MacMus

Hvad har I tænkt med barsel?

16 indlæg i dette emne

Hvad har I andre tænkt med jeres barsel?

Jeg har et job hvor jeg er nødt til at planlægge mit fravær, så der er en plan for hvad der skal ske mens jeg ikke er der. Derfor er jeg allerede igang med nu at planlægge hvor længe jeg skal være væk.

Planen hos os er at jeg tager de 4-8 uger før (ikke helt besluttet endnu, da jeg har svært ved at se jeg kan sidde herhjemme og kigge 8 uger inden fødslen). Så tager jeg mine 26 uger med fuld løn. Jeg er offentligt ansat. Min mand tager de alm 14 dage i starten og har så også 5 ugers sommerferie i juli/august.

Midt november slutter mine 26 uger og så holder jeg min ferie (både noget overført og den nye ferie) frem til årsskiftet. Så starter jeg på job igen ca. 1. januar 2014 og så går min mand på 20 ugers barsel på barselsdagpenge, frem til maj, hvor han så starter arbejde igen.

Hvad har I andre gjort jer af tanker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har tænkt mig at tage altsammen... Både de 8 uger før, de 26 med løn OG de 20 på dagpenge... :) Min kæreste er studerende, så vi har valgt, at jeg tager det hele. Han har så til gengæld 2 måneders sommerferie, som jo så bliver hans barselstid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også planer om at tage alle ugerne! Min er ligeledes studerende, dog færdig til maj ligesom baby kommer, og så er han hjemme sammen med mig på dagpenge, indtil han finder arbejde... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går fra de 4 uger jeg kan før termin, tager derefter alle de uger der er med fuld løn og de resterende som vi har med barselsdagpenge og så 7 ugers ferie oven i.

Det er 2+12+10+10+7= 41 uger. Dvs jeg er tilbage midt marts hvorefter Frank går fra og tager de 10 uger barsel han får fra arbejde samt 4 ugers ferie. Samlet 55 uger/ 1 år 3 uger dvs baby er lidt mere end 1 år gammel og forhåbentlig er der ikke længe til vi kan få plads i vuggestue så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går fra 4 uger før - og så holder jeg omkring 10 mdr barsel - evt med noget rest ferie i enden. Og så regner jeg med at bruge rest barsel til enten at gå tidligere eller have en ugentlig fridag :)

Men intet er endeligt endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha- her er spørgsmålet om barsel ved at tage livet af os. Syntes det er så forvirrende med alle de regler. Jeg er selvstændig og er meget ked af at skulle være væk fra arbejde, men er jo også ked af ikke at kunne være sammen med baby 24/7, så vi er ved at prøve og finde ud af noget med at jeg arbejder halv tid. Hvis det flasker sig med mandes arbejde og de forskellige regler holder jeg barsel 3 dage i ugen og min mand 2 dage i ugen. Derudover håber jeg at kunne tage de første 4 uger efter fødslen herhjemme, evt. må mand og baby med på arbejde et par dage, hvis det brænder på. Hvor længe det så kan fungere ved jeg ikke, men forhåbentlig ca. 9 mdr, hvor så en vuggestueplads er en mulighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg snupper det hele.

Manden tager de 14 dage når de er født også kan han altid forlænge den med ferie, hvis det er nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu, hvor vi ved, at der kommer tvillinger, regner jeg med at tage hele barslen... der bliver helt sikkert nok at se til :kuller

Min mand tager de 14 dage (og vil sige til chefen, han skal have det dobbelte, når der er tvillinger :lolhit )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oprindelig sagde jeg at jeg ville tilbage til marts-agtig når baby var ca. 9-10 mdr men jeg tror sgu jeg tager det hele denne gang og kommer tilbage når baby er 12 mdr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg gå fra 8 uger før kan godt bruge tiden hjemme med 2 børn, vi skal også snart flytte.

Så har jeg tænkt mig at tage alt det jeg kan få, min mand tager nok også 2-3 måneder da han få fuld løn.

Kommer også til at havde en del ferie tilgode, det er også det sidste barn vi skal havde så det skal nydes i fulddrag.

Så der gå nok lidt over 1 år før jeg er tilbage på arbejdet igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Her regner vi med at jeg skal holde det meste, da manden studere og ikke lige vil sætte studiet på pause et halvt år for at holde barsel.

Vi gemmer måske de sidste 8 uger til senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Her regner vi med at jeg skal holde det meste, da manden studere og ikke lige vil sætte studiet på pause et halvt år for at holde barsel.

Vi gemmer måske de sidste 8 uger til senere.

Tror du ikke også at din mand som studerende får en del tid hjemme hos jer under alle omstændigheder? (Dejligt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du ikke også at din mand som studerende får en del tid hjemme hos jer under alle omstændigheder? (Dejligt)

Jo det regner vi også med :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand holder for øvrigt 1 ugentlig fridag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det regner vi også med :7himmel

Min mand studerer også lige nu og hvis min barsel havde ligget mens han KUN gik i skole (Han arbejder 24,5 time om ugen i et almindeligt job ved siden af sit studie og har meldt SU'en fra) så havde han haft mange gode stunder herhjemme under min del af barslen, hvor han kunne være sammen med mig og den lille ligesom I sikkert får. :) Nu skal han selv holde barsel et halvt års tid, når hans uddannelse slutter, det glæder han sig meget til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand studerer også lige nu og hvis min barsel havde ligget mens han KUN gik i skole (Han arbejder 24,5 time om ugen i et almindeligt job ved siden af sit studie og har meldt SU'en fra) så havde han haft mange gode stunder herhjemme under min del af barslen, hvor han kunne være sammen med mig og den lille ligesom I sikkert får. :) Nu skal han selv holde barsel et halvt års tid, når hans uddannelse slutter, det glæder han sig meget til.

Ja de har jo lidt mere ferie og fritid end os der arbejder fuld tid.

Det bliver da også rigtig lækkert han tager så lang en barsel efterfølgende :loveshower

Min mand har haft 2 måneders barsel med den første og så tog han 4 måneder med nummer 2, så han har jo så også prøvet det.

Men han fortryder i hvert fald ikke den tid han har haft med dem så din mand kan godt glæde sig :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER