Banshee

Bekymring, nervøsitet.. ØV..

27 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen SÅ bange.. Synes alt er noget rod, og at ingenting er som det skal være..

Jeg har stadigvæk brunligt/blodigt udflåd. Jeg synes det er så uretfærdigt.. Jeg havde ENDELIG affundet mig med jeg nok aldrig selv blev gravid.. Jeg havde fået det okay med det - var begyndt at drømme om nye ting..

Også bliver jeg gravid.. Nu VIL jeg det her.. Kan ikke forestille mig andet!!

Jeg tager på arbejde i morgen, men ringer til lægen.. Selvom vi har en scanning næste mandag, kan det være han synes det ville være smart at tage ind forbi.. Som minimum vil jeg gerne have lavet en gyn. undersøgelse - de må da kunne sige om tingene er som de skal være.. Synes ikke jeg er blevet undersøgt ordentligt...

Er jeg urimelig??? Min kæreste synes jeg er.. Han synes jeg er tåbelig, og må stole på at de gjorde deres arbejde ordentlig da jeg blev undersøgt i torsdags.. Jeg tænker jo bare at der kan ske mege tpå få dage - og at jeg blødte i torsdags og alt var fint, kunne jo godt være starten på noget skidt..

Er jeg egoistisk at tænke sådan?? Føler mig måske lidt egoistisk.. Men der er bare så mange ting.. Fx at scanningslægen sagde jeg kun var i 7. uge - men min egen læge sagde "pjat med det, du er 9+1".. En af dem tager jo fejl.. Og hvis fostret ikke er større, så tyder det jo netop på der er noget galt - at det ikke udvikler sig som det skal!..

Årh.. Er jeg egoistisk at ville kontakte lægen i morgen??? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er rigtig svært at svare på. Jeg ville slet ikke reagere så kraftigt som du gør - men hvis det ødelægger din dag og du ikke kan fokusere på andet, så sker der jo ikke noget ved at ringe til lægen. Dog tror jeg ikke han kan hjælpe dig meget - det er kun ved scanningen, de kan se, der er liv.

Mht hvor langt du er henne, så er det ret svært at sige noget om så tidligt. Jeg havde selv regnet min termin ud til 13.juni, lægen sagde 10.juni og scanningen sagde 16.juni. Det er scanningen til NF, der er den gældende, så jeg ville mest stole på den du har fået til din scanning, da lægens udmelding er ren teoretisk.

Grunden til NF-scanningen er den gældende er, at alle fostre udvikler sig akkurat lige hurtigt de første 3 måneder - så der kan de helt sikkert sige hvor langt du er, ved at måle længeden på forstret. Lægen beregninger jo ud fra din sidste mens første dag, evt hvornår du havde ÆL - men derfra og til hvornår du rent faktisk er blevet befrugtet, det er jo svært at sige.

Håber du kan slappe noget mere af og nyde din graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hende der scannede målte intet.. Hun kiggede bare på den, sagde den var svær at måle men hun synes jeg ikke så ud til at være så langt henne, men at jeg måtte vente til nf med at få min termin at vide, da det jo kun var en tryghedsscanning..

Jeg ved jeg måske "overreagere".. Jeg er bare viiiirkelig nervøs.. Min kæreste siger det er sygeligt :biglove He loves me...

Men i nogengrad har han jo nok ret - jeg analysere ALT.. Men lægen sagde i fredags, at jeg skulle kontakte dem hvis det fortsatte - men det gør det jo, men hun sagde ikke noget om hvor længe.. Men det kan jeg jo så spørge om i morgen.. <_<

Jeg skal alligevel ringe derned i morgen, da jeg havde blod i urinen så skal lige høre om de har fået svar på det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert tage på en privat scannings-klinik, og helst allerede i morgen!!

Ikke fordi jeg tror du nødvendigvis har ret i dine bekymringer.... Det hele kan jo sagtens vise sig at være ganske harmløst! :kram2

Men fordi du har brug for at få ro i hovedet... Og jeg tror ikke du får det, før du får lavet en scanning. Og hvis du tager på en privat klinik, så er de der KUN for dig, for du har betalt for tiden, og det hele kan gås igennem i ro og mag...

Altså medmindre lægen indvilger i at sende dig videre til en scanning, når du snakker med hende i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert tage på en privat scannings-klinik, og helst allerede i morgen!!

Ikke fordi jeg tror du nødvendigvis har ret i dine bekymringer.... Det hele kan jo sagtens vise sig at være ganske harmløst! :kram2

Men fordi du har brug for at få ro i hovedet... Og jeg tror ikke du får det, før du får lavet en scanning. Og hvis du tager på en privat klinik, så er de der KUN for dig, for du har betalt for tiden, og det hele kan gås igennem i ro og mag...

Altså medmindre lægen indvilger i at sende dig videre til en scanning, når du snakker med hende i morgen :)

Jeg er fuldstændig enig her :) Der er ikke noget værre end at gå og spelulerer over noget som fylder SÅ meget.. Jeg havde haft præcis samme tankegang som dig, så ved hvordan du har det..

En privat scanning er en fantastisk ide´ :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste var SÅ sød i går.. Han fik beroliget mig, ved at lave "blodeksterimenter".. Det var lidt klamt, men jeg havde vist ham hvor meget blod der var på toiletpapiret.. Så kradsede han hul på sig selv, og tog et stykke toiletpapir, kom vand i blodet og tværede det ud..

Så kunne jeg jo sagtens se at det for det første var gammelt blod, og for det andet max har været en dråbe hver gang jeg tørrede mig.. Hele natten har jeg drømt om baby, og virkelig troet på det.. I morges meldte jeg mig syg, fordi jeg havde lidt ondt i maven og var ved siden af mig selv.

Nu har jeg lige været på toilet her for 15 min siden... Og der var der så helt frisk blod, ingen klumper dog bare helt frisk blod og slim :(

Lægehuset har pause til 12.30, men der prøver jeg så at ringe til dem.. Synes det er unfair at jeg har gået i næsten en uge og været nervøs, da jeg endelig falder til ro så driller kroppen lige igen.

Men frisk blod er vist aldrig en god ting :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad sagde lægen? :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede jo først og talte med hende.. Hun sagde det kunne være ingenting, men at det også kunne være starten på en abort. Og at jeg ligegyldigt hvad, intet kunne gøre.

Hun kunne høre jeg var nervøs, og ville derfor gerne undersøge mig..

Og hvor var det dejligt...!!!

Det viser sig at jeg har en åreknude på livmoren, som først har været irriteret, og derfor blødt lidt.. Da de så har scannet mig, har de pæret til den og den er så begyndt at bløde mere.. Hun sagde livmoren var lukket og alt så umiddelbart ud til at være okay - da vi så liv i torsdag og skal scannes mandag, så hun ingen grund til at jeg skulle scannes i dag, da hun ikke så nogle tegn på at der havde været nogle ændringer..

Men altså - blovet stammer fra en åreknude på livmoren, og hun sagde det selvfølgelig ikke var rart at jeg blødte, men at det var ganske uskadeligt :loveshower :loveshower Hun kunne også se at min graviditet udviklede sig (noget med at livmoren havde løftet sig - hørte ikke så meget efter da hun sagde alt var okay og så godt ud)

:loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at høre!! :glad :loveshower

Jeg blødte også selv en del i starten, over flere uger, men det viste sig at være pga. lavtliggende moderkage, der sidenhen heldigvis har rettet sig :)

Så jeg VED hvor forfærdeligt det er inde i hovedet, når man ser blod på toiletpapiret (og i mit tilfælde, mærker det løbe ud af sig) Og det er så svært at tro på alt er ok... Men jeg tog også til sidst en bevidst beslutning om at STOLE på lægerne... For hvem skulle vide det bedre end dem :)

Nu er det bare med at få rystet den dumme oplevelse af dig... Og give dig selv lov til at NYDE din graviditet.... Og glæde dig til på mandag, når i, igen, får lov at få et kig ind til jeres lille jordbær :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i eftermiddag og til aften har jeg også blødt en del mere - også så jeg har måtte tage bind på.

Men jeg er nu stadigvæk ret sikker på det "bare er" den åreknude, som hun har fået pæret til så den styrtbløder nok lige nu..

Jeg har i hvert fald ikke flere smerter end "normalt" - faktisk har jeg færre smerter nu end i går aftes/nat.

Jeg drømmer og tænker på det lille jordbær, og lige nu er jeg sikker på at jeg til august bliver mor - er slet ikke i tvivl.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i eftermiddag og til aften har jeg også blødt en del mere - også så jeg har måtte tage bind på.

Men jeg er nu stadigvæk ret sikker på det "bare er" den åreknude, som hun har fået pæret til så den styrtbløder nok lige nu..

Jeg har i hvert fald ikke flere smerter end "normalt" - faktisk har jeg færre smerter nu end i går aftes/nat.

Jeg drømmer og tænker på det lille jordbær, og lige nu er jeg sikker på at jeg til august bliver mor - er slet ikke i tvivl.. :loveshower

[/quote

Dejligt at det "bare" er en årknude men jeg kan nu altså godt forstå dine bekymringer

Glæder mig til en update på torsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så går den vidst ikke længere...

Jeg vågnede op i dag, og var fuldstændig våd forneden.. Jeg rejst emig, og i det samme kan jeg mærke det bare vælter ud med blod :boo Har aldrig blødt så meget før.. Aldrig.

Jeg har ingen smerter i maven overhovedet, så det er så uvirkeligt at jeg er ved at abortere.. Jeg "håbede" det ville gøre ondt at abortere, fordi man så havde et sted at fokusere vreden og sorgen.. Lige nu er der intet :boo

Jeg har ringet til lægen som sagde at en åreknude, ligemeget hvad, ikke KAN bløde SÅ meget.. Så hun var 95% sikker på jeg var igang med at abortere.. På trods af alt så fint ud i går :boo

Jeg har fået en tid kl 11.15 på gyn. ambulatorium og de kan så konstatere hvad der skal konstateres, og få "ordnet" resten i morgen hvis jeg er heldig :boo

Det er så forfærdeligt... Især fordi jeg for første gang i går, stolede på lægen - troede på at jeg skulle være mor.. Det havde været så meget lettere at tage det her, hvis ikke jeg havde troet på det... :boo

Det der gør mig mest ked af det lige nu, er faktisk at jeg har brug for at tale om det - men min kæreste lukker sig inde, og vil ikke tale - ikke engang se på mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Det er jeg ked af at høre :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør mig rigtig rigtig ondt.. :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af det på dine vejne :( Håber snart at du får endelig vished....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fik jeg sovet en time, og om lidt kører vi afsted..

Jeg er forholdvis afklaret med det lige nu - er godt klar over hvilken besked jeg skal op til.. Har informaeret min chef også.

Jeg er gået fra at være super ked af det, til at være vred nu.. Vred på mig selv, min krop.. Vred på lægerne fordi jeg stolede på dem..

Lige nu vakler jeg mellem at ville have det overstået og så på at det gerne måtte vente flere dage - uger... Jeg er ikke parat til at give slip på drømmen endnu :(

Lige så stille sniger tankerne sig jo ind... Kommer der til at gå 8 år igen?? Kommer det nogensinde til at ske igen... Har jeg lyst til at gå det her igennem igen? Eller risikere det....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh nej da :( :( :(

Og nu havde de ellers lige "frikendt" dig hos lægen.... Ej hvor er jeg ked af det på jeres vegne!! Og jeg kan godt forstå du føler dig svigtet og vred....

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige... Men tænker på dig, og håber selvfølgelig det bedste til det sidste.... Men jeg kan godt høre det lyder rigtig rigtig skidt :(

Sender masser af :kram2 :kram2 :kram2 din vej....

ØV ALTSÅ!!! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er rigtig ked af det på dine vegne. Dumme læger.

Mist ikke håbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været oppe og blive scannet.. Der var INTET tilbage.. Hun var forundret over hvordan en læge i går kunne sige alt så okay ud - når der i dag intet var overhovedet <_<

Det positive er at jeg har udstødt alt selv.. Min slimhinde var 1 cm, og det var helt perfekt.

Hun tog scannings billederne fra sidste gang frem, og talte med os om hvordan tingene kunne hænge sammen..

Blandt andet var hun ret overbevist om at fostret på billeder ikke var mere end udviklet til uge 7 - og på det tidspunkt var jeg i 9-10 uge..

Vi er begge ved godt mod - har fået talt med lægen og hinanden, og vi er enige om at vente med at forsøge igen. Vi vil gerne have styr på nogle ting, men vi har også besluttet IKKE at beskytte os - sker det så sker det. Ligesom denne gang..

Det mest positive er faktisk at det sidste halve år har det gået ned af bakke for vores forhold.. Men det her har virkelig fået os til at stå sammen, tage ansvar og beskytte hinanden.. Det har været rigtig dejligt at opleve gnisten komme tilbage..

Endelig er mit håb om et barn igen vagt til live - jeg tror på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke så mange ord - bare en masse knus:

:kram :kram :kram :kram

:kram :kram :kram

:kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Århhhh nej :( Det er jeg rigtig ked af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ked af det på dine vejne og jeg kan på ingen måde sige noget der vil lette jeres smerte... Jeg vil dog alligevel sige det, der hjalp os videre... Det er naturens/kroppens måde at afstøde noget, der ikke virker, det har ikke været i sundt og rask foster og var der blevet et barn ud af det havde det heller ikke været sundt og rask, så man kan sige hellere at det sker nu end efter, at du har født og for alvor har knyttet dig til barnet.... Tag jer den tid der skal til for at sørge - tal med hinanden og jeres familie... Og brug babyklar til at bliver afklaret med dine tanker...

Jeg ved nøjagtig hvad du går igennem :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rart at folk ved det.. Lige nu har jeg dårlig samvittighed - har egentlig ikke lyst til at tage på job i morgen, men har var heller ikke på job i går og i dag jo...

Jeg er folkeskolelærer, og jeg kender mine elever godt nok til at jeg ved de vil spørge hvorfor jeg var væk - og jeg er ikke sikker på jeg er klar til at stå overfor det spørgsmål.. At lyve overfor nogen mennesker jeg holder af- men som jeg aldrig ville kunne fortælle sandheden, fordi de ikke er gamle nok til at forstå og fordi de ikke skal se mig så svag eller hvad man skal sige....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER