TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Det er da vidste det man kalder en lorte-morgen... Her var vi oppe kl 5.30, max sur baby som heller ikke var vildt interesseret i morgenmad... det må være datoen... eller noget...

Øv for os!

Men da han blevet afleveret i vs var humøret pludselig helt anderledes. Det er godt nok vildt så glad Theodor er for at gå der :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Klynk!

Junior Laurits skal til lægen i dag - og jeg har grædt næsten non stop i to døgn. 1/2 døgn efter jeg startede på penicillin for brystbetændelde startede Laurits med at være pylder; han skriger og græder medmindre han ligger ved brystet - hvilket han så gjorde i næsten 5 stive timer i går aftes. Han laver flitsbue og sparker vildt med benene. Har kun sovet 9 timer i forgange døgn og har næsten ingen afføring. Det kommer faktisk kun, hvis han sidder i en form for Buddha-stilling og så er det stadig meget, meget lidt.

Mit bud: knægten har ondt i maven - og derfor ringede jeg til lægen. Han synes ikke, det lød normalt, så nu skal vi derned. Hvis så bare den åndsvage penicilin havde hjulpet på brystet, men næ nej, det bliver mere og mere knudret og postkasserødt for hver dag, der går.

Øv øv øv. Det gik ellers så godt. Farmand er skidt til de der lange skrigeture, så i går aftes endte jeg og junior på sofaen. Ikke særlig godt sted at sove. Kravlede op i seng igen klokken 4, hvor det faktisk lykkedes Laurits at sove til klokken halv 7.

Hvis det er penicillinen, så tror jeg vi sætter ham på mme til penicillinen er slut, og så malker ud ved siden af. Ja - det kommer til at koste en bondegård for sølle 7 dage, men vi orker ikke 7 dage mere med så ked en babymand.

Nogen, der har oplevet det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru H: Har desværre ingen kloge ord at dele ud af, ville bare lige give et :kramDet lyder drønhårdt!! Håber lægen har nogle bevingede ord til jer og alt snart lysner op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i bilen på vej til børneafdelingen på Holbæk (manden kører). Lægen syntes bestemt ikke det lød normalt.

Hulk :( hvor gør det ondt indeni, når ens barn er skidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru H (kan ikke quote)

 

:kram :kram :kram

 

Åh nej dog, det lyder som en rigtig hård start for jer begge. Hvor var det godt at du tog ham til lægen.

 

Jeg håber at alt er ok :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre :( Jo, altså det der med skrigende baby, men det var fordi han ikke fik nok at spise... Så forhåbentlig ikke det samme :kram

Det er lige præcis det samme! Åh altså. Føler mig som en dårlig mor, der ikke engang kan se, at mit barn er sultent!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i bilen på vej til børneafdelingen på Holbæk (manden kører). Lægen syntes bestemt ikke det lød normalt.

Hulk :( hvor gør det ondt indeni, når ens barn er skidt.

Tænker på jer og sender al den varme jeg kan undvære (og det er en del!).. :kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige præcis det samme! Åh altså. Føler mig som en dårlig mor, der ikke engang kan se, at mit barn er sultent!

 

Det skal du ikke! Elliot fik heller ikke nok, og det opdagede vi KUN fordi han ikke tog på i vægt.. Ellers kunne vi ikke se det!

 

:kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du ikke! Elliot fik heller ikke nok, og det opdagede vi KUN fordi han ikke tog på i vægt.. Ellers kunne vi ikke se det!

:kram2 :kram2 :kram2

:ditto med Valdemar.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger :kram2

Vi er nu indlagt for at få det til at køre. Lægen sagde 1 døgn men gudhjælpemig om ikke hende, der har første vagt fortæller, at det faktisk er ganske godt at holde jul på afdelingen, og at vi godt kan glæde os.

Gys og puh. Det magter jeg ikke.

Men det gode er, at Jan nu sidder med junior helt stille. Det er uhørt på denne tid af aftenen ellers, allerede fordi Jan ikke har babser!

Så både godt og skidt herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger :kram2

Vi er nu indlagt for at få det til at køre. Lægen sagde 1 døgn men gudhjælpemig om ikke hende, der har første vagt fortæller, at det faktisk er ganske godt at holde jul på afdelingen, og at vi godt kan glæde os.

Gys og puh. Det magter jeg ikke.

Men det gode er, at Jan nu sidder med junior helt stille. Det er uhørt på denne tid af aftenen ellers, allerede fordi Jan ikke har babser!

Så både godt og skidt herfra.

Jeg har så ondt af dig.. Havde selv brystbetændelse med infektion, heldigvis hjalp antibiotikaen mig.. Glemmer dog aldrig de smerter, og når jeg så tænker på, hvor meget mere voldsom din situation er - AV! :kram :kram

Håber alt går godt og at I kommer hjem :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JustMe: :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det officielt. William og jeg flytter - altså bare ind på hans værelse ;) Jeg tror at vi vækker hinanden om natten og det er noget rigtig bøvl. Jeg er ikke klar til at blive adskilt fra ham og slet ikke når han sover så dårligt som han gør pt. så jeg rykker med ham ind i børneværelset og lærer ham at sove, og så flytter jeg tilbage i soveværelset når det går bedre med søvnen. Jeg har sagt til J at jeg ikke ved om det bliver få dage eller en hel måned at jeg skal sove derinde, men sådan er det og det kan han heldigvis godt forstå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft jeg føler mig som en idiot fordi jeg begyndte at tro på at det skulle gå fremad :boo 4 nætter blev det til, og så er vi officielt tilbage i søvnhelvede, nu med dreng som heller ikke gider spise i sin stol...

 

:kram Håber snart det går fremad igen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæft jeg føler mig som en idiot fordi jeg begyndte at tro på at det skulle gå fremad :boo 4 nætter blev det til, og så er vi officielt tilbage i søvnhelvede, nu med dreng som heller ikke gider spise i sin stol...

Altså, hold op med at behandle optimisme som en dårlig ting;-) Man skal da altid glæde sig over det, når det går godt!:-) og det går jo fremad - I har gode dage - hold fast i det! At det så altid er to skridt frem og et tilbage med babyer er en anden sag (siger hende, der arbejder på putning - grrr...).

Og så et stort knus - lige søvn og mad er bare sååååååååå øv at slås med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld min bitterhed, men jeg har kæmpet nu i freaking 9 mdr... og hvor enormt provokerende det er at få at vide at man skal glæde sig over når det går godt, og at det går fremad når bare det at få ungen til at spise, sove, give tøj på, lege, underholde, træne... alt er en kamp... Når den største sejr i 9 mdr er 4 gode dage. Det føles på ingen måde som 2 skridt frem og et tilbage, nærmere som 1 skridt frem og 3 tilbage... Jeg savner de dage hvor problemet "bare" var at han havde ondt i maven og skreg hver 10. minut flere timer hver nat... Der gad han dog trods alt spise, han kunne ligge og lege selv....

Bitterhed er velkommen :kram2. Det lyder bestemt ikke sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille pip herfra.

Det går forrygende. Vi bruger er ammesugerør, der er en tynd sonde, der sættes fast ved min brystvorte (med tape, that is) og går ned i en beholder med mælk. Så forbinder han stadig babser med mad.

Jeg har så også malket lidt ud - 80 ml ialt fra begge sider, som han fik her sidste gang. Det var i øvrigt først i morges vi fandt en malkemaskine (hvem sagde ko???), så jeg skal hilse og sige mine bryster var avs - særlig det betændte.

Næste skridt er at amme ham sædvanligt hos mig med vejning før og efter og så supplere op til 70 ml pr måltid.

Og her er dælme "ro, renlighed og regelmæssighed". Mad hver 3. Time (fra ammestart til ammestart) Basta. Og derimellem kan man så sove mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld min bitterhed, men jeg har kæmpet nu i freaking 9 mdr... og hvor enormt provokerende det er at få at vide at man skal glæde sig over når det går godt, og at det går fremad når bare det at få ungen til at spise, sove, give tøj på, lege, underholde, træne... alt er en kamp... Når den største sejr i 9 mdr er 4 gode dage. Det føles på ingen måde som 2 skridt frem og et tilbage, nærmere som 1 skridt frem og 3 tilbage... Jeg savner de dage hvor problemet "bare" var at han havde ondt i maven og skreg hver 10. minut flere timer hver nat... Der gad han dog trods alt spise, han kunne ligge og lege selv....

Du skal ikke undskylde - jeg ville bare opmuntre:-) Jeg synes, at det er synd, at du slår dig selv i hovedet over at have glædet dig over gode dage/nætter:-)

Jeg krydser fingre og tæer for fremgang til jer.

Edit: og jeg var ikke ude på hverken at provokere eller genere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille pip herfra.

Det går forrygende. Vi bruger er ammesugerør, der er en tynd sonde, der sættes fast ved min brystvorte (med tape, that is) og går ned i en beholder med mælk. Så forbinder han stadig babser med mad.

Jeg har så også malket lidt ud - 80 ml ialt fra begge sider, som han fik her sidste gang. Det var i øvrigt først i morges vi fandt en malkemaskine (hvem sagde ko???), så jeg skal hilse og sige mine bryster var avs - særlig det betændte.

Næste skridt er at amme ham sædvanligt hos mig med vejning før og efter og så supplere op til 70 ml pr måltid.

Og her er dælme "ro, renlighed og regelmæssighed". Mad hver 3. Time (fra ammestart til ammestart) Basta. Og derimellem kan man så sove mv.

Super! Det lyder til, at I er i gode hænder - det skal nok gå :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh er så skide træt af, at Bella Grys vægt skal fylde! SP var her i går og siden d. 31 oktober, har hun taget 300g, så hun nu vejer 5540g - og det er selvom hun har fået rigtig mad i snart 3 uger! Bestiller ikke andet end, at få SP besøg eller gå til kontrol hos lægen.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh er så skide træt af, at Bella Grys vægt skal fylde! SP var her i går og siden d. 31 oktober, har hun taget 300g, så hun nu vejer 5540g - og det er selvom hun har fået rigtig mad i snart 3 uger! Bestiller ikke andet end, at få SP besøg eller gå til kontrol hos lægen.. :(

Åh mand...:-( Hvor er det bare MEGAÆV, at det skal være et problem.

Spiser hun ok af skemaden? Min ellers meget slanke søn er blevet nærmest chubby de sidste par uger - da han pludselig knækkede koden med skemaden, så gjorde grøden (og riiiiiigelig med smør, sagde Brd. Price;-) en stor forskel.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilleprinsessen:

 

:kram2 hvor er det altså træls for jer :( Problemet med det rigtige mad er jo at det er mindre næringstæt end MM/MME, så de skal jo spise en større mængde, og det kræver lidt tid at vende sig til. Du må virkelig prøve at lave det så fedt som muligt. William får en tsk. ren kokosolie ved siden af sin mad (oftest til frokost) og i maden er der også altid 1 tsk. olie eller smør, hans vægt gik helt i stå da vi startede med mad, men han er jo også en flot slank fyr ;)

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW! Min lille dreng har sovet i sin tremmeseng for første gang i nat. Hvor ser han bare lille ud i sengen :kuller

 

Han var en total stjerne i går aftes. Vi er jo ellers inde i en mega skod periode, men i går aftes ammede jeg, lagde ham i sengen, sang godnat sang, sagde godnat og gik ud, 10 minutter efter var jeg inde og give sut og så sov han. VILDT! Han vågnede en del gange i natten, og han havde også en vågenperiode på 1 times tid fra 1-2 (gab!!!) men han var slet ikke så ked af det som de andre nætter, han kunne sagtens ligge i sin seng (efter at være blevet ammet og krammet) mens jeg sad ved siden af, og efter 20 minutter kunne jeg ligge mig i min seng (inde på hans værelse) og så lå han bare og nussede Muhle. Det er virkelig fremskridt altså. Nu håber jeg at det holder ved.

Desværre kunne han slet ikke finde ro da han vågnede 5:30, selvom han var meget træt, så der måtte vi op og så sad vi bare og puttede i sofaen i 30 minutter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lortenat.. Er da efterhånden ved at være bange for at han har fået vendt om på nat og dag. Han sover SÅ fint om dagen, men om natten er det en kamp at få ham til at falde i søvn.. Det er ikke fordi han er specielt ked af det, han er bare vågen.. Og bliver sur og ked hver gang han taber sutten.. Men armene og hovedet køøøører rundt, så den taber han jo hele freaking tiden.. Arh! :gal Nogle gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

 

 

Åh mand...:-( Hvor er det bare MEGAÆV, at det skal være et problem.

Spiser hun ok af skemaden? Min ellers meget slanke søn er blevet nærmest chubby de sidste par uger - da han pludselig knækkede koden med skemaden, så gjorde grøden (og riiiiiigelig med smør, sagde Brd. Price;-) en stor forskel.

Knus

 

 

Lilleprinsessen:

 

:kram2 hvor er det altså træls for jer :( Problemet med det rigtige mad er jo at det er mindre næringstæt end MM/MME, så de skal jo spise en større mængde, og det kræver lidt tid at vende sig til. Du må virkelig prøve at lave det så fedt som muligt. William får en tsk. ren kokosolie ved siden af sin mad (oftest til frokost) og i maden er der også altid 1 tsk. olie eller smør, hans vægt gik helt i stå da vi startede med mad, men han er jo også en flot slank fyr ;)

 

:kram

 

Tak piger :kram2

 

Hun får 1 måltid skemad om dagen med 1 spiseske god olie, hun spiser alt mellem 5 tsk og 1 dl mos/grød pr gang og bliver ammet ca. 9-10 gange i døgnet (ammer hende ad 2. omgange om dagen fx. både før og efter lur, da hun kan have svært ved, at koncentrerer sig om, at spise færdig :) ). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER