TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Vi er kommet i gang med at bruge haven mere :7himmel med det resultat at Lilly er begyndt at spise jord :wacko uhm nomnom :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så nåede Marius at blive klippet for tredje gang inden sin1 års fødselsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er Mie sej :yay :yay

Ja - syntes godt nok hun tager tingene i ryk for tiden! Sproget er kommet rigtig godt efter det den sidste uge og lige om lidt står hun uden støtte :blink GODT det ikke er mig der skal lære alt det hun skal, jeg ville få stress :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er kommet i gang med at bruge haven mere :7himmel med det resultat at Lilly er begyndt at spise jord :wacko uhm nomnom :rolleyes

Mums!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har William selv tilføjet græs til menuen, måske alt det mælk er kedeligt i længden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer med erfaring omkring introduktion til grød, hvornår tilbyder i en ny type grød efter den første slags? Og hvor meget skal barnet spise før I begynder på måltid nummer 2???

Pt. får han majsgrød lavet fra bunden med hjemmelavet sveske-pæremos og han spiser ca 2 spsk. Han kunne godt spise mere, men pga tendens til ondt i mave øger jeg laaaaaangsomt hvor meget han må få - så skal ikke starte måltid nummer 2 lige nu. Mangler bare nogle "retningslinjer" :)

Ny grød efter 5-7 dage.

Vi startede måltid nr. 2, da Anabella var oppe på ca. 1 dl. grød til frokost. :) Vi gjorde det også meget langsomt og startede først, da hun var 5,5 mdr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og når så den nye grød var introduceret, hvordan vekslede du? Og introducerede du ny grød med pludselig overgang til ny slags grød i en uge, og derefter veksle eller hvordan?

hmm.. Det kan jeg ikke helt huske. Tror, jeg ventede ca. en uge med første slags grød og så måske 3-5 dage med de efterfølgende og da hun havde helt styr på teknikken og ikke skulle kapere så mange nye indtryk og teknikker på én gang skiftede jeg bare lidt rundt. Jeg husker som om, det gav sig selv :) Synes, jeg kunne mærke, hvornår hun var klar til nyt osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 nætter hvor hun har sovet igennem men i dag havde hun vist mareridt, hun sov nærmest på armen af mig men da jeg prøvede at ligge hende skreg hun op. Så måtte lave en flaske 100 ml med 1 skefuld MME - det var nok til at hun fandt ro og puttede sig ind til nussedyret da jeg lagde hende. Det var vist ikke sult, måske tørst men nok mest tryghed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På trods af nye omgivelser og sin nye rejseseng sov Anabella fra 21-6.15 uden en lyd! Mor er stolt, og okay frisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og når så den nye grød var introduceret, hvordan vekslede du? Og introducerede du ny grød med pludselig overgang til ny slags grød i en uge, og derefter veksle eller hvordan?

Med August gjorde jeg det, når han uåbne spise et måltid ok.

Så begyndte jeg med andet.

Det regner jeg også med at gøre denne gang.

Personligt tror jeg at det er bedste ikke alt blande for mange smags nuancer sammen.

Også tænkt på maven at den lige skal have lov at fordøje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer med erfaring omkring introduktion til grød, hvornår tilbyder i en ny type grød efter den første slags? Og hvor meget skal barnet spise før I begynder på måltid nummer 2???

Pt. får han majsgrød lavet fra bunden med hjemmelavet sveske-pæremos og han spiser ca 2 spsk. Han kunne godt spise mere, men pga tendens til ondt i mave øger jeg laaaaaangsomt hvor meget han må få - så skal ikke starte måltid nummer 2 lige nu. Mangler bare nogle "retningslinjer" :)

Får han sveskemos hver dag ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, det gik lige op for mig, at der kun er to mdr til Anabella fylder 1 år!!!!!

Og så er hun begyndt at pege på alting og sige "Doh" - lidt som Homer Simpson, haha!. Hendes egen version af a'det.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille udpluk af vores morgen:

Mig: "Så Mie, så er vi snart klar til at tage hjem til Laila"

Mie tordner hen til døren "AAAAHHAHHAHH"

Hmmmm... Gad vide om Mie godt kan lide sin DP? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille udpluk af vores morgen:

Mig: "Så Mie, så er vi snart klar til at tage hjem til Laila"

Mie tordner hen til døren "AAAAHHAHHAHH"

Hmmmm... Gad vide om Mie godt kan lide sin DP? :P

Jubii :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, en lille smule, hvilket iflg SP er ok. Det er egentlig mest fordi han fik simpelthen så ondt i maven, så jeg ville foregribe problemer med forstoppelse, fordi han indimellem har tendens til hård mave. Iflg min sp har en del børn brug for laktulose i grødopstart, fordi det er så stor en overgang, så en 1/2 tsk sveske-pæremos er ok :) Og så for ikke at forvirre ham ift. smag... Overvejer lidt at tage en uges tid bare med æblemos i stedet, for at introducere ham til den smag.

Lilly får også stadig lidt sveske næsten hver dag. Jeg er dog begyndt at blande med udblødte abrikoser (men det skal være øko, ikke de orange med svovl) det smager mums og holder maven i gang. Men pære er sådan set også mildt afførende, så måske du kan blande med æble i stedet? I starten ville Lilly kun spise grøden hvis der også var sveske i, nu spiser hun alt muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William og jeg øver os i at bruge vores nye Didymos :) Vi er ok seje til wrap cross carry :) Og William synes det er hammer hyggeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også den vi bruger - og den eneste jeg kan finde ud af :lol

Det er lige lykkes mig at lave kangoroo carry også, det krævede lige lidt, men synes faktisk at den virker rar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dækker viklen Williams skuldre, eller har du bundet den så den kun går op til armhulerne??? Den virker som om den måske er mindre varm end en cross carry, så måske man skulle prøve den.

Jeg bukkede den under hans arme, han var super frisk da vi prøvede og ville bestemt ikke putte ;) Ja meget mindre lun, der har han kun 1 lag ved rykken og så godt nok 3 ved måsen, men i den anden er der jo 3 lag alle steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige prøvet med fastviklen, og den skal vidst øves, tror jeg. Jeg synes let den smutte op, væk fra numsen af baby, og det er jo ligesom en af de ting som bærer ham :P Jeg skal nok være bedre til at få stoffet ind under numsen på ham, og så arbejde med at finde ud af at udnytte det diagonale stræk... Aron synes dog det var en fest lige med min 30-sekunders prøve hehe

Ja det synes jeg også helt klart var udfordringen, altså at den ikke smuttede væk fra måsen.

Jeg aner ikke om det dur med stræk, sådan en har jeg ikke.

Har du prøvet at bære på hoften? Det er godt nok en skøn måde at bære på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor sjovt - vi var der ved 10 tiden og så kun en times tid for Mie skulle hjem og sove.

Jeg kommer fra Herning og var i sommerhus i borbjerg men besøgte mine forældre i campingvognen i Bork havn den dag :P

Hehe, pudsigt, så var vi der på præcis samme tid :P Og så bor du jo slet ikke så langt væk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, pudsigt, så var vi der på præcis samme tid :P Og så bor du jo slet ikke så langt væk!

Hvor bor du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej. Har kun prøvet front cross carry, 2 forskellige versioner af rygbæring til en undervisningsminister jeg var til og som Aron slet ikke var med på, og nu kangeroo

Du må altså prøve hip cross carry (mener jeg den hedder) - der bærer man kun på den ene skulder og så på hofterne. Den er rigtig nem at sætte og jeg synes den er god til lige at få hænderne fri til at ordne lidt herhjemme. Jeg ville ikke bære sådan på en tur ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej, Lilly har lært at klatre op i sofaen :D red mine potteplanter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bor du?

Jeg bor i Tarm, 5 minutters gåtur fra der hvor markedet blev holdt - men jeg er ofte i Herning, så det føles ikke så langt væk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:numse Så sov dog barn!!! Eneste dag vi gerne vil have hende til at sove og så nægter hun... Det er meningen at mor og far skal fejre bryllupsdag og spise god mad, ikke bøvle med dig pigebarn :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER