louisezz

babyting

76 indlæg i dette emne

Tak, jeg synes også der er ret fint.

Farverne og bredden på striberne er valgt ud fra et inspirationsbillede jeg sendte, og så et par billeder af vores møbler.

Og det har bare ramt plet.

Nu overvejer jeg at bestille nogle hæklerier til barnevognen, men venter lidt endnu.

Btw, tæppet er hæklet af Helle Koch, hendes hæklerier kan findes på jahelas hæklerier på facebook.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er min søde svigerinde lige kommet med en stor pose fra hendes arbejde. Alt i str 68-74 med molo-holly-ESL-Wheat-Hummel osv.. Super lækkert med insider købere :-) derudover har vi fået købt tremmeseng og puslebord.. :-) så nu mangler vi snart kun Charlie <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået bestilt barnevogn, Emmajonga. Vi har fået tramme sengen hjem som er bleven malet af olderne, jeg har selv ligget i den, men den skal lige have en ny madras. Vi har også fået vuggen hjem som er min tante og onkels, det er en gammel kurve vugge i træ med himmel og der er hjul på, så det er dejligt da vi vil have den i stuen om dagen også kan køre den ind i sove værelset om aftenen. Skal lige have syet en ny himmel og ny madras til den også. Vi har også fået lavet liste over hvad vi mangler og hvor vi skal have de forskellige ting.

Manden har fået malet børneværelset, der var gulvtæppe på, men under var der det flotteste trægulv så det har vi beholdt :-). I dag har vi samlet tramme sengen :-).

Puha jeg kan godt mærke der er gået redde byggeri i den :-), men det er hyggeligt og dejligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så gik jeg lige lidt bananas på kids-world.dk.

Skulle egentlig bare have en fleecedragt fra joha, men det blev til lidt mere :badgirl

Så nu venter jeg spændt på at posten kommer med:

2 fleecedragter fra joha og reima

1 par ej sikke lej bukser

3 par melton strømper

2 par strømpebukser

1 joha body

1 joha hjelm

1 minymo body

1 pippi hjelm

Det vigtigste er at joha fleccedragten og den hjelm som nu passer er sættet som lillepigen skal have på yderst når vi skal hjem fra hospitalet :-)

Jeg har en ide om at vi skal have taget et lille foto af den nye familie, hvor hun bliver sååå fin i en lysegrå dragt med en lyslilla hjelm :-)

Resten var bare ekstra der lige så fint ud og matcher noget tøj vi har liggende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min overbo som har en lille pige fra marts af, har været så sød at tilbyde at vi kan arve tøj derfra, så med al min shopping og nu også arvetøj så har vi helt sikkert nok!

-men hvem vil også mangle :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der købt autostol :-) http://www.google.dk...mU03F50z4onM%3A

Hvilken farve har i valgt den i?

Jeg kender ikke så meget til cybex aton, men det virker til at alle roser den for kvaliteten så tillykke med købet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken farve har i valgt den i?

Jeg kender ikke så meget til cybex aton, men det virker til at alle roser den for kvaliteten så tillykke med købet :-)

Vi har købt den i blå. Aton 2 tester rigtig godt og aton 3 er bare en forbedring af aton 2. Så den er faktisk ikk testet endnu. Vi skal bruge den uden base og i en af testene tester aton bedre end rømer bøde m og uden base. Vi kiggede på Rømer og cybex og vi syntes cybex var lidt fixere. Men tror i virkeligheden at der er meget lidt forskel på 0-13 kg stole, så det er vel også smag og behag :-)

Vi har også cybex til storebror og syntes generelt det er nogle rigtig lækre stole de laver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lejer autostol med base i ønskebørn for 900kr i et år også invitere vi i en auto stol når lille prutten er større :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en be-safe autostol som er kompatibel med den stokke kombivogn vi har.

Vores skal også bruges uden isofix, men (ifølge tænk) tester modellen faktisk også bedre uden end med isofix.

Jeg synes det lidt er en jungle med de autostole, men tror i det store hele at de større anerkendte mærker alle er så sikre at det er marginaler der skiller.

Cybex aton stolen ser dog virkelig lækker ud.

Vi overvejede også kort at leje,men da vi fik et godt pakketilbud på stokke vogn med både barnevogn, klapvogn og autostol til så slog vi til.

Regner med at vi sælger stolen videre når lillepigen vokser ud af den, men vi får se til den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forretningen sagde de at der var meget lidt forskel i sikkerhed på baby stolene. Så det er mok lidt hip som hap :-)

Jeg har læst mig frem til at basen og isofix til babystol handler om at installere rigtigt. Dvs sikkerheden ligger i, at der er større sandsynlighed for at montere forkert uden base.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det skønt med Jeres indkøb, baby forberedelse er bare så hyggelige :)

Vi fik igår endelig købt endnu en barnevogn, vi har købt en brio sing med separat barnevognskasse, men vi ville også gerne have en "rigtig" Barnevogn, og da det er tredje og sidste barn så har vi købt en brugt Odder i sandfarvet på xdream stel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det skønt med Jeres indkøb, baby forberedelse er bare så hyggelige :)

Vi fik igår endelig købt endnu en barnevogn, vi har købt en brio sing med separat barnevognskasse, men vi ville også gerne have en "rigtig" Barnevogn, og da det er tredje og sidste barn så har vi købt en brugt Odder i sandfarvet på xdream stel :)

Lækkert og lidt luksus med både kombi og en rigtig barnevogn.

Vi har jo også valgt kombi, men overvejer at supplere med en brugt barnevogn.

Indtil nu venter vi dog og ser hvad vi får brug for, vi starter i hvert fald med barnevognskassen på vores stokke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at købe en Be-safe autostol med isofix basen til, da sælgeren har smooth-talket min mand tilpas meget :-) Han sagde at lige nøjagtig vores bil (en wv touran) har noget af det bedst fungerende isofix. Derudover kigger vi Odder, både brugt og ny, men er ikke kommet helt i mål endnu.

Min søster har to drenge, så vi får tons af tøj af hende og en trillepose, der skulle være a la voksiposen, samt bæresele og en masse andre småting, jeg ikke helt har overblik over endnu.

Vi har et stokke puslebord i forvejen og overvejer at købe den matchende vugge/barneseng - men har egentlig en helt klassisk tremmeseng i forvejen, så det er ikke strengt nødvendigt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at købe en Be-safe autostol med isofix basen til, da sælgeren har smooth-talket min mand tilpas meget :-) Han sagde at lige nøjagtig vores bil (en wv touran) har noget af det bedst fungerende isofix. Derudover kigger vi Odder, både brugt og ny, men er ikke kommet helt i mål endnu.

Min søster har to drenge, så vi får tons af tøj af hende og en trillepose, der skulle være a la voksiposen, samt bæresele og en masse andre småting, jeg ikke helt har overblik over endnu.

Vi har et stokke puslebord i forvejen og overvejer at købe den matchende vugge/barneseng - men har egentlig en helt klassisk tremmeseng i forvejen, så det er ikke strengt nødvendigt...

Jeg synes stokke sengene er vildt flotte, så kan sagtens forstå du er fristet!

Vi endte med at springe over, måske hvis vi havde haft et værelse hvor den rigtig kunne komme til sin ret.

Dejligt med alle de arve sager :glad

-og vis endelig frem hvad i beslutter jer for mht til autostol og barnevogn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu pakket babytøjet ud og lagt det i de små kasser som jeg har købt til skufferne i kommoden.

Jeg har en hel skuffe med str. 50 og 56 og det er så fiint!

Bliver helt glad af at kigge i den.

Ligenu er det sorteret efter body, bukser, overalls, heldragter, strømper mm, men overvejer istedet at sortere det i sæt og så have ekstra bodyer for sig selv.

Sikke mange overvejelser, og sikke en jubel over en skuffe med tøj i. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu pakket babytøjet ud og lagt det i de små kasser som jeg har købt til skufferne i kommoden.

Jeg har en hel skuffe med str. 50 og 56 og det er så fiint!

Bliver helt glad af at kigge i den.

Ligenu er det sorteret efter body, bukser, overalls, heldragter, strømper mm, men overvejer istedet at sortere det i sæt og så have ekstra bodyer for sig selv.

Sikke mange overvejelser, og sikke en jubel over en skuffe med tøj i. :wub

Ej hvor hyggeligt! Dejligt I er i gang :)

Jeg glæder mig godt nok også til at gøre klar. Den anden dag ryddede vi det meste af kontoret, så vi snart kan få skab derinde og få tvillingernes ting i vores nuværende skabe. Martin udbrød også midt i det hele, at han sådan glæder sig til vi skal stille puslebord, kravlegård, senge og sådan op. Og jeg er ret enig :) Og så glæder han sig vildt meget til at synge for dem. Det er nu ret hyggeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu pakket babytøjet ud og lagt det i de små kasser som jeg har købt til skufferne i kommoden.

Jeg har en hel skuffe med str. 50 og 56 og det er så fiint!

Bliver helt glad af at kigge i den.

Ligenu er det sorteret efter body, bukser, overalls, heldragter, strømper mm, men overvejer istedet at sortere det i sæt og så have ekstra bodyer for sig selv.

Sikke mange overvejelser, og sikke en jubel over en skuffe med tøj i. :wub

Glæder mig også til at hente Ferdinands tøj i kælderen og pusle rundt m det :-) vi har så meget fint tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik lige amok i weekenden og fik en hel masse på plads - jeg var indlagt igen fra tirsdag til torsdag med en lille blødning, så jeg kan mærke at behovet for at få orden på det hele, når jeg er hjemme er blevet større :-)

Vi har købt vugge, der kan udvides til barneseng og fik den samlet. Den er så fin :-)

GX7jtTR.jpg

Nu skal vi bare have lavet plads til den i soveværelset - jeg var igang i går med at rydde op i en kommode, vi skal have flyttet...

Vi fik også samlet puslebordet - jeg blev positivt overrasket for det havde den fineste blå puslehynde og fine blå plastickurve (det har været min mands til hans børn, så jeg har ikke set det samlet før nu) - vi skal bare have fat i nogle kurve til hylderne nedenunder, så kan jeg også begynde at lægge lidt tøj på plads - jeg har fået to kasser af min søster, som har to drenge :-)

hlbM5ae.jpg

Og så købte vi en barnevogn i går - en Odder Zip med x- Dream stel i sort med sølvgrå kanter - den er knap 2 år gammel og i rigtig fin stand.

Så jeg tror snart, jeg holder pause fra strikningen og kaster mig over et par uroer og en barnevognskæde - jeg har syet patchwork i mange år, så han skal naturligvis også have sit eget tæppe (det der hænger på puslebordet er det første nogensinde jeg lavede til min ældste for snart 15 år siden - jeg havde læst dengang at gul og rød er de første farver det lille barn kan se/skelne - jeg har lavet en del siden også i mere dæmpede farver :-))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik lige amok i weekenden og fik en hel masse på plads - jeg var indlagt igen fra tirsdag til torsdag med en lille blødning, så jeg kan mærke at behovet for at få orden på det hele, når jeg er hjemme er blevet større :-)

Vi har købt vugge, der kan udvides til barneseng og fik den samlet. Den er så fin :-)

GX7jtTR.jpg

Nu skal vi bare have lavet plads til den i soveværelset - jeg var igang i går med at rydde op i en kommode, vi skal have flyttet...

Vi fik også samlet puslebordet - jeg blev positivt overrasket for det havde den fineste blå puslehynde og fine blå plastickurve (det har været min mands til hans børn, så jeg har ikke set det samlet før nu) - vi skal bare have fat i nogle kurve til hylderne nedenunder, så kan jeg også begynde at lægge lidt tøj på plads - jeg har fået to kasser af min søster, som har to drenge :-)

hlbM5ae.jpg

Og så købte vi en barnevogn i går - en Odder Zip med x- Dream stel i sort med sølvgrå kanter - den er knap 2 år gammel og i rigtig fin stand.

Så jeg tror snart, jeg holder pause fra strikningen og kaster mig over et par uroer og en barnevognskæde - jeg har syet patchwork i mange år, så han skal naturligvis også have sit eget tæppe (det der hænger på puslebordet er det første nogensinde jeg lavede til min ældste for snart 15 år siden - jeg havde læst dengang at gul og rød er de første farver det lille barn kan se/skelne - jeg har lavet en del siden også i mere dæmpede farver :-))

Æv hvor uheldigt med endnu en indlæggelse! Håber, der snart kommer lidt ro på for dig :)

Øj vuggen var også vores drøm! Men med to på vej måtte vi lige prioritere vores penge lidt ;) Dejligt I er kommet så meget på plads og er ved at være klar? Er der stor risiko for tidlig fødsel eller hvad siger de til det på sygehuset?

Vi har også speedet lidt op, jeg vil gerne nå at være med til det hele, og de regner bestemt ikke med, at jeg går tiden ud, så vi må jo være klar lidt før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De tager endelig stilling i uge 34, men der er risiko for at jeg skal have kejsersnit i uge 37+0, hvis ikke moderkagen flytter sig nok - og så bliver det jo allerede 23. Oktober! Får man lov til at gå tiden ud med tvillinger? Bliver man ikke altid sat igang før den egentlige termin, hvis det ikke er sket af sig selv?

Vi har også været lidt usikre på, om vi ville ofre pengene på vuggen/sengen - vi har valgt at købe det brugt, men selv brugt ville jeg også tøve hvis vi skulle have det hele i stereo! Jeg kan godt forstå I er nød til at prioriterer - det er jo helt vildt hvad man kan ende med at spendere, hvis man ikke kigger sig lidt for :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ser det fint ud, jeg har faktisk kigget lidt til både vuggen og puslebordet tidligere, men ved begge dele er vi endt ved lidt billigere alternativer. Flot er det dog, især sengen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De tager endelig stilling i uge 34, men der er risiko for at jeg skal have kejsersnit i uge 37+0, hvis ikke moderkagen flytter sig nok - og så bliver det jo allerede 23. Oktober! Får man lov til at gå tiden ud med tvillinger? Bliver man ikke altid sat igang før den egentlige termin, hvis det ikke er sket af sig selv?

Vi har også været lidt usikre på, om vi ville ofre pengene på vuggen/sengen - vi har valgt at købe det brugt, men selv brugt ville jeg også tøve hvis vi skulle have det hele i stereo! Jeg kan godt forstå I er nød til at prioriterer - det er jo helt vildt hvad man kan ende med at spendere, hvis man ikke kigger sig lidt for :-)

Jo, jeg bliver sat igang senest 38+0 og det er dér, de ikke regner med, at jeg når til. Men lad os nu se. Kan jo være der kommer lidt ro på snart.

Hold da op! 23. oktober, det er jo lige om lidt! Ej det er vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Jeg havde lige en god dag i går. Så vi fik rigtigt shoppet. Vi købte brio autostole med isofix baser, uro, ammepude, mega lækker bystroom pusletaske og en masse tøj til tvillingerne. Skønt altså!

Nu mangler vi bare sutteflasker og det der hører til samt alle småtingene til puslebordet. Og så selvfølgelig at indrette os lidt mere babyvenligt :)

Svigerforældrene kommer i starten af oktober og der regner vi med at få hjælp til at samle møbler og flytte rundt. Jeg må jo ikke, og det er vist lige voldsomt nok, hvis Martin skal gøre det hele selv.

I dag tager Martin til Riga til noget mødeværk, til gengæld kommer min far og tager med til scanning og læge i morgen. Hold nu op jeg glæder mig til vi skal hygge. Jeg har tre søskende og de tre af os har kærester og så er der også min mor og to hunde, så det er sjældent, vi har lidt alene tid. Så vi skal spise fisk i aften og hygge og så glæder min far sig vildt meget til scanning i morgen (det gør jeg nu også) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Jeg havde lige en god dag i går. Så vi fik rigtigt shoppet. Vi købte brio autostole med isofix baser, uro, ammepude, mega lækker bystroom pusletaske og en masse tøj til tvillingerne. Skønt altså!

Nu mangler vi bare sutteflasker og det der hører til samt alle småtingene til puslebordet. Og så selvfølgelig at indrette os lidt mere babyvenligt :)

Svigerforældrene kommer i starten af oktober og der regner vi med at få hjælp til at samle møbler og flytte rundt. Jeg må jo ikke, og det er vist lige voldsomt nok, hvis Martin skal gøre det hele selv.

I dag tager Martin til Riga til noget mødeværk, til gengæld kommer min far og tager med til scanning og læge i morgen. Hold nu op jeg glæder mig til vi skal hygge. Jeg har tre søskende og de tre af os har kærester og så er der også min mor og to hunde, så det er sjældent, vi har lidt alene tid. Så vi skal spise fisk i aften og hygge og så glæder min far sig vildt meget til scanning i morgen (det gør jeg nu også) :)

Ja, det er dejligt når man får taget et ryk :-) Så kan du også hygge dig i dag med god samvittighed :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER