7-9-13

Symptomer

38 indlæg i dette emne

Indtil videre har jeg kun lidt madlede (har ikke rigtig lyst til at tygge på noget, så min kære kæreste springer rundt og laver smoothies og friskpressede juicer til mig hele tiden, fordi han er så nervøs for, at baby og jeg kommer til at mangle næring), lette ligamentsmerter (føles egentlig bare som om, mens er lige om hjørnet), bryster, der er vokset og en lillesmule ømme, og så er jeg oppustet, allermest om aftenen, efter jeg har spist. Derudover kan jeg vist også melde mig i træthedsgruppen, selvom jeg dog godt kan klare dagen uden lur, når jeg har fri fra arbejde. :)

Hvor er det sødt af din kæreste :) Kan næsten lige se ham for mig, springe rundt ;) :glad (selvom jeg ikke aner hvordan han ser ud)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej.

Jeg har været så heldig at jeg ingen nævneværdige symptomer har, kun ømme bryster, humørsvingninger og manglende sexlyst (synd for min stakkels kæreste).

Efter det sidste mislykkedes forsøg, venter jeg nok med at fortælle noget til nogen, før jeg har fået lavet en moderkagebiopsi i uge 10 eller 11. Har dog tænkt mig at involvere personalechefen på mit arbejde, da jeg jo måske skal have fri til nogen af undersøgelserne, hvis de ikke kan ligge uden for arbejdstid. Sidste gang kunne man allerede se noget mave da jeg var i 9/10 uge, så jeg er lidt spændt på, hvor længe jeg kan holde det skjult for mine kolleger.

Hilsen

Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med jeres symptomer? Nogle nye?

Jeg har mødt fru kvalme og hr opkast jævnligt den sidste uge. Ikke ret hyggeligt selskab.

Til gengæld (prøver at se positivt på det) er vægtøgningen istedet et vægttab på 3,6 kg (ikke hensigtsmæssigt - I know).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7-9-13: Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du er bygget, men vægttab kan godt være okay. Ved min sidste graviditet, startede jeg med at smide 6,2 kg de første 10-12 uger, men fordi det jeg spiste var sundt og tilpas, var min læge ikke bekymret. Det skal så også siges at mit udgangspunkt dengang var 25 kg over hvad det er denne gang :-)

Nå men mine symptomer er indtil videre meget milde og meget magen til sidste gang. Jeg er helt utrolig træt og må indrømme at jeg er lidt glad for at gå hjemme pga stress så jeg kan få sovet lidt. Så har jeg ømme bryster, noget som jeg plejer at få lige inden min menstruation - denne gang er det dog lidt sjovere :-)

Min appetit er også øget noget, men det kan også sagtens skyldes at jeg er ved at trappe ud af min medicin som ellers nedsætter min appetit.

Jeg er bare vildt spændt på hvordan det bliver at være gravid denne gang. Mon ikke der er noget forskel på om man vejer 88 kg som udgangspunkt eller om man vejer 62 kg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tror du der bliver anderledes ved denne graviditet grundet de ekstra kilo? :-)

På besøg fra maj-gruppen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv hvor kan jeg mærke på dårlige måder at jeg er gravid :( har smerter i lyske, kvalme og er rigtig træt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tror du der bliver anderledes ved denne graviditet grundet de ekstra kilo? :-)

På besøg fra maj-gruppen..

Nej hov, jeg har da formuleret mig rigtig dårligt :-) Jeg er 25 kg lettere denne gang :-)

Jamen jeg ved ikke helt hvad jeg forventer, at jeg ikke føler mig mindre oppustet og mere lækker :-) Men jeg er er da også noget spændt på om det betyder at jeg tager 15 kilo på i stedet for de 5 jeg kunne nøjedes med sidst. Der er nok ikke nogen der synes det er sjovt at skulle slås med bagefter :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååå.. Ja for forstod det ikke helt før :D

Oppustet tror jeg alle kan føle om man er slank, normal(hader ordet, men nødvendigt for forståelsen) eller overvægtig :-) Men er sikker på du helt sikkert nok skal klare den(angående kiloene), hvor er det flot du har tabt dig så mange kilo!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag har jeg både hovedpine, svimmelhed og øm mave med nogle jag af smerte en gang i mellem. Ikke sjovt! Men så længe det bare er symptomer og der ikke er noget galt med Lille Trille, så går det nok. Jeg bliver bare så frygtelig nervøs :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sympatiserer med hovedpine og svimmelhed i dag - og såmænd også med mavesmerter, der er temmelig slemme, lige efter jeg har spist. :( Desuden er jeg SÅ træt, at jeg stort set sidder op og sover på arbejde... zzzzzzzzz... SELVOM jeg altså gik i seng kl. 21.00 i går og først stod op kl. 07.30!! Unbelievable altså, hvor meget energi det kræver at bygge så'n en bette baby.. (jeps - jeg har jyske rødder, kan I høre!) ;) Har overvejet et par af de der fastelavnsagtige briller med øjne i - men er blevet enig med mig selv om, at det nok vækker mere opsigt, end hvis jeg "bare" sidder ret op og ned og snorker. Min stakkels, søde og i den grad forstående kæreste pippede meget forsigtigt her til morgen om, at han savner mit selskab om aftenen - men i samme åndedrag fik han så også liret en hel masse sympatiserende, skøn snak af omkring, hvor fuuuldstændigt naturligt det er, at jeg er SÅ træt, og at vi bare skal holde ud i 6-8 uger endnu, så vil det aftage.. Ja, hjemme hos os er det jo faktisk HAM, der læser mest om graviditeten og er et omvandrende opslagsorakel i Osterejens - og også min krops - udvikling, underligt nok! :D (Bl.a. har han lige købt bogen "Du skal være far - og du har 40 uger til at fatte det", som er suuupergod læsning for kommende fædre, skulle jeg hilse at sige.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7-9-13: Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du er bygget, men vægttab kan godt være okay. Ved min sidste graviditet, startede jeg med at smide 6,2 kg de første 10-12 uger, men fordi det jeg spiste var sundt og tilpas, var min læge ikke bekymret. Det skal så også siges at mit udgangspunkt dengang var 25 kg over hvad det er denne gang :-)

Nå men mine symptomer er indtil videre meget milde og meget magen til sidste gang. Jeg er helt utrolig træt og må indrømme at jeg er lidt glad for at gå hjemme pga stress så jeg kan få sovet lidt. Så har jeg ømme bryster, noget som jeg plejer at få lige inden min menstruation - denne gang er det dog lidt sjovere :-)

Min appetit er også øget noget, men det kan også sagtens skyldes at jeg er ved at trappe ud af min medicin som ellers nedsætter min appetit.

Jeg er bare vildt spændt på hvordan det bliver at være gravid denne gang. Mon ikke der er noget forskel på om man vejer 88 kg som udgangspunkt eller om man vejer 62 kg :-)

Nej den oprindelige vægt har selvfølgelig også noget at sige.

Min bmi var 22,6 - altså helt normal, og nu er den 21,2. Stadig normal, men nu heller ikke hensigtsmæssigt for mig at tabe mig for meget.

Men flot med dit store vægttab! Det må da kunne mærkes uanset om du er gravid eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7-9-13:

Nej så skal du da ikke tabe dig for meget kan jeg godt se :-/

Og tak tak :-) selvfølgelig kan vægttabet mærkes - især fordi mit selvbillede pludselig passer med det billede der møder mig i spejlet :-)

Alligevel må man sige at sålænge du spiser sundt og får de ting du skal, går det jo nok lidt endnu. Vi skal jo også passe på ikke at falde i den der med "vi skal spise for to" :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glemte helt det, det egentlig handler om - symptomer! :-)

Nøj min mave er spændt. Det er helt umuligt for mig at trække maven ind efterhånden. Oplever I andre også at jeres maver er større om aftenen? Jeg er spændt på hvor længe jeg kan holde det her skjult for omverdenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER