Barbamama

Hvor tit skifter I babys tøj?

27 indlæg i dette emne

Synes jeg fornemmer, at flere kun har 5-6 par strømper til baby, nogle måske endda færre...

Er det kun mig, der skifter babyens strømper hver dag, eller vasker jer, der har få par strømper bare ret tit? :help

Hvad med bodyer og tøj i øvrigt? Hvornår smider I det til vask, hvis der ikke er blevet gylpet/tisset/skidt på det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Camille får rent tøj på hver dag - ligegyldigt om det er gylpet eller tisset på.

Hun savler SÅ meget, så ofte må vi skifte hagesmæk 3-4-5 gange om dagen - og ofte må trøjen også skiftes.. <_<

Vi har en million par strømper til hende..

Men vi vasker nok en vask om dagen; også ryger hendes tøj jo bare med :) Det fylder så lidt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skifter også tøj på hende hver dag også sover hun i pyjamas.

Jeg vasket ca hver 3. Dag da jeg kun har 4 amme bh'er. Men det passer så også fint med at Lærke har brug for rent tøj så det er vældig ^^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla får ren body og bluse på mindst en gang om dagen, da hun har en tendens til at spytte mælken ud, når hun er færdig med at spise. Så hvis man ikke lige er hurtig nok med stofbleen, havner det på tøjet.

Bukser, strømpebukser og strømper kan ofte godt holde 2 dage. Hun har jo ikke sure tæer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skifter Noahs toej hver anden dag, bukser maaske foerst hver 3.-4. dag, medmindre det selvf. er snavset af maelk, gylp, poelle eller andet.

Stroemper kan der godt gaa 3-4 dage, foer vi tager nye i brug, men det kommer ogsaa an paa, hvor godt de passer til resten af hans outfit rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skifter hver dag - om morgenen - fordi hun ofte sveder meget om natten (men fryser i mindre tøj) - strømper bliver også skiftet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skifter hel tiden, fordi Silke Elia gylper det til :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

August fik skiftet tøj flere gange om dagen, han var gylpebarn big time.

Astrid fik når det var beskidt der strak jeg det så længe som muligt da hun havde meget ondt når hun fik s.kiftet tøj :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man ser bort fra det tøj der bliver skiftet ved uheld af diverse art, så får Charlie rent tøj på hver morgen/formiddag (altså body, bluse, bukser, strømpebukser, dragt eller hvad det nu måtte være) strømperne kan han godt have på et par dage eller 3. Om aftenen får han så nattøj på, oftest med den body han allerede har på under tøjet. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karo får skiftet mindst én gang om dagen, plus hun sover i natdragt. Og skift er min. body- ofte også bukser og strømper. Men lige nu har hun så også en alder, hvor alt skal i munden, der kravles rundt, savles og spises mad. Det sviner big time ! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skifter hver dag og gir nattøj på ved sengetid.

Men her skiftes en del, hvis han skider igennem eller stor-gylper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes jeg fornemmer, at flere kun har 5-6 par strømper til baby, nogle måske endda færre...

Er det kun mig, der skifter babyens strømper hver dag, eller vasker jer, der har få par strømper bare ret tit? :help

Hvad med bodyer og tøj i øvrigt? Hvornår smider I det til vask, hvis der ikke er blevet gylpet/tisset/skidt på det? :)

Hvis tøjet ikke er gylpet, tisset eller på anden måde snavnset til, så vil jeg maks skifte hver anden dag. Ellers får man hurtigt uoverskueligt meget vasketøj!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cassandra er stor gylper så hun får skiftet mange gange om dagen.

Hvis ikke hun var total stor gylper, så ville hun have nattøj og alm tøj, så 2 sæt pr. dag, hendes tøj bliver lagt til vask næsten hver gang efter brug. Strømper har vi mange af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis tøjet ikke er gylpet, tisset eller på anden måde snavnset til, så vil jeg maks skifte hver anden dag. Ellers får man hurtigt uoverskueligt meget vasketøj!

Lige hvad jeg ogsaa har erfaret med vaskekurven! Baby sveder jo ikke paa samme maade som voksent menneske, saa hvis jeg selv kan have det samme paa flere gange, saa kan Noah ogsaa rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skifter hans sokker hver 3 dag.. hans tøj hver anden dag med mindre det er beskidt...han sover i natdragt med fødder i. men silas hverken gylper eller savler ret meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får nattøj på ved sengetid - hun bruger så den samme natdragt indtil hun får svinet den til med tis/gylp, det plejer at passe med ca. 4 nætter. Om morgenen/formiddagen får hun rent tøj på. Bukser/strømpebukser/strømper bliver ikke smidt til vask før det er brugt et par gange - medmindre det er blevet grisset til :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline får rent tøj på hver morgen. Nattøjet kan godt bruges 2 nætter, hvis ikke hun får det fedtet ind i havregrød når hun spiser morgenmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla får ren body og bluse på mindst en gang om dagen, da hun har en tendens til at spytte mælken ud, når hun er færdig med at spise. Så hvis man ikke lige er hurtig nok med stofbleen, havner det på tøjet.

Bukser, strømpebukser og strømper kan ofte godt holde 2 dage.Hun har jo ikke sure tæer ;)

DET har Camille så til gengæld.. Forstår ikke hvorfor, men det får hun <_<

Jeg skifter altså også for at få alt tøjet brugt :whistling Ofte behøvede hun det vel ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har oplevet en enkelt gang at en body har holdt i 3 dage før den skulle skiftes ellers skifter vi tøj næsten hver dag. Nattøj får lov til at holde så lang tid det kan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Anna brugte str. 56/62 kunne der godt gå 3 dage mellem hun fik rent tøj på, for hun har aldrig været gylpebarn og hun lå jo bare på sofaen eller et tæppe og så pæn ud ;) Jeg så ingen grund til at skifte, hvis det på ingen måde var beskidt eller nusset.

Efter hun begyndte at møve sig rundt holdt det maks 2 dage og nu, hvor hun kravler overalt og også spiser selv ved ved hvert måltid, bliver tøjet skiftet stort set hver dag - NUJ, hvor det sviner :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skifter tøj hver dag, især sokkerne, da jeg synes, han får sure tæer!

Som regel er der virkelig behov for tøjskift, da Mads gylper en del - men det er også bare for at nå at få brugt al tøjet, inden han vokser fra det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver der skiftet hver dag og også til natdragt. Primære grund har været at få brugt tingene, nu her 5 uger gammel er hun vokset ud af det meste i 56 (er 60cm lang!). Så det er ikke mange gange hun har haft det forskellige på.

Vi har vaskemaskine og jeg smider alligevel en vask over næsten dagligt, samt når der sker uheld med afføring synes ellers det er svært at få af.

Sokker skifter jeg dagligt, hun gerne have de passer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke der er gylpet eller andet snask/snavs på tøjet, så har hun det samme på i 2 dage, før jeg smider det til vask. Det var nemt nok at få det til at holde i 2 dage i starten, men nu hvor hun er blevet ældre og spiser mad ved bordet, så er det tit at tøjet bliver snavset i løbet af dagen, så nu får hun for det meste nyt på hver dag. Sokker har hun dog på i flere dage (ca. 2-3 dage). Dem skifter jeg når de begynder at se lidt beskidte ud eller hvis jeg synes de lugter surt. Men hun har generelt ikke så sure tæer, jeg vasker dem 1-2 gange om dagen på puslebordet med en vådserviet.

Nattøj holder så længe det kan. Der går alt fra 1-4 nætter imellem jeg skifter, som regel fordi hun har tisset på det, gylpet el. andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han får rent tøj på hver morgen. Natdragterne kan jeg godt finde på at bruge 2 nætter hvis der ikke er gylpet på dem. Bukser kan jeg også finde på at bruge 2 dage, hvis de er rene :) strømper, bodyer, trøjer bliver skiftet hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skifter Noahs toej hver anden dag, bukser maaske foerst hver 3.-4. dag, medmindre det selvf. er snavset af maelk, gylp, poelle eller andet.

Stroemper kan der godt gaa 3-4 dage, foer vi tager nye i brug, men det kommer ogsaa an paa, hvor godt de passer til resten af hans outfit rolleyes.gif

:ditto Gør nok meget som Camillat herhjemme. Dog skifter jeg nogengange også bare for at få brugt noget af de oceaner af tøj der er nede i skuffen. Plus Laura savler big time, så må skifte oftere pga. dette, for jeg glemmer ofte at give hagesmæk på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER