TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Enten har min smækre baby tabt et halvt kilo på en dag (trods ihærdig amning), eller også er vores vægt håbløs upræcis :lol Andrea gik fra 6,9 til 6,4 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enten har min smækre baby tabt et halvt kilo på en dag (trods ihærdig amning), eller også er vores vægt håbløs upræcis :lol Andrea gik fra 6,9 til 6,4 kg :)

 

Vi har købt en bagagevægt af samme årsag :D Den er præcis med +- 50 g. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.. Elliot har haft aff 3 gange idag, og den sidste ble her var noget tynd og så var der noget der lignede strenge af slim i.. Der var ikke blod eller noget. Han virker tilpas.. Har i oplevet det før??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.. Elliot har haft aff 3 gange idag, og den sidste ble her var noget tynd og så var der noget der lignede strenge af slim i.. Der var ikke blod eller noget. Han virker tilpas.. Har i oplevet det før??

Andrea har relativ ofte bleer som virker en smule slimet og til tider med et grønligt skær, men uden hun virker påvirket, så vi har ikke set det som et problem. Men jeg ved det ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andrea har relativ ofte bleer som virker en smule slimet og til tider med et grønligt skær, men uden hun virker påvirket, så vi har ikke set det som et problem. Men jeg ved det ikke?

Det samme her, bortset fra at farven er brunlig, ikke grønlig. Tror det er ret normalt med slimet afføring, men det kan nok være smart at holde øje med om den bliver altfor tynd, da de små jo godt kan få diarré.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På trods af forkølelse, øjenbetændelse og hoste har Noah sovet fra 23.45 til 6.45! En enkelt lille opvågning kl 3, men han faldt i søvn igen inden jeg fik lavet flaske...

Håber bare snart han er frisk igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk... Det har dagpleje noget er sgu op af bakke når knægten bare er dybt ulykkelig halvdelen af dagen... :boo

Ingen bevingede ord bare :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyder det lige for tiden - knægten har rytme og sover fint.

I nat sov han fra kl 19.30 til 4.45 og igen fra 5.15 til 7.00 :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oooog så ringede dp igen igen igen igen... Nu ringer hun til kommunens dp-pædagog, men hun giver udtryk for, at hun ikke rigtig tror på at det kommer til at gå... FOR HELVEDE!!! (Undskyld mit sprog...) KÆFT det er hårdt at aflevere sit dyrebareste et sted hvor han dybest set ikke er ønsket. Så ringer hun godt nok og siger at det selvfølgelig ikke er sådan at hun pludselig ringer og siger at nu må han ikke komme mere, da der er en måneds opsigelse begge veje, men altså helt ærligt... Hvor er det bare :numse at vide at jeg ikke har noget alternativ end blive ved med at aflevere ham der...

:kram Det er bare ikke i orden overfor hverken dig eller Aron :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oooog så ringede dp igen igen igen igen... Nu ringer hun til kommunens dp-pædagog, men hun giver udtryk for, at hun ikke rigtig tror på at det kommer til at gå... FOR HELVEDE!!! (Undskyld mit sprog...) KÆFT det er hårdt at aflevere sit dyrebareste et sted hvor han dybest set ikke er ønsket. Så ringer hun godt nok og siger at det selvfølgelig ikke er sådan at hun pludselig ringer og siger at nu må han ikke komme mere, da der er en måneds opsigelse begge veje, men altså helt ærligt... Hvor er det bare :numse at vide at jeg ikke har noget alternativ end blive ved med at aflevere ham der...

 

Hun lyder da til at være fuldstændig inkompetent, den dp! :gal :klap 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oooog så ringede dp igen igen igen igen... Nu ringer hun til kommunens dp-pædagog, men hun giver udtryk for, at hun ikke rigtig tror på at det kommer til at gå... FOR HELVEDE!!! (Undskyld mit sprog...) KÆFT det er hårdt at aflevere sit dyrebareste et sted hvor han dybest set ikke er ønsket. Så ringer hun godt nok og siger at det selvfølgelig ikke er sådan at hun pludselig ringer og siger at nu må han ikke komme mere, da der er en måneds opsigelse begge veje, men altså helt ærligt... Hvor er det bare :numse at vide at jeg ikke har noget alternativ end blive ved med at aflevere ham der...

Det synes jeg godt nok lyder fuldstændigt uacceptabelt. Hvor er det bare synd for jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er ude i aften, Leo og jeg har et ritual med at spise risengrød når vi er alene. Jeg tænkte, at nu hvor Mia er blevet seks mdr, kunne hun da få lov at smage, så tig lidt fra inden jeg kom salt i. Det var bare et hit :yay Det røg ned og hun var ikke helt tilfreds med, det bare var en smagsprøve. Det skal vist fortsat være menuen når far ikke er hjemme :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder her i mørket. Logan ligger i liften og hikker <_< og J ligger i soveværelset og snorker.. HØJT..

Logan er blevet skiftet og har spist 120 ml. Så venter bare på at han finder ro...

vil gerne snart sove :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm. O har jo været syg siden fredag. Hun spiser og drikker ikke, havde høj feber, diarre og brækkede sig. Vi var til vagtlægen fredag aften som sagde at det var en mavevirus. Lørdag var vi på hospitalet hele dagen, da vi var bange for dehydrering. Hun måtte kun få meget små mængder væske af gangen, og meget ofte. Det har dog lige siden fredag været meget svært at få noget i hende. Mandag var feberen væk, og hun har ikke kastet op siden søndag nat. Hun har stadig diarre, og vil ikke spise. De sidste par dage har vi fået 2-300 ml. mme i hende i løbet af dagen og 6-10 skefulde grød. Hun er stadig meget bleg. 

I den tid hun har været syg har hun været meget pylret og tryghedssøgende (naturlig nok) og har sovet inde hos os i vores seng. Siden søndag har hun været glad, grint, leget mm. og virket mere normal. I går græd hun så fra 14-20. Hun er også ved at få to tænder. 

 

Jeg er sådan i tvivl om hvorfor hun reagerer som hun gør:

 

-virker sulten hele tiden, græder og putter ting i munden, men nægter at spise ?

- svinger hovedet fra side til side når hun er ked af det

- vil ikke have vi røre hendes mund eller putter noget derind (hverken skeer, sutter, fingre eller andet)

- svinger helt vildt i humør, og er meget tryghedssøgende

- nægter at blive puttet i hendes egen seng, selvom hun plejer at elske den

 

hun har jo ikke længere feber, men stadig diarre, så er i tvivl om det er pga. sygdommen, tænder eller andet ?

Bør jeg være nervøs ved at hun er så bleg og ikke spiser mere endnu, når hun smiler og leger og er nysgerrig ? 

 

Hvad tænker i ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har Jeres læge telefontid i morgen? For så ville jeg måske lige ringe til dem. Eller måske bare SP, hvis du føler hun er kompetent?

Håber snart Olivia bliver frisk :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm. O har jo været syg siden fredag. Hun spiser og drikker ikke, havde høj feber, diarre og brækkede sig. Vi var til vagtlægen fredag aften som sagde at det var en mavevirus. Lørdag var vi på hospitalet hele dagen, da vi var bange for dehydrering. Hun måtte kun få meget små mængder væske af gangen, og meget ofte. Det har dog lige siden fredag været meget svært at få noget i hende. Mandag var feberen væk, og hun har ikke kastet op siden søndag nat. Hun har stadig diarre, og vil ikke spise. De sidste par dage har vi fået 2-300 ml. mme i hende i løbet af dagen og 6-10 skefulde grød. Hun er stadig meget bleg.

I den tid hun har været syg har hun været meget pylret og tryghedssøgende (naturlig nok) og har sovet inde hos os i vores seng. Siden søndag har hun været glad, grint, leget mm. og virket mere normal. I går græd hun så fra 14-20. Hun er også ved at få to tænder.

Jeg er sådan i tvivl om hvorfor hun reagerer som hun gør:

-virker sulten hele tiden, græder og putter ting i munden, men nægter at spise ?

- svinger hovedet fra side til side når hun er ked af det

- vil ikke have vi røre hendes mund eller putter noget derind (hverken skeer, sutter, fingre eller andet)

- svinger helt vildt i humør, og er meget tryghedssøgende

- nægter at blive puttet i hendes egen seng, selvom hun plejer at elske den

hun har jo ikke længere feber, men stadig diarre, så er i tvivl om det er pga. sygdommen, tænder eller andet ?

Bør jeg være nervøs ved at hun er så bleg og ikke spiser mere endnu, når hun smiler og leger og er nysgerrig ?

Hvad tænker i ?

Hvor gammel er hun?

For jeg tænker en stor kombi af tænder, tiger og så evt. Noget hals-betinget sygdom - eller evt. "Bare" at hun ikke rigtigt "tør" at spise igen i frygt for at kaste det hele op? Maven skal jo også lige vende sig til det igen.

Jeg har ingen anelse udover dette. Hvis du er bekymret, så synes jeg bestemt at lægen er et opkald værdigt! Hellere for en gang for meget end for lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ringer til lægen i morgen, men tænkte jeg lige ville høre herinde også :) Tror også selv at det er en god blanding af tænder og sygdom, men syntes jo bare snart hun bør spise igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bortset fra sygdom så beskriver du fuldstændig vigga! Efter hun vågner fra eftermiddagslur er hun bare pyller til hun falder i søvn om aftenen. Og midt om natten er hun nødt til at komme ind i vores seng og hun har så meget brug for tryghed. Vi ligger i helt tæt ske hende og mig - det har vi gjort de sidste 4 nætter nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det idag min store pige bliver 9 måneder gammel og skal i dagpleje for første gang!! :o kan slet ikke forstå det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det vildt! Håber det går godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bortset fra sygdom så beskriver du fuldstændig vigga! Efter hun vågner fra eftermiddagslur er hun bare pyller til hun falder i søvn om aftenen. Og midt om natten er hun nødt til at komme ind i vores seng og hun har så meget brug for tryghed. Vi ligger i helt tæt ske hende og mig - det har vi gjort de sidste 4 nætter nu.

 

øv :( Tror tænderne spiller en del ind her, tror jeg køber gummedråber i dag. Ja vi har også lagt i ske mig og hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det idag min store pige bliver 9 måneder gammel og skal i dagpleje for første gang!! :o kan slet ikke forstå det!!

 

Held og lykke :) Bliver spændende hvad hun siger til det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det idag min store pige bliver 9 måneder gammel og skal i dagpleje for første gang!! :o kan slet ikke forstå det!!

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! Hun er afleveret og det var faktisk ikke så slemt for mig som jeg havde frygtet! Det føltes på en måde ret naturligt :) Har en god mavefornemmelse. Men der er godt nok tomt herhjemme :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er sgu smart.

Han har ikke helt kræfter nok i fingrene til at trykke på knapperne på hans legetelefon.

Hvad gør man så? Man ligger da bare hovedet ned på den i stedet :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER