FruFusk

Gravid - Smalltalk

16,840 indlæg i dette emne

Jeg ville ønske jeg kunne spole tiden 2 uger frem, så jeg er langt nok henne til at se hjerteblink…

:Kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg begynder at synes den mave er ret meget i vejen! Det er hårdt at gå op ad trapperne, det er svært at få sko og strømper på, det er et helvede at komme ind og ud af bilen, for slet ikke at tale om at vende sig i sengen! Og jeg er jo ikke engang super stor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber min læge-jordemoder siger jeg har blærebetændelse imorgen. Det ville forklare alle smerterne og så kan jeg i det mindste få noget imod det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske jeg kunne spole tiden 2 uger frem, så jeg er langt nok henne til at se hjerteblink…

Åh ha, det er bare den værste ventetid du skal igennem nu :( Håber det kommer til at gå overraskende stærkt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg begynder at synes den mave er ret meget i vejen! Det er hårdt at gå op ad trapperne, det er svært at få sko og strømper på, det er et helvede at komme ind og ud af bilen, for slet ikke at tale om at vende sig i sengen! Og jeg er jo ikke engang super stor...

I hear you!!!! Og det bliver kun værre endnu. Og undskyld, er ikke super optimistisk her om natten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ha, det er bare den værste ventetid du skal igennem nu :( Håber det kommer til at gå overraskende stærkt

Tak :kram jeg synes i hvert fald det går helt vildt langsomt! Det eneste der er værre er vist når man runder terminsdato med baby i maven. Det husker jeg tydeligt! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :kram jeg synes i hvert fald det går helt vildt langsomt! Det eneste der er værre er vist når man runder terminsdato med baby i maven. Det husker jeg tydeligt! :lol

Ha ha, det husker jeg også :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige lidt mere brok :rolleyes

Jeg har en bekendt der er gravid. Hun opdagede det først i uge 23 (altså har hun haft det pænt godt!). Hold kæft jeg kunne kvæle hende nogle gange...

Hun er sådan en fitness ting, og hun træner konstant også nu her i uge 37. Hun har det virkelig godt, og det er fedt for hende, men nøj hun forstår at knytte nogle dumme kommentarer! Hun skal ikke holde barsel, og alting begrundes med "det handler jo bare om at være i god form når man bliver gravid", "man kan hvad man vil", "det er jo ikke en sygdom at være gravid". Øh ok, jamen os der har det helt ad helvede til er da også bare nogle svagpissere! Bliver simpelthen så ked af det når hun skriver de ting. Jeg har altid været en rigtig aktiv, sund og rask pige, BANG, så blev jeg gravid. Man har eddermame ikke selv indflydelse på om man ligesom mig bliver ramt af invaliderende opkast og 24/7 smerter. Håber ikke det forstås forkert, for jeg under virkelig folk at have en god graviditet, men at indikere at dem der har det dårligt under graviditet er pylrede og "selv er skyld i det" gør mig simpelthen rasende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg savner min gamle krop, der ikke er hæmmet og gør ondt. Og jeg savner min energi. Idag råber jeg røv og er træt af det hele :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådanne folk skulle simpelthen have tæsk!

Godt for hende, bestemt!!! Men st generalisere på den måde er simpelthen øretæve-indbydende!!!!

Jeg indrømmer gerne at fysisk har jeg jordens letteste graviditeter! Minimalt med kvalme, 'bare' lidt forhøjet blodtryk, ondt i ryggen, hjertebanken, unge som synes at madrassen er en meeeeega fed trampolin, gerne mens blæren bruges son boksebold, halsbrand i sidste trimester, lidt plukveer - de der helt alm ting.

Men derfor kan man da for hulen ikke slutte at alle graviditeter er lette :klap

Kan du forresten ikke fortælle hende at jeg er i MEGA ringe form, overvægtig med et BMI på ca 34 da jeg blev gravid, så det har sådan set ikke noget med fysisk form at gøre, men hvor heldig man er!

Jeg er simpelthen så harm, og har virkelig overvejet at slette hende som ven da jeg ikke gider glo på det. "Haha, en graviditet er jo hvad man gør den til!" - øhh, siden hvornår? Hun skulle prøve at være i mine sko bare en enkelt dag, så kunne hun nok lære et og andet. Generelt besidder hun bare slet ikke empati og medfølelse (og hun er endda ved at uddanne sig til folkeskolelærer), men man behøver vel ikke pensle det ud i fjæset på andre hver evig eneste dag?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er simpelthen så harm, og har virkelig overvejet at slette hende som ven da jeg ikke gider glo på det. "Haha, en graviditet er jo hvad man gør den til!" - øhh, siden hvornår? Hun skulle prøve at være i mine sko bare en enkelt dag, så kunne hun nok lære et og andet. Generelt besidder hun bare slet ikke empati og medfølelse (og hun er endda ved at uddanne sig til folkeskolelærer), men man behøver vel ikke pensle det ud i fjæset på andre hver evig eneste dag?!

Hende gad jeg simpelthen ikke spilde min tid på. Det lyder ikke til at være det værd.

Min første graviditet var piece of cake! Jeg havde det fantastisk og kunne alt. Jeg hoppede rundt på festival to dage inden jeg fødte. Denne her gang er det fuldstændig modsat. Jeg er et stort skravl og glæder mig bare til at få det overstået.

Det er jo et spørgsmål om held og tilfældigheder. Man kan slet ikke stille sig op og være dommer som hun gør. Hun skal da i den grad bare knytte sylten og nøjes med at være glad for at have en nem graviditet istedet for at skulle dømme andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu højst sandsynligt med blærebetændelse. Det forklarer så også mine smerter. Men lillebror trives heldigvis derinde og jeg mærkede hans hoved nede i bækkenet, så vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk godt at jeg vil advare jer om at se "drengen i den stribede pyjamas " når man hormonella :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu gider jeg ikke mere.

Har ondt i maven nederst i højre side og det gør ret ondt hver gang jeg bevæger mig.

Jeg bliver faktisk ret bekymret.

Så hvem skal jeg lige kontakte? Læge eller JM?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk godt at jeg vil advare jer om at se "drengen i den stribede pyjamas " når man hormonella :boo

Wow... Jeg græder snot over den når jeg ikke er gravid, så den tør jeg da slet ikke se nu!!! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bør jo være JM! Det er nok også der du bliver henvist til hvis du ringer til læge.

Så det ville jeg gøre - og hvis hun så afviser igen, så ring til fødegangen! Sig at du er bekymret - og hvis du bliver affejet igen, så overvej om kendt JM-ordning overhovedet er for dig når de er så stride - evt bed om at komme ud af den, hvis det kunne være bedre for dig.

Tak søde :kiss

Det var også der jeg regnede med. Jeg regner også med at ringe til fødegangen hvis hun afviser igen. For det her kan virkelig ikke passe at det skal gøre ondt hele tiden.

Det hjalp ikke at sove og faktisk gjorde det ondt når jeg vendte mig.

Det var netop min tanke. At det ikke er noget for mig, hvis de er sådan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søvn er åbenbart en overvurderet luksus når man er gravid og skrup sulten. Jeg forsøgte forgæves at falde i søvn igen efter et toiletbesøg, men først vågnede lillemanden i maven og besluttede sig for lidt alt for tidlig morgen gymnastik og derefter knurrede maven så meget at jeg måtte stå op og spise noget... Godt dagens eneste tjans er at slappe af i sommerhuset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde :kiss

Det var også der jeg regnede med. Jeg regner også med at ringe til fødegangen hvis hun afviser igen. For det her kan virkelig ikke passe at det skal gøre ondt hele tiden.

Det hjalp ikke at sove og faktisk gjorde det ondt når jeg vendte mig.

Det var netop min tanke. At det ikke er noget for mig, hvis de er sådan

Efter en lignende nat da jeg var i ca. 17. uge var jeg forbi min læge for liige at høre om det kunne være blærebetændelse. Der var intet, men jeg fik en skrap reprimante om at fortsatte mine plukkeveer på trods af at jeg lagde mig ned og hvilede/sov så skulle jeg altså ikke vente på en tid hos lægen. Så havde jeg bare at kontakte fødegangen direkte!!

Så jeg kan virkelig ikke forestille mig de ikke vil tage dig seriøst. Det må altså ikke blive ved når du ligger dig og slapper helt af - og slet ikke efter en hel nat!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar ;)

Babyen græder først, når kroppen er kommet ud. Babyens brystkasse er trykket ret meget sammen, for at komme ud igennem fødselskanalen, og derfor kan lungerne ikke folde sig ud og blive fyldt med luft. Nogen føder i øvrigt hoved og krop i samme ve :)

Hmm.. det passer så ikke altid! Jeg oplevede ved min første fødsel, at min pige skreg da hovedet var ude og vi ventede på næste presseve, hvor kroppen så blev født. Jordemoderen sagde godt nok, at det ikke er så tit de oplever det... men det kan sagtens lade sig gøre! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. det passer så ikke altid! Jeg oplevede ved min første fødsel, at min pige skreg da hovedet var ude og vi ventede på næste presseve, hvor kroppen så blev født. Jordemoderen sagde godt nok, at det ikke er så tit de oplever det... men det kan sagtens lade sig gøre! :)

Wauw, det lyder faktisk næsten lidt uhyggeligt  :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så så man lige mig have et giga hormonelt sammenbrud.. Græd og grinede på skift og ved egentlig ikke helt hvorfor jeg græd.. Jeg grinede helt sikkert fordi det var så åndssvag en situation. Godt det var foran Rasmus og vi var alene hjemme :D :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg fat i en sød JM :) hun blev også lidt bekymret over at jeg har gået så længe med smerter, og at det ikke går over ved at hvile.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg fat i en sød JM :) hun blev også lidt bekymret over at jeg har gået så længe med smerter, og at det ikke går over ved at hvile.

Det var godt (og på tide). Hvad så? Vil de tjekke dig? Var du egentlig blevet tjekket for blærebetændelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt (og på tide). Hvad så? Vil de tjekke dig? Var du egentlig blevet tjekket for blærebetændelse?

Ja Jeg har en tid nu her.

Det blev jeg tjekket for i tirsdags og der var intet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.