Guest

slanke smalltalk

2,341 indlæg i dette emne

Så er vi tilbage på sporet!

salat m. Forskellige grønsager, lidt macaroni og HJ. Skinkesalat (lavet på skyr)

min frokost!

VB03hYC.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er vi tilbage på sporet!

salat m. Forskellige grønsager, lidt macaroni og HJ. Skinkesalat (lavet på skyr)

min frokost!

VB03hYC.jpg

Det ser godt ud! :super

Jeg er også back-on-track!

Morgenmad: skyr med lakrids, ingefær og appelsin

Frokost: Omelet med (masser af) hvidkål, rød peber, god bacon og ost (fuuuuck, det mætter!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser godt ud! :super

Jeg er også back-on-track!

Morgenmad: skyr med lakrids, ingefær og appelsin

Frokost: Omelet med (masser af) hvidkål, rød peber, god bacon og ost (fuuuuck, det mætter!)

de der omeletter mætter vildt! :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en dag med 50 minutter (opdelt i 2) på cross traineren, hold nu op hvor jeg ELSKER at være kommet i bedre form!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de der omeletter mætter vildt! :O

Ja og især når der er masser af bacon i! :D (Er måske glidende på vej ind i noget LCHF?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have lækker salat med perlebyg og feta i aften.. Og så enten laks eller kylling. Det glæder jeg mig til!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have lækker salat med perlebyg og feta i aften.. Og så enten laks eller kylling. Det glæder jeg mig til!! :)

Uh det lyder godt, hvad er der ellers i? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og især når der er masser af bacon i! :D (Er måske glidende på vej ind i noget LCHF?)

Hehe, velkommen :) Men pas på, vi spiser goooood mad herovre, man bliver nemt afhængning af livsstilen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og især når der er masser af bacon i! :D (Er måske glidende på vej ind i noget LCHF?)

Så skal du droppe den skyr der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal du droppe den skyr der ;)

Skyr er da Gud ;) Min kære mand spurte flere gange her den anden dag da han handlede ind "mener du virkelig du vil have creme fraiche" ha ha!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på rodfrugtsuppe.... Er spændt på om det er skilsmisse grund :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skyr er da Gud ;) Min kære mand spurte flere gange her den anden dag da han handlede ind "mener du virkelig du vil have creme fraiche" ha ha!

Ikke ifl LCHF :) der er jo nærmest ingen fedt i :) men du kan booste den med piskefløde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det lyder godt, hvad er der ellers i? :)

 

Tomat, agurk, peberfrugt, avocado, majs, champignon og rocula :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal du droppe den skyr der ;)

Ja det har jeg også luret lidt på, men hvad spiser jeg så istedet? Og må jeg stadig få lakrids og frugt i? (Babysteps :whistling)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke ifl LCHF :) der er jo nærmest ingen fedt i :) men du kan booste den med piskefløde :)

Deraf min ironi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har jeg også luret lidt på, men hvad spiser jeg så istedet? Og må jeg stadig få lakrids og frugt i? (Babysteps :whistling)

Creme fraiche 38% er godt :) Lakridspulver er fint. Frugt skal begrænses :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barnevognskørsel i høj sne er 1000 gange hårdere end fitness, jeg stinker langt væk af sved :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tomat, agurk, peberfrugt, avocado, majs, champignon og rocula :)

Lækkert :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Creme fraiche 38% er godt :) Lakridspulver er fint. Frugt skal begrænses :)

Bum bum. Tror ikke at jeg kan (vil) undvære min frugt :unsure Pyt med kartofler og ris. Pasta og rugbrød kan jeg også gå med til. Men appelsin, banan og hindbær??? Eeeej det kan jeg ikke forestille mig at undvære :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum. Tror ikke at jeg kan (vil) undvære min frugt :unsure Pyt med kartofler og ris. Pasta og rugbrød kan jeg også gå med til. Men appelsin, banan og hindbær??? Eeeej det kan jeg ikke forestille mig at undvære :unsure

Hvis du absolut vil sætte et navn på din kur, hvad så med palæo? Der er frugt helt tilladt, der er vist bare ikke mælkeprodukter.

Men man behøver jo ikke følge en bestemt kur. I min verden er low carb eller lowere carb fornuftigt, og goood fedt tilsat. Og undgå kunstig mad og sukker, så er det jo ligegyldigt hvad det hedder. Men vi kan kalde det Stephanies kur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo en palæo 2,0 som tillader mælkeprodukter... Men har ikke sat mig særligt ind i det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg behøver ikke et navn, jeg vil bare helst ikke lave ged i min krop :D Og jeg ville jo gerne smide omkring 10 cm mere om maven :unsure

Men altså, jeg har altid forsøgt at undgå alt det kunstige i måltiderne, jeg har nu droppet slik fuldstændig (altså vingummi og lakrids og den slags - hjemmelavet slik a la daddelkugler spiser jeg stadig), jeg har skåret MEGET ned på brød/pasta/ris/kartofler, jeg er næsten ved at give endegyldigt slip på sodavand og vi har skruet vældigt op for grøntsagerne. Og de ting gavner mig i hvert fald!

Men det med fedt har jeg vist altid været lidt både og med. Jeg synes ikke, at jeg nogensinde har været decideret fedt forskrækket men jeg har heller aldrig tænkt på det som specielt sundt. Og protein ved jeg ikke en dyt om, men skyren gør noget for min mæthed... Så det er vel i høj grad forholdet mellem protein og fedt, jeg skal finde rundt i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en salat hos bageren i dag! Lækkert!!! Er stadig mæt, selvom morgenmaden røg i svinget pga ked Mie. Vægten var NOGET mindre i dag end i går!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg behøver ikke et navn, jeg vil bare helst ikke lave ged i min krop :D Og jeg ville jo gerne smide omkring 10 cm mere om maven :unsure

Men altså, jeg har altid forsøgt at undgå alt det kunstige i måltiderne, jeg har nu droppet slik fuldstændig (altså vingummi og lakrids og den slags - hjemmelavet slik a la daddelkugler spiser jeg stadig), jeg har skåret MEGET ned på brød/pasta/ris/kartofler, jeg er næsten ved at give endegyldigt slip på sodavand og vi har skruet vældigt op for grøntsagerne. Og de ting gavner mig i hvert fald!

Men det med fedt har jeg vist altid været lidt både og med. Jeg synes ikke, at jeg nogensinde har været decideret fedt forskrækket men jeg har heller aldrig tænkt på det som specielt sundt. Og protein ved jeg ikke en dyt om, men skyren gør noget for min mæthed... Så det er vel i høj grad forholdet mellem protein og fedt, jeg skal finde rundt i :)

Så irriteret som jeg kan være, vil jeg sige at du skal finde svaret i dig selv ;) Det er ikke nemt, det ved jeg, men vi forsvinder desværre længere og længere væk fra mavefornemmelsen og det er synd. Vi har ikke brug for det samme alle sammen, nogle fungerer godt med en moderat mængde kulhydrater, nogle med få, nogle tåler slet ikke brød, mens andre tror de skal dø uden.

Der er ikke meget kroppen ikke selv kan danne, den er jo skide klog! De essentielle fedtsyrer er faktisk noget af det eneste vi SKAL have udefra. Vitaminer og mineraler har vi brug for, men de der stivelses ting (brød, kartofler mv) indeholder INTET vi ikke kan få andre steder, derfor kan de sagtens fjernes fra kosten.

Hvis du har for meget fedt i taljen / på maven, så er det nemmest at smide ved en reduktion af kulhydrater. Eller sådan ca 1 million mavebøjninger.

Og JA! Frugt indeholder tonsvis af C vitamin, men fx peberfrugt (rød) har det dobbelte indhold af en appelsin. Og C vitamin er vi danskere generelt gode til at få. Frugt indeholder desuden store mængder fructose, der bliver glucose (sukker) i kroppen. Jeg kan ikke leve i en verden hvor frugt er en synd, men for at have stabilt blodsukker er jeg glad for at få maks 1/2 - 1 frugt om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner såmænd også med, at jeg selv skal lure hvad der virker for mig :)

Og det med appelsin og peberfrugt vidste jeg godt, men jeg troede at en peberfrugt talte som frugt :D og tomat har jeg også ladet mig fortælle er en frugt. Så når det kommer til alt det grønne, tror jeg bare at jeg smager mig frem :P Jeg tror et langt stykke hen ad vejen på, at hvis det kommer fra naturen og smager godt, så må det være godt for mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER