10 indlæg i dette emne

... Muligvis et lidt dumt spørgsmål... Men har dåbsbarnet altid kyse på??? Altså nu forudsætter jeg brug af traditionel dåbskjole :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej bestemt ikke. Nogle gange har jeg set et "hårbånd" - andre gange ingenting. Vores dåbskjole har en kyse, så den får han på, hvis han ellers kan passe den, for den er godt nok bette! Men hvis man har en kyse kan man udpege en huemor, der holder kysen under selve dåben, og det er da også lidt hyggeligt, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver et hårbånd til Olivia når hun skal døbes. Syntes simpelthen de der kyser er så grimme og gammeldags :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der følger hue med til vores dåbskjole, og når først lillemanden skal i kjole, så skal det hele med ;) Hvis han altså kan passe den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hæklede en kyse til Karla, fordi jeg synes det hører sig til. Min søster er også huemor, så det var hende der holdt kysen mens Karla fik vand i håret. Synes det er så hyggelig en tradition :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig brugt det i min familie og vi brugte det derfor ikk til Lasse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej jeg har aldrig hørt om en huemor før, det er da mega sødt :loveshower

Jeg synes at kyser er fiiiiiine! Når det så er sagt, så havde Valdemar ikke en på (selvom vi havde en). Jeg syntes bare ikke at det passede til ham og jeg elskede bare hans fine hårpragt så den ville jeg ikke gemme :kuller

Havde jeg haft en pige kunne jeg godt have fundet på at bruge hårbånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er bestemt ikke alle :) Jeg kniplede selv en som min datter havde på, men jeg og mine søstre havde ikke kyse på da vi blev døbt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fulgte godt nok en kyse med til dåbskjolen Theo var i, men overvejede ikke en gang at give ham den på. Det blev alligevel på tøset til min dreng ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fulgte godt nok en kyse med til dåbskjolen Theo var i, men overvejede ikke en gang at give ham den på. Det blev alligevel på tøset til min dreng ;)

Hehe, vi skal også have en dreng - og lur mig om ikke min mand også vil sætte pris på, at vi springer kysen over;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER