TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Fjerde dag i streg hvor Theo stort set intet grød har spist :( han flitsbuer og skriger. :(

Vi har så heller ikke været hjemme de sidste fire dage, så håber det bare er der problemet er.

Vi tager hjem i dag. Overvejer at holde pause med grøden i to-tre dage når vi kommer hjem.

Nogle erfaringer?? Er helt knust over det her..

Grødpause lyder fornuftigt - det skal være sjovt og en god oplevelse.

Hvis grødpause ikke virker er der mange der har haft held med at de selv får lov. Fx give dem skeen dyppet i grød, finde noget han kan tygge på som han ikke kan få for meget af fx en skorpe eller tvebakke.

Andre har børn der kun vil have mos af fx grøntsager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mie har nu sovet igennem 2 nætter i streg, tilgengæld har hun ikke lavet andet end at spise, vi er nu på tredje måltid siden middags luren og sjette måltid alt i alt :blink hvor MEGET mad kan der være i sådan en lille en?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har nu sovet igennem 2 nætter i streg, tilgengæld har hun ikke lavet andet end at spise, vi er nu på tredje måltid siden middags luren og sjette måltid alt i alt :blink hvor MEGET mad kan der være i sådan en lille en?

Ret meget tror jeg :D det er det samme her, mad er bare nomnomnomnamnam :babystol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det der fylder ;)

Er det skrevet nedværdinge ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det skrevet nedværdinge ?

Nej :) bare en konstatering ;) Det er vel halvdelen eller mere af indlæggene der omhandler søvn, så det må betyde ret meget i livet som mor :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ret meget tror jeg :D det er det samme her, mad er bare nomnomnomnamnam :babystol

Mie har bare ALDRIG spist så meget som hun har gjort de sidste par dage. Men mon ikke det hænger sammen med at hun ikke spiser eller drikker om natten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har bare ALDRIG spist så meget som hun har gjort de sidste par dage. Men mon ikke det hænger sammen med at hun ikke spiser eller drikker om natten?

Det er helt klart derfor! Og fedt at i har brudt cirklen og ka fylde hende op med mad om dagen i stedet for flasker om natten!

Og der skal jo noget mad til at holde det lille energibundt igang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da mit barn æder som en hest!!!!

Han har i dag spist 4 flasker á 265 ml + 1 flaske á 200 ml + 1 lille portion grød á ca 1/2 dl...

Og de sidste nætter er han vågnet omkring midnat og været lidt ked - tror jeg i aften vil prøve at tilbyde ham en flaske, i stedet for at give ham sutten som jeg ellers har gjort - for hvad nu hvis han faktisk har brug for en ekstra flaske???

Prøv med en flaske! Han er jo stadig så lille, at han reelt set sagtens kan have behov for mad i nattens løb.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første selvstændige skridt taget - yeah :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har skam hele tiden fået mad om natten :) Han har siden han var ca 6 uger vågnet og fået mad hver nat mellem kl 2 og 4.30 :) Det er bare længe siden han har ville have mad derudover om natten :)

Nårh, okay. Hvor gammel er det han ca er nu? Appetitspring er der jo stadig pga grød osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er 4,5 mdr :-)

Nogle oplever appetitspring omkring 4 mdr., men ellers er han måske ekstra tørstig i varmen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da mit barn æder som en hest!!!!

Han har i dag spist 4 flasker á 265 ml + 1 flaske á 200 ml + 1 lille portion grød á ca 1/2 dl...

Og de sidste nætter er han vågnet omkring midnat og været lidt ked - tror jeg i aften vil prøve at tilbyde ham en flaske, i stedet for at give ham sutten som jeg ellers har gjort - for hvad nu hvis han faktisk har brug for en ekstra flaske???

Hvis han havde brug for en ekstra flaske. Gror jeg ikke du kunne få ham til at sove igen.

Men du kender han bedst og jeg er stadigt imponeret over hans mængde af mad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo også lidt det jeg tænker - at han ville vel ikke falde i søvn igen hvis han var sulten? Åh jeg ved sgi ikke hvad det er det bedste... Må tage den på gefuhl i nat og se hva jeg tror hvis han vågner. Kan vel sikkert høre det på ham og se det på ham når jeg giver ham sutten, hvilket jo sikkert også er grunden til at jeg ikke endnu har givet ham flasken der... Den har jo stået klar til når han vågnede...

Tak for det, MLM

Da Mie var 3-4 mdr ændrede hendes spise og sovemønster sig rigtig meget, hun gik fra stort set at sove igennem til at vågne op til 3 gange om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo også lidt det jeg tænker - at han ville vel ikke falde i søvn igen hvis han var sulten? Åh jeg ved sgi ikke hvad det er det bedste... Må tage den på gefuhl i nat og se hva jeg tror hvis han vågner. Kan vel sikkert høre det på ham og se det på ham når jeg giver ham sutten, hvilket jo sikkert også er grunden til at jeg ikke endnu har givet ham flasken der... Den har jo stået klar til når han vågnede...

Tak for det, MLM

Selv tak, men du kender ham bedst husk det og han er super lækker og så dejlig en dreng og det betyder kun en ting.

Og det er at du gør det rigtig godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha - en uge er passende - gå gaden er overstået på en time hvis i bruger laaaang tid :P og alt er så tæt på hinanden. Vi var i Bork i onsdags og vi nåede de bedste butikker, en tur på havnen OG at ligge på stranden og spise os og Mie badede - og det var vel at mærke efter vi havde været til marked i Tarm, spist frokost i campingvognen, Mie havde sovet (godt nok kun en time) og vi havde hygget på græsset. Vi nåede endda at handle og komme hjem og spise aftensmad til normal tid!

Hvor kommer i fra?

Vi var til onsdagsmarked samme dag som jer :P min storesøster og niece havde en bod dernede (Den bod med TONSVIS af hello kitty grej, du kunne sikkert ikke undgå at lægge mærke til den :D ) hvilket tidspunkt på dagen var du der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor kommer i fra?

Vi var til onsdagsmarked samme dag som jer :P min storesøster og niece havde en bod dernede (Den bod med TONSVIS af hello kitty grej, du kunne sikkert ikke undgå at lægge mærke til den :D ) hvilket tidspunkt på dagen var du der?

Ej hvor sjovt - vi var der ved 10 tiden og så kun en times tid for Mie skulle hjem og sove.

Jeg kommer fra Herning og var i sommerhus i borbjerg men besøgte mine forældre i campingvognen i Bork havn den dag :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er stadig imponeret af Mie. Det der DP er hun ualmindelig god til. Efter 3 ugers ferie kravler pigebarnet bare ind og begynder at læse en bog. Hun kiggede da lige op da jeg sagde farvel og det sidste jeg så var et kæmpe smil!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er stadig imponeret af Mie. Det der DP er hun ualmindelig god til. Efter 3 ugers ferie kravler pigebarnet bare ind og begynder at læse en bog. Hun kiggede da lige op da jeg sagde farvel og det sidste jeg så var et kæmpe smil!

Hun er bare så sej hende mie :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slap nu af jeg er træt i disse dage... Måske fordi Aron har haft et par uger med mange opvågninger, men render da bare rundt og gaber...

:kram

Det er så hårdt at være i søvnunderskud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første selvstændige skridt taget - yeah :D

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert har de sidste 3 uger sovet igennem fra 19.30-5.30 :yay

Hold nu op hvor er det fantastisk at få sammenhængende søvn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er stadig imponeret af Mie. Det der DP er hun ualmindelig god til. Efter 3 ugers ferie kravler pigebarnet bare ind og begynder at læse en bog. Hun kiggede da lige op da jeg sagde farvel og det sidste jeg så var et kæmpe smil!

Hvor er hun sej :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et hurtigt smut hjemme fra sommerhuset, da SP'en skulle komme og afslutte Ida.

Den bette er nu 70cm lang og vejer 8,3kilo ;) Så hun hører ikke til de største..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er bare så sej hende mie :yay

Hvor er hun sej :yay

Jeg er SIMPELTHEN så stolt!

Har endnu engang hentet det mest snavsede DP barn. Hun sagde faktisk "jeg FORSTÅR ikke hvordan det kan lade sig gøre, de andre kravler også rundt og har solcreme på, men på 10 min er Mie SORT" :P det må være et talent hun har :lol

Siden vi er kommet hjem har hun rejst sig op i fri luft 5 gange :yay er SIKKER på hun står selv til hendes fødselsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt! Det er samme størrelse som Aron nu :lol

Ja og der er lige et par måneder mellem dem :lol

Men hendes forældre hører heller ikke til de største ;) Og hun var heller ikke ret stor da hun kom til verden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER