Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Helt alene hjemme :O

Burde arbejde men gad godt nyde en kop the, en ostemad og lidt Greys i sofaen ovenpå påsætning af ny tand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt alene hjemme :O

Burde arbejde men gad godt nyde en kop the, en ostemad og lidt Greys i sofaen ovenpå påsætning af ny tand.

Sidder ikke i sofaen eller ser Greys men hold nu op jeg er ukoncentreret :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder ikke i sofaen eller ser Greys men hold nu op jeg er ukoncentreret :rolleyes

Du skulle bare have sat dig i sofaen med Greys ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg har bestilt en ting ved en der laver ting på fb, og hun så laver fejl i min bestilling, kan hun så godt nægte at betale mine penge tilbage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har seriøst siddet og rullet havregrynskugler helt alene -1,5 kg faktisk :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har seriøst siddet og rullet havregrynskugler helt alene -1,5 kg faktisk :blink

Jeg kunne satme godt spise nogen havregrynskugler! Eller tusind! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne satme godt spise nogen havregrynskugler! Eller tusind! :rolleyes

:ditto

:sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er velkomne hvis i tager babyerne med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skulle bare have sat dig i sofaen med Greys ;)

Jep! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har seriøst siddet og rullet havregrynskugler helt alene -1,5 kg faktisk :blink

:mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kam man godt.

Hvad skal den voksne hjælpe med?

:kram2

Det virkede bare lige som en al for stor opgave at tage sig af nyfødt og tumling og af egen krop der gør ondt - og skulle ud af døren på et bestemt tidspunkt. Og jo Jon var også hjemme til at hjælpe, men kommunikere kunne vi heller ikke. Så det var bare lige krise! Og alt for svært at være den voksne, der skulle kunne klare det hele :(

Det er noget nemmere bare at være herhjemme i stuen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I teorien kan hun vel ikke, når varen ikke er købt som beset. Hvis fx du havde været ude hos hende og set hvad hun havde lavet, så er varen købt som beset, og derfor er der ingen returret. Men når den er købt via nettet og derfor IKKE som beset, så bør hun i teorien ikke kunne nægte jf. købeloven... Men om den også gælder ml private - DET ved jeg ikke...

Det med altid returret på nettet gælder såvidt jeg har forstået ikke ved ting, der er custom-made og fx indgraverede eller broderet med navn osv. Men hvis der forelægger en skriftlig aftale om et produkt, og det så ikke er dét der er leveret, så vil jeg mene, at man har ret til at sende varen retur på sælgers regning og få sine penge retur. (Sagde hun uden at have styr på jura osv ;)).

I praksis mellem private, tror jeg dog, det er svært at få sin ret trumfet igennem, så medmindre det gælder store summer, så ville jeg personligt nok bare acceptere tabet, hvis sælger nægter at lave det om (og så kæfte op om det vidt og bredt på hele fb :whistling). Men det afhænger selvfølgelig lidt af situationen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med altid returret på nettet gælder såvidt jeg har forstået ikke ved ting, der er custom-made og fx indgraverede eller broderet med navn osv. Men hvis der forelægger en skriftlig aftale om et produkt, og det så ikke er dét der er leveret, så vil jeg mene, at man har ret til at sende varen retur på sælgers regning og få sine penge retur. (Sagde hun uden at have styr på jura osv ;)).

I praksis mellem private, tror jeg dog, det er svært at få sin ret trumfet igennem, så medmindre det gælder store summer, så ville jeg personligt nok bare acceptere tabet, hvis sælger nægter at lave det om (og så kæfte op om det vidt og bredt på hele fb :whistling). Men det afhænger selvfølgelig lidt af situationen :unsure

Hvad er store summer?

Hvis aftalt leveringstid var 3 uger, og nu kører på 9. Uge og endnu ikke er hverken lavet eller leveret, er det så acceptabelt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er store summer?

Hvis aftalt leveringstid var 3 uger, og nu kører på 9. Uge og endnu ikke er hverken lavet eller leveret, er det så acceptabelt?

Tjaeh. Det er vel en subjektiv bedømmelse som køberen må gøre sig ;) Jeg synes ikke, det er acceptabelt, men hvis det fx var en ting til 100 kr, så ville jeg nok ikke bruge 6 uger på at irritere mig over det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjaeh. Det er vel en subjektiv bedømmelse som køberen må gøre sig ;) Jeg synes ikke, det er acceptabelt, men hvis det fx var en ting til 100 kr, så ville jeg nok ikke bruge 6 uger på at irritere mig over det :)

Det er nærmere 5 gange det beløb, og ikke just småpenge her ;)

Men fandt frem til at der er ca 30 andre som venter på deres bestilling, de fleste har givet mellemm de 500-1600 pr bestilling. Så der er mange penge ude at flyve Der, når der er betalt forud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok kæfte pænt meget op omkring at jeg ikke synes det er ok og bede om enten en meget snarlig frist for hvornår jeg får mine ting eller pengene tilbage - og det først i privat men derefter ganske offentligt indtil der kommer en passende reaktion...

Man kan selvfølgelig anmelde vedkommende til politiet for tyveri, men ja... Det er bare svært at få noget ud af...

:ditto !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har styr på landekoder?

Har fået et opkald fra +11855924316

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nærmere 5 gange det beløb, og ikke just småpenge her ;)

Men fandt frem til at der er ca 30 andre som venter på deres bestilling, de fleste har givet mellemm de 500-1600 pr bestilling. Så der er mange penge ude at flyve Der, når der er betalt forud.

Forsinkelse med levering er som udgangspunkt hævegrund, men i praksis kan det jo være svært at kradse pengene ind, hvis hun ikke respekterer det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der har styr på landekoder?

Har fået et opkald fra +11855924316

Det er vist et af dem som du bare skal lade være ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ene kat er i behandling for urinkrystaller og har valgt at tisse i vores sofa og ovenpå en kuffert. Vi har prøvet at få lugten væk med rodalonbehandling flere gangen, men det hjælper bare ikke.

Nogen der har nogle gode råd eller er vi bare nødt til at kassere sofa og kuffert?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ene kat er i behandling for urinkrystaller og har valgt at tisse i vores sofa og ovenpå en kuffert. Vi har prøvet at få lugten væk med rodalonbehandling flere gangen, men det hjælper bare ikke.

Nogen der har nogle gode råd eller er vi bare nødt til at kassere sofa og kuffert?

Ingen viden eller erfaring what so ever, men kæft hvor bittert :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her hører måske ikke hjemme i VOKSEN smalltalk... Men jeg er gået totalt i barndom og savler over gamle My Little Pony ponyer :kuller :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her hører måske ikke hjemme i VOKSEN smalltalk... Men jeg er gået totalt i barndom og savler over gamle My Little Pony ponyer :kuller :blush

Det kender jeg godt - jeg fandt mine Polly Pocket-huse hjemme hos mine forældre i weekenden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kender jeg godt - jeg fandt mine Polly Pocket-huse hjemme hos mine forældre i weekenden!

Årh hyggeligt!! :loveshower Superærgerligt stort set alt mit gamle legetøj er solgt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen viden eller erfaring what so ever, men kæft hvor bittert :kram

Tak. Det havde været nemmere om det bare havde været dynen som sidst han blev syg - den er lidt nemmere at vaske og lufte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.