Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

De brugte 40 min på at scanne og var meget grundige med alle målingerne, da der var en elev med. Så jeg tror desværre ikke at det er pga. fejlmålinger :(

Det er bare lidt ironisk at jeg har fået tilbudt de her ekstra scanninger fordi David var så lille igennem graviditeten, og jeg så render rundt med en kæmpe baby nu :rolleyes

 

Ja det er sgu ironisk :rolleyes Håber det er falsk alarm! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer lidt an på din overenskomst, men jeg ville sende det både til udbetaling Danmark og din arbejdsgiver - det skal jeg, fordi qua min overenskomst er det perioden med fuld løn som forlænges :-)

Men uanset kan arbejdsgiver jo bruge det til at ændre barselsaftalen om hvornår du vender tilbage :-)

Ok, tak for hjælpen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigen så nu ikke ud til at have problemer med det. Af hvad jeg kan Google mig frem til er den inden for de senere år blevet godkendt til at køre offentligt vej og der medfølger jo nogle krav som at cyklen skal være til at styre. Det er jo særlig vigtigt, når den er til et barn.

Min første tanke gik mere på at jeg synes det var ret trafiksikkert, idet at man har tre hjul og ikke lige pludselig kan lave nogle pludselige udsving, som små børn ellers godt kan finde på.

Theodor har en og han elsker den. Men når han kører på den bliver vi stoppet 100 gange af bedsteforældre som dåner og stiller spørgsmål og tror den er speciallavet. Det er en vældigt opmærksomhedskrævende sag (og så kan I jo selv prøve at gætte hvem der har købt den til ham...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den moderne teknologiske verden vores børn vokser op i! Er det kun min unge der tror at alle skærme har 'touch' funktion?

William prikker ret insisterende på tv'et engang i mellem :lol

Nu hvor jeg har barsel og ikke bruger den bærbare helt så meget som normalt har jeg flere gange taget mig selv i at sidde og prikke på skærmen for bagefter (efter pinlig lang tid nogle gange) komme i tanke om at det kan man jo ikke..... Jeg giver kombinationen af hjemmets mange Apple-produkter og en grad af babyhjerne skylden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der mon nogen som er vågen der kan berolige mig?

Jeg fik en sygemelding på 4 uger, og nu da der kun er 1 uge tilbage af min sygemelding og jeg skal tilbage på fredag, sidder jeg her i stuen med hjertebanken og koldsved.

Jeg tror ikke at jeg kan klare at komme tilbage for de krav der er til mit arbejde stemmer på ingen måde overens med det jeg både fysisk og psykisk kan klare i øjeblikket :boo

N har beordret mig til åben konsultation hos min læge, hende som sygemeldte mig, men jeg ved helt ærligt ikke helt hvad jeg skal sige.

At jeg havde det godt i 2 uger hvor jeg følte mig 30 kg lettere, men nu hvor tiden nærmer sig til at jeg skal tilbage bliver jeg stresset :( Jeg føler at vægten langsomt bliver proppet på igen... Jeg er ved at blive kvalt :boo

Jeg ville ønske at hun ville sygemelde mig resten af graviditeten så jeg kunne fokusere på at få det godt til når vores datter kommer, men samtidig så vil jeg føle at jeg svigter mit arbejde og min chef og kollegaer.

Og hvad nu hvis de indkalder mig til en samtale og jeg bare sidder der og tuder fordi jeg ikke kan snakke om det uden at bryde sammen?

Jeg var endelig begyndt at få det godt igen og nu går det ned af bakke.... Igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der mon nogen som er vågen der kan berolige mig?

Jeg fik en sygemelding på 4 uger, og nu da der kun er 1 uge tilbage af min sygemelding og jeg skal tilbage på fredag, sidder jeg her i stuen med hjertebanken og koldsved.

Jeg tror ikke at jeg kan klare at komme tilbage for de krav der er til mit arbejde stemmer på ingen måde overens med det jeg både fysisk og psykisk kan klare i øjeblikket :boo

N har beordret mig til åben konsultation hos min læge, hende som sygemeldte mig, men jeg ved helt ærligt ikke helt hvad jeg skal sige.

At jeg havde det godt i 2 uger hvor jeg følte mig 30 kg lettere, men nu hvor tiden nærmer sig til at jeg skal tilbage bliver jeg stresset :( Jeg føler at vægten langsomt bliver proppet på igen... Jeg er ved at blive kvalt :boo

Jeg ville ønske at hun ville sygemelde mig resten af graviditeten så jeg kunne fokusere på at få det godt til når vores datter kommer, men samtidig så vil jeg føle at jeg svigter mit arbejde og min chef og kollegaer.

Og hvad nu hvis de indkalder mig til en samtale og jeg bare sidder der og tuder fordi jeg ikke kan snakke om det uden at bryde sammen?

Jeg var endelig begyndt at få det godt igen og nu går det ned af bakke.... Igen...

Afsted til lægen. Det lyder fuldstændig som jeg reagerede, da jegvar sygemeldt med stress. Du lyder ikke som om du er klar tll arbejde endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der mon nogen som er vågen der kan berolige mig?

Jeg fik en sygemelding på 4 uger, og nu da der kun er 1 uge tilbage af min sygemelding og jeg skal tilbage på fredag, sidder jeg her i stuen med hjertebanken og koldsved.

Jeg tror ikke at jeg kan klare at komme tilbage for de krav der er til mit arbejde stemmer på ingen måde overens med det jeg både fysisk og psykisk kan klare i øjeblikket :boo

N har beordret mig til åben konsultation hos min læge, hende som sygemeldte mig, men jeg ved helt ærligt ikke helt hvad jeg skal sige.

At jeg havde det godt i 2 uger hvor jeg følte mig 30 kg lettere, men nu hvor tiden nærmer sig til at jeg skal tilbage bliver jeg stresset :( Jeg føler at vægten langsomt bliver proppet på igen... Jeg er ved at blive kvalt :boo

Jeg ville ønske at hun ville sygemelde mig resten af graviditeten så jeg kunne fokusere på at få det godt til når vores datter kommer, men samtidig så vil jeg føle at jeg svigter mit arbejde og min chef og kollegaer.

Og hvad nu hvis de indkalder mig til en samtale og jeg bare sidder der og tuder fordi jeg ikke kan snakke om det uden at bryde sammen?

Jeg var endelig begyndt at få det godt igen og nu går det ned af bakke.... Igen...

Jeg tænker du skal sige noget i stil med hvad du har skrevet her - nemlig hvordan du har det. Det lyder ikke godt så du skal ikke tilbage på job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker du skal sige noget i stil med hvad du har skrevet her - nemlig hvordan du har det. Det lyder ikke godt så du skal ikke tilbage på job.

:ditto

Skriv det evt ned, så hvis det går helt galt, kan hun læse sig til hvordan du har det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor har en og han elsker den. Men når han kører på den bliver vi stoppet 100 gange af bedsteforældre som dåner og stiller spørgsmål og tror den er speciallavet. Det er en vældigt opmærksomhedskrævende sag (og så kan I jo selv prøve at gætte hvem der har købt den til ham...)

Jeg har et godt bud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygter virkelig at jeg har har fået graviditets-sukkersyge. Er der nogen med erfaringer, som vil skrive lidt om hvad jeg kan forvente hvis det er hvad jeg skal til at vænne mig til?

Og hvad jeg skal forvente i forhold til fødsel og forløbet derefter?

Du må meget gerne skrive til mig, hvis du har spørgsmål... Jeg fik konstateret graviditets diabetes allerede i uge 18, så spørg endelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv :kram2 Det er da ikke en ønskesituation, men det skal nok gå, hvis det er.

Ja okay - det kan jeg godt se. Det er da i hvert fald nogle symptomer, som skal holdes øje med. Dog har jeg lidt svært ved at stole på de der scanninger. Jeg blev scannet rimelig kort tid inden fødslen, og der vurderede de Elliot til at være noget mindre end han var i virkeligheden. Der skal jo ikke så meget fejlmåling til før det giver et vildt resultat. Men det skal da undersøges!

Det kan jo ske at man bliver sat igang før termin hvis baby bliver for stor. Jeg tror nok GND blev sat igang lige omkring uge 37 af den grund.

Hahaha.. :lolhit Det gør Elliot også helt konsekvent :P

Ja jeg blev sat i gang 37+1 på grund af for stor fosterskønnelse. Hun blev født 37+2 og vejede 3905 gram ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg blev sat i gang 37+1 på grund af for stor fosterskønnelse. Hun blev født 37+2 og vejede 3905 gram ^_^

Hvad var hun skønnet til, og hvor tidligt i graviditeten fik du konstateret sukkersyge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William er syg med snot og hoste. Han har også fået feber, vi har ikke taget den endnu fordi han pt sover, men han er brand varm.

Jeg synes at han piber lidt i vejrtrækningen og det 'ser voldsomt ud' når han trækker vejret. Selvom han bare ligger roligt og sover, ligner det at han trækker vejret som når han er rigtig forpustet.

Kan det bare være forkølelsens skyld? Eller er der mon mere på færre tænker i? (Jeg ved godt at i ikke kan give et endeligt svar, men måske i har oplevelet lignende).

Jeg er normalt ret hardcore i forhold til at vente med at ringe til lægen. Men jeg bliver nu alligevel bekymret når det ser ud til at påvirke vejrtrækningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn trækker jo vejret hurtigere når de har feber. Men der må ikke være indtrækninger eller hvad det hedder - altså at ribbenene kommer frem. Men hvis du er i tvivl, så synes jeg da du skal kontakte lægen! :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Børn trækker jo vejret hurtigere når de har feber. Men der må ikke være indtrækninger eller hvad det hedder - altså at ribbenene kommer frem. Men hvis du er i tvivl, så synes jeg da du skal kontakte lægen! :kram2

Tak :kiss

Jeg googlede lige 'indtrækningen' og fandt en video hvor man ser dem og så helt alm vejrtrækning. Det ser heldigvis ikke nær så slemt ud som i videoen :super men alligevel lidt. Ej det er jo også ret svært for mig at bedømme.

Jeg tror vi tager feberen når han vågner og så ser vi lidt an. Vi er jo alligevel forbi den alm læges åbningstid, så om vi ringer nu eller i aften er jo lige gyldigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William er syg med snot og hoste. Han har også fået feber, vi har ikke taget den endnu fordi han pt sover, men han er brand varm.

Jeg synes at han piber lidt i vejrtrækningen og det 'ser voldsomt ud' når han trækker vejret. Selvom han bare ligger roligt og sover, ligner det at han trækker vejret som når han er rigtig forpustet.

Kan det bare være forkølelsens skyld? Eller er der mon mere på færre tænker i? (Jeg ved godt at i ikke kan give et endeligt svar, men måske i har oplevelet lignende).

Jeg er normalt ret hardcore i forhold til at vente med at ringe til lægen. Men jeg bliver nu alligevel bekymret når det ser ud til at påvirke vejrtrækningen.

Alt efter hans almentilstand ville jeg kontakte lægen. Lucas har lige fået konstateret lungebetændelse i onsdags efter at have haft feber og hoste i 12 dage. Vi var til læge første gang på 5. Dagen hvor det bare var virus. På 10. Dagen tog vi til læge igen, hvor vi fik at vide at det stadig bare var virus, men at vi skulle komme igen to dage senere, hvis det ikk var blevet bedre. Så to dage senere, 12. Dag med feber var der ingen tvivl om at han havde lungebetændelse. Så selvom det måske ikke er noget nu, så kan det godt pludselig udvikle sig til lungebetændelse.

Men jeg synes du skal kontakte lægen hvis du er bekymret :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt efter hans almentilstand ville jeg kontakte lægen. Lucas har lige fået konstateret lungebetændelse i onsdags efter at have haft feber og hoste i 12 dage. Vi var til læge første gang på 5. Dagen hvor det bare var virus. På 10. Dagen tog vi til læge igen, hvor vi fik at vide at det stadig bare var virus, men at vi skulle komme igen to dage senere, hvis det ikk var blevet bedre. Så to dage senere, 12. Dag med feber var der ingen tvivl om at han havde lungebetændelse. Så selvom det måske ikke er noget nu, så kan det godt pludselig udvikle sig til lungebetændelse.

Men jeg synes du skal kontakte lægen hvis du er bekymret :kram2

12 dage :O stakkels stakkels jer :kram2 !

Han har 38,8, men virker sådan lidt ovenpå efter sin lur, så vi ser bare an indtilvidere.

Og så krydser jeg for at den hovedpine jeg har ikke udvikler sig. Og vigtigst: at Nohr ikke bliver mere skidt end bare den omgang snot han har sig nu :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad var hun skønnet til, og hvor tidligt i graviditeten fik du konstateret sukkersyge?

Åh bum bum var jeg måske 32 uger henne da det blev opdaget? Ej det husker jeg ikke ;) Tror det står i min preggo tråd :P Da jeg blev sat i gang kan jeg huske der stod 4200 gram på den tavle på døren. Men det hele står i min graviditetstråd. Jeg husker det ærlig talt ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I andre (s børn) også fået pudsigt gækkebrev i postkassen "fra mig til dig" på konvolutten og 12 prikker...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I andre (s børn) også fået pudsigt gækkebrev i postkassen "fra mig til dig" på konvolutten og 12 prikker...?

Nej...? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I andre (s børn) også fået pudsigt gækkebrev i postkassen "fra mig til dig" på konvolutten og 12 prikker...?

Næh. Ligner det noget reklame eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad var hun skønnet til, og hvor tidligt i graviditeten fik du konstateret sukkersyge?

Fandt lige tilfældigt mine besvarelser på et andet forum om min sukkersyge :)

Ep8zdmy.jpg

Og

OblfGDl.jpg

36+3 blev hun vurderet til 3800 gram mener jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej...? :blink

  

Næh. Ligner det noget reklame eller hvad?

Jeg kan tage et billede, når baby sover. Først troede jeg, at det var noget med vuggestuen, for junior snakkede om, at der var noget til ham hjemme, da jeg hentede ham. Men der er også afleveret et hjemme hos de store igen (altså hos deres mor) i en anden kommune :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan tage et billede, når baby sover. Først troede jeg, at det var noget med vuggestuen, for junior snakkede om, at der var noget til ham hjemme, da jeg hentede ham. Men der er også afleveret et hjemme hos de store igen (altså hos deres mor) i en anden kommune :chin:

Kan det være noget, de store har lavet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I andre (s børn) også fået pudsigt gækkebrev i postkassen "fra mig til dig" på konvolutten og 12 prikker...?

 

Det er fra Super Brugsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.