Myliona

Badning af baby

21 indlæg i dette emne

Jeg er nok en hønemor.. Men nu skal jeg lige høre alligevel:

Hvor længe er jeres babyer i bad ad gangen? Husk at skriv om det er bruser eller badekar :)

Hvor ofte bader I jeres baby?

Også det som har bragt dette på bane!

Lader I jeres baby sidde selv/alene i badestolen??

Kan I gå fra badestolen/karet, mens baby sidder der - hvis I har et øje på babyen.. fx for at tage et billede, lægge tøj på plads, hente håndklæde eller andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da mine var helt små varede et bad ikke mere end små 10 min alt efter om vandet blev hurtigt køligt eller om vi skulle noget da de så blev ældre og kunne lege med vandet så kunne et ba godt tage lang til

Jeg har altid haft alt liggende klart og har ikke fjernet øjnene fra baby før efter de var ca 1,5 der begyndte jeg og godt lige kunne stå og tørre spejl af eller gøre rent på bade værelset imens

Men ungerne er dælme hurtigstes til at rejse sig eller andre spilopper så jeg har altid sat klar til at gribe ;) Den yngste af mine sønner er 3 år og han går selv i bad ( bruser ) men det er også kun de sidste lille år jeg har været ude af badeværelset imens han er i bad men han er en lille sangfugl så kan hele tiden høre ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melissa blev i en periode badet hver dag, men så synes vi, at hendes hud begyndte at virke tør, så vi begyndte at bade hende hver 2. dag istedet :) Et bad er oftest i flexibadekarret, hvor hun sidder i badestolen. Dog er vi til babysvømning 1 gang om ugen, hvor hun bliver badet under bruser :) Længden af badet er meget afhængig af, hvilket humør Melissa er i - læs, hvor træt hun er, da hun bliver badet om aftenen ;) Så det svinger imellem 5-15 minutter vil jeg tro :)

Så sent som i går aftes, stod jeg og overvejede, om jeg turde lade Melissa sidde uovervåget i babybadestolen, mens jeg hentede et lækkert lunt håndklæde ude i tørretumbleren, som netop var blevet færdig med tøring - men jeg turde altså ikke gøre det! Der fløj nogle meget grimme billeder igennem mit hoved, hvis hun nu smuttede ud af stolen, fik hovedet under vandet osv. :o :boo Så NEJ hun sidder der ikke alene. Men jeg tør nu godt tage et billede af hende osv. mens hun er i bad - men alt andet har jeg altid gjort klar inden vi starter badet. Måske skal det siges, at vi har puslebordet med alt hendes tøj osv. en armsrækning væk fra bordet, hvor hun bliver badet på badeværelset, så hvis det skulle være, så turde jeg godt lade hende sidde - så længe jeg ER ude på badeværelset og ikke er længere end en armsrækning væk fra hende vel at mærke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bad varer måske 10 minutter, og er 1-2 gange om ugen. Jeg ville gerne gøre det oftere, men synes tiden går så hurtigt om aftenen, og pludselig er det puttetid. Hun er kun i karbad.

Karla sidder mere eller mindre selv i badestolen, men jeg kunne aldrig finde på at lave noget andet, mens hun bader, og er i babybadekaret. Det er jeg for pylret til, og hun er ret vild, når hun ligger der, så jeg er nødt til at være med hende hele tiden. Selv hente håndklæder beder jeg C om. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har vi ingen badestol og det er Anders der bader så han kalder altid hvis han mangler noget (hvis ikke jeg jaloux står og kigger over skulderen på ham :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg bader Tristan, så har jeg kun fokus på det, så må alt andet vente.

Her er Tristan i bad også ca. 10 minutter og så længe han er så lille har jeg altid en hånd/arm ved ham. Og alt det jeg skal bruge når jeg bader ham har jeg ved hånden, så der ikke skal rendes efter det.

Der er indbygget stol i vores babybadekar, men jeg er en hønemor lige der og lader ham ikke selv sidde i den, der er jeg alt for bekymret hvorvidt hans nedre regioner vil blive klemt.

Han er i karbad 2-3 gange i ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrighaft badestol, så før hun kunne sidde selv, havde vi altid en hånd på hende.

Da hun begyndte at sidde stabilt kunne jeg godt lave andre ting på badeværelset og jeg begyndte også at hente ting, da hun altid pludrede, så jeg kunne høre hende og så er vores badeværelse indrettet sådan at jeg kan se hende selvom jeg ikke er på badeværelset. Oftest sidder jeg dog ved hende gennem hele badningen.

Hun er altid i badekar, og står ofte op, men jeg har skridsikker bund i, og babybadekarret er nede i det store badekar, så hun har kanten og holde ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas er i bad hver 2. dag. han sidder i badestol i vores badekar..men der er ikke ret meget vand i, og nogle gange bruser jeg ham let over med bruseren os for at vænne ham til strålerne... jeg tager os alt med ud når han ska i bad og lader ham ikke være alene der i, men har nu aldrig spekuleret om jeg turde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft en badestol så inden hun kunne sidde selv holdt vi hende. Men efter hun har lært at sidde selv kan jeg sagtens lægge tøj sammen imens men lægger det først på plads når hun er oppe... Et bad varer nok ca 15-20 min

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert er i bad ca hver anden dag, oftest er han med en af os i brusebad. Tiden i badet afhænger af Alberts humør. Vi har ingen badestol, så hvis han er i badekar skal en af os holde ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov Silje er som regel i karbad og ca. hver 3 dag. Da hun var mindre var hun kun i bad en gang i ugen og der var det også tit under bruseren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi (eller faktisk er det næsten altid Brian) bader Valdemar 1-2 gange om ugen, og det er stort set altid karbad. Der er noget inde i mit hoved, der siger, at vi "burde" bade ham oftere, men han virker ikke beskidt eller ulækker og så vil jeg hellere skåne ham og hans hud. Han bliver dog vasket med vaskeklud hver dag. Jeg er ikke helt sikker på, hvor lang tid badet tager, men 10 minutter er nok et meget godt bud.

Og han er ALDRIG alene i badet. Vi bruger badestol, men den tjener kun som en slags ekstra hånd til at støtte med. Den, der bader ham, har altid begge hænder på ham. Han drøner rundt som en lille torpedo dernede, så han kan på ingen måde sidde eller ligge i badet selv, der skal hænder til! :) Hvis han er i brusebad er vi to om det, sådan at en er med i bad og den anden holder bruseren. Så det er noget omstændigt, hvilket nok også er grunden til at vi oftest putter ham i karbad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok en hønemor.. Men nu skal jeg lige høre alligevel:

Hvor længe er jeres babyer i bad ad gangen? Husk at skriv om det er bruser eller badekar :)

Hvor ofte bader I jeres baby?

Også det som har bragt dette på bane!

Lader I jeres baby sidde selv/alene i badestolen??

Kan I gå fra badestolen/karet, mens baby sidder der - hvis I har et øje på babyen.. fx for at tage et billede, lægge tøj på plads, hente håndklæde eller andet?

Marius bader en 5 minutters tid vil jeg tro.

Marius er i bad tirsdag og fredag.

Marius sidder alene i badestolen. Jeg bruger hænderne til at vaske ham. Men sidder altid på knæ ved siden af ham. Han får selv lov til at sidde og plaske helt vildt :) og ja, jeg har taget billeder af ham mens han selv har siddet i stolen. Kunne ALDRIG finde på at forlade hans side :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mads bliver badet i badekar hver anden dag sen eftermiddag eller om aftenen inden puttetid. Vi prøver at rykke det så sent som muligt, så det kan blive en del af et rart og på sigt dagligt putteritual. Vi har aldrig brugt badestol, så har aldrig kunnet gå fra karret. Når han begynder at kunne sidde selv, kan jeg da godt forestille mig, jeg kan lave andre ting, imens han bader og pjasker rundt - så længe jeg hurtigt kan springe til og hjælpe ham, når det er nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bades 2-4 gange ugentligt. Tid er alt efter hendes humør ;-) Brugte bafestol, men gør vi ikke mere for hun bryder sig ikke om det. Det er i kar, men nogle gange bare med bruser ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bader Lise 1 gang om ugen - eller efter behov (dvs. nogle gange får hun kørt mad eller gylp op i håret, så får hun lige et ekstra bad). Derudover vasker vi lige hendes hænder og fødder med vådservietter på puslebordet hver morgen og aften.

Jeg bader kun i kar og det tager 5-10 min. Vi har en badestol, men har aldrig brugt den, da jeg ikke synes Lise lå godt i den og hun var svært utilfreds. Og så synes jeg ikke jeg kunne komme til at vaske hende ordentligt hele vejen rundt. Så vi har altid holdt hende i vandet og har derfor ikke kunne give slip på hende.

Nu her hvor hun kan sidde selv holder jeg ikke fast i hende længere, men jeg forlader ikke badeværelset. Jeg kan dog godt lige kort vende ryggen til hende for at tage håndklæde el. lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas kommer i bad 2 gange om ugen, og tiden varierer af hans humør, nogle gange bader vi i 5 min andre gange 10 min... herhjemme er det er badekar og i svømmehallen tager vi bruseren... vi har ingen babyinsats... så jeg er jo nødt til at holde ham... så jeg har altid gjort alting klart inden, så det er lige ved hånden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse er i bad hver anden dag i badekar. Slipper ham ikk af syne, da vi er nødt til at holde ham. Han er for stor til badestol, så det har vi ikke brugt længe. Et bad varer nok 5-10 min og mangler man noget, så må der kaldes på den anden eller også må det vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi (eller faktisk er det næsten altid Brian) bader Valdemar 1-2 gange om ugen, og det er stort set altid karbad. Der er noget inde i mit hoved, der siger, at vi "burde" bade ham oftere, men han virker ikke beskidt eller ulækker og så vil jeg hellere skåne ham og hans hud. Han bliver dog vasket med vaskeklud hver dag. Jeg er ikke helt sikker på, hvor lang tid badet tager, men 10 minutter er nok et meget godt bud.

Og han er ALDRIG alene i badet. Vi bruger badestol, men den tjener kun som en slags ekstra hånd til at støtte med. Den, der bader ham, har altid begge hænder på ham. Han drøner rundt som en lille torpedo dernede, så han kan på ingen måde sidde eller ligge i badet selv, der skal hænder til! :) Hvis han er i brusebad er vi to om det, sådan at en er med i bad og den anden holder bruseren. Så det er noget omstændigt, hvilket nok også er grunden til at vi oftest putter ham i karbad :)

Enig. Hvis de ikke er beskidte så er der ingen grund til at bade dem og her om vinteren hvor huden er ekstra udsat er det med at holde på fugtigheden.

Da Felix var mindre måtte jeg kun bade ham når han var beskidt maks 1-2 gange om ugen grundet astmaeksem. Der er kommet lidt igen men nu er han bare mere beskidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Lilly lidt yngre end Camille men jeg mener bestemt ikke man må gå fra et barn i bad, heller ikke når det kan sidde selv. En ting er at man formentlig nok skal nå at redde barnets liv hvis det vælter, men det ville under alle omstændigheder være en rigtig dårlig oplevelse både for baby og forældre, og man risikerer jo at barnet blir bange for at komme i bad efter en "drukne" oplevelse. Bad sku gerne være sjovt og hyggeligt.

Lilly er i bad hver 2. el. 3. dag, 5-10 min, egentlig bare til hun er vasket blidt over hele kroppen med en svamp, lidt længere hvis hun nyder det. Vi bruger balje på stativ og uden badestol. Glæder mig til hun kan sidde selv og lege med små badedyr men vil nok ikke slippe hende før hun er over 1 år og ikke forlade badeværelset før hun er over 3 - sådan var det ca med de store børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ayah er i bad 1-2 gange om ugen, som regel i 10-15 min max. Hun kommer i karbad - har faktisk ikke prøvet bruser endnu. Hun er knap 6 uger gammel.

Jeg gør alting klart før hun kommer ud i badet, så alt er lige ved hånden. Jeg kunne aldrig finde på at gå fra hende, eller lave noget andet imens. Hun skal have min fulde opmærksomhed imens, og jeg gør meget ud af at gøre bad til en dejlig oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER