Little Angels <3

Angel sound Fetal Heart Detector.. <3

21 indlæg i dette emne

Jeg har som nævnt et andet sted anskaffet mig en Angel sound Fetal Heart Detector, som er en "mikrofon" som sættes på maven, og så kan man høre babys hjerte slå.. Egentligt skulle den først virke fra 14. uge, men.. Jeg er i 11 i uge, og prøvede den idag.. Det tog et stykke tid.. MEN SÅ! Så hørte jeg baby.. Kun flygtigt, men tre gange ialt.. Ååårh.. totalt lykkefølelse! :loveshower

Det kan altså KUN anbefales.. Det giver en enorm ro!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt, jeg tror dog at jeg ville panikke hvis jeg ikke kunne finde den.

Hvordan kan du være sikker på at det er baby og ikke din egen puls!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg var også rigtig glad for min, det er bare så skønt at høre det lille hjerte futte derudaf. Man er ikke i tvivl, når det er babyens hjerte, man hører, det slår meget hurtigere end et voksent menneskes hjerte :)

Jeg har forresten min til salg i salgsforummet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold fingeren på din egen puls mens du lytter, så er man hvert fald ikke i tvivl :-)

Min kæreste vil gerne lytte barnets hjertelyd gennem træstetoskop, når det bliver muligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, jeg tror dog at jeg ville panikke hvis jeg ikke kunne finde den.

Hvordan kan du være sikker på at det er baby og ikke din egen puls!?

Man bliver bare ved indtil man finder den.. Det kræver tålmodighed.. :) Men nok oz derfor de anbefaler den fra 14. uge, så skulle det straks være meget nemmere at finde hjertelyden.. Og, med hensyn til at høre forskel, så er det MEGET tydeligt.. Man er simpelthen ikke i tvivl.. Min puls siger tjyv... Tjyv.. tjyv.. Babys siger tjyv, tjyv, tjyv, tjyv, tjyv, tjyv, tjyv, tjyv indenfor samme tidsperiode.. ;) Og så er det to forskellige lyde.. Min puls er ret dyb, og babys er halvsvag.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke helt, men nøjagtigt samme princip.. :D Det er SÅ lækkert at høre baby.. Men det tager tid op tålmodighed at finde den.. Og man skal trykke på maven ligesom ved scanninger, så det er kan være lidt ubehageligt..

Jeg fandt lyden, og så ville jeg vise det til min kæreste, men så flobbede baby væk, og så var det slut.. ;) Øv da..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lyder ellers meget sød sådan en lille dims, det må være hyggeligt at kunne lytte til hjertet når man vil (Hvis man kan finde lyden).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en har jeg også fra Carl og jeg har også fundet hjertelyd i denne graviditet, det er hyggelgit og MEGET betryggende. Købte den da jeg blødte frem til uge 18 med Carl

Nu her når de er så små skal man langt ned mod skridtet og vinkle den lidt op ad, sådan fandt jeg baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis.. Lige min eord.. Oz sådan jeg fandt min baby! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅÅÅH! Så fandt jeg lige bebs igen.. Og idag var kæresten så heldig at komme med på en lytter.. Han erkendte siden hen at have været lidt kritisk overfor hvorvidt man ville kunne høre baby, eller om det i virkeligheden var min puls.. Det måtte han så pænt trække i land igen, da han tydeligt hørte en forskel, og med sikkerhed hørte sin lille baby.. :7himmel

Totalt elskeagtigt! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt en af en veninde ... Jeg er osse i uge 11 nu, og har prøvet to gange uden held. Så nu panikker jeg lidt.. :( ved godt de anbefaler den fra 14. Uge, men har læst om flere som har fundet den før.

Hvor lang tid brugte du på at finde hjertelyden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt en af en veninde ... Jeg er osse i uge 11 nu, og har prøvet to gange uden held. Så nu panikker jeg lidt.. :( ved godt de anbefaler den fra 14. Uge, men har læst om flere som har fundet den før.

Hvor lang tid brugte du på at finde hjertelyden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt en af en veninde ... Jeg er osse i uge 11 nu, og har prøvet to gange uden held. Så nu panikker jeg lidt.. :( ved godt de anbefaler den fra 14. Uge, men har læst om flere som har fundet den før.

Hvor lang tid brugte du på at finde hjertelyden?

Jeg kunne godt komme ud fra ikke at kunne finde hjertelyden et par gange, men den var der jo :)

Jeg fandt den først omkring uge 20+, hvis ikke senere.

Jeg lavede den regel, at jeg KUN ville bruge den, hvis jeg havde mærket den lille bevæge sig lige før. Så det IKKE blev en kontrol af, om babyen var levende eller ej, men kun en hyggeting. Det er så nemt at gå i panik, og så gode er de altså heller ikke til at finde hjertelyden :)

Selv jordemødre har svært ved at finde den ved uge 15 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja... det jeg har gang i er vist en kontrolting, om der er liv eller ej, er bare så bange altså .. :unsure Det ville give mig så meget ro i kroppen bare jeg lige ku høre blot 3 sekunder med babyhjertelyd.

Men jeg ved osse at i har ret. Det er ikke altid at end jordemoder kan finde hjertelyd i uge 14, så jeg vil prøve at få lidt ro på mig selv.

Glæder mig til at komme længere hen, så man kan få et lille puf en gang i mellem, der viser at alt er ok :7himmel <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja... tror bare det hedder sofaen, dyner og film i dag, det må være planen. Ved godt i har ret jo.. alt tyder jo på at alt er okay. Det er pga den MA jeg havde i juni ved jeg, lige pludselig går det op for en at selvom alt føles ok, så kan det i reglen være ikke ok... det er skræmmende :unsure

Hvor er det en god ide med jordemoderen, med at komme og lytte hjertelyd en gang i mellem. Ringede du så bare lige når du havde brug for det? Eller fik du faste tider? Det vil jeg bestemt prøve. Jeg kan ik en gang huske hvornår det er jeg skal til jordemoder første gang. Min vandrejournal ligger gemt lidt af vejen, da vores store børn ikke ved noget om baby endnu, og så har jeg bare sat sådan et delmål for mig selv.. over de første 12 uger og nf, så tænker vi på det andet. Nu er jeg tæt på mål.. Tusind tak for jeres svar, det hjælper altid at skrive lidt herinde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jordemoderen kan først høre det fra uge 15 også sagde min, det er samme type maskine hun har

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lånt en af en veninde ... Jeg er osse i uge 11 nu, og har prøvet to gange uden held. Så nu panikker jeg lidt.. :( ved godt de anbefaler den fra 14. Uge, men har læst om flere som har fundet den før.

Hvor lang tid brugte du på at finde hjertelyden?

Ej uha... Længe! Nok 10 min En evighed.. og jeg leder ligesom i siderne helt nede ved skambenet, ud mod lysken, og så vinklet lidt op.. Kan sagtens være din baby bare ligger skjult når du prøver, og det derfor mildest talt er umuligt.. Ville ønske jeg kunne hjælpe dig.. :(

Det er rigtigt ubehageligt, når man ikke kan.. Men de der ting man bruger varierer også meget i følsomhed og kvalitet, så synes bare du skal tage det helt roligt! :kram

Lad den ligge en uges tid, og prøv så igen.. :) Det er nok det bedste råd jeg kan give dig..

Trykker iøvrigt rimeligt meget, for at finde den, og der skal være stille omkring mig for at høre det.. Og hvis du stresser rundt, så bliver dte ikke bedre.. Men.. Har du hørt din egen hjertelyd i den, om ikke andet? Bare for at kunne konkludere den virker? Din puls finder du også meget yderligt mod lysken, helt nede ved skambenet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå.. Jeg fandt den lige igen, for at kunne give en konkret tid på hvor lang tid det tager mig.. Sidst tog det lidt kortere tid, og gangen før det var det nemmere igen, men første gang var det super svært.. Men, om ikke andet.. denne gang tog jeg tid, og jeg brugte helt præcist 5 min og 37 sekunder før jeg fik en tydelig hjertelyd, hvor jeg ikke bare tænkte: Der var noget der, men hvor blev det nu af?! ;) Men altså. Min pointe er - Det tager LANG tid at opspore sådan en lille baryler! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg lader den lige ligge lidt og prøver igen om en uges tid tror jeg. Bliver så bekymret og irriteret på mig selv når jeg ik kan finde den. Har nok brugt sådan 5-10 minutter på det de gange jeg har prøvet. Prøvede dit tip sidst, med at lede helt nederst og så tippe lidt op ad, men det gav ingenting <_<

Mit eget hjerte kan jeg sagtens høre ja, og fornemmer den virker, for kan høre mange forskellige og mystiske lyde i den :rolleyes

Min bekymring er heldigvis en smule aftaget i dag, for fik kæmpe kæmpe kvalme i går eftermiddags og hele aftenen. Som om rosinen liiige skulle give mig et tegn :7himmel

Jeg skal til nakkefold om en uge, så håber jeg kan pille nallerne fra maskinen til jeg har været der og alt forhåbentligt er som det skal være. Tusind tak for dit svar.. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg lader den lige ligge lidt og prøver igen om en uges tid tror jeg. Bliver så bekymret og irriteret på mig selv når jeg ik kan finde den. Har nok brugt sådan 5-10 minutter på det de gange jeg har prøvet. Prøvede dit tip sidst, med at lede helt nederst og så tippe lidt op ad, men det gav ingenting <_<

Mit eget hjerte kan jeg sagtens høre ja, og fornemmer den virker, for kan høre mange forskellige og mystiske lyde i den :rolleyes

Min bekymring er heldigvis en smule aftaget i dag, for fik kæmpe kæmpe kvalme i går eftermiddags og hele aftenen. Som om rosinen liiige skulle give mig et tegn :7himmel

Jeg skal til nakkefold om en uge, så håber jeg kan pille nallerne fra maskinen til jeg har været der og alt forhåbentligt er som det skal være. Tusind tak for dit svar.. :7himmel

Årh.. Ej altså din stakkel.. GODT du skal til nakkefold om lidt.. :7himmel

Det MÅ ski da snart give os lidt ro.. Tror du ikke? :rolleyes

Men ja.. Lad hellere den angelsound ligge, når nu den kun driller dig.. For dét er der da ikke meget ved... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER