men jeg tænker, at langt de fleste psykologer er meget bevidste om den risiko, især efter netop incestsagerne. Det er ikke noget, der ville afholde mig fra at opsøge en psykolog eller hypnotisør i hvert fald. :)

Jeg tror også at de vil kunne hjælpe.. Og samtidig skelne mellem rigtig og forkert.. Og hvilke adfærdsmønstre det kan give, ifht det jeg har været udsat for.

Jeg har et par stykker som jeg kan opsøge, som kan hjælpe mig med at stykke nogle ting sammen.. Og det tror jeg at jeg bliver nødt til at gøre.

Sikke en rutschebanetur..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.information.dk/278502

faldt over denne artikel i dag som lige fik mig til at tænke en ekstra gang over den verden vi lever i...

Den gav mig også stof til eftertanke.

Mange mener at sådan er vilkårene jo i dag. At begge er nødt til fuldtidsjobs for at få råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den gav mig også stof til eftertanke.

Mange mener at sådan er vilkårene jo i dag. At begge er nødt til fuldtidsjobs for at få råd.

sdan er det jo desværre også hos os! Selv om jeg godt kunne ønske mig kun at arbejde på halv tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.information.dk/278502

faldt over denne artikel i dag som lige fik mig til at tænke en ekstra gang over den verden vi lever i...

Jeg læste den også den anden dag og fik helt en klump i halsen! Og dårlig samvittighed :( Vi er heldigvis ikke afhængige af, at jeg får fuldtidsjob efter studiet og jeg håber inderligt, at jeg finder noget på 25-30 timer! Lige nu er jeg i praktik på fuldtid og jeg hader at være væk hjemmefra så mange timer om ugen!! Og jeg hader at Anabella altid er først og ofte også er den sidste i DP!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tilbudt min hjælp i et eksamenprojekt i psykologi om PCO. Så bliver det spændende om jeg bliver valgt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

http://www.information.dk/278502

faldt over denne artikel i dag som lige fik mig til at tænke en ekstra gang over den verden vi lever i...

Spændende, men det ændrer jo desværre ikke på samfundet! Det kræver en politisk holdningsændring. Jeg tænker at det med at inddrage børnene i hverdagens gøremål det er en vigtig pointe DET kan jeg bruge til noget, DET kan jeg handle på!

Man gør det jo så godt man kan, ingen kan forvente mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende, men det ændrer jo desværre ikke på samfundet! Det kræver en politisk holdningsændring. Jeg tænker at det med at inddrage børnene i hverdagens gøremål det er en vigtig pointe DET kan jeg bruge til noget, DET kan jeg handle på!

Man gør det jo så godt man kan, ingen kan forvente mere.

I den perfekte verden, var det måske en mulighed ;)

Men sådan er verden bare ikke skruet sammen desværre!

Jeg ville da helt klart ønske at vi havde råd til at jeg kunne gå på halv tid! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har solgt 4 par sko i dag og skal undersøge porto for 3 par mere i morgen! :o

Det kan vist godt betale sig at rydde ud i sine sager! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den perfekte verden, var det måske en mulighed ;)

Men sådan er verden bare ikke skruet sammen desværre!

Jeg ville da helt klart ønske at vi havde råd til at jeg kunne gå på halv tid! :)

Helt enig - jeg er så godt som på halv tid og får aldrig et fuldtidsjob - de findes ikke i min branche ;) så jeg er i det her henseende heldigt stillet. Anders tjener samtidig nok til at alting fint løber rundt alligevel :) men Mie er da i DP i mere end 5-6 timer dagligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig - jeg er så godt som på halv tid og får aldrig et fuldtidsjob - de findes ikke i min branche ;) så jeg er i det her henseende heldigt stillet. Anders tjener samtidig nok til at alting fint løber rundt alligevel :) men Mie er da i DP i mere end 5-6 timer dagligt!

Ja det er rigtig nok, men hun skal jo også lige være færdig med at sove osv. + at i sikkert har nogle lange morgener sammen indimmelm også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har om en uge haft kørekort i 8 år (og kørt bil lige så længe), men har i dag tanket for første gang. Har simpelthen ikke turdet, fordi mit første forsøg for knap 8 år siden gik helt i vasken, men dieseltanken blinkede meget faretruende til mig i morges og min mobil var løbet tør for strøm, så der var ingen vej uden om. Men det gik, og føler mig ret så sej :D :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har om en uge haft kørekort i 8 år (og kørt bil lige så længe), men har i dag tanket for første gang. Har simpelthen ikke turdet, fordi mit første forsøg for knap 8 år siden gik helt i vasken, men dieseltanken blinkede meget faretruende til mig i morges og min mobil var løbet tør for strøm, så der var ingen vej uden om. Men det gik, og føler mig ret så sej :D :whistling

Sejt - ingen problemer i det i fremtiden :glad

Selvom det er 12 år siden jeg fik kørekort, så hader jeg altså stadig at tanke. Men det er jo ligesom nødvendig, med alle de kilometre jeg kører. Og jeg hader alle de forskellige måder folk kaster deres biler ind ved tankene. Der burde være ensrettet igennem en tank :D Sådan noget fungere bare bedst i mit hoved :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har om en uge haft kørekort i 8 år (og kørt bil lige så længe), men har i dag tanket for første gang. Har simpelthen ikke turdet, fordi mit første forsøg for knap 8 år siden gik helt i vasken, men dieseltanken blinkede meget faretruende til mig i morges og min mobil var løbet tør for strøm, så der var ingen vej uden om. Men det gik, og føler mig ret så sej :D :whistling

Haha det er lidt sjovt! :D Men tillykke med din første succesfulde tankning! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der stod en schæferhund i butikken da jeg kom fra morgenen af. Jeg troede jeg skulle miste min morgenmad, for den fik godt nok meget hurtig færden af min madpakke i min pose og stak hovedet derned :D Men hold op en kælen hund. Lidt hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø er på Fillipinerne pt. Håber de klarer sig igennem tyfonen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt - ingen problemer i det i fremtiden :glad

Selvom det er 12 år siden jeg fik kørekort, så hader jeg altså stadig at tanke. Men det er jo ligesom nødvendig, med alle de kilometre jeg kører. Og jeg hader alle de forskellige måder folk kaster deres biler ind ved tankene. Der burde være ensrettet igennem en tank :D Sådan noget fungere bare bedst i mit hoved :P

 

Forhåbentlig ikke - og nu kan jeg ikke længere bruge undskyldningen med jeg ikke kan :lol

Men hvis jeg kan slippe, vil jeg bestræbe mig på det.

Og ja - giver dig helt ret! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha det er lidt sjovt! :D Men tillykke med din første succesfulde tankning! :balloons

Tak :D Ved min familie og venner har moret sig meget over det i årenes løb :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø er på Fillipinerne pt. Håber de klarer sig igennem tyfonen :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.