Solvej99

Tumlinge-smalltalk

10,007 indlæg i dette emne

Har været nervøs her til morgen, da der er stor fyringsrunde hos dagplejerne i kommunen, og i det distrikt Caroline er i , skal der fyres 7, og der ville blive givet besked her til morgen til de dagplejer og forældre som ville blive ramt. . Men har modtaget dejligste SMS fra vores dagplejemor om at hun ikke er i blandt de 7, og at hun glæder sig til børnene kommer ud og leger :-) så vi åndet lettet op, og glæder os over at få lov til at beholde vores skønne dagplejemor

Hvor dejligt det ikke gik ud over jer - det kan jeg godt forstå du er lettet over. 7 DP er godt nok også mange! :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak piger. Dejligt at jeg ikke er alene om "denne beslutning" :)

Efter Malivas aflevering skriver dp 20 min. Efter at Maliva har 39, 1 i feber. Så J hentede og jeg tog den første lektion imens han passer. Nu er jeg på vej hjem og har fået et billede af en pige der sidder i sofaen med dyne og fjernsyn og drikker kakao og ser lidt sløv ud.

Hun brokker sig over av i maven. Nu må vi se om det er lige så slemt som i nat, er det det. Så har hun nok fået hård mave :(

Ellers må vi til vagtlægen i aften (lægen havde ikke tid i dag).

Årh lille pus :kiss

Hvis det er hård mave, så har jeg hørt at man skal undgå mælk.

Herhjemme er sveskemos/grød meget effektivt, når han har hård mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv, den sidste uges tid har Erica ikke være ligeså nem at aflevere som hun plejer. Vi har jo altid været velsignet med et barn der har glædet sig til at komme i VS og som er styrtet ind til sin primærpædagog eller yndlingslegetøjet og som knap nok har haft tid til at vinke farvel.

Men den sidste uges tid har jeg skullet bære hende fra garderoben og ind på stuen og blive der i lidt tid inden hun kan overtales til at komme over til en pædagog. Jeg ved godt vi stadig har det nemt - Erica har aldrig grædt ved en aflevering, men synes stadig det er øv, det ikke glider så nemt som det plejer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv, den sidste uges tid har Erica ikke være ligeså nem at aflevere som hun plejer. Vi har jo altid været velsignet med et barn der har glædet sig til at komme i VS og som er styrtet ind til sin primærpædagog eller yndlingslegetøjet og som knap nok har haft tid til at vinke farvel.

Men den sidste uges tid har jeg skullet bære hende fra garderoben og ind på stuen og blive der i lidt tid inden hun kan overtales til at komme over til en pædagog. Jeg ved godt vi stadig har det nemt - Erica har aldrig grædt ved en aflevering, men synes stadig det er øv, det ikke glider så nemt som det plejer.

Nårh :kram2

Tror bare at det går op og ned alt efter hvilket humør de er i.

Men vildt at hun aldrig har grædt ved en aflevering? :o Det er der vist ikke mange børn, der kan prale af ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh lille pus :kiss

Hvis det er hård mave, så har jeg hørt at man skal undgå mælk.

Herhjemme er sveskemos/grød meget effektivt, når han har hård mave.

Efter hun er blevet større siger grød og mos hende ingenting :(

Hun vil kun drikke kakao, the eller safte/sodavand når hun har det skidt. Det er yderst sjældent vi kan få andet væske i hende. Jeg håber på at kunne få lidt korn i hende i form af rugbrød og så må jeg prøve at undgå mælkeprodukter for meget :)

Jeg vil dog prøve og massere hende når jeg kommer hjem. Det kan være det løsner lidt og så bagefter i et varmt bad med hende så feberen kan komme ned og kroppen kan slappe af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til alle i bekymrede mødre og jeres lækre små børn.

Der må være noget i luften for tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter hun er blevet større siger grød og mos hende ingenting :(

Hun vil kun drikke kakao, the eller safte/sodavand når hun har det skidt. Det er yderst sjældent vi kan få andet væske i hende. Jeg håber på at kunne få lidt korn i hende i form af rugbrød og så må jeg prøve at undgå mælkeprodukter for meget :)

Jeg vil dog prøve og massere hende når jeg kommer hjem. Det kan være det løsner lidt og så bagefter i et varmt bad med hende så feberen kan komme ned og kroppen kan slappe af.

Har I prøvet at give hende sådan et af de der babyglas med sveskemos, hvor hun kan sidde selv med en ske?

Theo elsker det for han tror det er syltetøj :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I prøvet at give hende sådan et af de der babyglas med sveskemos, hvor hun kan sidde selv med en ske?

Theo elsker det for han tror det er syltetøj :D

Da hun var mindre ELSKEDE hun sveskemos. I dag er vi heldige, hvis hun vil røre det med en ildtang :P

Men det er da et forsøg værd. Det kan være at jeg skal gå en tur med hende senere (evt. Når hun skal sove lur) og få handlet lidt ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da hun var mindre ELSKEDE hun sveskemos. I dag er vi heldige, hvis hun vil røre det med en ildtang :P

Men det er da et forsøg værd. Det kan være at jeg skal gå en tur med hende senere (evt. Når hun skal sove lur) og få handlet lidt ind.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde weekend i Århus, det bliver rigtig skønt :) jeg er ved at bage æbleboller til færgeturen, så vi er snart klar til at tage afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille er afleveret ved farmand.. Men alligevel sidder jeg flere gange og tænker "hov, var det Camille der var ved at vågne..?"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde weekend i Århus, det bliver rigtig skønt :) jeg er ved at bage æbleboller til færgeturen, så vi er snart klar til at tage afsted :)

Uhh det lyder lækkert med æbleboller! Er det en opskrift du vil dele? :) Håber I får en dejlig tur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv, den sidste uges tid har Erica ikke være ligeså nem at aflevere som hun plejer. Vi har jo altid været velsignet med et barn der har glædet sig til at komme i VS og som er styrtet ind til sin primærpædagog eller yndlingslegetøjet og som knap nok har haft tid til at vinke farvel.

Men den sidste uges tid har jeg skullet bære hende fra garderoben og ind på stuen og blive der i lidt tid inden hun kan overtales til at komme over til en pædagog. Jeg ved godt vi stadig har det nemt - Erica har aldrig grædt ved en aflevering, men synes stadig det er øv, det ikke glider så nemt som det plejer.

Sådan en periode har vi også lige haft (eller måske har, det er gået godt de sidste 2 dage, så håber lidt det er ovre igen) Marlon har ellers også altid været som du beskriver om Erica, men de sidste par uger har han også gjort knuder, og han har så også grædt....

Generelt er han meget ked af at "blive bestemt over" for tiden.... Tænker at han er i gang med noget selvstændigheds-træning ;) Og at blive afleveret går ind under den kategori....

Men rart er det ikke... Håber Erica snart genfinder glæden :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Lille pus! :(

Skal Gry så i DP/VS? :unsure

:kram

Nej vi er i den heldige/uheldige situation at hendes far ikke har noget job lige i øjeblikket, så hun er hjemme hos sin far.

Jeg kan slet ikke ha' de der forældre der stikker deres barn en panodil og sender deres barn afsted alligevel. så, en af de forældre bliver jeg aldrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hun er virkelig sløj, hun har sovet op til flere gange i dag, og det gør hun kun når hun er rigtig skidt tilpas

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er første arbejdsdag slut - det var kun 3 timer men det er fint. Nu er jeg Working mum! Lidt kaotisk men sådan er det jo når man arbejder med børn!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva fik en lur på 30 minutter ved 14.30 tiden - normalt sover hun ved middagstid og i et par timer :(

Hun er så plaget af de mavesmerter. Hun vågnede op med et skrig og jeg fik taget temperatur og givet panodil.

Hendes temperatur er faldet og pillen har vist hjulpet på smerterne.

Det er ikke hård mave, da hun kommer af med afføring som er.. sådan ok.. det er en masse istedet for knolde, men det ser fint ud.

Smerterne er ikke konstante. De kommer sådan ind imellem og imellem "jagene" er hun fint frisk. :unsure

Hvis hun stadig er i smerter når J kommer fra arbejde i aften, så ringer jeg til vagtlægen. For noget er der bestemt galt :(

Jeg kan ikke ringe nu, for vi har ingen mulighed for at komme derind..

Ih altså...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva fik en lur på 30 minutter ved 14.30 tiden - normalt sover hun ved middagstid og i et par timer :(

Hun er så plaget af de mavesmerter. Hun vågnede op med et skrig og jeg fik taget temperatur og givet panodil.

Hendes temperatur er faldet og pillen har vist hjulpet på smerterne.

Det er ikke hård mave, da hun kommer af med afføring som er.. sådan ok.. det er en masse istedet for knolde, men det ser fint ud.

Smerterne er ikke konstante. De kommer sådan ind imellem og imellem "jagene" er hun fint frisk. :unsure

Hvis hun stadig er i smerter når J kommer fra arbejde i aften, så ringer jeg til vagtlægen. For noget er der bestemt galt :(

Jeg kan ikke ringe nu, for vi har ingen mulighed for at komme derind..

Ih altså...

Det lyder da heller ikke rart :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang havde Ronja fyldt ble da jeg hentede hende så jeg måtte lige skifte inden vi kørte hjem. Da jeg tog bleen af var hun helt rød og der var kommet blærer :( hun må have gået med den noget tid sådan som hun så ud :( min mor nævnte også at Ronja havde fyldt ble i går da de kom hjem og var meget rød og følsom.

Jeg ved det nogengange kan være svært at opdage, men alligevel :( hende jeg snakkede med var ikke fra Ronjas stue men sagde at hun troede Ronja var blevet tjekket kl 16 da den sidste fra stuen var gået. Det må så være misset for jeg tror bestemt den har været fyldt der også. Jeg synes bare ikke det er i orden! Især fordi Ronja selv ofte siger til selv når vi er hjemme og hun skal skiftes.

Jeg må tage en snak med dem mandag og hvis det ikke virker må vi gå til lederen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva fik en lur på 30 minutter ved 14.30 tiden - normalt sover hun ved middagstid og i et par timer :(

Hun er så plaget af de mavesmerter. Hun vågnede op med et skrig og jeg fik taget temperatur og givet panodil.

Hendes temperatur er faldet og pillen har vist hjulpet på smerterne.

Det er ikke hård mave, da hun kommer af med afføring som er.. sådan ok.. det er en masse istedet for knolde, men det ser fint ud.

Smerterne er ikke konstante. De kommer sådan ind imellem og imellem "jagene" er hun fint frisk. :unsure

Hvis hun stadig er i smerter når J kommer fra arbejde i aften, så ringer jeg til vagtlægen. For noget er der bestemt galt :(

Jeg kan ikke ringe nu, for vi har ingen mulighed for at komme derind..

Ih altså...

Håber vagtlægen tager jer seriøst og får hende testet for blærebetændelse. For i mine øre kunne det godt være det. Og blærebetændelse kan godt opstå hvis hun har haft hård mave, for så blir blæren ikke tomt ordentligt og der går betændelse i. God bedring med musen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at det er dejligt, at manden har haft fri i dag hvor både Maja og jeg har været syge med diarré. Og indtil middag kæmpede jeg også med kvalme, der resulterede i :puke jeg har været meget afkræftet og sovet meget i dag. Maja har derimod kun sovet i halvanden time (hun vågnede fordi hun skulle lave i bleen) og ellers virket frisk nok på trods af adskillige lækager og flere tøjskift og et enkelt bad i løbet af i dag. Hun har dog været pyldret og ked af det flere af de gange jeg har rendt på toilet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for besvarelserne piger :) :kiss

Maliva har hele eftermiddagen været frisk og en spasmager uden lige :)

Hun har "kun" brokket sig over de sædvanlige ting som når hun er træt.

Hun har drukket godt, men maden har ikke været interessant.

Inden hendes bad leverede hun den 4. Fyldte bæ ble. Hun har ingen feber mere og der har de sidste par timer ikke været smerter. Så jeg tror at jeg giver en panodil inden sengetid og vågner hun i nat med smerter, så ringer vi til vagtlægen..

Det er sjovt som det kan ændre sig så hurtigt.

Hun har ikke ondt når hun tisser eller har tisset (hun siger selv når hun tisser :wub ) - men derimod ondt når hu laver stort, så jeg tror at det er noget med tarmsystemet eller deromkring. Blærerbetændelse skal bestemt ikke udelukkes af den grund, men jeg tager den lidt på gefühl lige nu.

Jeg er bare glad for at hun ikke har haft smerter i nogle timer nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh det lyder lækkert med æbleboller! Er det en opskrift du vil dele? :) Håber I får en dejlig tur!

Ja da :-)

10 gram gær

100 gram grahamsmel

400 gram hvedemel

Lidt salt

5 dl vand

Et stort æble i tern (eller 150 gram mørk chokolade, eller halvt af hver)

Rør gæren og vand sammen, tilsæt salt og mel. Rør sammen i 5 minutter til dejen er helt glat, vend æbler og evt chokolade i dejen. Hæver 6 timer i køleskab i en skål med film over. Form bollerne, ca 20 stk (kan også puttes i muffinsforme) bollerne hæver i 2 timer og bages i 12-15 minutter ved 220 grader.

Ret simpelt, og de er GODE :)

Da det er en koldhævet dej bliver den ret klisteret, så det er nemmeste at ælte den i en røremaskine, eller med dejkroge på el piskeren. Husk mel på bordet af samme årsag når du skal forme bollerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang havde Ronja fyldt ble da jeg hentede hende så jeg måtte lige skifte inden vi kørte hjem. Da jeg tog bleen af var hun helt rød og der var kommet blærer :( hun må have gået med den noget tid sådan som hun så ud :( min mor nævnte også at Ronja havde fyldt ble i går da de kom hjem og var meget rød og følsom.

Jeg ved det nogengange kan være svært at opdage, men alligevel :( hende jeg snakkede med var ikke fra Ronjas stue men sagde at hun troede Ronja var blevet tjekket kl 16 da den sidste fra stuen var gået. Det må så være misset for jeg tror bestemt den har været fyldt der også. Jeg synes bare ikke det er i orden! Især fordi Ronja selv ofte siger til selv når vi er hjemme og hun skal skiftes.

Jeg må tage en snak med dem mandag og hvis det ikke virker må vi gå til lederen.

Ej det er altså bare ikke i orden - altså det KAN smutte en enkelt gang, men det er jo ikke EN gang det her!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang havde Ronja fyldt ble da jeg hentede hende så jeg måtte lige skifte inden vi kørte hjem. Da jeg tog bleen af var hun helt rød og der var kommet blærer :( hun må have gået med den noget tid sådan som hun så ud :( min mor nævnte også at Ronja havde fyldt ble i går da de kom hjem og var meget rød og følsom.

Jeg ved det nogengange kan være svært at opdage, men alligevel :( hende jeg snakkede med var ikke fra Ronjas stue men sagde at hun troede Ronja var blevet tjekket kl 16 da den sidste fra stuen var gået. Det må så være misset for jeg tror bestemt den har været fyldt der også. Jeg synes bare ikke det er i orden! Især fordi Ronja selv ofte siger til selv når vi er hjemme og hun skal skiftes.

Jeg må tage en snak med dem mandag og hvis det ikke virker må vi gå til lederen.

Det er bare ikke i orden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.