7-9-13

Symptomer

38 indlæg i dette emne

Det er altså lidt sjovt - at når man har en positiv graviditets-test, så er der ligepludseligt en hel masse, som man er meget mere opmærksom på ved sin krop, end ellers. Rumlen i maven, oppustethed, kvalme etc.

Pludseligt føler jeg mig i hvert fald helt vildt gravid, selvom jeg har læst mig frem til at der i virkeligheden kun er en 3-laget plade på ca 1 mm i min "mave". væsentligt mindre end en tampon, men hold da op, hvor kan den lave ravage :)

Det der fylder mest ved mig pt er at jeg er oppustet! efter jeg har spist, bliver min mave stor og hård, og jeg ligner - ja - en gravid. Lidt træls når man hele tiden går og tænker at alle kan se det, når de nu ikke må vide det :)

Hvad med jer? Hvilke symptomer har i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes egentlig ikke, jeg har så mange symptomer. De kommer og går i hvert fald. Hvis man forestiller sig, at jeg ikke havde opdaget, at jeg ikke har fået mens, så er jeg ikke sikker på, jeg overhovedet havde overvejet, at jeg er gravid. Jeg har lidt ømme bryster - nogle gange mere end andre. Jeg har tendens til at føle mig træt - i går hvor jeg holdt fri sov jeg til middag 2 gange - YAY - og sov fint igen da jeg gik i seng kl. 22. Især i starten synes jeg, jeg havde en del niv og jag i underlivet - for tiden er det ganske lidt og kun engang imellem. Jeg er i dag 5+6 og jeg kan da godt mærke, at jeg er sådan lidt - øv, hvorfor er der ikke flere symptomer. Jeg vælger at tro, at jeg er en af de heldige, der bare ikke er ret generet af graviditeten, men jeg glæder mig nu alligevel til at skulle til tryghedsscanning d. 16/11, og forhåbentlig få syn for sagn at alt er, som det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en del symptomer, 6+2 i dag.

Kvalme og ligamentsmerter er det værste. Derudover har jeg hovedpine og er meget oppustet især om aftenen (og ligesom ved dig, 7-9-13 så er maven ligesom hård at tage på når den er oppustet).

Og så er jeg træt. Jeg sover ikke mere end jeg plejer endnu fordi jeg har så pissetravlt, men jeg ville ønske jeg kunne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft ømme bryster - og går stadig med sports-BH for komfortens skyld..

Jeg har også haft de der niv og jag, men væsentligt mindre end ved mens - så hvis jeg ikke havde stået med en positiv test i hånden, havde jeg nok bare slået det hen med, at jeg var på vej til at få min mens.

Om aftenen er jeg ikke så meget værd. Jeg vågner frisk og glad - og kommer hjem fuldstændigt smadret med kvalme, træthed og madlede... <_<

Men er bare dyb-lykkelig for at være gravid :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, ømme bryster har jeg også, men dem tænker jeg også på som bivirkning af min østradiol. Nu må vi se når jeg skal holde med de piller, om jeg stadig har ømme bryster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Jeg har lidt symptomer, af den gode slags.. Jeg bliver "meget gravid" når jeg har spist.. og har ømme/tunge bryster ;)

Men ellers har jeg det pragtfuldt.

Jeg havde de første par uger rigtig mange "mens" smerter, men de er heldigvis stoppet.. Blev hylet helt ud af den. Men det er ovre..

Ellers sover jeg en del mere end jeg plejer..

Hvor er det rart at høre at andre har det på samme måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ja - så glemte jeg da lige det vigtigste symptom: Er på en lyserød sky :D

Jeg synes bare tiden går så uendeligt langsomt, når man helt vildt gerne vil fortælle hele verden at der er et lille liv i min mave, men fornuften siger også at man burde vente.

Hvornår fortæller i det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at begynde at fortælle det efter resultatet af tryghedsscanningen. :loveshower

Jeg vil i hvert fald have det fortalt på arbejdet enten før eller til julefrokosten den 30.november, så jeg ikke behøver at holde det skjult der. Så det bliver nok weekenden inden til min familie, og så mangler vi bare at finde ud hvornår det skal fortælles til svigerfamilien.

Gør det nok først officielt i det nye år på facebook osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at begynde at fortælle det efter resultatet af tryghedsscanningen. :loveshower

Jeg vil i hvert fald have det fortalt på arbejdet enten før eller til julefrokosten den 30.november, så jeg ikke behøver at holde det skjult der. Så det bliver nok weekenden inden til min familie, og så mangler vi bare at finde ud hvornår det skal fortælles til svigerfamilien.

Gør det nok først officielt i det nye år på facebook osv.

Ja det er nemlig det der er problemet. Jeg plejer ikke at sige nej tak til et glas vin eller andet når vi er ude, og det er der bare vildt meget af det næste stykke tid.

Både privat - allerede her på lørdag, men også i starten af december hvor der er firmajulefrokost.

Ville bare enormt gerne vente med at fortælle det til juleaften, men damn det bliver svært.

Og så er jeg også bare samtidig så oppustet, så er sikker på at alle kan se det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi vælger at vente til juleaften - og så evt. give tøserne julegaver fra deres lillebrøster om morgenen så de lige kan have det for sig selv et par timer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rigtig ømme bryster, jeg kan slet ikke holde det ud <_<

Ellers har jeg lidt mens agtige smerter indimellem og er oppustet især om morgenen. og så har jeg kvalme ret meget af tiden og det er egentlig det værste :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan går det med jeres symptomer? Noget der har ændret sig? Blevet bedre eller værre?

Jeg tror jeg har vænnet mig til kvalmen nu. Havde lige en dag hvor jeg var ude og brække mig dog uden der kom noget op. Jeg vil så gerne klare mig hele graviditeten uden opkast, da jeg bliver så dårlig af at kaste op!

Trætheden er total - jeg er helt færdig om eftermiddagen og aftenen. Og i dag er jeg SÅ træt. Først sov jeg to timer længere end manden i morges, og så er det egentlig meningen jeg skulle arbejde nu, men tænker kun på at jeg har lyst til at lægge mig ned og sove! Sådan plejer jeg aldrig at have det. Tror jeg bliver nødt til at fortælle chefen det meget hurtigt efter på torsdag, for det er så pissetravlt på arbejde for tiden, og jeg vil bare ikke udsætte min baby for mere stress end nødvendigt, og jeg er allerede lidt bagud med opgaverne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft den ondeste nat!

Fik voldsomme smerter i lysken som trak ned i benet, så endte med at køre på skadestuen i nat, hvor vi ventede til kl 4, før lægen mærkede på mig, men ikke kunne finde noget :( Øv!

Føler mig ret slået ud, efter i nat, for aner ikke hvorfor det skulle gøre så ondt, men frygter meget at det kommer igen :(

Og jeg er kun lige kommet til uge 5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke noget særligt her. Havde kortvarigt kvalme i dag og er nok mere træt end normalt - men ikke overvældende. Stadig lidt ømme bryster, som stadig kommer og går...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine symptomer er helt de samme. det er hverken bedre eller værre <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft den ondeste nat!

Fik voldsomme smerter i lysken som trak ned i benet, så endte med at køre på skadestuen i nat, hvor vi ventede til kl 4, før lægen mærkede på mig, men ikke kunne finde noget :( Øv!

Føler mig ret slået ud, efter i nat, for aner ikke hvorfor det skulle gøre så ondt, men frygter meget at det kommer igen :(

Og jeg er kun lige kommet til uge 5.

Var det kun i den ene side eller hele maven? Håber ikke det kommer igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun venstre side. Det var virkeligt ikke sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun venstre side. Det var virkeligt ikke sjovt.

Det kunne være kraftige ligamentsmerter? Man siger oftest at hvis noget er galt, gør det ondt midt på maven..

Ved godt det er usammenligneligt, og dog.. Jeg nyste en dag, da jeg lå i min seng og det gjorde hammer ondt, jeg skreg, og min kæreste blev mega bange.. Men det var fordi ligamenterne er spændte og alt dernede vokser, så når man spænder i noget eller rykker i noget dernede, gør det avs :-\

Det kunne være ligamenterne, for det mærkes ude i lysken og mit og dit tilfælde også nede i benet :-(

Håber alt er vel <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne være kraftige ligamentsmerter? Man siger oftest at hvis noget er galt, gør det ondt midt på maven..

Ved godt det er usammenligneligt, og dog.. Jeg nyste en dag, da jeg lå i min seng og det gjorde hammer ondt, jeg skreg, og min kæreste blev mega bange.. Men det var fordi ligamenterne er spændte og alt dernede vokser, så når man spænder i noget eller rykker i noget dernede, gør det avs :-\

Det kunne være ligamenterne, for det mærkes ude i lysken og mit og dit tilfælde også nede i benet :-(

Håber alt er vel <3

Det kunne godt tænkes. Godt at vide det med midten, så er det ikke så skræmmende.

Men håber dælme stadig ikke at jeg får det igen på samme måde.

Hvor meget har du så lidt under det? Og hvordan kan man undgå eller begrænse det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft den ondeste nat!

Fik voldsomme smerter i lysken som trak ned i benet, så endte med at køre på skadestuen i nat, hvor vi ventede til kl 4, før lægen mærkede på mig, men ikke kunne finde noget :( Øv!

Føler mig ret slået ud, efter i nat, for aner ikke hvorfor det skulle gøre så ondt, men frygter meget at det kommer igen :(

Og jeg er kun lige kommet til uge 5.

JA! Det kender jeg ALT for godt..! Har før ligget og været SÅ bange, fordi jeg simpelthen havde så mange smerter i lysken, som strålede ned i benet.. Det var virkelig forfærdeligt smertefuldt!Og idag lå jeg på sofaen med strakte ben, og så hostede jeg lige.. AAAAAAAAAAAAAAAV!!!! Skreg oz bare, og min kæreste fløj op af stolen.. Men, det er også bare ligamenterne som giver den gas..

Jeg oplever det ikke som en regelmæssig ting, man kan sætte tid på - altså hvor ofte det forekommer.. Det sker af og til, afhængigt af om jeg står op, ligger ned, hoster eller hvad jeg gør.. Og nej.. Umiddelbart tro rjeg ikke der er det vilde du kan gøre, ud over at slappe af når smerterne kommer.. Det går over igen.. Heldigvis..

Kan dog måske påpege, at længerevarende smerter kun forekom helt tidligt fra uge 4-6.. Og nu er det mere øjebliks smerter, som går væk efter et par minutter, og udløses af bevægelse..

Men jeg kan godt forstå du bliver bange! :kram2

På besøg fra maj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg har bemærket er når jeg strækker mig, hoster eller nyser, så gør det ondt. Så river det i maven. Men jeg vil godt tilføje at jeg nu er begyndt at mærke en stikkende/prikkende fornemmelse lidt i venstre side, så tror ligamentsmerter viser sig meget forskelligt.. Derudover er det vigtigt at pointere at vi alle er individuelle og tackler smerter forskelligt, så det er også farligt at generalisere :)

Jeg tror ikke du skal være bange.. Jeg var bange i starten, HELT uden grund, men hvem er ikke det.. :) Det er ofte ligamenter, men hvis det er så voldsomt at man skal have smertestillende eller man ikke kan være i rummet, bør man tilspørge sin læge.

Når vi bliver gravid skærpes alle vores sanser, og vi mærker alle de her nye smerteformer vi aldrig har mærket før.. Det kan man godt blive overrasket over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vanvittige træt hele tiden.. helt smadret sidat på dagen..

jeg har ømme spændte bryster..

får ondt i maven og kvalme, hvis jeg ligger på maven..

men eeeelsker stadig leverpostejs madder med asier ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har jeg kun lidt madlede (har ikke rigtig lyst til at tygge på noget, så min kære kæreste springer rundt og laver smoothies og friskpressede juicer til mig hele tiden, fordi han er så nervøs for, at baby og jeg kommer til at mangle næring), lette ligamentsmerter (føles egentlig bare som om, mens er lige om hjørnet), bryster, der er vokset og en lillesmule ømme, og så er jeg oppustet, allermest om aftenen, efter jeg har spist. Derudover kan jeg vist også melde mig i træthedsgruppen, selvom jeg dog godt kan klare dagen uden lur, når jeg har fri fra arbejde. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg har bemærket er når jeg strækker mig, hoster eller nyser, så gør det ondt. Så river det i maven. Men jeg vil godt tilføje at jeg nu er begyndt at mærke en stikkende/prikkende fornemmelse lidt i venstre side, så tror ligamentsmerter viser sig meget forskelligt.. Derudover er det vigtigt at pointere at vi alle er individuelle og tackler smerter forskelligt, så det er også farligt at generalisere :)

Jeg tror ikke du skal være bange.. Jeg var bange i starten, HELT uden grund, men hvem er ikke det.. :) Det er ofte ligamenter, men hvis det er så voldsomt at man skal have smertestillende eller man ikke kan være i rummet, bør man tilspørge sin læge.

Når vi bliver gravid skærpes alle vores sanser, og vi mærker alle de her nye smerteformer vi aldrig har mærket før.. Det kan man godt blive overrasket over :)

Nu er der gået nogle dagen siden den nat, og jeg har heldigvis ikke haft det siden.

Jeg har haft nogle små jag, som egentligt bare føles lidt som mens er på vej, men det har jeg også læst er helt normalt, og det er slet slet heller ikke ligende den smerte jeg havde i lørdags.

Men klart - det er svært at pludselig også tage hensyn til at der er et andet liv i min krop, så der er en del man er mere opmærksom på.

I lørdags var det dog min mand som til sidst insisterede på at køre afsted til vagtlægen, da han sjældent har set mig lide sådan, så han er sjovt nok også begyndt at blive mor-bekymret, lidt sødt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER