Guest

Majsens nye livsstil: - ny start sagde kroppen!!!

316 indlæg i dette emne

Tak piger :kiss i dag var vægten 62,9 hvilket stadig er fint! Nu er målet at holde mig under 63 kg!

Anders blev forresten glad, han syntes nemlig "tykke" er et godt kælenavn til mig :rolleyes og har egentlig altid brugt det :rolleyes (jeg var ret tynd da vi mødtes, så det var et ironisk kælenavn) men da jeg blev gravid fik han forbud mod at bruge det og aftalen blev så at han måtte bruge det igen når jeg kom under 63 kg så den aftale kan jeg nok ikke løbe fra :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram Vær god ved dig selv, Majs, du har været SÅ sej, og når du kun mangler ét kg, så er du nærmest i mål IMO. :kram2

Mit råd vil være, at du tager en pause fra vægten og kun fokuserer på at passe på din krop. Tænk ikke "Nej jeg MÅ ikke spise lakridser for så taber jeg mig ikke" men i stedet "Jeg må spise, hvad jeg har lyst til, men jeg har ikke lyst til lakridser, for de gør ikke noget godt for mig. Måske har jeg lyst til lidt blåbær i stedet?"

Og så bliver jeg altså nødt til at anbefale bogen "slip slikket". Nogen synes sikkert, at den er vildt overdrevet, men den har virkelig hjulpet mig, så måske kunne den også hjælpe dig :)

Jeg tror faktisk jeg er nået til den tankegang du beskrev her BBM ikke helt men jeg er i nærheden. Jeg tænker i hvert fald "jeg skal spise mine vitaminer og grøntsager! Og når alt det gode er kommet ind hvorfor så ødelægge det med skidt og møj?" Jeg er blevet direkte konfronteret med kage alle dage i denne uge og har ikke spist 1 stykke. Jeg har spist lidt stevia sødet lakrids og noget 70% chokolade lakridserne var af lyst men et bedre alternativ end sukkerholdige lakrids så jeg gav efter. chokoladen er jo ikke kun skidt det er godt for mange ting så det er noget jeg belønner min krop med!

Jeg har dog spist chips men ganske lidt og det er der ikke nogen undskyldning for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger - igår sneg vægten sig op på 63,1 - men det var forventeligt med den røde tante på besøg ;) hvilket jeg har kunnet mærke på min sukkertrang og rygrad :rolleyes ellers har jeg holdt vægten under 63 i en uge :yay det er så FEDT altså!!! Den 22 januar 2011 vejede jeg 63 - det var på min bryllupsdag og tro mig piger - jeg var tilfreds - ikke glad, men tilfreds!!! I 2009 vejede jeg 57 kg - det var ikke sund slankhed. Men alt imellem 58 og 63 kg er der jeg vil ligge og kan stille mig tilfreds med :yay

Så nu ser vi hvor langt jeg når!!!

ELSKER at jeg skiftede taktik til 600g frugt og grønt - det går jo skide godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger - igår sneg vægten sig op på 63,1 - men det var forventeligt med den røde tante på besøg ;) hvilket jeg har kunnet mærke på min sukkertrang og rygrad :rolleyes ellers har jeg holdt vægten under 63 i en uge :yay det er så FEDT altså!!! Den 22 januar 2011 vejede jeg 63 - det var på min bryllupsdag og tro mig piger - jeg var tilfreds - ikke glad, men tilfreds!!! I 2009 vejede jeg 57 kg - det var ikke sund slankhed. Men alt imellem 58 og 63 kg er der jeg vil ligge og kan stille mig tilfreds med :yay

Så nu ser vi hvor langt jeg når!!!

ELSKER at jeg skiftede taktik til 600g frugt og grønt - det går jo skide godt!!!

Selvfedme er helt ok! Jeg synes det er SÅ sejt at du er kommet så langt - og især erkendelsen af, hvornår og i hvilket vægtinterval du vil være tilfreds.

Go Go Go!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag rundede vægten 62,2 :blink - jeg kan ikke engang huske hvornår den var dernede sidst!!!

Den sidste uges tid måske mere har vægten holdt sig pænt omkring de 63, nogle dage over men flest dage under så jeg er ok på vej ;)

De sidste mange dage har min morgenmad set sådan her ud:

oe1HHRU.jpg

Et stort glas light saftevand

Et shot flydende ginseng

En multivitamin

1-2 D-peard

3 eskimo 3 tabletter

En calcium, magnesium + zink

Probiotika

Hjemme lavet musli (af sesam, solsikke kerner, hakkede mandler og kokos stegt i kokos olie og med en håndfuld havregryn og en tsk honning)

Cheesy yoghurt

En håndfuld havrefras

En banan skåret i små stykker.

Derudover er jeg startet på 30 Day Challenge som jeg gerne skulle i hvert fald op på dag 15 i, nok og helst hele vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gået! Og jeg er glad for, at taktikken med en masse frugt og grønt virker, det gør den nemlig også her. Det nytter ikke at sulte, for så falder man å let i sukkerfællen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gået! Og jeg er glad for, at taktikken med en masse frugt og grønt virker, det gør den nemlig også her. Det nytter ikke at sulte, for så falder man å let i sukkerfællen!

Præcis - jeg har dog i weekenden syndet for vildt, så en lille vægtøgning er det blevet til og så er min krop i PMS mode så der er vand for alle pengene, mine fingre er monster tykke når jeg vågnet og selvom jeg ved jeg lever sundt og godt så rykker vægten ikke lige nu - men pyt ;)

Jeg har revurderet fra 400g frugt til 300g og så mere grønt i aftensmaden. Kunne simpelthen ikke tykke mig igennem i min pause :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ski lidt op ad bakke med vægten lige nu :(

Havde ellers lagt ret stabilt mellem 63,3 og 62,8, stabilt blodsukker mv.

Men ondt i ryggen ødelagde 30 Day Challenge for mig :prik en weekend i "synd" ødelagde blodsukkeret og vægten rundede 64,2 :gal

I dag sagde vægten 63,6 :prik

Og så ødelagde en dårlig periode min gode vane med 300g frugt og grønt :prik

Fra tirsdag efter påske og en uge frem vil jeg prøve en masse sundere opskrifter, se hvor godt det går.

Bønnefritter

Squash pasta

Blomkåls ris

Hvidkåls lasagne

Blomkåls pizza

Imorgen skal jeg handle ind til bedre snacks end lakridserne i skuffen:

Mandel blandinger med lakrids og kanel

Hjemmelavet knækbrød

Peanuts og tørret frugt

Stevia sødet saftevand blandet med danskvand.

Håber vægten så igen kommer ned på det ønskede!!!

Jeg har jo kun 3 uger til PB :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Go go go! :glad Gode retter, du har gang i :super Mmmm blomkålspizza :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - ja op på vognen igen! Det er bare SKIDE svært indimellem.

Vægten har konstant lagt på 63,6 om morgenen de sidste 3 dage. Det samme sidste tirsdag så det står bare HELT stille.

Nu er det ferie og så får jeg ikke cyklet heller :(

De der Challenges glemte jeg igår :prik arh men altså hvor er det sølle!!!

Jeg har tænkt ret meget fordi mit blodsukker svinger helt sindssygt og bare tanken om at køre bus kan gøre mig køresyg :unsure så jeg tror lige jeg skal have sat ind der før jeg overkommer andet.

Derfor tænker jeg highER fat lowER carb. Som sagt så vil jeg prøve de tidligere nævnte retter, dvs jeg HAR prøvet blomkåls ris og squash pasta og det er jeg faktisk ret vild med, squash pasta ikke helt så meget, men ok. Jeg begynder så allerede i aften med squash pasta, imorgen er det bønnefritter.

På arbejde skal jeg spise et pædagogisk måltid med børnene så derfor kan jeg ikke leve den helt ud, vi får faktisk ris, kartofler eller pasta hver dag. Og så GIDER jeg ikke lave mad, det er den værste pligt i mit hoved :p men man skal jo spise :rolleyes så madlavning er 80-20 fordelt herhjemme.

Nå men piger her kommer så nogle spørgsmål for jeg vil altså gerne springe over hvor gærdet er lavest.

Hvordan er snack pølser i forhold til kulhydrater?

Jeg har lavet mælkebombe musli, det FUNGER bare som morgenmad for mig. Men det indeholder groft durum mel - er det så HELT skidt?

Jeg spiser yoggi yoghurt (1,3%) der er stevia sødet, bliver aldrig græsk yoghurt fan :p og har droppet cheesy 0,1% nogle gange spiser jeg skyr, men det er vel ok for det er vel bedre med protein end kulhydrat?

Har i nogle bud på nemme snacks der kan ligge i tasken? Jeg har mandel blandinger der godt nok indeholder tørret frugt men sådan er det nu engang mest appetitligt for mig. Jeg er ikke meget for store kompromisser men alternativer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg hæfter mig ved, er at du for mig at se, er kommet frem til nogle fine løsninger mht low(er) carb delen, men jeg døjer med at få øje på fedtet?

Det er dér, jeg ville sætte ind. Evt. starte med fløde i din morgenyoghurt, eller tag ekstra smør/olie/fløde til det pædagogiske måltid, hvis du kan. Lav nogle is med æg og fløde (madbandittens lakridsis kan anbefales og er super nem), brug fløde frem for mælk til aftensmaden.

Det tror jeg vil hjælpe på dit blodsukker :kram2

Jeg aner ikke en dyt om snackpølser :chin: Men hvis du skruer op for fedtet, så tænker jeg at du får mindre brug for snacks. Sådan har jeg i hvert fald oplevet det. Hvis det er, så synes jeg baby Bell oste er et godt bud :)

Hvis skyr og müsli med durum mel fungerer for dig, så synes jeg ikke, du skal ændre det, men det rimer ikke ret meget på L(er)CH(er)F :) Jeg ville vælge den fedeste yoghurt, du kan lide, og så prøve at skrue lidt op for fedtprocenten henad vejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Btw, så vil jeg anbefale at du steger squash pastaen i hvidløgssmør, i stedet for at koge den. Smager IMO meget bedre + du får mere fedt . Win win :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælkebomben er stang spækket med fedt så det er der fedtet kommer i min morgenmad.

God ide med at stege i hvidløgs smør, det lyder ret lækkert, det vil jeg prøve!

Jeg kan for det meste nok skrue op for sovse delen på arbejde, det er ofte sammenkogte retter og børnene spiser ikke altid så meget af det, chili con carne og kødsovs kan jeg fx sagtens spise uden ris til eller med færre ris i.

I den tid jeg er på arbejde har jeg ikke mulighed for at varme noget - eller jo 1 micro ovn til ca 100 ansatte :rolleyes så det er egentlig der snack pølserne ville komme i spil, sammen med det frugt og grønt jeg vil have genindført (300g hvoraf det ene er et æble), jeg får også en banan på min musli om morgenen.

Som sagt så er det kun higher og ikke High ;) det orker jeg slet ikke. Men jeg vil ikke være så fedt forskrækket, mere "brødforskrækket" :D

Derfor jeg søger de "fede" snacks.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at lave Jane Faerbers kernebrød og så bruge spise det med et ordentlig lag smør? (Og evt æg og mayo?)

http://www.madbanditten.dk/2011/10/15/kernebrod-og-knaekbrod/

Der gik lang tid, før jeg tog mig sammen til at prøve det, men det er faktisk rigtig nemt at lave :) Jeg laver et, skærer det i skiver (når det er kølet HELT ned) og fryser det i en madkasse med madpapir mellem skiverne. Så holder det ret længe, og det passer fint med at tage sådan en skive eller to ud om morgenen og spise dem til frokost :)

Har I køleskab? Fordi så tænker jeg:

Kogte æg

Tun eller laks rørt i mayo og creme fraiche

Oste (f.eks. baby bell eller leerdamer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at lave Jane Faerbers kernebrød og så bruge spise det med et ordentlig lag smør? (Og evt æg og mayo?)

http://www.madbanditten.dk/2011/10/15/kernebrod-og-knaekbrod/

Der gik lang tid, før jeg tog mig sammen til at prøve det, men det er faktisk rigtig nemt at lave :) Jeg laver et, skærer det i skiver (når det er kølet HELT ned) og fryser det i en madkasse med madpapir mellem skiverne. Så holder det ret længe, og det passer fint med at tage sådan en skive eller to ud om morgenen og spise dem til frokost :)

Har I køleskab? Fordi så tænker jeg:

Kogte æg

Tun eller laks rørt i mayo og creme fraiche

Oste (f.eks. baby bell eller leerdamer)

Jeg fik lidt i fedt tænkeboks og kom frem til tomat salat med rigelige mængder frisk mozzarella og grøn pesto - let og jeg ELSKER det. Salater med feta, mandler/peanuts (ved peanuts ligger på grænsen men MUUUMS altså) evt riste mandlerne i smør og lidt himmalaya salt, de kan jo ligge i en luft tæt beholder så de er lige til at tage af når jeg skal ud af døren om morgenen. Og så noget lækkert oliven olie som dressing eller pesto i alle afskygninger.

Æg i salat er heller ikke dumt, eller bare som tilbehør.

Grillede grøntsager med feta er nu heller ikke dumt: squash, aubergine, peberfrugter, tomater og løg krydret med salt og så kolde feta gerne med oliven også :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som rigtig gode bud :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det der smør og hvidløg gør da nok lige en VERDEN til forskel!!! NAMMENAM!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det der smør og hvidløg gør da nok lige en VERDEN til forskel!!! NAMMENAM!!!

Jeg prøvede det også - det er virkelig godt!!! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøvede det også - det er virkelig godt!!! :super

Jeg glæder mig faktisk til at jeg skal have det igen :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ferie og livsstilsændring passer bare IKKE sammen.

Påskefrokoster = mange kulhydrater

MEN jeg forsøger! Masser af pålæg mindre brød. Til aften fik vi tapas og normalt kværner jeg nemt et halvt baguette, men i stedet tog jeg kun 3 skiver brød, det er ikke godt, men bedre end HELT skidt.

At jeg så siden har spist både chokolade og chips er så bare åndsvagt, men nu besluttede jeg altså at vi bare RIGTIG skulle hygge.

Jeg har også drukket vin og cider her i ferien, men positivt set så fik vi bønnefritter i går, mums siger jeg bare, det var saltet og krydret med rigelige mængder hvidløg - forbedringerne er så at de skal være mere sprøde, men af et første forsøg var de ikke dårlige :super

Så selvom alt ikke er som det bør være fokuserer jeg lige på det der faktisk er godt.

Mit blodsukker er i øvrigt igen stabilt og jeg mistænker lakrids for at give mig ubehag (evt højt blodtryk?) har lidt af kvalme og køresyge nærmest bare ved tanken om en bil. Så nu har jeg besluttet at lakridserne er en saga blot og så må jeg nøjes med chokolade som "treat" med tanke på at chokolade er positivt for kroppen i begrænsede mængder hvis det er 70%+

Jeg tror mine kampe lige skal deles op igen så "elefanten spises ved en bid af gangen"

Fokus nu: mere fedt mindre kulhydrat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god plan med mere fedt og mindre kulhydrat! Jeg er selv røget helt ud af den, men er så småt på vej tilbage på sporet - små skridt!

Her er morgenmad altid kulhydratfri og fedtrig, så tager jeg den derfra. Personligt synes jeg, at frokosten er sværest... Aftensmad er ok nemt med grønt og kød, synes jeg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god plan med mere fedt og mindre kulhydrat! Jeg er selv røget helt ud af den, men er så småt på vej tilbage på sporet - små skridt!

Her er morgenmad altid kulhydratfri og fedtrig, så tager jeg den derfra. Personligt synes jeg, at frokosten er sværest... Aftensmad er ok nemt med grønt og kød, synes jeg..

Ja helt enig. Nu tog jeg tomatsalat med frisk mozzarella (vel at mærke en hel ost) med på madpakke igår, det mættede rigtig godt så det gør jeg igen i dag. Men jeg skal stadig igennem et pæd måltid FYLDT med kulhydrater :( igår var det risotto - der er det altså lidt svært :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilbage på sporet:

Mandag sagde vægten 64,4 i dag 63,3 :yay og så endda med mens på vej, der plejer min krop at fyldes med vand og jeg tager op mod et kg på.

Edit: det var så TIRSDAG vægten sagde 64,4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER