FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

:O Ohhh my.. How could you :D :kiss

Jeg har af samme grund skrevet det i min kalender, mandens kalender og vores fælles kaldender :D Jeg var også et stort ? Forleden da min svigerinde spurgte hvor langt jeg var :whistling

:D Jeg ved det ikke. Måske elsker jeg det her barn lidt mindre - ej, spørg til side!

Jeg har jo heller ikke glemt det endnu, men har kigget i min kalender et par gange i dag og tænk "Gud, det skal jeg huske" ;)

Jep, sidst kom det prompte "så og så mange uger" - denne gang skal man lige tænke sig om :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:D Jeg ved det ikke. Måske elsker jeg det her barn lidt mindre - ej, spørg til side!

Jeg har jo heller ikke glemt det endnu, men har kigget i min kalender et par gange i dag og tænk "Gud, det skal jeg huske" ;)

Jep, sidst kom det prompte "så og så mange uger" - denne gang skal man lige tænke sig om :D

Det er fuldstændig det samme for mig ;) Jeg havde totalt styr på alting under første graviditet - hvis jeg blev spurgt kunne jeg på hvilket som helst tidspunkt på stående fod fortælle nøjagtig hvor langt jeg var henne med ugetal + dage og hvor udviklet barnet var på nuværende tidspunkt :D

Nu er det bare sådan "njøø jeg er ca. 4 mdr henne" osv og har ikke en skid styr på, hvornår barnet nu har udviklet hvad :D

 

Jeg tror det er meget normalt og det er BESTEMT ikke fordi jeg ikke knuselsker lillebror ligeså meget som Lise :wub Og jeg nyder virkelig graviditeten, men går op i lidt andre ting nu end at sidde og læse alt om graviditet på nettet og udvikling af spædbørn, som var så fascinerende første gang. Der havde man også bedre tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D Jeg ved det ikke. Måske elsker jeg det her barn lidt mindre - ej, spørg til side!

Jeg har jo heller ikke glemt det endnu, men har kigget i min kalender et par gange i dag og tænk "Gud, det skal jeg huske" ;)

Jep, sidst kom det prompte "så og så mange uger" - denne gang skal man lige tænke sig om :D

Tanken om at elske mindre har strejfet mig :unsure Men tror det er som Mette A også siger- tiden er noget andet denne gang! Når ikke man har et øje på hver finger efter tumlingen, hygger med hende eller lign. Så rydder man op efter tumling og andet nødvendigt. En lur er også en del af dagen her, hvis det er muligt i weekenden osv. Osv. Osv. Men jeg er stadig helt sikker på, at vi kommer til at elske begge lige højt :kuller Når altså vi ikke er søvnmanglende monstre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. Hvad gør I andre med trætheden?? Jeg kan slet ikke overskue at jeg ikke kan sove middagslur længere.. De sidste to måneder har jeg sovet middagslur hver eneste dag faktisk!

Men i denne uge står den på min søsters bryllup, og ugen efter starter jeg i praktik...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes heller ikke tiden er der til at fokusere så meget på graviditeten denne gang. Angående barnets udvikling har jeg fulgt med på den App jeg købte fra sundhedsstyrrelsen. Men da sygeplejersken i mit lægehus spurgte efter hvor langt jeg var henne sidste gang jeg var dernede var svaret 32+3,4,5 nej 6! :D i første graviditet ringede jeg flere uger i forvejen for at bestille tid til lægeundersøgelserne, denne gang har jeg ringet et par dage før jeg gik ind i deb pågældende uge hvor lægebesøget bør ligge. Men ja der er bare andre "ting" der optager ens tid denne gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes heller ikke tiden er der til at fokusere så meget på graviditeten denne gang. Angående barnets udvikling har jeg fulgt med på den App jeg købte fra sundhedsstyrrelsen. Men da sygeplejersken i mit lægehus spurgte efter hvor langt jeg var henne sidste gang jeg var dernede var svaret 32+3,4,5 nej 6! :D i første graviditet ringede jeg flere uger i forvejen for at bestille tid til lægeundersøgelserne, denne gang har jeg ringet et par dage før jeg gik ind i deb pågældende uge hvor lægebesøget bør ligge. Men ja der er bare andre "ting" der optager ens tid denne gang ;)

Det må man sige :D Du har også fået et lignende svar af mig: Øhhh... 19.. Ejjjj.. Øhhh.. :blink :D

Lidt skægt, men sådan er det vist bare generelt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha.. Hvad gør I andre med trætheden?? Jeg kan slet ikke overskue at jeg ikke kan sove middagslur længere.. De sidste to måneder har jeg sovet middagslur hver eneste dag faktisk!

Men i denne uge står den på min søsters bryllup, og ugen efter starter jeg i praktik...

 

Da jeg var mest træt, der lå jeg på sofaen lige så snart, jeg kom hjem fra job, og så gik jeg i seng ved 19-tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanken om at elske mindre har strejfet mig :unsure Men tror det er som Mette A også siger- tiden er noget andet denne gang! Når ikke man har et øje på hver finger efter tumlingen, hygger med hende eller lign. Så rydder man op efter tumling og andet nødvendigt. En lur er også en del af dagen her, hvis det er muligt i weekenden osv. Osv. Osv. Men jeg er stadig helt sikker på, at vi kommer til at elske begge lige højt :kuller Når altså vi ikke er søvnmanglende monstre :P

Griner.. Jeg blev helt rundt på gulvet her til aften, da manden nævnte at alle talte om præcis 4 mdr. Til jul- der er vi måske en familie på 4 (5- 6 hvis vi tæller bonus med vi ikke ser). 4 mdr. Også jeg har stadig ikke lavet en liste med must have osv. :whistling Jeg har lidt sjussen: bum bum vi skal have gylpebleer.. Også :blink Mon ikke det kommer det hele, der er jo købt lidt tøj ;)

 

For at starte bagfra: :D du skal nok nå det! Var det ikke Anita, der oprettede en tråd om, hvad der var behov for til nr. 2. Du må også gerne få min lille liste ;)

 

Jeg tror også det er mere et tids- og fokusspørgsmål. Det kan ikke ændres på, at det er noget HELT specielt at få det første barn :kuller Det betyder jo ikke, at det ikke kan vise sig at være HELT specielt at få nr. 2 - det vil være nogle andre ting, der er specielle, men denne gang vil der også være en masse nyt på andre måder.

 

Jeg er begyndt at tænke over dét at skulle have et barn mere, altså jeg kan jo ikke forestille mig at have andre end Filippa. Hun er jo VORES barn. Vi får jo ikke en klon af hende, så hvordan bliver den næste så? :unsure :chin: Hvordan ser hun ud, hvordan vil hendes personlighed være, vil hun ligne Filippa meget eller være meget anderledes? Jeg håber, at følelserne er der til at rumme lillesøster som HUN er og ikke hele tiden sammenligne (selv om det nok ikke kan undgås til en vis grad - vil bare ikke, at hun skal vokse op og hele tiden høre "sådan var Filippa ikke", "Filippa gjorde..." etc). Hun skal jo være sig egen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 ugers undersøgelse hos lægen overstået! Alt var ok :yay Var lidt bekymret for, om der var sukker i urinen, da vægten er noget højere end sidst og jeg har ikke haft samme disciplin.

Han havde ikke rigtig nogle råd til ryggen, udover at lave nogle øvelser (så vidt muligt med mave på), så det må jeg have fundet...

 

Det var selvfølgelig hyggeligt at høre hjertelyd, men ellers bare sådan lala. Er man blevet forvænt? Eller er det bare klassisk "2'er på vej, vi har ligesom prøvet det før"-knapt så spændende :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 ugers undersøgelse hos lægen overstået! Alt var ok :yay Var lidt bekymret for, om der var sukker i urinen, da vægten er noget højere end sidst og jeg har ikke haft samme disciplin.

Han havde ikke rigtig nogle råd til ryggen, udover at lave nogle øvelser (så vidt muligt med mave på), så det må jeg have fundet...

 

Det var selvfølgelig hyggeligt at høre hjertelyd, men ellers bare sådan lala. Er man blevet forvænt? Eller er det bare klassisk "2'er på vej, vi har ligesom prøvet det før"-knapt så spændende :chin:

Fedt med veloverstået besøg!!

Altså, jeg synes også at både læge og jm var kedeligt første gang.. De sagde aldrig rigtig noget, jeg ikke vidste. Så måske det er det du "lider af" 2. gang? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har for første gang siden kvalme og opkast startede afleveret Anabella på cykel i dag - jeg troede jeg skulle dø!! Haha! Mega dårlig cykelkondi nu åbenbart :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 ugers undersøgelse hos lægen overstået! Alt var ok :yay Var lidt bekymret for, om der var sukker i urinen, da vægten er noget højere end sidst og jeg har ikke haft samme disciplin.

Han havde ikke rigtig nogle råd til ryggen, udover at lave nogle øvelser (så vidt muligt med mave på), så det må jeg have fundet...

Det var selvfølgelig hyggeligt at høre hjertelyd, men ellers bare sådan lala. Er man blevet forvænt? Eller er det bare klassisk "2'er på vej, vi har ligesom prøvet det før"-knapt så spændende :chin:

Jeg er førstegangsgravid og synes lægebesøgene er mega kedelige! De siger jo ikke noget til dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med veloverstået besøg!!

Altså, jeg synes også at både læge og jm var kedeligt første gang.. De sagde aldrig rigtig noget, jeg ikke vidste. Så måske det er det du "lider af" 2. gang? :D

 

 

Jeg er førstegangsgravid og synes lægebesøgene er mega kedelige! De siger jo ikke noget til dem...

 

Måske husker jeg forkert? :chin:

 

Tror at jeg sidste gang glædede mig, fordi det var noget nyt, men måske var det ikke så spændende når man kom ud derfra? Måske er det bare kedeligt at vide, at der ikke er flere scanninger, så vi ser ikke lillesøster før hun kommer ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har for første gang siden kvalme og opkast startede afleveret Anabella på cykel i dag - jeg troede jeg skulle dø!! Haha! Mega dårlig cykelkondi nu åbenbart :D

 

Sejt!

 

Min cykelkondi er også for nedadgående :rolleyes Og det er ikke pga. kvalme og opkast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske husker jeg forkert? :chin:

Tror at jeg sidste gang glædede mig, fordi det var noget nyt, men måske var det ikke så spændende når man kom ud derfra? Måske er det bare kedeligt at vide, at der ikke er flere scanninger, så vi ser ikke lillesøster før hun kommer ud :D

Jeg tror du husker forkert :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske husker jeg forkert? :chin:

 

Tror at jeg sidste gang glædede mig, fordi det var noget nyt, men måske var det ikke så spændende når man kom ud derfra? Måske er det bare kedeligt at vide, at der ikke er flere scanninger, så vi ser ikke lillesøster før hun kommer ud :D

Jeg er også førstegans og jeg er heller ikke blevet væltet bagover af imponerende informationer ved lægesamtalerne.

Jeg har haft indtrykket hver gang, at jeg vidste mere end lægen, fordi jeg læser alt jeg kommer i nærheden af om at være gravid.

Så tror generelt bare, at de laver deres undersøgelser, og at det er jordemoderen man skal spørge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske husker jeg forkert? :chin:

Tror at jeg sidste gang glædede mig, fordi det var noget nyt, men måske var det ikke så spændende når man kom ud derfra? Måske er det bare kedeligt at vide, at der ikke er flere scanninger, så vi ser ikke lillesøster før hun kommer ud :D

Min læge er lidt en vatnisse og føler han kører den på rutinen. Måtte godt springe 3. Besøg over men skulle bruge en recept på ammestop piller.

Det er også lige før jordemoderen bliver overflødig, da jeg jo bliver fulgt af en fødselslæge med scanninger. Men tænker hun kan hjælpe mig med at besvare de spørgsmål der kommer oppe i hovedet efterfølgende af scanningerne. De ligger nemlig en uge efter scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge er lidt en vatnisse og føler han kører den på rutinen. Måtte godt springe 3. Besøg over men skulle bruge en recept på ammestop piller.

Det er også lige før jordemoderen bliver overflødig, da jeg jo bliver fulgt af en fødselslæge med scanninger. Men tænker hun kan hjælpe mig med at besvare de spørgsmål der kommer oppe i hovedet efterfølgende af scanningerne. De ligger nemlig en uge efter scanning :)

 

Må jeg spørge, hvorfor du allerede nu ved, at du skal bruge ammestoppiller? Er selv meget ambivalent med om jeg vil prøve amning eller ej - svinger fra dag til dag. Har ingen medicinsk grund til ikke at prøve, kun dårlig oplevelse fra sidst...

 

Det er ok, hvis du ikke har lyst til at svare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

25 ugers undersøgelse hos lægen overstået! Alt var ok :yay Var lidt bekymret for, om der var sukker i urinen, da vægten er noget højere end sidst og jeg har ikke haft samme disciplin.

Han havde ikke rigtig nogle råd til ryggen, udover at lave nogle øvelser (så vidt muligt med mave på), så det må jeg have fundet...

 

Det var selvfølgelig hyggeligt at høre hjertelyd, men ellers bare sådan lala. Er man blevet forvænt? Eller er det bare klassisk "2'er på vej, vi har ligesom prøvet det før"-knapt så spændende :chin:

Jeg synes det er dejligt at høre hjertelyd, men mere fantastisk synes jeg altså heller ikke det er :D Når jeg nu mærker ham så tydeligt og ofte, er jeg jo ikke i tvivl om at han lever! Jeg husker heller ikke besøgene fra første graviditet som vildt spændende, men mere som et rart afbræk i hverdagen og en lille milepæl for at man nu var tættere på fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge, hvorfor du allerede nu ved, at du skal bruge ammestoppiller? Er selv meget ambivalent med om jeg vil prøve amning eller ej - svinger fra dag til dag. Har ingen medicinsk grund til ikke at prøve, kun dårlig oplevelse fra sidst...

Det er ok, hvis du ikke har lyst til at svare.

Jeg havde et forfærdelig ammeforløb med Felix. Eller han var god til at spise og tog pænt på men jeg havde det forfærdeligt. Jeg er meget blufærdig. Nok på grænsen til det ekstreme. Så lige så snart der var andre til stede blev jeg stresset og mælken løb ikke til og drengen fik ergo ingen mad. Så tog vi flaske med i stedet men av det gjorde ondt. Der er mistanke om at det har sat sig som en del af min fødselsdepression og jeg har siden jeg droppede amningen med Felix har jeg været 100% afklaret med, at jeg ikke vil amme igen. Og jeg får heldigvis god opbakning af min jordemoder. Håber min sundhedsplejerske gør det samme når hun skal have min historie den 8/9.

Det er vel sådan det korte svar. Amningen er for mig og min familie ikke en depression værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er dejligt at høre hjertelyd, men mere fantastisk synes jeg altså heller ikke det er :D Når jeg nu mærker ham så tydeligt og ofte, er jeg jo ikke i tvivl om at han lever! Jeg husker heller ikke besøgene fra første graviditet som vildt spændende, men mere som et rart afbræk i hverdagen og en lille milepæl for at man nu var tættere på fødslen :)

 

Det synes jeg egentlig heller ikke :blush :D Jeg er heller ikke på nogen måde i tvivl om lillesøster lever med den aktivitet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde et forfærdelig ammeforløb med Felix. Eller han var god til at spise og tog pænt på men jeg havde det forfærdeligt. Jeg er meget blufærdig. Nok på grænsen til det ekstreme. Så lige så snart der var andre til stede blev jeg stresset og mælken løb ikke til og drengen fik ergo ingen mad. Så tog vi flaske med i stedet men av det gjorde ondt. Der er mistanke om at det har sat sig som en del af min fødselsdepression og jeg har siden jeg droppede amningen med Felix har jeg været 100% afklaret med, at jeg ikke vil amme igen. Og jeg får heldigvis god opbakning af min jordemoder. Håber min sundhedsplejerske gør det samme når hun skal have min historie den 8/9.

Det er vel sådan det korte svar. Amningen er for mig og min familie ikke en depression værd :)

 

Tak fordi du delte din historie! Du er sej, at du fortæller det ligeud som det er :respekt :kram2

 

Jeg er helt og aldeles enig i, at amning ikke er depression (eller andre reaktioner) værd!

 

Fedt at din jordemoder bakker op og det håber jeg, at din sundhedsplejerske også vil gøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde et forfærdelig ammeforløb med Felix. Eller han var god til at spise og tog pænt på men jeg havde det forfærdeligt. Jeg er meget blufærdig. Nok på grænsen til det ekstreme. Så lige så snart der var andre til stede blev jeg stresset og mælken løb ikke til og drengen fik ergo ingen mad. Så tog vi flaske med i stedet men av det gjorde ondt. Der er mistanke om at det har sat sig som en del af min fødselsdepression og jeg har siden jeg droppede amningen med Felix har jeg været 100% afklaret med, at jeg ikke vil amme igen. Og jeg får heldigvis god opbakning af min jordemoder. Håber min sundhedsplejerske gør det samme når hun skal have min historie den 8/9.

Det er vel sådan det korte svar. Amningen er for mig og min familie ikke en depression værd :)

Det lyder som om at det er det rigtige for dig ikke at amme :kram2 og så er jeg ked af at du skulle have en så forfærdelig oplevelse med det, da du fik Felix! Fremfor den dejlige, intime og hyggelige oplevelse det er for så mange andre.

Håber også at sundhedsplejersken bakker op om din beslutning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave blev lidt større og faldt synligt ned i løbet af dagen lørdag! :O Ret vildt at opleve... havde taget mavebillede om morgenen og kunne så se i spejlet om aftenen at den sad anderledes end på billedet. De kommenterede også på at min mave var faldet, da jeg hentede Lise i vs'en idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Rikke og Mette.

Nej det er jo mit valg og jeg har det rigtig godt med mit valg. Og manden glæder sig til at være med fra start af. Så jeg bekymrer mig egentlig ikke om, hvad andre tænker. Men det betyder ikke at jeg ikke er glad for opbakningen omkring mit valg. Det er jeg :) I og med amning kun er Mors hyggestund har vi også bestemt at det kun er os der giver flaske til at starte med. Bedsteforældre mm skal nok få lov men først senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.