TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Vi endte med at tage 'kampen' og han kom ikke ned. Tilgengæld sad jeg med baby i armene stort set fra 11-12 og lå og kiggedeåå babyalarmen en time mere ordi han blev ved med lige at sige vræl uden det blev til mere...

Men nu er han så vågen igen men ligger og pludrer :yay :yay

Godt gået! Det lyder til, at det stille og roligt går i rigtig retning. Måske kan det være en hjælp at sige til sig selv, at I gør ham en tjeneste, ved at lære ham at sove selv hele natten igennem? Det siger jeg til mig selv når jeg forsøger at lære knægten at falde i søvn selv, når jeg ved han nok helst bare vil ligge at putte i mine arme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle der kender definationen på et kolik barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle der kender definationen på et kolik barn?

Er det ikke, at barnet græder i mindst 3 timer, mindst 3 dage om ugen, og i mindst 2-3 uger? Tror barnet skal være et par uger gammelt inden man kan stille "diagnosen". Jeg skriver det i anførselstegn, da det jo egentligt ikke er en diagnose, mere et navn på en tilstand. Vigtigt: at der er udelukket andre, medicinske forklaringer på tilstanden. Først der kan man sige, det er kolik. Så hvis det varer ved hos jer, vil jeg kraftigt anbefale at søge læge. Derudover anbefaler jeg Biogaia/Semper-dråber. Det er mælkesyrebakterier, og der er faktisk en del evidens for, at de virker, gennem videnskabelige undersøgelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps utrøstelig gråd min 3 timer om dagen, 3 dage om ugen, i 3 uger. Starter ved 1 måneds alderen og forsvinder vist typisk omkring 3 måneders alderen (inden 6 i hvertfald). Men ja det er en udelukkelsesdiagnose dvs andet skal udelukkes først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg for første gang mærker en lille tiger herhjemme! Ellers ved jeg sq ikke hvad der stikker ham ;)

Han er træt allerede efter 1 time, han får pludselige anfald af hysterisk gråd, han har meget let ved at få chok = hysterisk gråd, har han været vågen i mere end 30 min og han ikke er ved mig, så hyler han når jeg snakker til ham, han sover max 1,5t (oftest 40m) i barnevognen, hvor jeg gerne er ude og vippe med ham 2-5 gange - han plejer at sove 2-2,5 time pr lur uden vip :blink

Suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er dagssøvnen om muligt endnu værre end den plejer. Knægten vågner hvert 10.-15. minut med gråd og skrig, selv når han ligger på mig eller i mine arme. Tror han har ondt:( Jeg har lige nået at sluge 2 stykker rugbrød, inden han vågnede med et skrig igen. Han er vidst også mit i et tigerspring, men det gør jo ikke, at han får mere ondt?

 

På plussiden, så faldt han selv i søvn i sin lift, uden brok. Vågnede så efter 10 minutter med gråd, men det gør han tydeligvis uanset... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg for første gang mærker en lille tiger herhjemme! Ellers ved jeg sq ikke hvad der stikker ham ;)

Han er træt allerede efter 1 time, han får pludselige anfald af hysterisk gråd, han har meget let ved at få chok = hysterisk gråd, har han været vågen i mere end 30 min og han ikke er ved mig, så hyler han når jeg snakker til ham, han sover max 1,5t (oftest 40m) i barnevognen, hvor jeg gerne er ude og vippe med ham 2-5 gange - han plejer at sove 2-2,5 time pr lur uden vip :blink

Suk!

Lige præcis - suk!!! Vi har også tigerbesøg for tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis - suk!!! Vi har også tigerbesøg for tiden...

:ditto :prik :sm :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må hellere til lægen med knægten, for at finde ud af, hvad der plager ham.. :(

i morgen tager vi en totalt flaske-dag for at mine bryster bliver fyldt op og så malker jeg ud for at se, hvor meget jeg ca. Har i et måltid.

Og så bliver han også mæt...

For pt. Kan han tømme begge bryster og drikke 50 ml. Ved siden af :(

Han holder sig vågen i 3-4 timer, sover 2 timer og er vågen i noget tid igen.. når han er vågen går tiden med at være ved brystet og prutte imens og så græde derefter :(

Åååh suk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol, jeg har lige sorteret vasketøj og William kommer så ud for at "hjælpe", så nu skal jeg vidst lige have øjnene åbne når jeg smider i vaskemaskinen, de pænt ordnede bunker blev nemlig pænt rodet sammen, :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår grinede jeres baby første gang? Elliot er næsten 12 uger og har ikke grinet endnu. Han smiler og pludrer dagen lang, men han griner ikke.. Selvom mor forsøger noget så ihærdigt :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pada: omkring de tre måneder mener jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår grinede jeres baby første gang? Elliot er næsten 12 uger og har ikke grinet endnu. Han smiler og pludrer dagen lang, men han griner ikke.. Selvom mor forsøger noget så ihærdigt :lol

Tror vigga var omkring 4 mdr før hun grinte og det var uden lyd. Først ved ca 6 måneder er hun begyndt at grine rigtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår grinede jeres baby første gang? Elliot er næsten 12 uger og har ikke grinet endnu. Han smiler og pludrer dagen lang, men han griner ikke.. Selvom mor forsøger noget så ihærdigt :lol

Storm kommer med en del hvin og ind i mellem noget der minder om latter.. Især de sidste dage er der sket meget! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vigga sov sq fra 20-5.20 uden mad og opvågning!!!! At hun så har haft lidt svært ved at sove igen arbejder vi på. Håber lige på på en halv time mere

Update: hun sov skisme videre til 8.15

:yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baaaah!

Han var vågen 23-01, og fra 01.44-5.12 vågnede han mindst en gang hver 45 minut. Kl 5.12 begynder han at græde og 5.40 står manden op med ham.

Jeg har stort set ikke sovet i nat, hvilket Aron jo så heller ikke har. Han er allerede mega pyldret. Det kan kun blive en lang dag..

Sikke noget r*v!! :kram2

Sådan et par nætter har vi også haft i denne uge, så jeg render rundt og siger kaffe-kaffe-kaffe.

Kan ikke holde mig vågen uden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pada: Liam er så småt begyndt at grine! Men Dexter mest hvin og en gang i mellem kommer der et rigtig grin :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels Laurits har åbenbart haft ondt i maven i over et døgn - har ikke villet sove og været total pylder.

Først da manden kom hjem i går og foreslog, at det kunne være mme'en kiggede vi nærmere på pakken og så, at vi havde fået købt nan pro1 fremfor nan comfortis, som vi plejer. Øv øv øv.

Vi endte med at give lillemanden 6 ml sukkervand i går aftes, hvorefter han gik omkuld. Og heldigvis havde vi to færdigblandede brikker nan 1 i hytten, som han har fået.

Hvorfor dælen er det umuligt at finde ud af forskellen på de forskellige nan-typer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok forskelligt hvornår de begynder at grine.. Han gør vel snart - medmindre mor er for kedelig :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels Laurits har åbenbart haft ondt i maven i over et døgn - har ikke villet sove og været total pylder.

Først da manden kom hjem i går og foreslog, at det kunne være mme'en kiggede vi nærmere på pakken og så, at vi havde fået købt nan pro1 fremfor nan comfortis, som vi plejer. Øv øv øv.

Vi endte med at give lillemanden 6 ml sukkervand i går aftes, hvorefter han gik omkuld. Og heldigvis havde vi to færdigblandede brikker nan 1 i hytten, som han har fået.

Hvorfor dælen er det umuligt at finde ud af forskellen på de forskellige nan-typer!

Nåh, lille mus dog.. :kram

Det er altså bare en jungle med det MME! Storm bøvlede også med maven indtil vi gik over til 100% grøn allomin, den er også til at genkende! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot sov fra midnat til 7.30 idag.. og så igen fra 8-10.30.. :glad :wee :yay Sjovt nok har det været når farmand har nattetjansen at han sover igennem.. Når det er mig, så vågner han to gange for at spise.. :lolhit Jeg tror far har givet ham bestikkelse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot sov fra midnat til 7.30 idag.. og så igen fra 8-10.30.. :glad :wee :yay Sjovt nok har det været når farmand har nattetjansen at han sover igennem.. Når det er mig, så vågner han to gange for at spise.. :lolhit Jeg tror far har givet ham bestikkelse :D

Samme her! Haha :D vigga vågner meget mere ved mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samme her! Haha :D vigga vågner meget mere ved mig

 

Det er altså mærkeligt! Jeg tænker om det er fordi vi hører dem hurtigere? Men det er alligevel længe han bare sover videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elliot sov fra midnat til 7.30 idag.. og så igen fra 8-10.30.. :glad :wee :yay Sjovt nok har det været når farmand har nattetjansen at han sover igennem.. Når det er mig, så vågner han to gange for at spise.. :lolhit Jeg tror far har givet ham bestikkelse :D

Hmm, det er da egentlig også en tendens her! :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår grinede jeres baby første gang? Elliot er næsten 12 uger og har ikke grinet endnu. Han smiler og pludrer dagen lang, men han griner ikke.. Selvom mor forsøger noget så ihærdigt :lol

Omkring de 3 mdr.. Hun er 5,5 mdr nu og griner højt med lyd og har gjort det længe. Så mon ikke det kommer snart! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER