Robinson

Det der med uren hud... går det over???

19 indlæg i dette emne

Hej piger!!

SOm overskriften siger.... uren hud!!! Ej hvor er det træls...

Er lige nu kun 6+1 og har ikke de store gener fra symptomerne.... :)

Nu ved jeg ikke om det er grundet den store hormon påvirkning i vores behandling (ISCI) eller om det er noget som alle generelt oplever??

Men den urene hud?!... Er der nogen der har noget mirakuløst der kan gøres ved dette "Lille" problem...??

Måske har det noget at gøre med at jeg har gået fra de "fine og fancy" produkter til neutral og en god fed creme fra apoteket?! Men mit bryst og kavalergang (+ til dels skulder) er ramt af store fæle urenheder :( Og de fleste af dem giver små ar når man har slået dem ihjel :(

Jeg tænker at det nok går over ??... Men er der nogen der kender et godt produkt?! Syntes der er div. kemikalier i "bumse midler"???...

Er ikke i panik... synes bare det er træls... det kan jo ses bare jeg har en alm. t-shirt på!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

..er godt nok ikke gravid, men kender det alt for godt..

Jeg vil anbefale at lade være med at pille!!! Og så rense din hud hver morgen og hver aften med en god og mild skintonic. Den fra matas er parfume fri og virker rogtig godt på mig. Rens også din brystkasse og hals, for der kommer rigtig mange baksiller i løbet af dagen. Hvis man så også piller uden at ha renset, så går der nærmest en slags "betændelse" i og arret bliver større og grimmere.

Du kan sagtens finde parfume fri og milde cremer til kombineret/uren hud. Dem kan du godt bruge selvom du er gravid :)

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik meget uren hud i første trimester, men det gik væk. Husker ikke hvornår, men mener ikke jeg døjede med det i andet trimester.

Mit var i t zonen og på brystet.

Jeg gjorde ikke noget særligt ved det, og jeg det gik jo også i sig selv igen. Så jeg tænker det var den øgede hormonproduktion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at huske at jeg havde lidt uren hud i starten af graviditeten, ikke noget voldsomt, men det gik over i løbet af graviditeten.. Husker dog ikke hvornår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik i starten af graviditeten et område på hver skulderblad på omkring en håndsstørrelse med mange små røde knopper, ikke rigtigt bumser, og de er der desværre stadig nu her 20+6, tror ikke længere de går væk før jeg ikke er gravid længere :( Glæder mig bare over det ikke er flashe-hud sæson. Og så har jeg stort set hele tiden en bums et sted på hagen. Det plejede jeg heller ikke.

Så håber da dit er en del af behandling men mit er desværre meget vedvarende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Som sagt er jeg heller ikke i panik! Men vil bare gerne gøre noget ved det :)...

Må prøve med skin tonic på hele området :) Har da vist en af de gode fra matas til at stå! Var bare helt stoppet med at bruge det, da mit make up forbrug er faldet, så ikke rigtig får renset huden mere ;) uuppss...

Men det lyder da til at der er håb forude! :)

Piller ikke i dem! Men når de skriger og stirre på mig! Så snupper jeg dem når jeg er i bad og vasker efter med en neutral sæbe...

Håber det går over :P Er så over lykkelig for at være gravid! SÅ tager det gerne med, bare den lille spire kommer sikkert til verdenen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik i starten af graviditeten et område på hver skulderblad på omkring en håndsstørrelse med mange små røde knopper, ikke rigtigt bumser, og de er der desværre stadig nu her 20+6, tror ikke længere de går væk før jeg ikke er gravid længere :( Glæder mig bare over det ikke er flashe-hud sæson. Og så har jeg stort set hele tiden en bums et sted på hagen. Det plejede jeg heller ikke.

Så håber da dit er en del af behandling men mit er desværre meget vedvarende.

Jeg har også dem på skulderne... de minder mest af alt om varmeknoper?!....

Men jeg tænker også at mit "problem" måske hænger lidt sammen med at jeg lider af PCO?? Har altid haft tendens til uren hud... ggrrr.....

Håber dine knopper forsvinder :) dem jeg har på skulderne, plejer faktisk at blive bedre når jeg får lidt sol på skulderne! :) Så selv om det er grimt så gælder det om at flashe når solen og temperaturen er til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har det hjulpet at smøre med creme - jeg har åbenbart sart hud og alt det 'gode' jeg ville gøre for min hud udtørrede den. Min hud ser MEGET bedre ud efter jeg smører med creme morgen og aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ekstrem angrebet i ansigtet og på kroppen steder hvor jeg altså før har haft noget. fandt mere eller mindre ud af at jeg var gravid pga dem. men efter jeg begyndte på andet trimester blev min hud igen "normal" og har været det lige siden ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også mega mange bumser i 1. trimester, følte mig som lille 13årige mig igen. Men så gik det væk, som dug for solen - så i mit tilfælde var det vist bare kroppen som skulle lære at forholde sig til hormonerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da til at jeg skal glæde mig til 2 trimester :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik et træls udbrud navnlig på ryggen... Min kosmetolog siger, at de fleste bliver nogenlunde normale igen omkring uge 16, men det er selvfølgelig individuelt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at huske at jeg havde lidt uren hud i starten af graviditeten, ikke noget voldsomt, men det gik over i løbet af graviditeten.. Husker dog ikke hvornår :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde enormt uren hud hele graviditeten igennem... ikke kun i ansiktet med også på halsen og brystkassen...det begyndte af gå væk en månede efter fødslen... nu er der kun lidt af den alm urene hud i ansiktet tilbage.. og en masse ar på brytkassen, da jeg ikke kunne lade være at pille... :klap men det er gået væk...efter fødslen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er desværre også først gået væk efter fødslen :( Det er bare så irriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Som sagt er jeg heller ikke i panik! Men vil bare gerne gøre noget ved det :)...

Må prøve med skin tonic på hele området :) Har da vist en af de gode fra matas til at stå! Var bare helt stoppet med at bruge det, da mit make up forbrug er faldet, så ikke rigtig får renset huden mere ;) uuppss...

Men det lyder da til at der er håb forude! :)

Piller ikke i dem! Men når de skriger og stirre på mig! Så snupper jeg dem når jeg er i bad og vasker efter med en neutral sæbe...

Håber det går over :P Er så over lykkelig for at være gravid! SÅ tager det gerne med, bare den lille spire kommer sikkert til verdenen ;)

Øh ved alle mine graviditeter er det kommet Anne agtigt væltede....og i min nye livsstil er det ellers noget jeg aldrig har skyggen af pga kosten...jeg har ikke været usund og ikke ændret på kosten min de kommer væltede og jeg sveder mere....graviditetsbetinget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan Basirol hjælpe meget effektivt - jeg har faktisk flottere hud nu, end jeg plejer at have :)

Jeg har undersøgt ret intensivt div. videnskabelige undersøgelser for at tjekke, at der ikke skulle være nogen risiko ved at bruge det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg melder mig på 2. trimester koret, i alt den bedste tid :)J

Jeg har ret tør hud som giver talgknopper, og det eksploderede som gravid (også med bumser) jeg følte mig helt udtørret HELE tiden og ja syntes det var svært det med at finde en creme uden div ting i og som ikke fedtede bagefterm.m. -. og de produkter jeg plejer og bruge fra decleor som skulle være uden parabener osv lugter meget kraftigt af urter og det kunne jeg bare ikke have.

Min redning blev mandelolie, det bruger jeg til ALT nu (i badekaret en gang imellem så slipper jeg for at smørre hele kroppen ind da vandet fordeler olien med rundt på kroppen og efterlader den silkeblød, som dag og natcreme den tørrer hurtigt ind og efterlader ikke huden fedtet, som brystvortecreme for at smidiggøre huden inden den skal maltrakteres af en babymund, som mave smørrelse for at undgå strækmærker og kløe, som glidecreme til (ja både sammen med manden :wub ) men også til at massere omkring åbningen så jeg forhåbentlig ikke sprækker - som sagt ALT

vi er også blevet anbefalet af jordemoderen at bruge det i badevandet il den lille de første måneder i stedet for sæbe.

min kosmetolog sagde engang at olie ikke var optimalt til huden (det var dog babyolie vi snakkede om) da molekylerne er for store til at trænge ind i det dybe væv men bliver og blødgør i overhuden (men det gør dem fra decleor) hvilket er godt nok, men ikke lige så reparerende og fugtgivende som hvis det bliver gjort dybere... - om det er rigtigt har jeg ingen ide om men har altid smurt mig ind i babyolie og nu mandelolie efter jeg opdagede det og jeg har babyhud hvis du spørger min mand - og hvis jeg selv skal sige det.

og eftersom vi er lidt på budget i øjeblikket så passer apotekets mandelolie mig perfekt til all over :)

jeg håber dine urenhedder også går væk, held og lykke :) - og tillykke med graviditeten fortsæt med din indstilling om at tage urenhedderne med for det er trods alt et mirakel der er ved at ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Inden jeg går i seng, vasker jeg mit ansigt med ansigt sæbe, og så plejer jeg at smøre mig ind med helt almindelig babyolie som jeg køber i netto.

Både ansigt og krop (for at undgå strækmærker) Om morgenen skyller jeg mit ansigt med koldt vand og smører det så ind med dagcreme. Min hud er blevet så lækker blød og mine bumser er gået helt væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER