Guest

Majsens nye livsstil: - ny start sagde kroppen!!!

316 indlæg i dette emne

Jeg er enig med de andre - hold op med at banke dig selv i hovedet! Du har allerede nået mål andre bare drømmer om. Desuden, så har du bevist at du godt kan, så op på hesten igen!

Jeg ville starte med at købe en MASSE lækker frugt og grønt, andre sunde alternativer, og skære dem ud/sætte det frem, så du kan gå og snacke. Det kunne også være f.eks. skyr eller fedtfattig youghurt med bær og frø/nøtteblanding. Så ville jeg tillade mig at spise alt hvad jeg ville af den sunde snacks, i stedet for fokus på hvad jeg ikke måtte spise. Stille og roligt kan du så slippe det usunde.

Held og lykke med det! Keep going! Du er sej!

Jeg overvejer om jeg i en periode skal praktisere min "600g frugt og grønt om dagen" metode. Sådan tabte jeg 5 kg på et halvt år i 2007. Hver aften lavede jeg en pose med 400g frugt og grønt til dagen efter (ingen banan i posen). Til morgenmad spiste jeg en banan "on the side" og så skulle jeg "bare" spise 100g grønt til aftensmaden. Hvad jeg spiste derudover var underordnet! Men det grønne tager unægtelig meget plads fra alt det usunde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer om jeg i en periode skal praktisere min "600g frugt og grønt om dagen" metode. Sådan tabte jeg 5 kg på et halvt år i 2007. Hver aften lavede jeg en pose med 400g frugt og grønt til dagen efter (ingen banan i posen). Til morgenmad spiste jeg en banan "on the side" og så skulle jeg "bare" spise 100g grønt til aftensmaden. Hvad jeg spiste derudover var underordnet! Men det grønne tager unægtelig meget plads fra alt det usunde.

Lyder som en rigtig god ide! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har modstået Aldi's alen lange slik hylde, kage sortiment og chips udvalg!!! Modstod trangen til popcorn og chokolade herhjemme!!!

Hvad jeg har spist af andre ting (lidt for meget Hvidt brød) er ikke så vigtigt!!! Største synd var dog 2 glas juice!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg ikke anbefale lifesum-app'en (tidligere shape up club).

Med den i hånden - hvor man kan spare op til lidt luksus, et glas rødvin eller 50 g chokoladeis eller hvad man nu syns - har jeg tabt 8 kg siden nytår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg ikke anbefale lifesum-app'en (tidligere shape up club).

Med den i hånden - hvor man kan spare op til lidt luksus, et glas rødvin eller 50 g chokoladeis eller hvad man nu syns - har jeg tabt 8 kg siden nytår.

Jeg har før brugt den hvor der virkelig virkede, det er dog rigtig svært da jeg får mad på arbejde hvor der ikke er en vægt og hvor jeg ikke altid ved hvad der er i, så er stoppet igen efter job start.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har før brugt den hvor der virkelig virkede, det er dog rigtig svært da jeg får mad på arbejde hvor der ikke er en vægt og hvor jeg ikke altid ved hvad der er i, så er stoppet igen efter job start.

Ja så er det lidt svært. Men ku du ikke ha mad med hjemmefra? I hvert fald i den deciderede kur-fase?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så er det lidt svært. Men ku du ikke ha mad med hjemmefra? I hvert fald i den deciderede kur-fase?

Det er et pædagogisk måltid så det er en del af jobbet at spise en lille portion sammen med børnene. Jeg kan have mad med til min pause men jeg har faktisk sjældent noget med for så "feder" det ikke.

Men nu vil jeg forsøge at tage sådan en pose grønt med, så spiser jeg måske mindre om aftenen og falder ikke i eftermiddags snack fælden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et pædagogisk måltid så det er en del af jobbet at spise en lille portion sammen med børnene. Jeg kan have mad med til min pause men jeg har faktisk sjældent noget med for så "feder" det ikke.

Men nu vil jeg forsøge at tage sådan en pose grønt med, så spiser jeg måske mindre om aftenen og falder ikke i eftermiddags snack fælden.

Det var en god ide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så piger nu håber jeg dælme jeg er på rette spor :goodluck

Jeg har de sidste par dage husket at tage en vitamin pille, eskimo 3 fiskeolie og D-pearls og det kan virkelig mærkes. Har endda flere kosttilskud på vej :yay

I dag fik jeg indledt 600gr frugt og grønt "metoden" og det er gået rigtig godt, har ikke hungret søde sager overhovedet.

Sådan helt praktisk så er det ret simpelt: laver en pose med mindst 400g frugt og grønt som jeg SKAL spise i løbet af dagen, så må jeg spise en banan (det er ca 100g) enten morgen eller aften resten skal være i aftensmaden. Ofte bliver det til mere end 600g.

På den måde tager alt det sunde plads for alt det usunde. Blodsukkeret stabiliseres og det bliver lettere at modstå fristelser.

Til mit held er jeg IKKE frugt spiser, vil meget hellere spise agurk, gulerødder, peberfrugter, rå blomkåls buketter osv end jeg vil spise melon, bær mv. Så ofte får jeg kun fx en pære og en banan resten er grønt.

Er rigtig glad for mit valg at genoptage den "metode" jeg har før tabt 5 kg på den måde. Der havde jeg så samtidig 0 sukker, det kan godt ske jeg genoptager det når jeg er kommet længere ind i den gode vane, men 2 ting på en gang kan jeg ikke overkomme og vil hellere have det her op at køre og så komme i gang med motionen. Men når kroppen får ordentlig "fodder" så kommer energien til træning også og den "gode cirkel" er i gang. Desuden reducerer det jo unægtelig indtaget af kalorier!

I dag har jeg cyklet 8 km (transport) og gået 4 (godt nok i bhv tempo), og taget 7 armbøjninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så piger nu håber jeg dælme jeg er på rette spor :goodluck

Jeg har de sidste par dage husket at tage en vitamin pille, eskimo 3 fiskeolie og D-pearls og det kan virkelig mærkes. Har endda flere kosttilskud på vej :yay

I dag fik jeg indledt 600gr frugt og grønt "metoden" og det er gået rigtig godt, har ikke hungret søde sager overhovedet.

Sådan helt praktisk så er det ret simpelt: laver en pose med mindst 400g frugt og grønt som jeg SKAL spise i løbet af dagen, så må jeg spise en banan (det er ca 100g) enten morgen eller aften resten skal være i aftensmaden. Ofte bliver det til mere end 600g.

På den måde tager alt det sunde plads for alt det usunde. Blodsukkeret stabiliseres og det bliver lettere at modstå fristelser.

Til mit held er jeg IKKE frugt spiser, vil meget hellere spise agurk, gulerødder, peberfrugter, rå blomkåls buketter osv end jeg vil spise melon, bær mv. Så ofte får jeg kun fx en pære og en banan resten er grønt.

Er rigtig glad for mit valg at genoptage den "metode" jeg har før tabt 5 kg på den måde. Der havde jeg så samtidig 0 sukker, det kan godt ske jeg genoptager det når jeg er kommet længere ind i den gode vane, men 2 ting på en gang kan jeg ikke overkomme og vil hellere have det her op at køre og så komme i gang med motionen. Men når kroppen får ordentlig "fodder" så kommer energien til træning også og den "gode cirkel" er i gang. Desuden reducerer det jo unægtelig indtaget af kalorier!

I dag har jeg cyklet 8 km (transport) og gået 4 (godt nok i bhv tempo), og taget 7 armbøjninger.

Totalt i orden!!  :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du er godt i gang! Jeg synes nemlig også det er en god strategi, at fylde sig med det sunde:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT MÅL ER NÅET!!!!! :o :blink :yay

Det havde jeg ikke set komme så jeg måtte bede Anders om at se taller på vægten - den den var god nok: 62,7

Min grønne pose virker altså :yay

Nu fortsætter jeg på denne måde - gerne for evigt :7himmel KÆFT min krop har det godt efter bare et par dage! Det er den måde jeg åbenbart har det bedst med!

I dag har jeg dog fået tarteletter mens jeg igår praktisk talt kun spiste grønt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT MÅL ER NÅET!!!!! :o :blink :yay

Det havde jeg ikke set komme så jeg måtte bede Anders om at se taller på vægten - den den var god nok: 62,7

Min grønne pose virker altså :yay

Nu fortsætter jeg på denne måde - gerne for evigt :7himmel KÆFT min krop har det godt efter bare et par dage! Det er den måde jeg åbenbart har det bedst med!

I dag har jeg dog fået tarteletter mens jeg igår praktisk talt kun spiste grønt.

Sådan der :respekt Hvor er du sejt :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JAAAAAAA!!!!!:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Woop woop tillykke! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

SÅ cool! :respekt :respekt :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuu.!!!! :yay hvor er du sej søde Maja!!!

Og jo, det er mig der har "slip slikket" bogen. Den er god - måske jeg snart skal læse den igen, for at slippe min trang. Falder ikke som sådan i for tiden, men jeg har lyst til alt.

Og den der 400 gram frugt og grønt metode lyder meeeega smart!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger!

Jeg er ærlig talt målløs :o det er alligevel 500g fra igår til i dag og jeg har lige haft total KRISE!

Jeg er også lidt træt af at jeg ikke har gjort det før! Jeg ved jo det har virket for mig før :rolleyes men nu gør jeg det og så er det sådan det er :)

Min vægt er nu lavere end til vores bryllup :blink det er jo VANVITTIGT!

Jeg tror at udover at jeg får så meget grønt, så det at jeg nu tager vitaminer og især D-vitaminer og fiskeolie (af ordentlig kvalitet) gør en forskel! Kæft min krop har det godt, Derudover hjælper vejret så Mit overskud er på vej op! Den gode cirkel er virkelig i gang :yay

Jeg har efter en lille pause igen fået gang i at lave madplaner hvilket også er et + :)

Ja altså så er alting bare rosenrødt i dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor er det bare SÅ flot!!!! :respekt :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare super, Maja! Yay for rosenrøde indlæg! :yay

Og slip slikket kan du evt låne på biblioteket. Det gjorde jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER