TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Mega tiltrængt. Og hun har sovet 2 timer formiddags lur og er på 3,5 times eftermiddagslur hun ikke er vågnet fra endnu ude i barnevognen - ja den er blevet gået med men hun sover faktisk selvom den holder stille lige nu

Bliver sgu næsten helt bekymret over hun opfører sig som en baby - og frygter samtidig hun så ikke vil sove i nat for det kan da næsten ikke blive ved med at gå så nemt.

Søvn avler som regel søvn. Så mon ikke det nok skal gå ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Søvn avler som regel søvn. Så mon ikke det nok skal gå ;)

Det håber jeg. Hun virker ihvertfald træt nu og glad - så håber den her amning er sove mælk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har både en nusseklud og så en tynd stofble. Har gået med stofbleen under min nattop, så den skulle gerne dufte af mig og mælk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige puttet Mie - hun fik en lille godnat tår - blev svøbt i sin dyne - tog hende op i mine arme da vi skulle fra hendes værelse og ind i stuen bum så sov hun og kunne ligge hende direkte i vuggen i soveværelset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen som har gode erfaringer med grøn allomin...vi oplever jo at pulveret skal røres godt med en ske for at undgå klumper og skum...men hvad gør i andre? Vil nenlig gerne lave et par flasker helt klar til om natten så flasken bare skal ud af køleskabet og direkte i mikro ovnen..

Ellers er mor her endnu engang stolt af sin søn...han har nu sovet 2 1/2 time ude i barnevognen...og 7-9-13 ikke vågnet endnu...;-)

Så vidt jeg ved må blandet mme ikke opvarmes i microovnen, det skal laves hver gang... jeg har kogt vand stående i køleskabet, varmer det og blander pulver i.

Vi er skiftet fra grøn allomin til nan ha 1 da det er mildere mod tarmen og maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg ved må blandet mme ikke opvarmes i microovnen, det skal laves hver gang... jeg har kogt vand stående i køleskabet, varmer det og blander pulver i.

Vi er skiftet fra grøn allomin til nan ha 1 da det er mildere mod tarmen og maven.

Det må gerne varmes ;) Jeg har fået rådet af SP både ved Melissa og ved Milan :) Vores SP har haft undervisning ved producenterne for MME og der har de fået atvide, at det er helt okay og ikke mister vitaminer osv. Såfremt det er blandet korrekt fra start :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må gerne varmes ;) Jeg har fået rådet af SP både ved Melissa og ved Milan :) Vores SP har haft undervisning ved producenterne for MME og der har de fået atvide, at det er helt okay og ikke mister vitaminer osv. Såfremt det er blandet korrekt fra start :)

 

:super

 

Jeg har faktisk været i tvivl, så vi har også kogt vand stående på køl og blander efter opvarmning. Tænkte det måske først var efter de 4 måneder, hvor man heller ikke behøver koge vandet, at det var ok at blande på forhånd og så varme op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må gerne varmes ;) Jeg har fået rådet af SP både ved Melissa og ved Milan :) Vores SP har haft undervisning ved producenterne for MME og der har de fået atvide, at det er helt okay og ikke mister vitaminer osv. Såfremt det er blandet korrekt fra start :)

Dejligt, det kan gøre noget nemmere nogen gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg min terminsdato... lidt underligt at tænke på! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sådan gået og tænkt...

Hvor meget er/bør spædbørn (0-2mdr) være vågne af gangen, altså i forbindelse med mad, bleskift osv? ved godt at ingen børn er ens, men sådan ca?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sådan gået og tænkt...

Hvor meget er/bør spædbørn (0-2mdr) være vågne af gangen, altså i forbindelse med mad, bleskift osv? ved godt at ingen børn er ens, men sådan ca?

Har tænkt det samme...vores dreng er vågen mellem 1 og 3 timer alt efter hvad tid på døgnet det er...han spiser 6 gange i døgnet som regel så der går ofte 4 timer mellem måltiderne...hans længste lur til dato har været 5 1/2 time og det er sket en enkelt gang..han er dog begyndt engang imellem at kunne sove 4 timer som igår eftermiddag fx og i aftes...men oftest sover han blot et par timer mellem måltiderne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Jeg har faktisk været i tvivl, så vi har også kogt vand stående på køl og blander efter opvarmning. Tænkte det måske først var efter de 4 måneder, hvor man heller ikke behøver koge vandet, at det var ok at blande på forhånd og så varme op.

Allerede fra start med Melissa dengang sagde SP det til os :) Melissa havde tendens til, at når det var tid, så var det NU, ja faktisk for 1 time siden! Så jeg var lykkelig over det var muligt :) Jeg lavede hele dagens måltider på een gang, hældte på flaskerne også skulle de bare smækkes i mikroen og vupti, så var der mad :) Med Milan laver jeg det over 2 gange, men det er fordi han er så svingende i hans mængder- een dag spise han helt vildt og den næste så tager han mindre. Desuden så passer det med at jeg gør flasker rene samtidig, vi er stadig på special flasker til ham, så har ikke købt til en hel dag, eftersom vi håber, at han kan blive dus med dem vi har fra Melissa (Avent).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at have nået terminsdato Sara! :hurra Store pige Liff :kuller

Mht at sove, så sov (sover) Simon ikke ret meget... Lige de første 1-2 uger sov han en del, men begyndte hurtigt at være vågen det meste af tiden. Han sover så omvendt det meste af natten i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sådan gået og tænkt...

Hvor meget er/bør spædbørn (0-2mdr) være vågne af gangen, altså i forbindelse med mad, bleskift osv? ved godt at ingen børn er ens, men sådan ca?

Milan er vågen et sted mellem 1-3 timer 2 gange i løbet af dagen (oftest om eftermiddagen også igen om aftenen), de andre gange kan han godt bare vågne, få mad, blive puslet også sover han igen :) Ellers er han vågen maks. 30 minutter i del forbindelse. SP var her i går, hun siger det er flot af en der er 6 uger, i teorien kun 2 uger :)

Og tillykke med termin- det er sært :blink :D Havde det selv meget mærkeligt i julen med at sidde med Milan i armene, og vide, at det havde vi slet ikke forestillet os :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Allerede fra start med Melissa dengang sagde SP det til os :) Melissa havde tendens til, at når det var tid, så var det NU, ja faktisk for 1 time siden! Så jeg var lykkelig over det var muligt :) Jeg lavede hele dagens måltider på een gang, hældte på flaskerne også skulle de bare smækkes i mikroen og vupti, så var der mad :) Med Milan laver jeg det over 2 gange, men det er fordi han er så svingende i hans mængder- een dag spise han helt vildt og den næste så tager han mindre. Desuden så passer det med at jeg gør flasker rene samtidig, vi er stadig på special flasker til ham, så har ikke købt til en hel dag, eftersom vi håber, at han kan blive dus med dem vi har fra Melissa (Avent).

Som jeg gør nu har jeg kogt vand i køleskabet...rører pulver i når han melder sig og så i mikro...

Kan jeg godt røre pulveret i på forhånd uden det skiller osv..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam har sovet siden 8.45 og sover stadig :unsure han må have brug for det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Milan er vågen et sted mellem 1-3 timer 2 gange i løbet af dagen (oftest om eftermiddagen også igen om aftenen), de andre gange kan han godt bare vågne, få mad, blive puslet også sover han igen :) Ellers er han vågen maks. 30 minutter i del forbindelse. SP var her i går, hun siger det er flot af en der er 6 uger, i teorien kun 2 uger :)

Og tillykke med termin- det er sært :blink :D Havde det selv meget mærkeligt i julen med at sidde med Milan i armene, og vide, at det havde vi slet ikke forestillet os :blink

Tillykke med at have nået terminsdato Sara! :hurra Store pige Liff :kuller

Mht at sove, så sov (sover) Simon ikke ret meget... Lige de første 1-2 uger sov han en del, men begyndte hurtigt at være vågen det meste af tiden. Han sover så omvendt det meste af natten i stedet.

Liff sover nemlig ret meget... hvilket er fint nok!

Men når hun så endelig er vågen efter mad og bleskift, virker hun bare generelt utilfreds!

hun kan ikke ligge vågen for sig selv i mere end 20sek. Så vræler hun som en stukken gris. Er hun på arm, er det sådan nogenlunde ok, men det er kun når hun har sut i munden og bliver holdt!

alle gange hun bliver skiftet og vasket, er med lynets hast, fordi hun skriger så snart hun ligger på puslebordet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff sover nemlig ret meget... hvilket er fint nok!

Men når hun så endelig er vågen efter mad og bleskift, virker hun bare generelt utilfreds!

hun kan ikke ligge vågen for sig selv i mere end 20sek. Så vræler hun som en stukken gris. Er hun på arm, er det sådan nogenlunde ok, men det er kun når hun har sut i munden og bliver holdt!

alle gange hun bliver skiftet og vasket, er med lynets hast, fordi hun skriger så snart hun ligger på puslebordet.

Det lyder da træls hvis hun skriger på puslebordet....ved ikke lige hvad det kan skyldes...men håber i finder en måde så det ikke fortsætter....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da træls hvis hun skriger på puslebordet....ved ikke lige hvad det kan skyldes...men håber i finder en måde så det ikke fortsætter....

Det er i hvert fald ikke yngligs stedet for hende! hun har det generelt bedst hvis hun er svøbt i dynen, eller bliver holdt, så hun kan mærke os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag og i går har jeg så haft en datter det ikke rigtig godt sove men som heldigvis er i godt humør når hun et vågen.Det er bare træls alligevel fordi hun hurtigt rammer punktet hvor hun er overtræt og svær at få til at sove :( jeg når hellere intet herhjemme fordi hun vil underholdes hele tiden.

Tiger forlad mit barn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff sover nemlig ret meget... hvilket er fint nok!

Men når hun så endelig er vågen efter mad og bleskift, virker hun bare generelt utilfreds!

hun kan ikke ligge vågen for sig selv i mere end 20sek. Så vræler hun som en stukken gris. Er hun på arm, er det sådan nogenlunde ok, men det er kun når hun har sut i munden og bliver holdt!

alle gange hun bliver skiftet og vasket, er med lynets hast, fordi hun skriger så snart hun ligger på puslebordet.

Det lyder for mig som om hun har et meget stort behov for tryghed. Tror bare I skal give hende al den tryghed hun vil have og så skal hun nok langsomt vænne sig til verden og få mod på at udforske den med tiden :)

Men det er mega hårdt for forældrene :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liff sover nemlig ret meget... hvilket er fint nok!

Men når hun så endelig er vågen efter mad og bleskift, virker hun bare generelt utilfreds!

hun kan ikke ligge vågen for sig selv i mere end 20sek. Så vræler hun som en stukken gris. Er hun på arm, er det sådan nogenlunde ok, men det er kun når hun har sut i munden og bliver holdt!

alle gange hun bliver skiftet og vasket, er med lynets hast, fordi hun skriger så snart hun ligger på puslebordet.

Ka det ikk være fordi at hun er født for tidlig?

Laura var ikke ret meget vågen den første md. Nu hvor hun er 3 mdr kan hun holde den kørende i op til 2 timer måske, men så heller ikk mere. Om aftenen er hun mest vågen - der blunder hun bare nu og da.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder for mig som om hun har et meget stort behov for tryghed. Tror bare I skal give hende al den tryghed hun vil have og så skal hun nok langsomt vænne sig til verden og få mod på at udforske den med tiden :)

Men det er mega hårdt for forældrene :kram2

:ditto og :kram Sara

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn, som på nær nr. Tre, er født med lav fødselsvægt, har heller ikke været vild med skiftepladsen den første tid. De elskede dog at blive føntørret. Lyder tosset, men at stå og blæse svag varmt luft på kroppen, har gjort dem rolige i det øjeblik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm elsker også føntørreren.

Vi bruger den ved hvert bleskift og efter bad.

Det er et forsøg værd :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER