GrønFrø

Tog fødslen 6 eller 16 timer?

20 indlæg i dette emne

Jeg bliver hele tiden spurgt, hvor lang tid fødslen tog, og jeg har regnet tiden fra da mine veer startede, hvilket giver 16 timer.

Nu har jeg dog talt med andre, og når de fortæller hvor mange timer fødslen tog, så lyder det som om, at de kun tæller tiden, hvor de var i aktiv fødsel. Og hvis det er sådan man regner, så tog min fødsel kun 6 timer.

Er der ikke nogen af jer kloge piger, der kan fortælle mig, hvorfra man regner? Så jeg kan fortælle folk det rigtige, når de spørger :)

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På Skejby sagde de, fra man er i aktiv fødsel.. Så jeg vil sige 6.

Jeg havde veer i 12 timer, men ifølge Skejby tog fødslen 5, så hvis nogen spørger mig, siger jeg, at rigtigt tog den 5, men jeg havde ondt i 12 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Skejby sagde de, fra man er i aktiv fødsel.. Så jeg vil sige 6.

Jeg havde veer i 12 timer, men ifølge Skejby tog fødslen 5, så hvis nogen spørger mig, siger jeg, at rigtigt tog den 5, men jeg havde ondt i 12 :)

Det er nok sådan man plejer at regne. Jeg synes også at alle andres fødsler lød meget "hurtige" i forhold til min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

På Hillerød talte de fra jeg kom ind og var 4 cm åben. Men det var først ca. 6 timer efter vandet var gået

Når folk spørger sige jeg altid hvornår vandet gik og hvornår hun var ude. Det synes jeg giver mest mening i mit forløb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvor lang fødslen var så. Kl 2 var jeg 2 cm åben.. Ankom kl 17 på fødegangen, blev tjekket ret hurtig derefter hvor jeg var 9 cm åben.. Så et sted der i mellem ;)

Jeg tæller fra hindeløsningen, som var kl 9. Så min fødsel varede 7-8 timer.. Kan ikke huske hvornår jeg fik første ve, men det var inden mine svigerforældre kom kl 12 i hvert fald!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, jeg føler mig altså lidt "snydt", når man skal tælle på den måde. Jeg startede med at få regelmæssige veer søndag morgen kl. 03.30. De fortsatte med sådan ca 10 min's mellemrum indtil tirsdag aften kl. 18, hvor de mere seriøse veer startede. Kl. 20 tirsdag aften blev smerten virkelig voldsom og utrolig hård.Og hun blev først født onsdag aften kl. 20.34.

Fra jeg var i aktiv fødsel tog fødslen altså 12 timer. Men jeg havde regelmæssige veer i 3 dage forinden da og "bid-i-bordkanten"-ondt 9 timer i 24 timer, inden hun var ude. Og dét plejer jeg altså lige at nævne :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, jeg føler mig altså lidt "snydt", når man skal tælle på den måde. Jeg startede med at få regelmæssige veer søndag morgen kl. 03.30. De fortsatte med sådan ca 10 min's mellemrum indtil tirsdag aften kl. 18, hvor de mere seriøse veer startede. Kl. 20 tirsdag aften blev smerten virkelig voldsom og utrolig hård.Og hun blev først født onsdag aften kl. 20.34. Fra jeg var i aktiv fødsel tog fødslen altså 12 timer. Men jeg havde regelmæssige veer i 3 dage forinden da og "bid-i-bordkanten"-ondt 9 timer i 24 timer, inden hun var ude. Og dét plejer jeg altså lige at nævne :lolhit

Ja der har jeg der lige som dig ;) Tænkte også, altså det kan godt være min aktive del af fødslen kun varede 34 min. Men alt det der skete op til er altså også en del af fødslen vil jeg mene ;) Så min fødsel fra start til slut tog 46 timer... Geeez!! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at sige at fra veerene startede til han var ude gik der 37 timer.... Fødselen i sig selv tog sikkert lang tid, men jeg kan ikke huske fra hviklet tidspunkt det var.. så derfor siger jeg sådan, for at folk så i hvertflad får det rette indtryk af en hård omgang :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Jordemoder sagde at det var fra den første ve. Jeg fik den første ve kl 11 formiddag og havde født kl.1 næste dag, altså 14 timer. Jeg var kun på sygehuset 11/2 time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at regne fra første ve. I mit tilfælde tog det 3 timer derfra.

Mit vand gik så kl. 5.30 om morgenen og hun blev født kl. 02, så hvis man regner derfra tog fødslen 20 ½ time, men da jeg absolut ingenting mærkede optil 3 timer før fødslen føler jeg først selv at den gik igang der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Holbæk fik jeg at vide, det var fra veer startede eller vandet gik, alt efter hvad der skete først.

Min gødsel tog 5 timer. Veer start 10.07, vandet gik 12.00 og han er ude 15.09 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes faktisk det er lidt mærkeligt at man får så forskellige ting at vide :)

Synes sgu da alligevel at der er forskel på om min fødsel tog 17½ time, som var den tid jeg havde veer. Eller om den tog 1 time, som var den tid jeg nåede at være på hospitalet hvor jeg var 5 cm åben da vi kom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror de fleste regner fra veerne starter og tager til, selv om der godt kan gå nogen tid før man er i aktiv fødsel.

Jeg selv har født mine 4 på hhv lidt over 3 timer, lidt under 3 timer, ca 6 timer og 1½ time, men hvis jeg "kun" skal regne aktiv fødsel har jeg født på hhv ? (var 10 cm åben ved ankomst), 1½ time, 1 time og 40 min. Jeg syns nu ikke helt man kan regne med at 4 cm åben = aktiv fødsel, i hvert fald har jeg prøvet at ha meget kraftige, tiltagende veer allerede ved 1-2 cm, samt ved mine sidste 2 fødsler har jeg været 5-6 cm åben 10-15 min før jeg var fuldt udvidet. Ikke alle følger "reglerne" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at sige fra ve-start eller vandafgang :)

Min første tog ca. 13 time fra vandet gik. Kl 6 om morgenen, veer kl 7 og hun er født 18.45.

Min anden fødsel tog ca. 3 timer fra første ve. Kl 18, vandet gik kl 21 og hun er født 21.09.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg siger altid de tog vandet 23 timer før, jeg fik veer 19 timer før og jeg var i aktiv fødsel i 14 timer (men hvis det er fra 4 cm åben så var det nok i længere tid :unsure Jeg tæller fra da de undersøgte mig og sagde 6 cm åben. Men der sad jeg altså og spiste aftensmad mellem veerne - jeg var skide sulten :lol

Den første del af fødslen hedder den latente fase og den kan faktisk starte før man selv ved at man er i gang - min søster var fx 3 cm åben 2 dage før hun fødte og det mærkede hun ingenting til overhovedet. Hun var i aktiv fødsel i under 2 timer.

I den latente fase går slimproppen også så hvis man regner det med så var jeg i fødsel i over en uge :lol men det regner jeg altså ikke med.

Derfor siger jeg altid hvor lang tid jeg havde veer for det ved folk hvad er, og så hvor lang tid jeg var i aktiv fødsel for så ved folk at det altså var en strid omgang (ikke at jeg syntes at min fødsel var ond, men det var sku hårdt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg spurgt min veninde, som læser til jordemoder. Ifølge hende og Skejby så regner de fra aktiv fødsel, da der skal ske fremgang fra det stadie og derfor tager de tid derfra. Opstartsfasen er de som sådan liiiidt "ligeglade" med.. Men derfor kan man jo godt selv tælle den med ;) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner fra enten hvor vandet gik eller hvor veerne blev stride.

Ved Freja var det så 25 timer fra vandet gik til hun er født. Veerne startede ca 30 min efter

Ved Liva er det ca 10 timer fra hårde veer til slut. Der blev vandet først taget en time før hun er født og der kom de sidste 4 cm også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tænker jeg det er fra "gode" veer eller vandafgang, men på sygehuset sagde de fra aktiv fødsel. Første gang startede det med veer, var 2 cm åben efter 18 timer med veer der kom hvert 5-7 minut og varede et minut, han var ude efter 28 timer i alt. Anden gang startede det med vandafgang og veer ganske kort efter, dog uregelmæssige både i styrke og interval den første time. Hun var ude 6½ time efter vandet gik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra veerne er tydelige/mærkes til barnet er ude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER