Guest Lesandie

Navnetråd

18 indlæg i dette emne

Tænkte vi måske kunne lave en tråd om hvilke navne vi går og pusler med.

Ved godt det er tidligt og det kan nå at ændre sig mange gange, men det kunne være man kunne blive inspireret :)

jeg er selv rimelig blank.

men jeg kan godt lide Julie og Magnus.

Ville så gerne have at hvis det blev en pige skulle hun have min mors navn til mellemnavn, men altså hun hedder Britta og det kan jeg slet ikke få til at passe til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis det bliver en pige: Mynthe, Amalie,

Hvis det bliver en dreng: Charles (dette er bestemt allerede.. Nikolajs far hedder Charles til mellemnavn..) smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI har såååååå svært ved de pigenavne... drengenavnet ligger ret fast - Vilhelm Cornelius..Vi har dog også Otto og Alfred i spil men vi er mest hooked på Vilhelm

Pigenavne.. Skulle jeg bestemme skulle hun heller Ellinor/Eleanor. Axel stemmer på Leah.. Kompromiset pt er så Leah Ellinor men jeg ville jo gerne have Ellinor først jo!

SÅ min favorit er Eleanor Sophia/Ellinor Sophia. Alternativer er Sigrid, Ellen (men det hed min mormor og vi må ikke opkalde mener Axel!!) eller Ingrid. Ingrid Sophia kunne jeg også godt være vild med.

Carl bliver lige så ofte kaldt Carl Johannes da de er 2 stks Carl i vuggestuen mend et er bare nogle lange navne at kalde på daglig basis.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er slet ikke enige, eller min kæreste vil slet ikke komme med forslag.. <_< Hans holdning er, lad os nu lige sikre os at der er en baby inde i din mave.. Jaja siger jeg bare og drømmer videre :7himmel

Men mine forslag er: Piger --> Gaia, Sophia, Luna, Aya. Drenge --> Toah, Vida, Lauke, Carl(farfar hedder Carl-Emil) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi får en pige skal hun hedde Ida Maria. Den næste pige skal så hedde Kia Martina. Får vi en dreng skal han hedde Teo Kristian

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigenavne: Laura eller Emilie

Drengenavn: Mikkel

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, syntes godt nok det er svært med de der navne. Hver gang jeg kommer i tanke om et godt navn skriver jeg det ned, og har snart en kilometer lang liste. Men alligevel er der ikke nogen jeg føler rammer plet. Enten er jeg bange for om det er for specielt, for almindeligt, for lange, for gammeldags eller noget helt andet.

Har luret meget på pigenavnene Mynthe og Bjørk. Men er nu bange for at Mynthe bliver kaldt PebreMynthe, og at Bjørk vælger at flytte til udlandet, hvor man ikke har Ø. Så har virkelig mange problemer :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et spørgsmål.. Et dilemma om man vil.. Min datter på 3 år hedder freya lykke (man nævner kun freya, så lykke står bare på papiret)..

ville det være totalt underligt, hvis man kalder pige nr to for lykke til fornavn?

Tænker selv det var lidt mystisk, men jo mere jeg tænker over det, jo mere i tvivl bliver jeg.. Så.. tøser, help me out.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige et spørgsmål.. Et dilemma om man vil.. Min datter på 3 år hedder freya lykke (man nævner kun freya, så lykke står bare på papiret)..

ville det være totalt underligt, hvis man kalder pige nr to for lykke til fornavn?

Tænker selv det var lidt mystisk, men jo mere jeg tænker over det, jo mere i tvivl bliver jeg.. Så.. tøser, help me out.. :rolleyes

Jeg hører slet ikke til her, men elsker bare navnetråde :D håber at det er ok jeg blander mig.

Jeg synes sagtens at de kan hedde det samme til mellemnavn når det ikke er et navn I bruger til hverdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hører slet ikke til her, men elsker bare navnetråde :D håber at det er ok jeg blander mig.

Jeg synes sagtens at de kan hedde det samme til mellemnavn når det ikke er et navn I bruger til hverdag :)

Det er helt fint! Jo flere vinkler jo bedre.. ;)

Og, de skulle ikke hedde det samme til mellemnavn.. Freya ville hedde det til mellemnavn, og baby ville så hedde det til fornavn....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt fint! Jo flere vinkler jo bedre.. ;)

Og, de skulle ikke hedde det samme til mellemnavn.. Freya ville hedde det til mellemnavn, og baby ville så hedde det til fornavn....

Nå for søren... Jeg læste da ikke ordenligt efter :)

Hmm jo det tror jeg egentligt godt jeg synes at man kan. Hvis lillesøster også får et mellemnavn som storesøster.

Må indrømme at jeg ikke er helt sikker på hvad jeg synes :D

Jeg er bare sådan en god hjælp ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå for søren... Jeg læste da ikke ordenligt efter :)

Hmm jo det tror jeg egentligt godt jeg synes at man kan. Hvis lillesøster også får et mellemnavn som storesøster.

Må indrømme at jeg ikke er helt sikker på hvad jeg synes :D

Jeg er bare sådan en god hjælp ;-)

Haha.. Ej, det er præcis de samme ting jeg tænker.. lidt forvirrende.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg godt man kan...

Jeg gik i skole med et tvillinge par hvor pigen hed Lykke Holm og drengen hed Holm Lykke. Det var måske lige i overkanten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hahahahahahahahaaaaa... Ej, det var som du siger måske lige i overkanten.. griner...

Men ja.. Mit problem er bare, at jeg ikke kan huske hvorfor freya absolut skulle hedde BEGGE mine yndlingsnavne.. hehe.. Det er jo tåbeligt.. Lidt som at sige, at man ikke forventer at få flere børn.. Men ak.. det kan jo også stadig nå at blive en dreng.. ;D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes godt at i kan kalde hende for lykke når det ikke er noget i bruger andet end på papiret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan jo også vælge at tage navneforandring på Freya, hvis i vitterligt kun bruger det, så hun kun hedder Freya og så kan lillesøster hedde Lykke?

Nogle af mine nevøer og niecer har to navne hvor de aldrig bruger navn to, faktisk er jeg selv i tvivl om hvad de hedder som navn to. Der har de taget navneforandring på de to ældste, og jeg ville ikke fundere over det, hvis de havde kaldt en ny dreng for Emil f.eks., selvom den ældste hed det som mellemnavn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaa... I har nok ret... synes bare lykke er sådan et dejligt navn.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg syntes ikke du kan kalde din næste pige for Lykke... Det er jo 'taget' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER