Solvej99

Tumlinge-smalltalk

10,007 indlæg i dette emne

Der er heldigvis ikke kommet mere opkast fra ronja i løbet af dagen så vi håber hun er klar til vs i morgen :yay

Hun har virket fin det meste af dagen, men alligevel været lidt træt og meget puttelig og morsyg. Håber vi får en god nat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak :)

Det havde vi! Det var skønt bare at slappe af, være sammen og gøre hvad vi ville når vi ville og være en masse ude.

Jeg ELSKER min datter :wub Orker slet ikke imorgen, hvor jeg skal undvære hende hele dagen :( Troede egentlig jeg ville glæde mig til en pause efter 9 dages intenst samvær, men det gør jeg ikke.

Åh hvor jeg kender den følelse, sådan har jeg det hver søndag.

Vandt jeg mange millioner i lotto så var jeg stoppet med at arbejde, eller i hvert fald gået gevaldigt ned i tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er heldigvis ikke kommet mere opkast fra ronja i løbet af dagen så vi håber hun er klar til vs i morgen :yay

Hun har virket fin det meste af dagen, men alligevel været lidt træt og meget puttelig og morsyg. Håber vi får en god nat!

Håber jeg også at i gør, det er så synd når de er syge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Det havde vi! Det var skønt bare at slappe af, være sammen og gøre hvad vi ville når vi ville og være en masse ude.

Jeg ELSKER min datter :wub Orker slet ikke imorgen, hvor jeg skal undvære hende hele dagen :( Troede egentlig jeg ville glæde mig til en pause efter 9 dages intenst samvær, men det gør jeg ikke.

Sikke da et fantastisk indlæg :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber jeg også at i gør, det er så synd når de er syge.

Tak :) Ja det er rigtig synd og i går kom det bare ud af det blå med Ronja. Hun havde været glad og leget hele dagen uden problemer og der var intet at mærke på hende. Hun var godt nok svær at putte, men vi var også et fremmede sted så jeg tænker det var derfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyder lyden af mine badende børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sov til 07.40 i morges og sov 2,5 time til middag! Prisen er så, at hun stadig ikke sover <_< :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde vi! Det var skønt bare at slappe af, være sammen og gøre hvad vi ville når vi ville og være en masse ude.

Jeg ELSKER min datter :wub Orker slet ikke imorgen, hvor jeg skal undvære hende hele dagen :( Troede egentlig jeg ville glæde mig til en pause efter 9 dages intenst samvær, men det gør jeg ikke.

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna sov til 07.40 i morges og sov 2,5 time til middag! Prisen er så, at hun stadig ikke sover <_< :(

Erica sover heller ikke :( og hun sov kun en god time til middag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er en bandit, hende Lise.

Har ikke rigtig nogle gode råd, Gry gør lidt det samme, altså det med at grine af en, jeg er bare blevet ved med at være konsekvent og vise hende at jeg bliver gal på hende når hun gør noget hun ikke må ( feks. Kravle op på sofabordet ) jeg syntes efterhånden hun er blivet god til at høre efter, og kan også godt blive lidt flov og ked når hun har gjort noget hun ikke må, men så er jeg også altid klar med et kram og kys.

Lyder hyggeligt. Ronja gør det samme med at grine. Jeg fik et råd af nogen herinde om at hvis f.eks. der bliver kastet med tingene så at fjerne tingene og ikke give tilbage igen med det samme. Så kan det være hun til sidst ikke har mere at kaste med og så er det jo ikke sjovt. Det giver nok nogen hys ture men de er måske værd at tage. Hvis f.eks. Ronja slår eller bider os så får hun en advarsel hvor vi tager fat i hånd eller holder let for munden og siger "nej du må ikke bide/slå". Hvis hun fortsætter fjerner vi hende fra os ved at sætte hende ned. Det forstår hun som regel.

Flyt hende! Handlinger er så meget mere effektive end ord! Det behøver ikke være meget, end halv meter eller ned af stolen, vis hende at situationen ændrer sig = hun får ikke lov til at fortsætte. Er det i en spise-situation så vent lidt før hun bliver sat til bordet igen. Det har virket hjemme ved os.

Når Zoey har kastet med maden har vi samlet det op og smidt ud. Når der ikke er mere mad er det bare træls ( så bliver hun tilbudt nyt mad 30 min efter ) hvis hun begynder at hamre ned i tallerknen tager vi den fra hende og giver hende 1 stk af gangen. Simpelthen uden at trække en mine. På den måde kommer der ikke en reaktion og det blir kedeligt for hende. Kravler hun feks op på sofabordet fjerner jeg hende og distrahere. Det samme hvis hun tømmer skabe og skuffer. Så det bedste råd herfra er minimer din reaktion. Zoey elsker nemlig også når hun får en til at reagere. Hun fik en periode hvor hun tømte vores skraldespand. Der var jeg simpelthen i røven af hende hver gang hun gik i køkkenet. Så satte jeg et knæ for lågen så hun ikke kunne åbne. Hun hev i mit ben og skreg. Men efter en uge stoppede hun med at åbne ind til skraldespanden.

Ja hun er en rigtig bandit :klap Hun prøver altid lige at rykker grænserne lidt mere, selv om vi prøver at sætte dem tydeligt op for hende. Og så er hun bare stædig som en i pokker og kan blive ved og ved og ved :rolleyes

Tak for råd, jeg må prøve det der med at skubbe hende ud fra bordet og lade hende vente lidt, inden hun kommer ind igen. Jeg har på fornemmelsen at det med bare at ignorere hende ikke vil virke, for hun synes også handlingen i sig selv er sjov og ikke kun vores reaktion. Og så kommer hunden jo og spiser det hun har smidt ned på gulvet og det er også sjovt <_<

Det med at tage tingene fra hende, det gør jeg allerede, men det er lidt svært med maden synes jeg, for jeg vil jo også at hun får noget at spise. Men alt andet, der bliver det bare taget (efter en advarsel først og så får hun det ikke tilbage).

Har et stk lille pus med både mellemørebetændelse, hjørnetand på vej og fod-mund-og hånd syge. Så er det sgu da derfor jeg ikke har født endnu

Puha, lille stakkel :kram2 god bedring!

Hjemme igen efter en skøn uges ferie på Mallorca med min dejlige familie og mormor og morfar

Sikke en masse der sker herinde på en uge - er ikke vant til så langt afbræk uden at være online

Tak :)

Det havde vi! Det var skønt bare at slappe af, være sammen og gøre hvad vi ville når vi ville og være en masse ude.

Jeg ELSKER min datter . Orker slet ikke imorgen, hvor jeg skal undvære hende hele dagen. Troede egentlig jeg ville glæde mig til en pause efter 9 dages intenst samvær, men det gør jeg ikke.

Velkommen hjem! :loveshower

Lyder skønt og hvor er det bare dejligt at læse sådan et indlæg fyldt med kærlighed :biglove

Nyder lyden af mine badende børn

Lyder hyggeligt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måtte her til aften skifte ble på en sovende Theo...

Jeg var inde for at kigge til ham (kan så godt lide at kigge på ham, når han sover :wub) og så synes jeg der lugtede lidt.

Jeg fik tjekket hans ble og så havde han sørme skidt. Det lykkedes mig at få skiftet bleen nede i sengen uden at han vågnede :D

Men åh hvor er jeg dog glad for at jeg opdagede det. Tænk hvis han skulle have ligget med den hele natten :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måtte her til aften skifte ble på en sovende Theo...

Jeg var inde for at kigge til ham (kan så godt lide at kigge på ham, når han sover :wub) og så synes jeg der lugtede lidt.

Jeg fik tjekket hans ble og så havde han sørme skidt. Det lykkedes mig at få skiftet bleen nede i sengen uden at han vågnede :D

Men åh hvor er jeg dog glad for at jeg opdagede det. Tænk hvis han skulle have ligget med den hele natten :(

Det er godt nok ikke tit det sker! Godt, at du opdagede det. Og sejt, at du kunne skifte ham uden han vågnede :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måtte her til aften skifte ble på en sovende Theo...

Jeg var inde for at kigge til ham (kan så godt lide at kigge på ham, når han sover :wub) og så synes jeg der lugtede lidt.

Jeg fik tjekket hans ble og så havde han sørme skidt. Det lykkedes mig at få skiftet bleen nede i sengen uden at han vågnede :D

Men åh hvor er jeg dog glad for at jeg opdagede det. Tænk hvis han skulle have ligget med den hele natten :(

Respekt for at du kunne skifte ble uden at vække ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok ikke tit det sker! Godt, at du opdagede det. Og sejt, at du kunne skifte ham uden han vågnede :D

Nej, jeg tror heller ikke jeg har oplevet det før. I hvert fald ikke mens han har været "stor".

Jeg lagde ham ind i seng kl. 19 og gik ud. Kunne høre at han moslede lidt rundt og snakkede, men pludselig var der stille. Sådan plejer det at være, men så har han åbenbart fået skidt inden han faldt i søvn :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Respekt for at du kunne skifte ble uden at vække ham :)

Ha ha... Ja han må da sove tungt :D

Er efterhånden også en ret garvet bleskifter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger i sengen med en sovende Zoey ved siden af mig. Vores lille mus sover bare så meget bedre når hun sover med os. <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg bagt pølsevogn som Maja skal have med i DP i morgen, når de skal fejre hendes fødselsdag :hurra :) det blev noget senere end planlagt, at jeg fik dem bagt, fordi jeg brugte halvanden time på at få Maja til at sove :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en mus der vågnede kl 4.30 og sagde mad :wub

Men syntes sgu det var lidt tidligt, og prøvede at forklare hende at hun altså skulle sove nu, kl 5 kunne jeg ikke strække den mere, så hun fik yoghurt med havregryn og en tår mælk og så var hun klar til at sove igen bagefter, og sover endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står den på ørelæge kl 14 - pyha e spændt og nervøs. Hvis de finder væske og mener dræn er nødvendigt skal hun allerede have det lagt på onsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så står den på ørelæge kl 14 - pyha e spændt og nervøs. Hvis de finder væske og mener dræn er nødvendigt skal hun allerede have det lagt på onsdag.

Ville det på den anden side ikke være rart med en 'forklaring' og håbet om bedre søvn?

Kan selvfølgelig godt forstå tanken om at hun skal have lagt dræn ikke er rar, men hvis det er nødvendigt er jeg sikker på det vil være det hele værd for Jer begge to :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville det på den anden side ikke være rart med en 'forklaring' og håbet om bedre søvn?

Kan selvfølgelig godt forstå tanken om at hun skal have lagt dræn ikke er rar, men hvis det er nødvendigt er jeg sikker på det vil være det hele værd for Jer begge to :kram2

Jo bestemt. Er meget splittet. Det ene øjeblik håber jer der er væske og nattesøvnen så blir bedre. Det næste øjeblik tænker jeg fuck jeg er en dårlig mor hvis det er væske der har givet hende smerter se sidste 7mdr.

Under alle omstændigheder er jeg glad for vi snart får svar. Lige om lidt henter jeg Zoey og så skal vi afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen dræn !!!! :) hun var selvfølgelig lidt bekymret for Zoeys dårlige søvn.

Hun nævnte selv hun kunne se kindtænderne var på vej og lægen snakkede jo om nogle børn er evigt plaget af tænder.

Alt det her søvnhalløj startede da Zoey fik sin første tand. Kan det virkelig være det ?? Det passer fint med at jeg kan mærke den næste tand i 1-2 mdr før den bryder igennem. Må lige snakke med lægen om der er noget vi kan gære for at hjælpe hende ved tænder. Men nøj jeg er lettet over hun ikke har ondt i ørene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo bestemt. Er meget splittet. Det ene øjeblik håber jer der er væske og nattesøvnen så blir bedre. Det næste øjeblik tænker jeg fuck jeg er en dårlig mor hvis det er væske der har givet hende smerter se sidste 7mdr.

Under alle omstændigheder er jeg glad for vi snart får svar. Lige om lidt henter jeg Zoey og så skal vi afsted :)

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen dræn !!!! :) hun var selvfølgelig lidt bekymret for Zoeys dårlige søvn.

Hun nævnte selv hun kunne se kindtænderne var på vej og lægen snakkede jo om nogle børn er evigt plaget af tænder.

Alt det her søvnhalløj startede da Zoey fik sin første tand. Kan det virkelig være det ?? Det passer fint med at jeg kan mærke den næste tand i 1-2 mdr før den bryder igennem. Må lige snakke med lægen om der er noget vi kan gære for at hjælpe hende ved tænder. Men nøj jeg er lettet over hun ikke har ondt i ørene :)

Nå vi fik lige skrevet samtidig :)

Dejligt at hun slipper for dræn :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

[quote name=Gittepit'

timestamp='1370872195' post='433779]

Ingen dræn !!!! :) hun var selvfølgelig lidt bekymret for Zoeys dårlige

søvn.

Hun nævnte selv hun kunne se kindtænderne var på vej og lægen snakkede

jo om nogle børn er evigt plaget af tænder.

Alt det her søvnhalløj startede da Zoey fik sin første tand. Kan det

virkelig være det ?? Det passer fint med at jeg kan mærke den næste tand

i 1-2 mdr før den bryder igennem. Må lige snakke med lægen om der er

noget vi kan gære for at hjælpe hende ved tænder. Men nøj jeg er lettet

over hun ikke har ondt i ørene :)

Det var da dejligt nyt at der ikke var noget på ørerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.