sivtop

Gode råd mod voldsom kvalme...

17 indlæg i dette emne

Jeg har voldsom kvalme, er nærmest nonstop. Er ikke god til at kaste op, men prøver faktisk nogle gange at fremtvinge det for at afhjælpe lidt... det lykkedes bare ikke rigtig :unsure

Jeg er desperat. Har prøvet Seabands, i starten synes jeg de virkede fantastisk, men som om de intet gør længere :puke

Prøver at spise mange små måltider... eller, det er så meget sagt. Men kiks, mandler, jogurt og hvad jeg ellers lige har lyst til, hvilket ikke er meget. Nogle gange hjælper det en halv time, andre gange ikke en disse.

Har osse prøvet at købe B6 vitamin... synes heller ikke det giver nogen effekt...

Så kom med alle jeres små guldkorn, måske er der en lillebitte ting der hjælper for en som osse kan hjælpe en anden. Jeg er desperat. Ligger bare på sofaen og pruster som en anden hval konstant... som om det hjælper :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har læst et sted herinde at SUN LOLLY sodavands is skulle hjælpe...men har ikke prøvet det...håber andre kan komme med flere gode råd... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haribo's Super Piratos. Man skal dog huske at det kan øge blodtrykket, men for mig var de guld værd. Plus at deres kraftige smag sikrede en langvarig virkning. Det gav luft til bedre at spise almindelig mad også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B6 - 3 gange om dagen.. Det virkede her efter næsten en uge..

Ellers bolcher og lakridser..

Hvis du har råd, så akupunktur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjælper i hvert fald IKKE at fremprovokere opkast - så har du bare kastet op og får kvalme igen bagefter. Trust me, det ønsker du ikke.

Som nogen af de andre piger skriver så prøv saltlakrids, sun lollys, saften fra friske kolde appelsiner, digestive kiks med lidt smør på.

MEN kun lidt af gangen, og stille og roligt.

Hvis du orker det så prøv kolde bade. Jeg stod meget med hovedet ud af vinduet også (frisk luft), det hjalp mig lidt. Også selvom det var skide koldt, så fik jeg det lidt bedre.

Og så vil jeg give dig en kæmpe krammer :kram for helvede det er bare ikke sjovt. Jeg har selv været der, og ønsker det ikke for min værste fjende.

Og så kan det godt være folk synes man bare skal være taknemmelig for at være gravid osv, men det er altså forfærdeligt at have det sådan hele tiden og har intet med utaknemmelighed at gøre. STORT KNUS HERFRA :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B6 - 3 gange om dagen.. Det virkede her efter næsten en uge..

Ellers bolcher og lakridser..

Hvis du har råd, så akupunktur

Nå for søren, B6 tre gange om dagen, jeg har bare taget en enkelt om aftenen? Så er det måske derfor det ikke virker :whistling

Det prøver jeg fra i morgen :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har læst et sted herinde at SUN LOLLY sodavands is skulle hjælpe...men har ikke prøvet det...håber andre kan komme med flere gode råd... :kram

Guuud ja, det har jeg osse læst, men havde da helt glemt det. Dem må jeg ud og finde i morgen.. tusind tak :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haribo's Super Piratos. Man skal dog huske at det kan øge blodtrykket, men for mig var de guld værd. Plus at deres kraftige smag sikrede en langvarig virkning. Det gav luft til bedre at spise almindelig mad også.

Sådan nogle finde jeg sammen med sun lollyerne :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjælper i hvert fald IKKE at fremprovokere opkast - så har du bare kastet op og får kvalme igen bagefter. Trust me, det ønsker du ikke.

Som nogen af de andre piger skriver så prøv saltlakrids, sun lollys, saften fra friske kolde appelsiner, digestive kiks med lidt smør på.

MEN kun lidt af gangen, og stille og roligt.

Hvis du orker det så prøv kolde bade. Jeg stod meget med hovedet ud af vinduet også (frisk luft), det hjalp mig lidt. Også selvom det var skide koldt, så fik jeg det lidt bedre.

Og så vil jeg give dig en kæmpe krammer :kram for helvede det er bare ikke sjovt. Jeg har selv været der, og ønsker det ikke for min værste fjende.

Og så kan det godt være folk synes man bare skal være taknemmelig for at være gravid osv, men det er altså forfærdeligt at have det sådan hele tiden og har intet med utaknemmelighed at gøre. STORT KNUS HERFRA :kram2

Åååhh, jeg ved godt du har ret... det er så dumt at fremprovokere noget, for der kommer ikke meget og får bare ondt i maven, og helt rigtigt kvalmen er der jo lige med det samme igen :unsure

Jeg hænger osse tit med hovedet ud af vinduet, frisk luft hjælper faktisk tit... og så et lakridsbolche på samme tid :blush

Tak for dit kram.. det er nemlig helt forfærdeligt at gå her og ha det sådan. Jeg er meget taknemmelig for at være gravid, men havde aldrig troet at man kunne have det så skidt pga en graviditet, så det er virkelig kommet bagpå mig :blink

Tusind tak for de gode råd, der er hvert fald et par flere ting der lige skal afprøves :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg led af kvalme døgnet rundt de første 16 uger :-( her hjalp saltlakrids og sodavandsis !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har levet af riskiks og æbler de sidste to uger....

Ellers lakrids tyggegummi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget friskt og koldt, gerne æbler der har været i køleskabet - det hjalp rigtig meget for mig.

Og så SPIS. Kvalmen bliver bare værre på tom mave. Ved godt det kan være hårdt, men hvis du kan få noget ned, er næsten alt ok. Bare du får noget indenbords.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syrlige æbler og citrusfrugter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået zoneterapi og akupunktur et par gange, -det har været fantastisk! Har en helt anden energi og kvalmen er væk når jeg går fra behandling. 1. gang holdt det kun et par dage, men 2. gang virkede det endnu bedre og her en uge efter er kvalmen stadig minimal i forhold til hvad den har været. Hvis man er medlem af sygeforsikring danmark får man 110 kr i tilskud til både zoneterapi og akupunktur, dvs 220 i alt. Så er en behandling pludselig ikke så dyr :-)

Jeg kan varmt anbefale Claus Schultz i Odense!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde altid et æble eller andet ved hånden når jeg vågnede og spiste det liggende. Det hjalp virkelig meget på resten af dagen.

Derudover havde jeg et forbrug på ca.4-7 SUN LOLLY om dagen, det hjalp virkelig med noget koldt.. også gerne koldt vand!

Håber det kan hjælpe :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er komet mange gode forslag og har ikke så meget at tilføje andet end at for mig har det alle tre gange hjulpet at kaste op. Det giver lige lidt tid helt uden kvalme.

I første og anden graviditet levede jeg af cola og saltbomber (skal dog sige at saltbomber er utrolig ubehagelige at kaste op)

Denne her gang har det varieret meget: saltlakrids, kiks og kager, frisk frugt, kold vand, ristet toast, havregrød, youghurt.. alt har jeg prøvet, men med begrænset virkning rent tidsmæssigt. Hver gang jeg troede at nu havde jeg fundet noget der virkede, så lavede min krop sig om, så ingenting holdt mere end 3-5 dage.

For mig hjalp det også at undgå varme, dvs. ingen lange varme bade, ikke overtemperere stuen, minimere bilkørsel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det desværre ikke pga graviditet jeg lider af ekstrem kvalme. Men mandler på natbordet og med i tasken. Det er et hit. Derudover min cola zero ov ellers iskold kakao, smoothie el noget i den retning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER