Guest Amina

Hvor længe gik der fra i havde født til i tog ud?

20 indlæg i dette emne

Hvor lang tid gik der fra i havde født til i tog ud sådan rigtig første gang?

Var det et par dage efter fødslen, eller var i hjemme et par uger? Eller noget helt tredje?

Er der noget forskning eller viden der anbefaler hvor længe man skal blive hjemme?

Haha, det lyder som om jeg bare vil ud og fyre den af lige efter, men det er altså ikke sådan :lolhit

:balloons

EDIT: det er med baby jeg tænker :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med eller uden baby ???

Med begge børn var vi på besøg ved olde mor på vejen hjem ( 5 dage og 3 dage ) og ellers har jeg været ude og handle med baby efter et par dage ;)

Bliver nok lidt anderledes denne gang da det bliver et vinter barn de andre er sommer børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med eller uden baby ???

Med begge børn var vi på besøg ved olde mor på vejen hjem ( 5 dage og 3 dage ) og ellers har jeg været ude og handle med baby efter et par dage ;)

Bliver nok lidt anderledes denne gang da det bliver et vinter barn de andre er sommer børn

Med baby :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er i byen uden baby... så har jeg været en rigtig hønemor, har altid haft svært ved at overlade min lille til andre. Over et halvt år er der hvert fald gået, tror endda næsten et år med den første :rolleyes Men jeg er osse lidt for mig selv, kender flere som var ude efter et par mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er i byen uden baby... så har jeg været en rigtig hønemor, har altid haft svært ved at overlade min lille til andre. Over et halvt år er der hvert fald gået, tror endda næsten et år med den første :rolleyes Men jeg er osse lidt for mig selv, kender flere som var ude efter et par mdr :)

Jeg tænker nu at det er med baby :)

Retter det lige i første indlæg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kørte fra Fyn til Jylland til navngivningsfest da Camille var 9 dage gammel :) Det var fint nok.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den ældste var hun 2 dage da vi tog hjem fra sygehuset. Samme dag spiste vi frokost hos mine svigerforældre.

Med nummer to var jeg ude og bytte barselsgaver og aflevere den store i dagpleje da hun var få dage gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er taget ud som jeg plejer og da vi fik nr 2 der var det mig der fulgte den store i børnehave dagen efter jeg var hjemme ;)

Vores børn har været vant til fra start at være med ude blandt mennesker jeg har så også været god til a sige fra så når de lå i vognen så var det forbudt område og de har ikke skiftet hænder konstant

Jeg har brugt bære sele rigtig meget for at kunne skærme på den måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i bilka, babysam og harald nyborg dagen efter vi kom hjem fra sygehus.. Vi var indlagt 3 dage... Jeg synes at det var vigtigt at gøre normale ting inden manden tog tilbage på arbejde, det er første gang ude der er mest grænseoverskridende men også vildt fed da man er ude som en rigtig lille familie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var hjemme de første 2 dage og var på 5. dagen på kort visit på Sørens arbejde - det sov hun stort set igennem :) Da hun var 8 dage holdt vi jul hos min søster og besøgte fætter Sigurd, der blev født da Anna var 13 dage, men ellers var vi vist stort set hjemme de første 2-3 uger (altså bortset fra gåture i barnevognen ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i IKEA, babysam og på besøg hos min farmor, da Karla var 4 dage gammel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte Theo d. 13/5 klokken 21:11, og vi kommer hjem til midnat, dagen efter er vi på strøgtur og spiser frokost på en cafe med nyfødt lækkermus i barnevognen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i centeret dagen efter vi kom hjem fra sygehuset, vi var indlagt i 3 dage. Første besøg hos nogen var hos svigerforældrene da Caroline var 12 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte Theo d. 13/5 klokken 21:11, og vi kommer hjem til midnat, dagen efter er vi på strøgtur og spiser frokost på en cafe med nyfødt lækkermus i barnevognen :)

:respekt

Jeg kunne ikke engang magte at være med til "forældretime" på barselsgangen dagen efter jeg havde født på trods af at der var sofaer og stole der. Måtte gå midt i det hele og gå ind i sengen og ligge mig, da jeg var tæt på at besvime :rolleyes

Første gang vi rigtigt var ude var en uge + 1 dag efter fødslen (dagen efter vi var kommet hjem fra hospitalet). Vi gik med barnevognen ud til Per's arbejde for at vise bebs frem - turen tager normalt ca. 20 min hver vej og det viste sig hurtigt at være en for stor mundfuld for mig. Havde så mange smerter tilsidst og kunne næsten ikke gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

´Med Iben var jeg ude og shoppe lidt tøj til mig selv da hun var 4 dage. Hun er født 26 maj, og pludselig - uden varsel blev det bare hedebølge, og jeg havde INTET sommertøj jeg kunne passe. Så Der skulle jo købes lidt ind :D

Da hun var en uge gammel havde vi bryllupsdag, og der var vi ude og spise frokost, og havde hende med i liften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog i centret da August var 3 dage da jeg skulle have tøj til 2 konfirmationer 7 og 9 dage efter fødslen.

Samt vi holdte min mands 30 års fødselsdag 11 dage efter med telt i haven og 60 mænd ( han holdte den sammen med hans fætter, og vi havde serveringspersonale)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh jeg havde så ondt i starten og skulle ligge ned og amme så jeg følte mig total fanget i "min lorte krop" der bare gjorde ondt og i den "lorte lejlighed" den første uge, jeg tudede og tudede over det, men efter en uge tog vi over til et hold venner der bør tæt på, det tog næsten 20 at ga derover, over dobbelt så lang tid som normalt. Jeg måtte stå op hele tiden mens vi var der men det var så RART at komme ud. Efter 3 uger ca kunne jeg sidde op og amme og så tog jeg revanche. Det er rigtigt at første gang ude er værst - anden gang ved man det gik godt første gang og så går det hele jo nok igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var indlagt fra mandag til fredag morgen - hun er født tirsdag aften.

Vi var ude med hende første gang om mandagen, altså da hun var 6 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var indlagt fra tirsdag til Søndag, fødte onsdag... og vi var ude og handle dagen efter vi kom hjem fra sygehuset altså mandag, så da var Silas 5 dage gammel... og efterfølgende var vi også meget ude at huset og var vi ikke ude af huset havde vi gæster... wink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Esther blev født, ved en nem og hurtig vandfødsel d. 16. januar i år kl. 09.54.

Næste morgen kl. 9 afleverede vi begge den store i børnehave og gik op og drak formiddagskaffe i det lokale storcenter, som ligger små 20 mins gang (når man lige har født :P) fra børnehaven.

Så vi var allerede ude, dagen efter :)

Vi slappede da selvfølgelig mere af efter fødslen, og folk kom og besøgte os istedet for omvendt, men eftersom jeg var "good to go" allerede et par timer efter fødslen, så var jeg aldrig sengeliggende eller blev indendøre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER