Barbamama

Hvor gammelt var dit barn, da det begyndte at sove på eget værelse om natten?

   44 members have voted

  1. 1. Hvor gammelt var dit barn, da det begyndte at sove på eget værelse om natten?

    • Det gjorde det fra starten (evt. efter få dage)
      2
    • 1 måned eller derunder
      1
    • Mellem 1 måned og 2 måneder
      3
    • Mellem 2 måneder og 4 måneder
      4
    • Mellem 4 måneder og 6 måneder
      10
    • Mellem 6 måneder og 9 måneder
      9
    • Mellem 9 måneder og 1 år
      3
    • Over 1 år
      4
    • Sover stadig i mors seng, men planlægger at sove på eget værelse inden 1 måned
      0
    • Sover stadig i mors seng, men planlægger at sove på eget værelse inden 2 måneder
      1
    • Sover stadig i mors seng, men planlægger at sove på eget værelse inden 4 måneder
      0
    • Sover stadig i mors seng, men planlægger at sove på eget værelse inden 6 måneder
      1
    • Sover stadig i mors seng, men planlægger at sove på eget værelse inden 9 måneder
      0
    • Sover stadig i mors seng, men planlægger at sove på eget værelse inden 1 år
      0
    • Sover stadig i mors seng, og planlægger at fortsætte med det efter barnets første fødselsdag
      1
    • Andet
      3

Please sign in or register to vote in this poll.

30 indlæg i dette emne

Ja, overskriften siger vist det hele: Hvornår begyndte I at putte jeres børn i sengen på eget værelse om natten? (Ikke nødvendigvis at de sover der hele natten eller hver nat - bare hvornår I begyndte) :) Og hvordan passede det for jer med den alder barnet havde, da det begyndte at sove på eget værelse? :)

Som tillægsspørgsmål vil jeg lige høre, om nogen ved hvad anbefalingerne siger? Sådan i forhold til risiko for vuggedød og sådan? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Silje var knap 8måneder da hun røg på eget værelse - vi har dog stadig nætter hvor hun kommer ind til os i løbet af natten .. Det er et tryghedsspørgsmål åbenbart og jeg NYDER at putte med min store pige (på trods af spark i søvne ;) )

Mener anbefalingerne i forhold til vuggedød går på min 6mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er lige flyttet på eget værelse for knap en uge siden og hun er 8½ måned. Det er faktisk knap 2 mdr. siden jeg overvejede det første gang, men jeg tror det var godt vi ventede. Det har i hvert fald været fuldstændig problemfrit og hun har sovet alle (5) nætter indtil nu derinde - også selvom hun har været vågen for at spise eller få sut, så sov hun videre derinde uden problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica kom på eget værelse da hun var fem måneder - og der havde jeg taget mig sammen LÆNGE! Tror mest jeg havde "travlt" med at få hende på eget værelse da hun sov sammen med mig og manden på sofaen - ikke speciel fedt! <_< Og efter så lang tid ved mig tænkte jeg vi ligeså godt kunne tage projekt "sove i egen seng" og projekt "sove i eget værelse" samtidigt.

Jeg har lavet en tråd om det herinde og alt i alt synes jeg det er gået meget godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at Theo var ca. 8 mdr. da han kom på eget værelse.

Det passede os rigtig godt ;) Og det passede åbenbart også ham godt, da han begyndte at sove meget bedre.

Og det er SKØNT at få sit soveværelse for sig selv igen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian flyttede på eget værelse da han var ca 5 mdr. Cassandra bliver snart 6 mdr. og er ikke på eget værelse endnu, det handler så også om pladsmangel pt. Vi flytter snart og der kommer hun nok snart på eget værelse, så hun bliver formentligt et sted mellem 6-8 mdr. afhængigt af hvad moderen er klar til :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, jeg havde lidt håbet på gode erfaringer med at få bebserne på eget værelse noget før. :rolleyes Det er mega hyggeligt at putte med Mar, men jeg savner altså også lidt mere plads i vores seng :blush 160 cm bliver bare lige lidt nok, når vi er TRE mennesker, der godt kan lide at brede sig :rolleyes

Nå, jeg ville sikkert alligevel savne ham, hvis han ikke var derinde... Er heller ikke HELT klar til at rykke ham ud, men jeg havde måske lidt håbet på en nat "alene" indenfor en måneds tid eller to :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, jeg havde lidt håbet på gode erfaringer med at få bebserne på eget værelse noget før. :rolleyes Det er mega hyggeligt at putte med Mar, men jeg savner altså også lidt mere plads i vores seng :blush 160 cm bliver bare lige lidt nok, når vi er TRE mennesker, der godt kan lide at brede sig :rolleyes

Nå, jeg ville sikkert alligevel savne ham, hvis han ikke var derinde... Er heller ikke HELT klar til at rykke ham ud, men jeg havde måske lidt håbet på en nat "alene" indenfor en måneds tid eller to :badgirl

Altså Theo sov ikke i vores seng. Han sov i sin egen seng ved siden af vores seng indtil han blev 8 mdr. og kom på eget værelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså Theo sov ikke i vores seng. Han sov i sin egen seng ved siden af vores seng indtil han blev 8 mdr. og kom på eget værelse :)

:ditto Vi havde 140cm seng så det var ikke muligt, at hun som udgangspunkt sov hos os, for så sov Søren og jeg virkelig dårligt :rolleyes

Tror også I med fordel kan starte med at lære ham at sove i egen seng, før I også flytter ham ud af soveværelset ;)

Og som sagt er anbefalingen, at dele soveværelse de første 6mdr for at mindske risikoen for vuggedød. Mennesket er flokdyr og det betyder meget, at de kan mærke og høre andre, når de er så små :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, jeg havde lidt håbet på gode erfaringer med at få bebserne på eget værelse noget før. :rolleyes Det er mega hyggeligt at putte med Mar, men jeg savner altså også lidt mere plads i vores seng :blush 160 cm bliver bare lige lidt nok, når vi er TRE mennesker, der godt kan lide at brede sig :rolleyes

Nå, jeg ville sikkert alligevel savne ham, hvis han ikke var derinde... Er heller ikke HELT klar til at rykke ham ud, men jeg havde måske lidt håbet på en nat "alene" indenfor en måneds tid eller to :badgirl

Mine har sovet i deres vugge og ikke i vores seng ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse sover primært i sin egen vugge og kommer først på eget værelse, når han er for stor til den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores unger har sovet i deres egne senge inde ved os ;) den store kom på sit eget værelse da han var 1,5 ca havde en kammeret til at bo på børneværelset så han skulle lige have lejlighed før Mick kunne komme på sit eget værelse

Neo var også ca 1,5 vi havde ikke planer om at han skulle ind til storebror ( har kun et børneværelse ) før han var ca 2 år men Mick ville gerne have at neo skulle sove på værelset så ungerne fik deres vilje ;) når lillesøster kommer til jan ja så ved jeg ikke hvor længe hun bliver i soveværelset da der ikke skal være 3 børn på samme værelse ;) så hvis nogle har et extra værelse de ikke bruger så overtager vi gerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Vi havde 140cm seng så det var ikke muligt, at hun som udgangspunkt sov hos os, for så sov Søren og jeg virkelig dårligt :rolleyes

Tror også I med fordel kan starte med at lære ham at sove i egen seng, før I også flytter ham ud af soveværelset ;)

Og som sagt er anbefalingen, at dele soveværelse de første 6mdr for at mindske risikoen for vuggedød. Mennesket er flokdyr og det betyder meget, at de kan mærke og høre andre, når de er så små :)

Nemmerlig, helt enig.

Vores sov på soveværelset indtil de var ca. 6 måneder (+/- en uges tid) og det kommer lillesøster også til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja var 3 måneder, og Nicklas 1 måned... Det gik helt fint med dem begge.. jeg sover meget bedre når jeg ikke vågner af de pusler lidt rundt i sengen. Synes også det var rart de sov i deres lift i tremmesengen inden de sov direkte i tremmesengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke stemt endnu, men vores situation blive jo noget anderledes, da vi jo ikke får en lille bitte baby, men altså nok nærmere et barn på 1-2 år. Og her vil barnet sove i soveværelset indtil det ikke længere har behov for trygheden hos os (og når der er tale om adoptivbørn, så kan der gå rigtig lang tid)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, vi proever at faa Noah i egen seng inde paa sit vaerelse, naar han er omkring de 4 maaneder. Det kommer maaske til at passe med at liften bliver for lille og vi kan oenske os en voksi/Duniduo til barnedaaben, saa han kan starte i den. Saa kommer den kolde tid, og han kan ligge og putte i den. Men hvem ved, om det bliver saadan rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan sov ved siden af mig i sengen til han var 2½-3 måneder, derefter kunne han desværre krabbe rundt i sengen og så blev det for farligt for ham :( Så røg han i sin slyngevugge i dørkarmen ind til soveværelset og hang der til han var 5 måneder, så begyndte vi at vække hinanden om natten, så han røg videre til dørkarmen ind til sit eget værelse, som ligger lige op ad vores dør til soveværelset.. Hvornår han skal helt ind på sit værelse ved jeg ikke, da det fungere som det er nu og jeg kan godt lide tanken om, at han ikke er så langt fra os om natten :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja var 3 måneder, og Nicklas 1 måned... Det gik helt fint med dem begge.. jeg sover meget bedre når jeg ikke vågner af de pusler lidt rundt i sengen. Synes også det var rart de sov i deres lift i tremmesengen inden de sov direkte i tremmesengen.

:ditto (Altså Marlon var 3 måneder, og Charlie ca. 1 måned)

Og vi har aldrig haft nogen problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ikke anbefalingerne, men den ældste røg på eget værelse, da hun var omkring 4 mdr. Vi forstyrrede ganske enkelt hinanden for meget og fik derfor minimal nattesøvn. Flytning til egen seng gjorde underværker.

Nr 2 var omkring 6 mdr. Han larmede ikke helt så meget om natten i starten, og fik derfor lov til at blive lidt længere hos mig.

Til at starte med sov han sammen med storesøster (i hver deres seng), men det fungerede ikke, for de taler åbenbart begge to meget i søvne og vækkede dermed hinanden. Nu har de fået hvert deres værelse og de sover begge rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok egentlig også ALLERhelst at Valdemar sov i vores soveværelse men i egen seng indtil han var en 6-8 mdr... Jeg kan godt lide, at han er tæt på. :biglove Problemet er bare, at der ikke er plads til hverken vugge eller tremmeseng i vores soveværelse og jeg tror snart at han vokser ud af sin lift <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok egentlig også ALLERhelst at Valdemar sov i vores soveværelse men i egen seng indtil han var en 6-8 mdr... Jeg kan godt lide, at han er tæt på. :biglove Problemet er bare, at der ikke er plads til hverken vugge eller tremmeseng i vores soveværelse og jeg tror snart at han vokser ud af sin lift <_<

Læste om en ( tror det var herinde ) der havde en vugge hængene i fodenden af sengen synes det virkede som en rigtig smart løsning ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læste om en ( tror det var herinde ) der havde en vugge hængene i fodenden af sengen synes det virkede som en rigtig smart løsning ;)

Det lyder smart, hang den fra loftet eller hvordan?

Jeg føler bare heller ikke for at købe noget senge-gear, der alligevel kun skal bruges i månederne, hvor Mar er for stof til liften og for lille til at sove i tremmesengen på eget værelse. De penge vil jeg hellere bruge på andre ting til ham :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg husker det så hang den i loftet over fodenden

Jeg har aldrig selv brugt sådanne vugger så aner ikke hvor længe ungerne kan sove deri

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke svaret da Silje sover i egen seng men inde ved os.. Hun er nu snart 7 måneder men ved ikke hvornår hun flytter.. Hvis vi havde pladsen ville det nok ske inden for den næste måned

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne komme med gode erfaringer om at få baby på eget værelse tidligt - Filippa var 10 dage (har stemt 1 måned eller før)!

Hverken jeg eller manden sov særlig godt, fordi hun gryntede og møffede i søvne i sin lift. Så ind med liften i tremmesengen 10 dage gammel og babyalarmen på, så sov vi alle MEGET bedre :) Vi har aldrig haft problemer, ej heller da hun voksede ud af liften og skulle sove i tremmesengen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER