Tinkerbell

Står jeres baby fast?

10 indlæg i dette emne

Ja min dreng har i hvert fald ikke læst babybøgerne og ved ikke at han bør ligge fast med hovedet nedad nu :/

I formiddags maste han dog løs, og jubiii, hovedet var nedad! :yay Men nu er han igang igen, av av og øv! Ved godt han har tid endnu, men det er altså lidt irriterende at han ikke gider gøre som han bør...

Hvad med jeres små babyer, er de bedre opdraget og ligger fast endnu?

Talte med en jordemoder mandag, som sagde at på tirsdag til mit sidste jordemoderbesøg skal hun kunne mærke at han ligger fast med hovedet nedad og så skal han altså ikke vende sig igen derefter. Hvis han gør skal jeg tage til jordemoder igen så hun kan mærke på ham.

Så han har 4 dage til at lægge sig rigtigt, kryds fingre for at han læser sin babyguide inden! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slemme dreng :D Jeg håber han har hørt efter til på tirsdag.

Ja hun ligger stort set fast her hos os :loveshower Jordemoderen kunne rykke en smule ved hendes hoved igår og lægen havde svært ved det idag. JM skønnede hende til 2600 gram, men lægen skyndte sig at sige "det ved hun jo ikke" og nej det gør hun da ikke :lol men derfor er det da pænt af hende at gætte lidt og gøre os glade for den fine vægt. Jeg er 34+5 idag. Der er kun 2 dage mellem os to Tinkerbell.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille bebs står med hovedet nedad og tror ikke på at hun vender sig nu. Hun har også stået med hovdet ned i nogle uger efterhånden, men hun står ikke fast. Var ved jordemoder i går, men det er jo normalt når man er flergangsfødende.

Der er jo forskel på om de vender hovedet nedad og på om de står fast. At stå fast betyder jo at de har boret hovedet (eller numse) godt ned i bækkenet og ikke kan rokkes med.

Så vidt jeg ved så skal de bare gerne stå med hovedet nedad når man er 37 uger, ellers tilbydes vendingsforsøg. Og nogle babyer står ikke helt fast før fødslen går i gang.

Så tænker at hvis han ikke står med hovedet nedad når du skal tjek så får du endnu en tid når du er godt 37 uger for at tjekke ham igen. Men når han stadig drejer rundt så ligger han sig sikkert også nedad lige pludselig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu 37+0 og her vender han ganske vist med hovedet ned af, men der er endnu ingen tegn på at han har planer om at sætte sig fast.

Er du så færdig med JM allerede på tirsdag? Jeg skal også afsted i uge 39 og 40.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeghar tider frem til uge 40 og de sidste 3-4 tider er med en uge imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der ikke noget, der står fast, men det kommer de jo heller ikke til, når det er tvillinger... Jeg er lidt nervøs for, at tvilling A har vendt sig med hovedet opad nu :unsure Den har haft hovedet nedad hele graviditeten igennem, og nu hvor lægen i sidste uge sagde, at hun ikke tror, den vender sig mere pga pladsmangel, har den evt. gjort det alligevel :huh Men jeg er slet ikke sikker... tror bare, at jeg kan mærke to hoveder under ribbenene... ved tvilling B er jeg ikke i tvivl, at det er hovedet, der er oppe, men det gør ingenting, hvis bare tvilling A har hovedet nedad... Jeg må se til næste JM undersøgelse om to uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes hun står fast i bækkenet og har gjort et længe nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han står på hovedet, men fik ikke lige spurgt til JM i går om han står fast... Typisk mig at glemme sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har de begge hoved ned af, men den ledende tvilling står ikke fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har hovedet nedad men aner ikke om han står fast :)

Jeg skal til jordemoder på onsdag så mon ikke hun tjekker det der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER