MacMus

Gaver fra familie - hvad får I/Ønsker jer?

18 indlæg i dette emne

Min svigerfamilie ønsker at give os noget vi ønsker os til vores lille pige - de ønsker sådan at bidrage til hele den her udstyrssamling, som de jo godt ved vi er ved at købe os til/samle sammen.

Jeg har to udfordringer - den ene er at jeg ikke aner hvad vi ønsker os og den anden er, at jeg har rigtig svært ved at tage imod den slags.

MEN...min svigerfamilie er den slags helt almindelige familie, hvor man som forældre gerne vil give et eller andet, hvad enten det er til bryllup eller baby - uanset hvor godt kørende og voksne deres børn nu engang er. :D Og det er ikke en barnedåbsgave de mener - men noget udstyr, der nok helst skal være tilstede her i hytten inden den lille kommer til verden.

Så jeg har lagt hovedet i blød...

Barnevognen og lift køber vi selv - ved ikke hvad dét ender med.

Hængevugge, ammepude, højstol, skråstol, autostol, bæresele, slynge, brystpumpe og autolift har vi.

Glæder mig også til at få prinsesse mary-tæppet, som jeg ved vi får.

Vi mangler babydyner og diverse betræk, puslepude og tøj til den/de første par måneder og et godt ønske kunne også være pude til trip trap stol og voksipose/kørepose.

Så mangler vi andre småting a la babytermometer, badetermometer og alle "dagligvarerne" med cremer, klude, men jeg synes bare virkelig det er den slags småtterier, vi jo bare køber.

Men jeg savner stadig inspiration - Så derfor tænker jeg...Hvad ønsker I andre jer?

Hvad vil i blive glade for at få/ved I får af jeres forældre, som en del af alt det nødvendige udstyr?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik til vores datter en tremme seng inkl. madras, sengerand og 1 stk sengetøj af mine svigerforældre. Denne gang vil de også gerne give noget - men sengen genbruger vi jo... så overvejer om det måske skal være tilskud til en autostol 0-13 kg med ISOfix.

Jeg fik selvfølgelig selv lov at vælge sengen, så den blev den model jeg gerne ville have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er ret forkælede af vores familier og får barnevognen og babyalarm. Derudover har vi fået en masse tøj i små gaver af de kommende bedsteforældre. Min svigermor er i fuld gang med at strikke en masse :)

Og så regner jeg med, at vi får en højstol i dåbsgave af min far, da det er lidt en tradition af det er det han giver til børnebørnene i dåbsgave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fra start meldt ud at hvis de gerne vil give noget større (intet pres) så ønskede vi os meget barnevognen. Heldigvis er vores forældre blevet enige om at gå sammen og splejser om den Teutonia Mistral S som vi har bestilt på tilbud hos babysam :yay. Ud over det forventer vi ikke noget.

Dog kommer der løbende tøj ind som vi ellers har nok af ;)

Andre gode ønsker er babyalarm, seng, bæresele og lign praktiske og gode ønsker som man virkelig kan bruge meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker måske babyalarm, eller et aktivitetstæppe.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cremer termometer osv er faktisk også en rar gave. Selvom du siger i selv køber det. Så løber der op og det er egentlig meget rart at få det hele på plads.

Her var det gaven fra svigerforældrene:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og mine egene forældre gav badekar med babyindsats:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyalarm ja, det var også et godt bud - flere forskellige priser at vælge i mellem og ikek noget jeg synes er en "småtteri"-gave.

Gittepit, jeg kan godt se at sådan en blandet pakke med lidt forskellige hygiejne-ting også kunne være lækker at få.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thomas far og kone gav os en tripp trapp i fødsels gave med luca

Og mine forældre gav en klapvogn.

Men det var sådan uden at vi havde snakket med den om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu får du lige lidt her også :)

Vi fik tremmeseng, madras og sengetøj af mine bedsteforældre (fås også i forskellige prislag, vi valgte en til 600(750 inkl alt) på tilbud)

Tilskud til barnevogn og babyalarm af mor

Far et "stamtræ" og god solid start på børneopsparingen da vi fik et forårsbarn og havde "frirum" op til maxbeløbet for et år.

Hjemmestrik, hjemmestrik, hjemmestrik :D

Jeg ville idag have ønsket mig en siddepude til barnevogn inkl. sele

En pusletaske

Voksipose og klapvogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige på besøg, håber det er ok :) Min mor gav os til halvdelen af vores barnevogn (en Odder Zip) og så var hun med på shopping, hvor hun gav alt hvad vi nu fandt, dvs. en masse sødt babytøj, bodyer, og så liiiiige et badekar, og nå-ja-et-badeslag-skal-man-jo-også-have. :) Det var en kæmpe hjælp for os, og min mor hyggede sig helt tydeligt med at købe babysager sammen med sin gravide datter. :biglove Måske har din svigermor lyst til en lignende shoppingtur? :)

Ellers synes jeg, at voksi er et godt bud på en "stor ting", som man alligevel godt kan få sig til at ønske sig, når de nu selv efterspørger ønsker :)

Ellers så måske en vikle/bæresele? Sådan en ønskede vi os (og fik) i barselsgave :) Det er er også en lidt større ting. Og så er et sådan en god kombi af nyttig og luksus, så det egner sig godt som gave, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, og hjemmestrik :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svigerforældrene giver os et tilskud til barnevogn, det er vi bare SÅ glade for. Ellers er svigermor i gang med at strikke små lilla djævlehuer.. elsker dem :) ellers bliver det vist mest tøj og diverse småting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at i kunne ønske jer en tremmeseng eller en voksi

Vi købte selv en voksi til alberte og den er guld værd i de her kolde tider når hun sover ude i barnevognen.

Martins forældre gav os det meste af barnevognen. (En Odder zip, på letvægts LILLA stel ;) - så du efterlyste input på barnevogne et andet sted).

Mine forældre gav os en trip trap stol med babysæde og hynde til.

Mht barnevognen kan odderen også pakkes ned så det næsten ingenting fylder, den er nem at få hjulene af også. Jeg er SÅ glad for den vogn :) specielt den smarte bremsefunktion ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at i kunne ønske jer en tremmeseng eller en voksi

Vi købte selv en voksi til alberte og den er guld værd i de her kolde tider når hun sover ude i barnevognen.

Martins forældre gav os det meste af barnevognen. (En Odder zip, på letvægts LILLA stel ;) - så du efterlyste input på barnevogne et andet sted).

Mine forældre gav os en trip trap stol med babysæde og hynde til.

Mht barnevognen kan odderen også pakkes ned så det næsten ingenting fylder, den er nem at få hjulene af også. Jeg er SÅ glad for den vogn :) specielt den smarte bremsefunktion ;)

Henry er det stellet - X-dream - der gør den kan pakkes så meget sammen, er det kassen eller er det generelt for alle Oddervogne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Henry er det stellet - X-dream - der gør den kan pakkes så meget sammen, er det kassen eller er det generelt for alle Oddervogne?

Det er det der x-Dream stel og den fylder absolut intet hvis man tager hjulene af.

Mit bedste råd er at i tager i babysam (eller en anden butik) og kigger på vognene, men også får dem med ud på p-pladsen og prøver at se hvordan den passer i bilen.

Min fætter købte barnevogn uden at teste om den kunne være i bilen, og det kunne den så ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En voksipose kunne nok være en god ide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det der x-Dream stel og den fylder absolut intet hvis man tager hjulene af.

Mit bedste råd er at i tager i babysam (eller en anden butik) og kigger på vognene, men også får dem med ud på p-pladsen og prøver at se hvordan den passer i bilen.

Min fætter købte barnevogn uden at teste om den kunne være i bilen, og det kunne den så ikke ;)

Da vi kom hjem fra arbejde idag, så kørte vi i Babysam... men lige inden kørte vi lige ind og spiste noget mad. Så...Da vi kom hen til Babysam, var der 15 minutter til de lukkede :blush så kørte vi hjem igen og blev enige om at køre derhen i weekenden ^_^ - så vi prøver igen :D

Vi vil bare ikke lave den der med at købe før vi er sikker på hvordan dyret kan mases ind i bagagerummet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER