Guest

Hvordan gør I?

18 indlæg i dette emne

Jeg har undret mig en del gang når jeg afleverer og henter Ronja at der ikke er særlig mange børn når jeg kommer. Jeg ved der er sommerferie i øjeblikket men det var også før.

Vi plejer at aflevere omk. kl. 8 og hente igen mellem kl. 15.30 og 16.30 hvor det oftes er omk. kl. 16. Det vil sige Ronja er der i 8-8,5 time. Når vi aflevere om morgenen synes jeg ikke der er særlig mange børn og om eftermiddagen er der ofte kun 4-5 stykker tilbage. Jeg synes umiddelbart ikke det er hverken tidligt vi aflevere eller sent vi henter og vi har ikke rigtig mulighed for at gøre det anderledes vi har begge 37 timer på arbejdet + transport frem og tilbage. Jeg har på ingen måde dårlig samvittighed over hun er dernede som hun er for hun kan godt lide at være der, men jeg undre mig bare lidt.

Men hvordan gør I andre? Hvad tid afleverer og henter I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige nu kommer og går vires som det passer dem da jeg er hjemme på forældre orlov med den lille på 3 men da jeg arbejdede og når jeg begynder igen så bliver de afleveret lidt i 7 til kl ca 15 så det er jo samme timetal som her bare skubbet lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg arbejdede i vs tror jeg at de fleste børn kom omkring 8.30 og de fleste blev hentet omkring kl. 16.

Så sådan som I gør er jo egentlig meget normalt. Måske kommer de fleste bare lige efter Ronja og bliver lige inden?

Vi er begge studerende, så Theo kommer nok til at have en dag, der hedder ca. 9-14.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på nedsat tid, og aflever kl. 7.30 og henter i mellem 14-15 en gang om ugen blive de hentet 16

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac bliver - til en almindelig dag, afleveret 6.45 og så hentet igen når jeg får fri. De bedste dage er fra 9-14.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David bliver afleveret ca. 8.15 og hentet igen ved 14.30-15 tiden, afhængig af hvornår han vågner i vuggestuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver de afleveret omkring 7.30 og hentet 16.30. Og de er både de første og sidste børn :(

Har lidt dårlig samvittighed over at de skal være afsted så længe, men da jeg er dagplejer er det manden der henter og bringer og han arbejder 8 - 16.

Vi er dog i gang med at øve de store i at kunne hente Linus i BH - jeg er jo hjemme når de kommer hjem :)

Og Frida har jordens bedste DP og nyder at være den første om morgenen hvor hun hjælper med at smøre madpakke (hun er den ældste) og hun sover til kl. 15 så før hun bliver skiftet, får mad og når at lege lidt er klokken 16.30 alligevel og ikke så slemt som Linus i BH.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her afleveres Mille senest kl 9 og bliver som regel hentet ved 14-15 tiden igen.. Når jeg starter job er der afhængigt af om jeg har morgen eller aftenvagt eller ikke har vagt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 4 børn, hvoraf de 3 skal afleveres og hentes. Den store cykler selv.

De 2 mellemste bliver afleveret kl 8 og den yngste lidt senere. De bliver hentet ca 16.15 og kl. ca 14.15 om fredagen.

Jeg arbejder 33 timer i nærheden af BH/DP og manden arbejder min. 40-50 timer + 1 1/2 times transport hver dag. Så bedre end ovenstående kan vi ikke gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster boede på Vesterbro, da min nevø gik i VS og hun var også et stort spørgsmåltegn, fordi det virkede som om alle andre kunne nøjes med at have deres børn i institution kl. 9-15 - hvordan kan man det med to fuldtidsjobs?! :o

Når Anna skal starte i VS, satser vi på at Søren kan gå lidt ned i tid det første halve år eller evt. tage nogen aftentimer. Derudover vil jeg lave en aftale med min chef om, at jeg går lidt tidligere en enkelt dage om ugen.

Så Anna kommer sikkert til at være i VS kl. 7:15 og blive hentet kl. 16 eller 17 når det er mig. Søren kan være lidt mere fleksibel, så hun f.eks. kan blive afleveret kl. 8 nogen morgener og måske blive hentet kl. 15:30 de dage hvor jeg har afleveret. Men at hun skulle kunne nøjes med 9-15 er ren utopi :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster boede på Vesterbro, da min nevø gik i VS og hun var også et stort spørgsmåltegn, fordi det virkede som om alle andre kunne nøjes med at have deres børn i institution kl. 9-15 - hvordan kan man det med to fuldtidsjobs?! :o

Når Anna skal starte i VS, satser vi på at Søren kan gå lidt ned i tid det første halve år eller evt. tage nogen aftentimer. Derudover vil jeg lave en aftale med min chef om, at jeg går lidt tidligere en enkelt dage om ugen.

Så Anna kommer sikkert til at være i VS kl. 7:15 og blive hentet kl. 16 eller 17 når det er mig. Søren kan være lidt mere fleksibel, så hun f.eks. kan blive afleveret kl. 8 nogen morgener og måske blive hentet kl. 15:30 de dage hvor jeg har afleveret. Men at hun skulle kunne nøjes med 9-15 er ren utopi :(

Lige netop min tanke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg egentlig godt hvordan det kan lade sig gøre for nogen. Jeg synes bare det var mange dernede der kom efter og hentet før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi begge arbejder fuldtid herhjemme bliver August afleveret kl 6.30 og hentet igen kl 16.15 det er sgu en lang dag men det er sådan det bliver.

Mormor kommer til at hente tideligt indimellem pga hyggen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tråd, for det har sørme også undret mig - som jo afleverer og henter Filippa nogenlunde som I gør med Ronja.

Vi må nok erkende, at når begge forældre arbejder fuldtids og har transport, så kan de små ikke være kortere tid i institution. At der så tilsyneladende er mange, der enten arbejder lige om hjørnet eller ikke arbejder fuldtids, det er jo en mulighed som nogle har og benytter.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er mine børn store efterhånden, og går i skole.

Men her er det manden der har fuldtidsjob, og jeg har lidt skavanker der gør at jeg kun arbejder 20t i ugen. Får dog ikke suppleret op på nogen måde, så vi lider lidt på anden front.

Men arbejder selv i vs, og der kommer de fleste børn omkring 8 og går hjem 15.30-16... så tror det er meget normalt. Man kan evt. finde sig en god og ansvarlig barnepige som kan hente fast en gang i ugen, så barnet kan få en tidlig dag. Det ser vi en del der gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har undret mig en del gang når jeg afleverer og henter Ronja at der ikke er særlig mange børn når jeg kommer. Jeg ved der er sommerferie i øjeblikket men det var også før.

Vi plejer at aflevere omk. kl. 8 og hente igen mellem kl. 15.30 og 16.30 hvor det oftes er omk. kl. 16. Det vil sige Ronja er der i 8-8,5 time. Når vi aflevere om morgenen synes jeg ikke der er særlig mange børn og om eftermiddagen er der ofte kun 4-5 stykker tilbage. Jeg synes umiddelbart ikke det er hverken tidligt vi aflevere eller sent vi henter og vi har ikke rigtig mulighed for at gøre det anderledes vi har begge 37 timer på arbejdet + transport frem og tilbage. Jeg har på ingen måde dårlig samvittighed over hun er dernede som hun er for hun kan godt lide at være der, men jeg undre mig bare lidt.

Men hvordan gør I andre? Hvad tid afleverer og henter I?

Jeg aflevere Frederik i DP kl.7.30-8.30 alt efter hvor lang tid han sover om morgen, og henter igen kl.15-15.30. Jeg går jo hjemme på barsel, så vi har ingen problemer med at hente og bringe endnu... Det kommer til gengæld når lillebror skal i institution også, da min mand ofte først tager fri kl.16-17 tiden og da vi endnu ikke ved hvor jeg får arbejde, så bliver det måske et problem på sigt at få hentet inden DP lukker kl.16.35.

Men vi tror også Frederik og lillebror kommer til at være i DP eller VS (alt efter hvor vi får plads til dem) fra kl.7.30-16.30 hver dag, da vi bliver ufattelig presset på tid, meeeen nu må vi se! Du skal i hvertfalde ikke have dårlig samvittighed over at hente og bringe som du gør pt. :)

Forresten så tror jeg der er mange mødre med småbørn som ikke har fuldtid. Vi har selv talt om det herhjemme at det måske blev nødvendigt at jeg kun skulle have 30-35 timer pr. uge for at vi kan få det til at hænge sammen med DP/VS' åbningstider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg gik på barsel hed det ca 7.45 til ca. 16. Nogle dage lidt før kl. 16, men også mange dage til 16.15 eller 16.30. Efter 16.15 er der nærmest ingen tilbage i børnehaven. Jeg har også tit undret mig, men jeg tror at rigtig mange arbejder forskudt, så far afleverer sent om morgenen og mor henter tidligt om eftermiddagen eller omvendt. Jeg har ikke dårlig samvittighed over at mine børn er mange timer i pasning. Det er de nødt til for at min mand og jeg kan passe vores arbejde som vi er meget glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jo ingen erfaringer selv..

Men mon ikke også det handler om at mange forældre har forskellige arbejdstider?

Jeg har arbejdet i en børnehave, og mange børn bliver afleveret af den ene forælder (Den som møder senest) og hentet af den anden (Den som har tidligst fri)..

Jeg satser på at få et lærerjob, så håber da at kunne hente lidt tidligere når den tid kommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER