TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Ja, vi har. Vores dreng på 6 mnd. har i en uges tid været lidt som du beskriver om natten. Vi lægger ham til at sove, og så skriger han efter 1/2-1 time, sover måske 2 timer, skriger hver halve time, sover 3-4 timer, skriger hver time etc. til det er morgen. Han virker hellere ikke vågen overhovedet, til trods for at han indimellem har åbne øjne! Det er hårdt at se på, især fordi det er svært at trøste ham. Her hjælper det ikke altid at tage ham op, i nat skreg han i en halv time, med åbne øjne, efter vi havde taget ham op og vi holdt ham indtil os. Til sidst var det som om han vågnede, og så faldt han til ro og i søvn igen på 1 minut. Underligt. Jeg mistænker lidt at det kan være mareridt eller "natterædsel". Håber I får en bedre nat i nat!

Ja tænker også at det er mareridt eller i den dur!! Men hvor er det dog forfærdeligt at se ham sådan :(

Håber snart det går over - han er jo totalt smadret i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

F*** en l**** nat :( den dårligste hidtil i Liams eksistens!! Fra Liam blev puttet og sov (kl 19.45) til jeg gik i seng (kl 21.30) var vi inde ved ham 4 gange.. Fra 22-01 var jeg inde ved ham i intervaller fra 20m til 40m - kl 01 kapitulerede jeg og tog ham med ind i min seng, hvor han så sov 2,5 time - her ammede jeg ham så og puttede ham igen i egen seng (bliver totalt ødelagt af at sove med ham i kroppen), hvor han sov 1/2 time og herefter var vågen i 1 time - hvor han havde skidt i bleen, blev ammet og lå på min arm og faldt til ro, men endte med at han blev puttet inde ved mig igen, hvor vi sov on/off til kl 7.30 ca..

Det der undrer mig er at han faktisk ikke virker vågen, når han skriger eller græder, men det eneste der hjælper og giver ro er at han kommer op på min arm at ligge..

Har i andre oplevet noget lignende?

:kram :kram

Vi har oplevet noget lign med Vega, heldigvis en fase (der varede en uge), der gik over :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til i aften - Vi skal alle 3 ud og fejre mandens fødselsdag. For første gang tager vi ikke mad med til Vigga men hun får en børnemenu!! ganske vist en sund en med bagekartoffel og salatbar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til i aften - Vi skal alle 3 ud og fejre mandens fødselsdag. For første gang tager vi ikke mad med til Vigga men hun får en børnemenu!! ganske vist en sund en med bagekartoffel og salatbar ;)

Hurraaa! Så bliver det altså nemmere at have barn med ude :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Jeg er så træt af at "blive be-lært" og få gode råd, uden at ha' spurgt efter dem.

Logan er 4 måneder og må nu smage grød. Han brød sig ikke voldsomt om det og jeg har derfor lavet pæremos til at smage det til. Jeg får derefter kylet links i fjæset om hvorfor det er bedst at vente med skemad til barnet er 6 måneder og med en lille note fra moderen om at "ja hun altså havde ventet" :rolleyes

Skide tak for guild trip!

Jeg prøver ikke at være påvirket, men kvinden der skrev det, er mor til 5 eller.. 6? Børn..

Men ja.. Logan SMAGER engang imellem indtil hans 5. Måned og så forsøger vi derefter at "indsluse" det som et fast måltid - vores måde og sådan bliver det! Færdig bum!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Jeg er så træt af at "blive be-lært" og få gode råd, uden at ha' spurgt efter dem.

Logan er 4 måneder og må nu smage grød. Han brød sig ikke voldsomt om det og jeg har derfor lavet pæremos til at smage det til. Jeg får derefter kylet links i fjæset om hvorfor det er bedst at vente med skemad til barnet er 6 måneder og med en lille note fra moderen om at "ja hun altså havde ventet" :rolleyes

Skide tak for guild trip!

Jeg prøver ikke at være påvirket, men kvinden der skrev det, er mor til 5 eller.. 6? Børn..

Men ja.. Logan SMAGER engang imellem indtil hans 5. Måned og så forsøger vi derefter at "indsluse" det som et fast måltid - vores måde og sådan bliver det! Færdig bum!

 

Elliot startede med grød da han var 4 mdr. Han trives i bedste velgående og har fået mega ros fra SP idag for hans spiseteknik og at han allerede (som 6 mdr) beder om noget mad med mere struktur og tygger bondebrød.

 

Op i r*ven med bedrevidende kvinder - gør som du synes er rigtigt! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva startede også ved 4 måneder.

Jeg prøver virkeligt ikke at lade mig påvirke, men hendes kommentare er så... provokerende og prikker lige, hvor de skal :(

Jeg ammede M til hun var 1,5 år.

Logan får kun bryst om morgenen og der skal der suppleres med flaske og han vil ikke brystet mere :boo

Hun skrev noget lign. Dette: "vi er først rigtigt startet her ved 6 måneders alderen, skulle være bedst for babymavsen medmindre de ikke bliver mætte af mælken ;)"

og derefter links omkring hendes synspunkt.. hvornår har jeg tilmeldt mig "hvem klarer moderrollen bedst? konkurrencen?!

Elliot startede med grød da han var 4 mdr. Han trives i bedste velgående og har fået mega ros fra SP idag for hans spiseteknik og at han allerede (som 6 mdr) beder om noget mad med mere struktur og tygger bondebrød.

 

Op i r*ven med bedrevidende kvinder - gør som du synes er rigtigt! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva startede også ved 4 måneder.

Jeg prøver virkeligt ikke at lade mig påvirke, men hendes kommentare er så... provokerende og prikker lige, hvor de skal :(

Jeg ammede M til hun var 1,5 år.

Logan får kun bryst om morgenen og der skal der suppleres med flaske og han vil ikke brystet mere :boo

Hun skrev noget lign. Dette: "vi er først rigtigt startet her ved 6 måneders alderen, skulle være bedst for babymavsen medmindre de ikke bliver mætte af mælken ;)"

og derefter links omkring hendes synspunkt.. hvornår har jeg tilmeldt mig "hvem klarer moderrollen bedst? konkurrencen?!

:kram

Men altså Logan bliver jo ikke mæt af mælken - derfor er det jo oplagt at starte nu? :kiss

Og du er jo moderen til Logan, og du kan jo bedst vurdere, hvad der er bedst for dit barn..

Jeg var selv i modsatte grøft, vi ventede så længe som muligt, fordi Vega gylpede voldsomt og tog meget på af min mælk, men fik ofte kommentarer "skal hun ikke snart spise rigtig mad", "hvor længe bliver du ved med det der amning - det er synd" mv, og vi startede 2 mdr senere end de andre i min MG! Så det var da underligt at sidde der med brystet fremme, hvor de andre fik mos mv.. Men jeg er glad for min beslutning, og det var det rigtige for os :) men det var hårdt at lægge øre til de mange kommentarer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betty87: kan det være tænder? Kan ikke huske om han Har fået dem endnu, men det lyder meget som et par nætter vi havde omkring tandfrembrud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Vi har oplevet noget lign med Vega, heldigvis en fase (der varede en uge), der gik over :kram

En uge kan jeg godt overskue, men puha hvor er det hårdt at se bettemanden være så ked :(

Vi krydser for at det er enten et enkeltstående tilfælde eller en MEGET kort fase :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til i aften - Vi skal alle 3 ud og fejre mandens fødselsdag. For første gang tager vi ikke mad med til Vigga men hun får en børnemenu!! ganske vist en sund en med bagekartoffel og salatbar ;)

Ihh hvor bliver hun altså stor :) Det er jo helt vildt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betty87: kan det være tænder? Kan ikke huske om han Har fået dem endnu, men det lyder meget som et par nætter vi havde omkring tandfrembrud.

Jeg har tænkt tanken.. Han har to i undermunden, men kan ikke se eller mærke nogen andre tænder.. Han savler faktisk også en del - gad vide!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram det er bare ikke sjovt når man så lige får smidt i fjæset at man ikke er 100 % politisk korrekt... Der er jo 1000000 faktorer som spiller ind på hvornår det rigtige tidspunkt at starte på er, og jeg mener 100 % det er når de er mindst 4 mdr, er motiverede og forældrene føler både de og den lille er klar :kram

Aton var også 4 mdr da han stjal et stykke melon ud af hånden på mig og mente at det var han klar til...

Tak søde :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Men altså Logan bliver jo ikke mæt af mælken - derfor er det jo oplagt at starte nu? :kiss

Og du er jo moderen til Logan, og du kan jo bedst vurdere, hvad der er bedst for dit barn..

Jeg var selv i modsatte grøft, vi ventede så længe som muligt, fordi Vega gylpede voldsomt og tog meget på af min mælk, men fik ofte kommentarer "skal hun ikke snart spise rigtig mad", "hvor længe bliver du ved med det der amning - det er synd" mv, og vi startede 2 mdr senere end de andre i min MG! Så det var da underligt at sidde der med brystet fremme, hvor de andre fik mos mv.. Men jeg er glad for min beslutning, og det var det rigtige for os :) men det var hårdt at lægge øre til de mange kommentarer..

Tak :)

Jeg ser intet forkert i at vente heller - alle forældre er lige så forskellige som børn, så vi gør alle tingene forskelligt. Jeg vil bare ikke smaskes links i fjæset, når jeg ikke har bedt om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jeg ser intet forkert i at vente heller - alle forældre er lige så forskellige som børn, så vi gør alle tingene forskelligt. Jeg vil bare ikke smaskes links i fjæset, når jeg ikke har bedt om det.

Nej, det var lige præcis også min pointe (og at den kan gå begge veje ift hvad folk synes er mest rigtigt!)

Vi mødre er super sårbare, og derfor bliver vi (eller jeg gør i hvert fald) utrolig kede af, hvis vi bliver punket med noget - og især hvis vi ikke har bedt om et godt råd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så pavestolt og overdrevet forelsket i min lille søn.. han er bare en stjerne for tiden - så glad og sjov hele dagen, bliver puttet rimelig nemt, og sover SÅ godt :glad I nat sov han fra 20.30-23.30 og så fra 00 til 07.15! :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega tissede igennem natten til onsdag = slyngevuggen skulle vaskes.. Så natten til torsdag sov hun i tremmeseng! Denne gang gik det godt.

Natten til i dag har hun så sovet i tremmeseng på EGET værelse :wee :wee uden problemer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega tissede igennem natten til onsdag = slyngevuggen skulle vaskes.. Så natten til torsdag sov hun i tremmeseng! Denne gang gik det godt.

Natten til i dag har hun så sovet i tremmeseng på EGET værelse :wee :wee uden problemer!

 

:yay :yay :yay Sådan!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yaaay for dejlige og skønne bebser :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega tissede igennem natten til onsdag = slyngevuggen skulle vaskes.. Så natten til torsdag sov hun i tremmeseng! Denne gang gik det godt.

Natten til i dag har hun så sovet i tremmeseng på EGET værelse :wee :wee uden problemer!

:yay  :yay  :yay  Wuhuuu seje Vega :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega tissede igennem natten til onsdag = slyngevuggen skulle vaskes.. Så natten til torsdag sov hun i tremmeseng! Denne gang gik det godt.

Natten til i dag har hun så sovet i tremmeseng på EGET værelse :wee :wee uden problemer!

woop!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seje Elliot og Vega :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg føler mig godt nok som en alenemor lige pt :( Manden har indtil videre haft en arbejdsuge på 65 timer og skal for det ikke er løgn også arbejde lørdag og søndag, samt spille en fodboldkamp!! Farvel weekendhygge/familietid :(

Ihh hvor jeg savner ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg føler mig godt nok som en alenemor lige pt :( Manden har indtil videre haft en arbejdsuge på 65 timer og skal for det ikke er løgn også arbejde lørdag og søndag, samt spille en fodboldkamp!! Farvel weekendhygge/familietid :(

Ihh hvor jeg savner ham..

Gee... Hvad laver han, der er så omfangsrige? Og måske den fodboldkamp efter omstændighederne kunne skrottes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv jeg føler mig godt nok som en alenemor lige pt :( Manden har indtil videre haft en arbejdsuge på 65 timer og skal for det ikke er løgn også arbejde lørdag og søndag, samt spille en fodboldkamp!! Farvel weekendhygge/familietid :(

Ihh hvor jeg savner ham..

Uh, det lyder bekendt, stort kram til dig for det er altså ikke altid let når de arbejder så meget. Håber det bliver en god weekend alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER