Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Så det sødeste i morges på vej til forelæsning. En lille pige på omkring fire år på sin helt egen mini ladcykel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kender jeg desværre godt. Heldigvis er det altid ganske kortvarigt her.

:kram

Det plejer det også være her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja! :o

;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortæller du det til din mand? Herhjemme sørger vi for at give den anden alenetid. Ikke særlig ofte, men måske en gang om året sørger jeg for at tage alene af sted på weekend/overnatning med Erica hvor jeg ved manden ingen aftaler har.

I mine øjne et det helt naturligt at have brug for at være selv, det betyder ikke, at man ikke elsker din familie :)

Vi er for dårlige til at gøre det herhjemme. Ville ikke ane hvor det skulle være med overnatning men nogle timer en dag ville være rart. Glæder mig til min fridag 1. april - der vil jeg være mig selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lene jeg sys de sko er ret cool! Hvor er de fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det sødeste i morges på vej til forelæsning. En lille pige på omkring fire år på sin helt egen mini ladcykel. Det skal mine fremtidige børn helt sikkert have en af også. Anede ikke at man kunne få dem i børnestørrelse.

http://www.jemogfix.dk/Cykler__1628/Ladcykel-til-boern_9043314

 

Det ser sødt ud, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er vildt upraktisk. Ladcykler fylder virkelig meget i trafikken, og nogle af dem kan også være sværere at køre på, når man skal dreje fx...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

De var fra Kier - jeg har så små fødder at jeg passer børnestr.... Men de nåede desværre at blive udsolgt mens jeg overvejede...'

http://www.kierfootwear.dk/shop/ballarina-303c1.html

 

De er i 38! Nu får du jo mig til at overveje dem :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er i 38! Nu får du jo mig til at overveje dem :lol

:undskyld

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme med syg Theo, der lige er faldet i søvn i vores seng. Lily sover i barnevognen, så jeg nyder freden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som ved om hvis man skal søge boligstøtte om de obligatoriske børnepenge tæller med som indkomst, og hvordan det er med SU og barselsdagpenge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som ved om hvis man skal søge boligstøtte om de obligatoriske børnepenge tæller med som indkomst, og hvordan det er med SU og barselsdagpenge?

Børnepenge tæller ikke med. Su og barselsdagpenge skal med i beregningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børnepenge tæller ikke med. Su og barselsdagpenge skal med i beregningen :)

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De var fra Kier - jeg har så små fødder at jeg passer børnestr.... Men de nåede desværre at blive udsolgt mens jeg overvejede...'

http://www.kierfootwear.dk/shop/ballarina-303c1.html

Så var det der jeg havde set dem!

Snyd at du har så små fusser! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gør men når man skal have sin barsel forlænget pga indlæggelse med baby. Jeg har fået et stykke papir med hjem som dokumentation, jeg går ud fra det skal sendes ind til udbetaling Danmark... Men skal min arbejdsgiver også have det, eller skal jeg blot give dem besked mht. Forlængelsen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har afleveret bilen til service, ordet vil tage 2-3 timer før den er færdig. Med mit bækken vil jeg ikke kunne gå hjem derfra (der er vel 3-4 km). Så nu har slået mig ned på McDonald's på den anden side af vejen, og spiser mctoast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygter virkelig at jeg har har fået graviditets-sukkersyge. Er der nogen med erfaringer, som vil skrive lidt om hvad jeg kan forvente hvis det er hvad jeg skal til at vænne mig til?

Og hvad jeg skal forvente i forhold til fødsel og forløbet derefter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygter virkelig at jeg har har fået graviditets-sukkersyge. Er der nogen med erfaringer, som vil skrive lidt om hvad jeg kan forvente hvis det er hvad jeg skal til at vænne mig til?

Og hvad jeg skal forvente i forhold til fødsel og forløbet derefter?

 

Jeg har ikke lige fulgt med - hvorfor frygter du det?

 

Jeg fik det, men fik det dog konstateret noget tidligere. Jeg skulle måle blodsukker. Først 7 gange om dagen (det lyder voldsomt, men man vænner sig til det) og senere kun et par gange om ugen. Jeg kunne kontrollere det med sund mad og motion. 

I forhold til fødsel, så bliver man vist anbefalet igangsættelse senest 41+0 når man har sukkersyge. Derudover skal baby have målt sit blodsukker efter fødslen og igen et par timer efter for at sikre at deres blodsukker ikke falder drastisk. Jeg mener også der er noget i forhold til overvågning af baby under fødslen, men det er jeg ikke helt sikker på.

Efterfølgende er der ikke noget, hvis baby ikke viser tegn på at være påvirket. 

Jeg fik besked på at blive tjekket for diabetes 2 3 mdr efter fødslen og så hvert år derefter. Man har lidt større risiko for at udvikle diabetes2 og det samme har baby. 

 

Håber jeg fik dækket det hele - ellers spørg! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige fulgt med - hvorfor frygter du det?

Jeg fik det, men fik det dog konstateret noget tidligere. Jeg skulle måle blodsukker. Først 7 gange om dagen (det lyder voldsomt, men man vænner sig til det) og senere kun et par gange om ugen. Jeg kunne kontrollere det med sund mad og motion.

I forhold til fødsel, så bliver man vist anbefalet igangsættelse senest 41+0 når man har sukkersyge. Derudover skal baby have målt sit blodsukker efter fødslen og igen et par timer efter for at sikre at deres blodsukker ikke falder drastisk. Jeg mener også der er noget i forhold til overvågning af baby under fødslen, men det er jeg ikke helt sikker på.

Efterfølgende er der ikke noget, hvis baby ikke viser tegn på at være påvirket.

Jeg fik besked på at blive tjekket for diabetes 2 3 mdr efter fødslen og så hvert år derefter. Man har lidt større risiko for at udvikle diabetes2 og det samme har baby.

Håber jeg fik dækket det hele - ellers spørg! :kram2

Tak :kram2 Det lyder ikke så skræmmende, som jeg havde fået det gjort inde i hovedet.

Jeg var til scanning i går, og lillebror er pt vurderet til at være 30% over normalen - for en måned siden var han kun 8% over normalen :unsure Derfor er jeg nu sendt til ekstra glukosebelastning. Oven i dét, så føler jeg, at jeg er ved at dø af tørst døgnet rundt og tisser konstant fordi jeg jo hele tiden drikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den moderne teknologiske verden vores børn vokser op i! Er det kun min unge der tror at alle skærme har 'touch' funktion?

William prikker ret insisterende på tv'et engang i mellem :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den moderne teknologiske verden vores børn vokser op i! Er det kun min unge der tror at alle skærme har 'touch' funktion?

William prikker ret insisterende på tv'et engang i mellem :lol

Ha ha, nope! Aksel gør det også :D Og han forstår slet ikke at han ikke kan bladre rundt på farmors (gamle) mobil :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den moderne teknologiske verden vores børn vokser op i! Er det kun min unge der tror at alle skærme har 'touch' funktion?

William prikker ret insisterende på tv'et engang i mellem :lol

Hahaha det gjorde V også, da han var mindre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram2 Det lyder ikke så skræmmende, som jeg havde fået det gjort inde i hovedet.

Jeg var til scanning i går, og lillebror er pt vurderet til at være 30% over normalen - for en måned siden var han kun 8% over normalen :unsure Derfor er jeg nu sendt til ekstra glukosebelastning. Oven i dét, så føler jeg, at jeg er ved at dø af tørst døgnet rundt og tisser konstant fordi jeg jo hele tiden drikker.

 

Selv :kram2 Det er da ikke en ønskesituation, men det skal nok gå, hvis det er. 

Ja okay - det kan jeg godt se. Det er da i hvert fald nogle symptomer, som skal holdes øje med. Dog har jeg lidt svært ved at stole på de der scanninger. Jeg blev scannet rimelig kort tid inden fødslen, og der vurderede de Elliot til at være noget mindre end han var i virkeligheden. Der skal jo ikke så meget fejlmåling til før det giver et vildt resultat. Men det skal da undersøges!

Det kan jo ske at man bliver sat igang før termin hvis baby bliver for stor. Jeg tror nok GND blev sat igang lige omkring uge 37 af den grund.

 

Åh den moderne teknologiske verden vores børn vokser op i! Er det kun min unge der tror at alle skærme har 'touch' funktion?

William prikker ret insisterende på tv'et engang i mellem :lol

Hahaha.. :lolhit Det gør Elliot også helt konsekvent :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv :kram2 Det er da ikke en ønskesituation, men det skal nok gå, hvis det er. 

Ja okay - det kan jeg godt se. Det er da i hvert fald nogle symptomer, som skal holdes øje med. Dog har jeg lidt svært ved at stole på de der scanninger. Jeg blev scannet rimelig kort tid inden fødslen, og der vurderede de Elliot til at være noget mindre end han var i virkeligheden. Der skal jo ikke så meget fejlmåling til før det giver et vildt resultat. Men det skal da undersøges!

Det kan jo ske at man bliver sat igang før termin hvis baby bliver for stor. Jeg tror nok GND blev sat igang lige omkring uge 37 af den grund.

De brugte 40 min på at scanne og var meget grundige med alle målingerne, da der var en elev med. Så jeg tror desværre ikke at det er pga. fejlmålinger :(

Det er bare lidt ironisk at jeg har fået tilbudt de her ekstra scanninger fordi David var så lille igennem graviditeten, og jeg så render rundt med en kæmpe baby nu :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser sødt ud, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at det er vildt upraktisk. Ladcykler fylder virkelig meget i trafikken, og nogle af dem kan også være sværere at køre på, når man skal dreje fx...

Pigen så nu ikke ud til at have problemer med det. Af hvad jeg kan Google mig frem til er den inden for de senere år blevet godkendt til at køre offentligt vej og der medfølger jo nogle krav som at cyklen skal være til at styre. Det er jo særlig vigtigt, når den er til et barn.

Min første tanke gik mere på at jeg synes det var ret trafiksikkert, idet at man har tre hjul og ikke lige pludselig kan lave nogle pludselige udsving, som små børn ellers godt kan finde på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.