stilletten

Debat om ægløsningshelvedet for mænd

19 indlæg i dette emne

Min mand har en bekendt, som han har talt med angående det med at blive gravid.

Vi står selv og er ved at starte projekt baby op.

Denne bekendte fortæller så, at det på ham føltes meget anstrengende at han blev jagtet af sin kone ved ægløsning.

Det fik mig til at tænke... hvad er det vi byder vores mænd?

Jeg kan godt forstå ham. Før baby var på programmet, har deres sex sikkert været en leg, for sjov, helt spontant og uden pres. Pludselig står hun og måler sin temperatur og urin, og kommer rendende og siger, at nu! lige nu skal han præstere. Og med garanti, når det så ikke lykkes ham at gøre hende gravid, er hun ked af det, irritabel og får menstruation med deraf følgende mindre lyst til sex, til hun pludselig er vendt rundt og vil udnytte ham igen pga. ægløsning.

Nu ved jeg godt jeg er lidt grov ved mit eget køn, ved at stille sådan en karikatur op. Men.... der må sidde mange på forummet, der har prøvet lidt af det samme. Jeg kan faktisk godt forstå sådan en mand føler sig presset og udnyttet, og måske ovenikøbet kan få sværere ved at præstere. For har hun kun sex med mig for at få et barn, eller har hun det fordi hun elsker mig og tænder på mig? Det vil da være naturligt at tænke sådan som mand i den situation. Og bare tanken om at min mand havde sex med mig af pligt ville få mig til at blive så tør som Sahara dernede!

Kom friskt piger, lad os diskutere emnet åbent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nu har jeg aldrig målt temperatur eller taget ægløsningstest, men kan godt genkende det der med at sex ikke længere kun er for sjov skyld, men også for at lave en baby. Vi endte faktisk med at ingen af os havde lyst. Men lysten er heldigvis kommet tilbage efter vi valgte en anden vej for at få drømmen opfyldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt klart Minnie!

Man må tænke på parforholdet undervejs.

Vanni, jeg kan godt forstå jeres beslutning. Det må virkeligt være hårdt, jeg kender en i samme båd. Deres parforhold holdt ikke til det, så i stedet for baby fik de skilsmisse. Det er da trist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fin tråd, for jo kender helt sikkert til det!! Den første måned vi blev enig om PB der havde han også præstastionsangst, for jeg var hele tiden efter ham i ÆL-perioden og gjorde ham opmærksom på at man jo kun havde ÆL i 12-24timer efter testen var positiv.. Hvilket jo var helt vanvittigt fra min side! Dog så er min kæreste meget åben og kan snakke følelser, så han fortalte mig hvordan han havde det med det og vi slappede mere af månederne derefter!

Desværre er det ikke lykkedes os endnu at blive gravide, men vi tager den med ro og er overbevidste om det nok skal ske snart, når tiden er inde! Så nu koncentrerer vi os bare om at hygge og tænde hinanden og er overbevidste om, at det er en mere sund vej frem! Men hov, jo selvfølgelig tester jeg stadig, men vi har kun sex, hvis lysten er der og ikke ved tvang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste sagde det samme til mig i denne måned, hvor jeg for første gang prøvede ægløsningstest...

Og jeg forstår jo egentlig godt hvad han mener...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det gælder om at afstemme forventninger? L elsker perioden omkring ÆL, og vi har immervæk prøvet i 3 år. Har en af os ikke lyst, jamen så lader vi være. Vi er begge i det her projekt sammen, og har begge ups and downs når mens kommer osv.

Så min tanke er at kvinderne går alt for meget op i det i forhold til deres mænd, eller helt glemmer at fortælle dem hvad det hele går ud på, og så bliver det for meget for de kære mænd. Mange af de ting vi ved og tager som en selvfølge, er ikke altid ting mænd ved, har googlet osv.. Inddrag dem i så meget som muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det vigtigste er, at man er enige om, hvilken strategi man bruger - lige meget hvilken metode det så er. Bare man er enig.

Det synes jeg faktisk man skylder sin mand. Synes ikke det er fair, at man som kvinde "udnytter" sin mand og kun har sex med ham for udfangelsens skyld, hvis ikke det er fordi man er enig om, at det er sådan man gør.

Tror også det er rigtig vigtig at hve en løbende kommunikation om hvor meget pligt der skal være over ens sexliv, så der ikke er nogen, der føler sig udnyttet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender min mand godt nok til at vide, at sådan et cirkus ville han med det samme stå af overfor <_<

Og derfor var aftalen - eller det var ikke en aftale, det blev bare sådan - at jeg overhovedet ikke nævnte ordte ægløsning for ham. Jeg blev bare lidt ekstra kærlig overfor ham i den periode, og det virkede :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende debat...men det er jo rigtig nok at det kan være svært for mændene at skulle ha lyst til en bar fordi der er æl....

Hmm men den med ikke at nævne æl for manden vil jeg måske prøve hvis ikke vi snart er heldige... :rolleyes :rolleyes

Men ja tror det hele handler om kommunikation og at man er enige om hvad man gør den næste cyklus så der ikk opstår misforståelser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender min mand godt nok til at vide, at sådan et cirkus ville han med det samme stå af overfor <_<

Og derfor var aftalen - eller det var ikke en aftale, det blev bare sådan - at jeg overhovedet ikke nævnte ordte ægløsning for ham. Jeg blev bare lidt ekstra kærlig overfor ham i den periode, og det virkede :whistling

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommunikation er altid godt rolleyes.gif

Vi er ikke nået til første forsøg endnu. Vores muligheder begrænses af min mands job, så ting tager tid for os. Men når vi når til de første cyklusser, er det planen at vi bare fortsætter som vi altid har gjort. Vi har et ret aktivt sexliv, så der går sjældent mere end 24 timer imellem alligevel, og så er ÆL testen jo som sådan ikke nødvendig. Jeg har ikke tænkt mig at bruge ægløsningstests foreløbigt i hvert fald. Men der ligger nok en stak graviditetstests i skuffen i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snakkede med manden om det. Men han sagde han faktisk synes det var lidt frækt det at blive "jagtet" :) (nu er han jo også mand med stort M og lyst ;) tihi) men vi gør det ikke kun når det passer med æl, man skal jo også huske at at have det sjovt med hinanden og nyde hinanden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til behandlings verden,det i omtaler har nu været vores hverdag i 16 måneder,og vi fortsætter ufortrøden. :P

Sådan er det nu en gang bare,og min mening er,at en rigtig mand,kan sgu godt klare at kneppe på komando 2-3 gange om måneden ( hvor mange kvinder,har igennem tiderne,ikke gjort det for husfredens skyld),og resten for fornøjsels skyld. :seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snakkede med manden om det. Men han sagde han faktisk synes det var lidt frækt det at blive "jagtet" :) (nu er han jo også mand med stort M og lyst ;) tihi) men vi gør det ikke kun når det passer med æl, man skal jo også huske at at have det sjovt med hinanden og nyde hinanden. :)

He! Sjovt nok tror jeg min mand på det punkt kommer til at ligne din en del dry.gif Med en velvoksen appetit står han i hvert fald sjældent og er kostbar, og det gør jeg heller ikke whistling.gif

Men... nu var min tråd egentligt også skrevet for at sætte emnet på dagsorden i alle afskygninger, og ikke fordi jeg selv står i problemet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis en mand har præstationsangt over for sin konen ser det sgu skidt.

Min mand og jeg jager sgu hinanden ved alle vores de første 2 var rimelig længe undervejs.

Den 3 kom som sendt fra himlen og der sagde min mand.

ØV nu skal vi ikke have sex mere hver anden dag det næste år.

Min mening omkring det er at lade være med at pive og det er fra begge sider.

Rent personligt så syntes jeg altså sex er skønt, og hjemme hos os er det ikke noget som skal analyseres osv.

Vi kan også godt dyrke sex uden vi begge to kommer osv.

Det er intet tabu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig brugt ÆL-test, taget temperatur eller lignende, men vi har så også være super heldige alle 3 gange at det er lykkedes i anden cyklus.

Min mand snakkede mere ÆL end mig. Det generede mig ikke, men jeg mener at børn skal laves af kærlighed og ikke på kommando, så derfor forsøgte jeg at fokusere på alt mulig andet end ÆL...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke læst de andre svar, så tilgiv mig, hvis jeg gentager hvad der allerede er sagt :)

Men jeg tænker at lysten til at lave en baby jo ikke udelukker lysten til ens mand ;)

Altså, da vi startede PB op, og jeg havde ÆL (jeg havde ikke testet, men var ret sikker på at jeg kunne mærke det i kroppen), der stod jeg klar i min fineste natkjole og med sovekammerøjne med det samme manden kom hjem fra arbejde. Og ja, jeg ville da MEGA gerne lave et barn og var RET opsat på, at vi skulle have sex NU! Men tanken om at lave en baby fik mig jo også til at elske min mand ENDNU højere og gav mig endnu mere lyst til at have sex med ham :loveshower

Babylyst eller ej, så ville jeg aldrig have sex med min mand, hvis jeg ikke havde lyst til sex. Så ville det jo ikke bare være pligtsex for ham, men også for mig. ;)

Jeg tror og håber, at min mand ved, at jeg kun har sex med ham når jeg faktisk har lyst (og kun forventer det samme af ham), og vil da fraråde, at man har sex uden at have lyst, og hvor det kun er for at opnå noget - uanset om man er mand eller kvinde. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hjemme tør jeg da godt indrømme at der er noget der hedder pligtsex..

Synes det er super godt, hvis der er nogen det ikke rør at de misser en måned, men har man prøvet i lang tid nok, og man har meget svært ved at blive gravid, så ved man også godt, at ens bedste chance ligger når der er ÆL..

Ved os er det sådan at vi SKAL ha sex ved ÆL, om det så er 1 eller 4 gange, ja det er forskelligt, og vores barn bliver ikke lavet i mindre kærlighed af den grund, tværdigmod vil jeg næsten sige..

Heldigvis vil vi så gerne begge ha sex, og hvis man ikke var helt i humør til det, så er der heldigvis ting man kan gøre, så man hurtigt kommer i humør til det :D

Jeg kan ikke se hvorfor en mand skulle føle sig mere jagtet end en kvinde, det er vel ligeså meget ham, der vil ha den bebs, som kvinden.. forhåbenligt :)

Så ja, vi har pligtsex, men heldigvis findes der så mange dage udenom ÆL.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi rendte ind i et lille problem i går.

Jeg tester ikke for ægløsning, men ved at den ligger omkring det her tidspunkt. Derfor ser jeg selvfølgelig gerne, at vi :hump så meget som muligt i disse dage. Lavede den fejl at fortælle kæresten for nogle dage siden, at jeg ville ha' ægløsning én af dagene og det sætter åbenbart nogle spor i ham! Han kan ikke lade være med at synes det hele bliver lidt for planlagt og i går endte det simpelthen med, at han snakkede for meget om det, fordi han tænkte meget over det, med det resultat at ingen af os kunne få lyst :( Ingen lyst, ingen :hump Ingen :hump ingen baby... Så dumt!!!

Så næste gang fortæller jeg ham IKKE om ÆL...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER