Nica

Voksen smalltalk

7,078 indlæg i dette emne

Done.

Man skal ret langt ned for at finde det.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

I morgen er det 46 år siden, at min mor og hendes familie ankom til Danmark på et af de polske flygtninge skibe :)

Hun bliver 60 år d 30. I denne mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller bare ikke at kunne sove... (Pga irrationel frygt for sygdom :()

Åh den frygt kender jeg virkelig, det er hårdt at have det sådan! :( :kram2

Er det generelt sygdom du frygter, eller noget specifikt? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså, søde :(

Måske du skal finde en der kan hjælpe dig med den frygt og søvnløshed? :kiss

Måske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh den frygt kender jeg virkelig, det er hårdt at have det sådan! :( :kram2

Er det generelt sygdom du frygter, eller noget specifikt? :kram2

Generelt sygdom, især hos pigerne :( I går var det fordi Filippa havde fået lov at få en del kage og da jeg selv fik kvalme af kagen opstod frygt for hun skulle blive opkast-syg som hun blev en gang (for læææænge siden, men frygt/angst er vel pr definition irrationel?)

Tak for kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt sygdom, især hos pigerne :( I går var det fordi Filippa havde fået lov at få en del kage og da jeg selv fik kvalme af kagen opstod frygt for hun skulle blive opkast-syg som hun blev en gang (for læææænge siden, men frygt/angst er vel pr definition irrationel?)

Tak for kram!

Det lyder fuldstændig som mig! Jeg frygter også konstant sygdom hos ungerne - især opkast, som jeg uden tvivl har en fobi for (jep, der findes en navngivet fobi for opkast, emetofobi hedder den). Det er virkelig ikk sjovt altid at gå og frygte sygdom, og det kan være svært at få overbevist sig selv om, at det barer irrationelle tanker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fuldstændig som mig! Jeg frygter også konstant sygdom hos ungerne - især opkast, som jeg uden tvivl har en fobi for (jep, der findes en navngivet fobi for opkast, emetofobi hedder den). Det er virkelig ikk sjovt altid at gå og frygte sygdom, og det kan være svært at få overbevist sig selv om, at det barer irrationelle tanker!

Sejt nok! Den lider jeg helt sikkert også af! Jeg kan få seriøs reel kvalme, ved tanken om at nogen af os kaster op!

Selv når Søren har gjort det pga alkohol, selvom den jo ganske sikkert ikke smitter! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt sygdom, især hos pigerne :( I går var det fordi Filippa havde fået lov at få en del kage og da jeg selv fik kvalme af kagen opstod frygt for hun skulle blive opkast-syg som hun blev en gang (for læææænge siden, men frygt/angst er vel pr definition irrationel?)

Tak for kram!

Søde søde tumle du skal altså tage det seriøst når du har de tanker og får mindre og dårligere søvn. Og du virker generelt lidt små grund ked af det? Bliver bekymret for dig og for du skal gå lige så langt ned som min mand, som har samme fobier/angst.

Jeg tror en samtale med en læge eller andet fagpersonale ville kunne hjælpe dig?

Du er skøn og dejlig og vigtig - og dine tanker kan være nok så irrationelle, men følelserne de giver og uroen i kroppen er reel og påvirker dit liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde søde tumle du skal altså tage det seriøst når du har de tanker og får mindre og dårligere søvn. Og du virker generelt lidt små grund ked af det? Bliver bekymret for dig og for du skal gå lige så langt ned som min mand, som har samme fobier/angst.

Jeg tror en samtale med en læge eller andet fagpersonale ville kunne hjælpe dig?

Du er skøn og dejlig og vigtig - og dine tanker kan være nok så irrationelle, men følelserne de giver og uroen i kroppen er reel og påvirker dit liv.

Hvad jeg ville sige, hvis jeg ikke stod i gæster og lagkage til op over begge ører!

Pas på dig selv, Rikke! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen er det 46 år siden, at min mor og hendes familie ankom til Danmark på et af de polske flygtninge skibe :)

Hun bliver 60 år d 30. I denne mdr :)

Min oldemor kom også hertil fra Polen :)

Det er dog noget længere tid siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt sygdom, især hos pigerne :( I går var det fordi Filippa havde fået lov at få en del kage og da jeg selv fik kvalme af kagen opstod frygt for hun skulle blive opkast-syg som hun blev en gang (for læææænge siden, men frygt/angst er vel pr definition irrationel?)

Tak for kram!

 

Angst (som lidelse) er per definition irrationel, ja, men det føles jo ligeså skræmmende som om det var rationelt og velbegrundet! Der er hjælp at hente. Du kan få effektiv hjælp ved at få en henvisning til psykolog, og så kontakte en psykolog der arbejder med kognitiv adfærdsterapi. Op mod 1 ud af 5 danskere lider af angst, så det er ikke "unormalt", men kan være megahæmmende. Kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender D i Matas efter 2x Matas natur dagcreme (en til ham og en til min træningstaske) og en vaskegele.

Han kommer hjem med 2 x håndceme (?!?) og en skintonic :lolhit

(Til hans forsvar havde jeg skrevet skintonic på sedlen, men streget det ud igen. Men håndceme!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder fuldstændig som mig! Jeg frygter også konstant sygdom hos ungerne - især opkast, som jeg uden tvivl har en fobi for (jep, der findes en navngivet fobi for opkast, emetofobi hedder den). Det er virkelig ikk sjovt altid at gå og frygte sygdom, og det kan være svært at få overbevist sig selv om, at det barer irrationelle tanker!

Nej det er ikke sjovt. Træls du har samme tanker :kram2 men rart jeg ikke er totalt skør ;)

Hvad gør du ved det?

Tusind tak for kram, omsorg og råd, SDB, Susanne og millivanilli. Kan ikke lige rumme at skrive mere - er træt og på vej i seng i håb om søvn trods hoste hos Leonora.

Men tusind tak :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender D i Matas efter 2x Matas natur dagcreme (en til ham og en til min træningstaske) og en vaskegele.

Han kommer hjem med 2 x håndceme (?!?) og en skintonic :lolhit

(Til hans forsvar havde jeg skrevet skintonic på sedlen, men streget det ud igen. Men håndceme!)

Jeg sidder herhjemme og griner højt :D Det er så typisk mænd! Hvorfor kan de ikke bare spørge om hjælp i forretningen?! :p

Men sød er han at han går i Matas :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige prale med at jeg er i webavisen for en lokalavis(godt nok modstanderens lokalavis) - det er mig i orange i målet på det første billede.

Og bolden gik ikke ind på skudet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender D i Matas efter 2x Matas natur dagcreme (en til ham og en til min træningstaske) og en vaskegele.

Han kommer hjem med 2 x håndceme (?!?) og en skintonic :lolhit

(Til hans forsvar havde jeg skrevet skintonic på sedlen, men streget det ud igen. Men håndceme!)

Typisk... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige prale med at jeg er i webavisen for en lokalavis(godt nok modstanderens lokalavis) - det er mig i orange i målet på det første billede.

Og bolden gik ikke ind på skudet ;)

Det må kræve et link :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nej det er ikke sjovt. Træls du har samme tanker :kram2 men rart jeg ikke er totalt skør ;)

Hvad gør du ved det?

Tusind tak for kram, omsorg og råd, SDB, Susanne og millivanilli. Kan ikke lige rumme at skrive mere - er træt og på vej i seng i håb om søvn trods hoste hos Leonora.

Men tusind tak :tak

Har sovet 9 timer i nat :O :yay

At vi så kommer 1,5 time for sent op er en anden sag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sovet 9 timer i nat :O :yay

At vi så kommer 1,5 time for sent op er en anden sag :rolleyes

Dejligt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sovet 9 timer i nat :O :yay

At vi så kommer 1,5 time for sent op er en anden sag :rolleyes

Yay! Det trængte du vist til :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sovet 9 timer i nat :O :yay

At vi så kommer 1,5 time for sent op er en anden sag :rolleyes

Fan-fucking-tastic! :glad :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.