TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Tak for forslagene. :)

Jeg tror faktisk at jeg har fundet ud af, hvad det kan være, som nager ham. Jeg tror simpelthen at han er overstimuleret og overtræt.

Han går ikke i flitsbue, men kan godt trække benene op under sig og her forsøger jeg at bøvse og "massere" luften ud af ham.

Jeg forsøgte at svøbe ham rigtig stramt og det virkede. Han fandt hurtig roen og da han fik drømmeflasken, der var det virkeligt en drømmeflaske :P

Han sov 4 (!!!) timer i egen seng, inden han meldte sig.

 Godt du er fortrøstningsfuld og måske har fundet ud af, hvad det er. Mange børn i den alder bliver jo hurtigt overstimuleret/overtræt. Det er også super at det virker at svøbe ham stramt. Du kan finde en masse teknikker/beskrivelser af svøbning med tæpper hvis du søger på "swaddle baby" på nettet. Jeg synes det hjalp at svøbe ham ved første træthedstegn, så faldt han hurtigere i søvn end hvis vi ventede for længe.

 

Har i prøvet med hvid støj? Det behøver ikke være fra en app, kan også prøve med emhætten, føntørreren, støvsugeren e.l.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I går spiste Noah kartoffel/gulerodsmos til den store guldmedalje. I dag var munden helt lukket!

Det hjalp da han havde fået lov til at lege lidt med det på bordet og fik lidt på min finger i munden, så spiste han 3-4 skeer bagefter. Men mystisk at det er et kæmpe hit den ene dag, og no-go den næste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt i panik over at tiden er så fremskreden... Jeg mener, dem jeg sådan følges med begynder at forlade dette forum - hvilket betyder at JEG også snart skal vinke farvel til baby-forummet, Aron er begyndt i dagpleje, hvilket betyder jeg snart skal begynde på arbejde igen, og jeg har så småt planlagt Arons fødselsdag... Arhmen hvad sker der!!! 3 uger :o

Crazyyyyy!!! Hvad sker der for at tiden går stærkt, når man har børn??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg hvorfor det virker som Aron de sidste par uger pludselig kan nå meget mere - han har fundet ud af at man er meget højere når man står på tæer :lol

Jeg tror seriøst min dreng vokser hver nat! Hver dag kan han nå noget nyt.

Jeg tror måske de bliver bedre og bedre til at strække sig helt ud når de står.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom 5. tand også ud! Jeg håber det giver lidt ro inden tand 6-8 kommer ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg hvorfor Pixie ikke rigtig vil spise.

Hun har fået en kindtand foroven i venstre side. Samtidig er de to hjørnetænder i overmunden på vej sammen med en kindtand i højre side foroven.

Så gad jeg da heller ikke spise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hun har fart på de der tænder!!! Vi har stadig kun 2...

Det må du nok sige. Hun har jo allerede 8 som er kommet helt frem, så 4 mere er da en del der kommer på en gang.

Freja fik sin første tand som 15 mdr. Så det var lidt vildt med Pixie :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan var Aron også... Den første dag åd han som et hul i jorden. Derefter gik der flere måneder før han ville spise kartoffelmos igen...

Han spiste lidt i går aftes, så håber bare det var en engangsforestilling ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille mus er blevet forkølet :( næsen er heldigvis ikke stoppet endnu, men løber bare. Håber han kommer nemt over det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud hvor er jeg dog træt af at blive bidt under amning!! AV!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille mus er blevet forkølet :( næsen er heldigvis ikke stoppet endnu, men løber bare. Håber han kommer nemt over det :kram

Øv det lille pus :kram2 håber det er en mild omgang og at den er hurtig overstået!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud hvor er jeg dog træt af at blive bidt under amning!! AV!!

Det lyder heller ikke rart! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det lille pus :kram2 håber det er en mild omgang og at den er hurtig overstået!

Tak, håber jeg også. Vi skal til stort familietræf i morgen, så det vil ikke være sjovt hvis han har det skift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ctg0X16.jpg

Ha ha! Den dreng altså, han har bare en fest. Tror godt jeg kan droppe at han falder i søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ctg0X16.jpg

Ha ha! Den dreng altså, han har bare en fest. Tror godt jeg kan droppe at han falder i søvn.

Men fødderne er da også bare det bedste legetøj :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :) Vi krydser fingre :goodluck

Her til aften tømte han bægeret med gulerods-kartoffelmos :yay der var godt nok også en del mere gulerod end kartoffel, men han trængte til en succesoplevelse syntes jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ctg0X16.jpg

Ha ha! Den dreng altså, han har bare en fest. Tror godt jeg kan droppe at han falder i søvn.

Hehe hvor er han skøn altså :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er mand ond hvis man synes det er lidt skægt at det på en eller anden måde lykkedes manden at smatte bæ ud over Arons tøj, puslepuden OG Aron EFTER han har skiftet ham? :lol

:lol - men husk at aftal HVEM der gør rent, før du fniser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

L er sprunget en vægtkurve op og vejer som 12-ugers 6,6 kg. Han er så hele 68 (!!!!) cm lang, så et godt stykke over øverste kurve her.

Lange, lange dreng :yay

Det betyder så, at han ligger under nederste kurve i den samlede længde/vægt-kurve, men hvad. Knægten stortrives.

Tøjstørrelser er derfor lidt spøjse: bodyer hedder nu 68 og bukser hedder stadig 50-56. Weird.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, den eneste sovestilling der virkede i nat var på maven af mor, mens jeg sad op.

Han hoster som en søløve og det ser ud til det gør ondt. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det vist farvel til denne del af forum :) helt utroligt at min mini mus allerede er 1 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det vist farvel til denne del af forum :) helt utroligt at min mini mus allerede er 1 år

Tillykke med pixies fødselsdag!!!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Pixie Vinnus!

Synes godt nok der er mange der forlader os i denne tid... Men heldigvis kommer der jo også nye til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det vist farvel til denne del af forum :) helt utroligt at min mini mus allerede er 1 år

 

Tillykke!! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Putningen går bare SÅ fint lige i tiden.. De sidste tre dage har Elliot fået godnatflaske omkring kl. 20 i soveværelset, og har efterfølgende sovet..! :yay Igår tog det 25 min (inkl. spisning) og dagen inden det tog det 15 min! :glad Det er SÅ skønt at ha' fået lidt voksentid tilbage om aftenen og det er SÅ dejligt at der ikke er skrig og skrål og krævende baby hver aften som det var i en periode.. Hurra! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER