Solvej99

Tumlinge-smalltalk

10,007 indlæg i dette emne

Tak, alle sammen!

Filippa sov 2 timer og 20 min (jeg er en af dem, der går op i det ;)) og jeg fik også en lur på en times tid.

Hun har stadig feber, men virker ellers ok. Der er ikke kommet noget op siden midnat, så håber det er ovre (antijinx - kan ikke lade være :rolleyes)

Synes det er en svær balance at sørge for væske i varmen og pga feber, men samtidig kontrollere mængden pga opkast-risiko :unsure

Godt hun har det bedre :-) hvad med bare lidt tynd saft? Men jeg kan godt forstå du er betænkelig hvis opkasten så bare starter forfra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor er de så smarte? Jeg kan ikke se pointen så længe barnet ikke selv kan sige til når de skal tisse. =skal have en brugt men tør ble på igen.

Rema1000 (som vi bruger herhjemme) har også en up&go ble, men jeg har ikke prøvet den, da jeg ikke har haft grund til det endnu.

Men jeg misser måske noget?

De er nemmere at give på i mørke da de ikke skal lukkes og så suger de bedre. Vi bruger dem også når Zoey er i en periode hun ikk vil skiftes da de kan trækkes op mens hun står :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går også op i det - hvorfor ved jeg egentlig ikke, og det er også blevet mindre vigtigt med tiden. Især nok fordi vi jo ikke ændrer noget, selvom hun har sovet lidt - udover at jeg også er mere tålmodig, hvis middagsluren har været kort. Men vs skriver det på en tavle, og så går jeg automatisk op i det.

Jeg går altså også op i det ;) selv om det (heldigvis) sjældent har betydning for nattesøvnen, så skal jeg altid lige høre hvor meget hun har sovet.

Dicte er ved at gå over til en lur, igår måtte hun lige tage en powernap på 15 minutter i Christiana cyklen da de var på tur i dp! Så sad hun i cykel med hjelm og sove. Hun må have været nega træt... Alligevel har hun kun sovet 1,5 time til middag igår og idag, og far er ved at putte hende nu :o håber ikke vi skal alt for tidligt op imorgen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For os fungerer Änglemark om natten (fra SuperBrugsen o.lign.). Vi bruger Aldi-bleer om dagen. Er dog blevet hooked på Libero up&go efter ferie :) men de er dyre!

Jeg har prøvet Pampers up&go inden vi tog på ferie, tænkte det var smart men det sad dårligt og kunne ikke holde tæt... Har du prøvet dem også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er blevet så galt her inde for de sidste 14 dage. ( måske fordi kindtænderne er værre end de andre ?? ) vi har hende inde i vores seng så jeg står kun op når jeg skal hente nærmere vand. Bleer osv har jeg i sengebordet :)

Vi bruger libero. Om dagen alm og natten up&go - hvilket mærke synes du suger bedst om natten ?

Tillader mig lige at svare også ;)

Vi bruger Vibelle fra Aldi både dag og nat. Synes de suger helt fantastisk om natten! Bruger str. 5 til ham, fordi den suger endnu bedre end str. 4 (som han ellers også godt kan passe)

Jeg har prøvet Pampers up&go inden vi tog på ferie, tænkte det var smart men det sad dårligt og kunne ikke holde tæt... Har du prøvet dem også?

Jeg synes bare generelt at Pampers er rigtig dårlige til at holde tæt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillader mig lige at svare også ;)

Vi bruger Vibelle fra Aldi både dag og nat. Synes de suger helt fantastisk om natten! Bruger str. 5 til ham, fordi den suger endnu bedre end str. 4 (som han ellers også godt kan passe)

Jeg synes bare generelt at Pampers er rigtig dårlige til at holde tæt <_<

Du har nok ret, normalt bruger vi altid Libero ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da lige blande mig i ble-snakken :) Vi bruger Anglemark i nødstilfælde, helst ikke om natten. Om natten bruger vi altid dem fra Rema, de suger bedst, også iflg diverse test.

Vi har også prøvet libero up&go, men dem tissede han igennem. Vi bruger Anglemark buksebleer når han løber rundt og ikke vil have ble på. Vidste ikke Rema har dem :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da lige blande mig i ble-snakken :) Vi bruger Anglemark i nødstilfælde, helst ikke om natten. Om natten bruger vi altid dem fra Rema, de suger bedst, også iflg diverse test.

Vi har også prøvet libero up&go, men dem tissede han igennem. Vi bruger Anglemark buksebleer når han løber rundt og ikke vil have ble på. Vidste ikke Rema har dem :super

Rema har buksebleer i en størrelse så man er nød til at vente på at de kan passe dem.Vi sværger btw også til remas bleer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er nemmere at give på i mørke da de ikke skal lukkes og så suger de bedre. Vi bruger dem også når Zoey er i en periode hun ikk vil skiftes da de kan trækkes op mens hun står :)

Det er også derfor vi bruger dem - de er så meget nemmere at få på et barn der aldeles IKKE vil have ble på ;) Og så tænker jeg altså også, at de da alt andet lige må være rarere at have på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 års bryllupsdag :wub sidste år var Dicte så lille at det ikke rigtig blev fejret. Men i dag skal vi fejre det på en lækker restaurant, ih hvor jeg glæder mig til at spise rigtig med min mand, uden stress og jag. Dicte hygger hjemme med farmor, og om lidt skal vi drikke champagne på den bænk hvor frieriet foregik :yay

Tillykke! :loveshower dejligt at høre i havde en god aften!

Elsker, som i ELSKER virkelig min lille Gry bandit, har lige klemt min finger i en skabslåge og udbryder av for ..... Og er nødt til at bide lidt i en pude for ikke råbe meget højt, hvorefter Gry siger avv og bryder ud i det største latterbrøl, finder en hagesmæk og leger titte bøh med mig og griner og griner. Pludselig gjorde ikke så ondt mere :D

Haha hvor er hun skøn :D Dejligt med sådan en glad trold, der altid lige kan hive et smil frem hos en

Åh det må være skønt. Når Zoey har lavet bliver hun helt stille og "gemmer numsen" så nu vi kommer i nærheden vender hun numsen væk og vi må ikke lugte, så brokker hun sig helt sindssygt når vi skifter bleen :-P

Hihi lidt upraktisk, men også meget sjovt/sødt ;)

Jeg går også op i det - hvorfor ved jeg egentlig ikke, og det er også blevet mindre vigtigt med tiden. Især nok fordi vi jo ikke ændrer noget, selvom hun har sovet lidt - udover at jeg også er mere tålmodig, hvis middagsluren har været kort. Men vs skriver det på en tavle, og så går jeg automatisk op i det.

Vores VS skriver det også på tavlen, og så går jeg også automatisk op i det :wacko Men egentlig burde det være lidt lige meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er forresten begyndt at sige til når hun laver i bleen og kommer selv og tager os i hånden for at komme op og få bleen skiftet! Er det ikke tidligt hun bekymrer sig om det?! :blink

Det begyndte Ronja også på for et par måneder siden. Først var det nogen gange uden grund hun bad om at blive skiftet men vi gjorde det når hun bad om det og andre gange var der god grund til at skifte. Nu er der for det meste rigtig god grund når hun beder om det :) Det gør det en del nemmere når hun selv siger til for så er det sværrer at overse nået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også blande mig i blesnakken ;) Vi bruger altid Libero. Vi har prøvet de andre mærker men jeg synes ikke der er nogen der har været lige så gode. Jeg har indtil for nyligt fået en sms fra Libero hver mandag hvor der stod hvem der havde tilbud på Libero bleer den uge, så jeg har altid købt på tilbud :) Nu er sms'en desværre stoppet og overtaget af deres app som indtil videre ikke rigtig har virket, så nu må jeg holde øje med tilbudsaviserne i stedet <_<

Up&Go har vi har brugt og jeg synes de er rigtig gode når man f.eks. er på tur og skal skifte stående eller når Ronja bare ikke vil skiftes. Jeg synes indtil videre at de almindelige bleer har været nok om natten, men jeg har overvejet at skifte over til Up&Go om natten fordi jeg har hørt at de skulle være bedre og lige nu er de almindelige bleer MEGET tunge nogen morgener når vi står op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil da lige tippe om at libero bleer er super billige hos Kiwi...... Normalprisen er 59 kr for en pakke med 22-30 bleer (kommer an på str. og om det er alm eller up&go), og så får du hver 4 pakke gratis når du har medlemskort (som også er gratis)..... Og 39 når de er på tilbud.

Så på tilbud og med medlemskort, koster liberobleer (hvis vi snakker en pakke med 25 stk, som er tilfældet for de up&go str. 6 vi bruger) 1,56 kr pr stk :)

Samme slags ble koster 2,16 pr stk på tilbud i Bilka.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil da lige tippe om at libero bleer er super billige hos Kiwi...... Normalprisen er 59 kr for en pakke med 22-30 bleer (kommer an på str. og om det er alm eller up&go), og så får du hver 4 pakke gratis når du har medlemskort (som også er gratis)..... Og 39 når de er på tilbud.

Så på tilbud og med medlemskort, koster liberobleer (hvis vi snakker en pakke med 25 stk, som er tilfældet for de up&go str. 6 vi bruger) 1,56 kr pr stk :)

Samme slags ble koster 2,16 pr stk på tilbud i Bilka.....

mener du ikke fuldpris koster 2,16 i Bilka ?

Vi bruger str 5 der er 42 i en pakke. Vi køber tripleboks (126bleer) de er som oftest på tilbud til 199-220 - dvsn 1,57-1,74 pr ble :-)

Bare lige til dem der ikke har en Kiwi i nærheden ( hvilket jeg desuden er total træt at jeg ikke har :-S )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg ramt, sandsynligvis af samme virus som Filippa. Kvalme og mave i oprør :(

Kunne ikke overskue en dag alene med musen, når jeg selv er skidt. Heldigvis ville min mor gerne komme og være her sammen med os nogle timer. Føler mig som en mega-dårlig mor, når jeg ikke kan overskue mit eget barn :( (som i øvrigt snart har sovet 12 timer! :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev jeg ramt, sandsynligvis af samme virus som Filippa. Kvalme og mave i oprør :(

Kunne ikke overskue en dag alene med musen, når jeg selv er skidt. Heldigvis ville min mor gerne komme og være her sammen med os nogle timer. Føler mig som en mega-dårlig mor, når jeg ikke kan overskue mit eget barn :( (som i øvrigt snart har sovet 12 timer! :o)

Der er ingen der kan overskue et barn (heller ikke ens eget!) når de har kvalme!

Øv, at du skulle blive syg. God bedring :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingen der kan overskue et barn (heller ikke ens eget!) når de har kvalme!

Øv, at du skulle blive syg. God bedring :kiss

Enig! Det er ihvertfald ikke noget, der gør en til en dårlig mor!

Rigtig god bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er bare så sød, sjov og dejlig for tiden og jeg er helt fyldt op af kærlighed :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil da lige tippe om at libero bleer er super billige hos Kiwi...... Normalprisen er 59 kr for en pakke med 22-30 bleer (kommer an på str. og om det er alm eller up&go), og så får du hver 4 pakke gratis når du har medlemskort (som også er gratis)..... Og 39 når de er på tilbud.

Så på tilbud og med medlemskort, koster liberobleer (hvis vi snakker en pakke med 25 stk, som er tilfældet for de up&go str. 6 vi bruger) 1,56 kr pr stk :)

Samme slags ble koster 2,16 pr stk på tilbud i Bilka.....

Der ligger desværre bare ikke særlig mange Kiwier her på Sjælland ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er bare så sød, sjov og dejlig for tiden og jeg er helt fyldt op af kærlighed :biglove

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna er bare så sød, sjov og dejlig for tiden og jeg er helt fyldt op af kærlighed :biglove

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det Jonas og min tur til at have bryllupsdag - 4 år i dag :loveyou

Desværre har vi bare overhovedet ikke tid til at nyde den :( Jeg skal bruge tid på at forberede sommerfesten i morgen i vs, vi skal pakke og vi skal også nå at spise på et eller andet tidspunkt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det Jonas og min tur til at have bryllupsdag - 4 år i dag :loveyou

Desværre har vi bare overhovedet ikke tid til at nyde den :( Jeg skal bruge tid på at forberede sommerfesten i morgen i vs, vi skal pakke og vi skal også nå at spise på et eller andet tidspunkt :(

Tillykke :loveshower

Øv I ikke har tid til fejring, men der kommer jo heldigvis mange endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :loveshower

Øv I ikke har tid til fejring, men der kommer jo heldigvis mange endnu :)

Tak :)

Ja det regner jeg bestemt med der gør :) Jeg tror også jeg vil se om jeg ikke kan finde en lille ting til Jonas når jeg alligevel skal ud efter arbejdet og købe nogen andre ting. Bare så der sker et eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det Jonas og min tur til at have bryllupsdag - 4 år i dag :loveyou

Desværre har vi bare overhovedet ikke tid til at nyde den :( Jeg skal bruge tid på at forberede sommerfesten i morgen i vs, vi skal pakke og vi skal også nå at spise på et eller andet tidspunkt :(

Tillykke! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.