TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Jeg er IKKE noget morgen menneske - jeg HADER at vågne kl 5 for så ikke at få lov til at sove mere!!! Mie sov endda først 19.50 i går, næsten en time senere end hun plejer, så havde da ærligt håbet på en bedre morgen!!!

Sådan er det også her. Blev vækket kl 5 og har muligheden for at sove lidt nu, men det kan jeg ikk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:ditto Hvis han så nærlæser så står der at hvis det er svært for forældrene så skal man lave det om, for man skal jo også fungere!!! Og hvis det bare altid var ubetinget sådan, ville der jo IKKE være en forklaring på hvordan man får et barn til at sove tidligere!?!

Lige præcis!! Hvis det PASSER ind i familien er det ok, men hvis ikke, må det gerne ændres! I en periode ville Anabella først sove kl. 22, hvilket var fint, men alt senere end 22 er no go herhjemme!!

Søvnhjulet til 3-4 mdr siger da også kl 21/22, gør det ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Putter i vores seng med Karla. Vi skal ned og besøge vuggestuen om en time, og hvis jeg lægger hende ud i barnevognen sover hun mindst 2 1/2 time. Så nu slapper vi af og putter lidt, og så håber jeg hun er nogenlunde frisk til at se hendes kommende vuggestue. :)

(Og så er det så hyggeligt, når hun bliver helt saglig og putter sig i mine arme)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En nogenlunde nat.

Mor gik i seng sammen med baby klokken 20, så fik indhentet lidt af det mistede fra natten i forvejen.

Men snot og slim er en ond ting for baby, håber det vender nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik faktisk fem timers søvn straight - Jubiii!!! Er det ikke at sove igennem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik faktisk fem timers søvn straight - Jubiii!!! Er det ikke at sove igennem?

Jo det er det vist :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg gået i seng igen - håber ikke hendes lille stunt med at gå sent i seng og stå ALT for tidligt op rykker hendes rytme for meget. Især nu hvor hun bliver puttet 30 min før, men at holde hende vågen grænsede til dyreplageri til sidst!

Nu vil jeg sove og indhente lidt søvn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeej fuck Helen! Ej det er måske også lige groft nok. Men når nu I har fået go fra SP og jo i øvrigt har haft succes med at gøre det anderledes, er det simpelthen unødvendigt det, han har gang i. I prøver jo ikke at lægge hende Kl 17. Og det er jo heller ikke helens barn - det er jeres barn og jeres beslutning om, hvad der er bedst for hende OG jer.

Æv :( :kiss håber I fik noget søvn i nat,

Ville i hver fald ønske, at jeg ikke havde købt den bog. Hun sov til kl 7.20 idag, fordi S var så træt, at han ikke stod op med hende kl 6.30, som han plejer, så nu kan vi helt ærlig begynde forfra med det putning :(

Hun kan dog kun få en to timers lur her til formiddags, fordi jeg skal til rytmik med hende og der bliver hun jo nødt til at være vågen :(

Natten var ret dårlig, var vel vågen med hende i 2 timer, fordi hun ikke ville sove efter mad kl 00 og kl 4.. Kl 6, da vi skulle til at op, faldt hun i søvn med det samme :prik

Problemet er jo netop lige nu, at det er VORES barn og ikke bare mit, for han overrule mig jo mht til søvnen, fordi Helen siger noget andet.. I aften får han gæster, så der er det mig, der bestemmer og eftersom jeg også kommer til at være i soveværelset hele aftenen, så bliver det på min måde... Hvilket det for øvrigt bliver fra nu af - for det er altså mig, der kæmper med det om dagen og natten.. Han er altså kun hjemme om aftenen :prik

:ditto Hvis han så nærlæser så står der at hvis det er svært for forældrene så skal man lave det om, for man skal jo også fungere!!! Og hvis det bare altid var ubetinget sådan, ville der jo IKKE være en forklaring på hvordan man får et barn til at sove tidligere!?!

Nej, han skal i virkeligheden bare høre efter hvad jeg siger - jeg har ligesom læst HELE (altså i forhold til Ediths alder) bogen.. Nu bliver det på min måde og hvis ikke han kan leve med det, så må han lade være med at putte! S får han jo også bare aftenerne fri, så klage skal han sgu ikke... (Undskyld sproget ;) )

Lige præcis!! Hvis det PASSER ind i familien er det ok, men hvis ikke, må det gerne ændres! I en periode ville Anabella først sove kl. 22, hvilket var fint, men alt senere end 22 er no go herhjemme!!

Søvnhjulet til 3-4 mdr siger da også kl 21/22, gør det ikke?

Jo, 21-22 ved 3-4 mdr. Og oftest har det jo været 23-00 og nogle gange 1, før hun sover..

Hvis han ikke gider at gøre, som jeg vil nu, så tror jeg simpelthen at jeg begynder at tage ned og træne om aftenen, så jeg får lidt tid alene der.. Det kan sagtens fungerer mht mad nemlig, problemet er bare at jeg er så møg træt om aftenen, at jeg bare vil stene på sofaen og så i seng. Men måske man får mere energi af træning, selvom det i virkeligheden er søvnmangel, der er problemet :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har mega hidsig unge, der ikke vil lave andet end at sidde i sin gåstol og råbe(altså, hun har det sjovt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker min datter :wub hun er det bedste der er sket for mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu går jeg fundet ud af hvad det er med Mie - hård mave, lille pus... desværre har hun så ikke indhentet nattesøvnen nu eftersom hun vågnede midt i formiddags luren, hun har kun fået lidt over en time (ikke unormalt men med sådan en nat og morgen er det for lidt). Så nu forsøger jeg at få hende til at sove men indtil videre skiftevis klynker og snakker hun. Hun er tydeligvis træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C har lige lavet den største bonusble jeg nogen sinde har set... hvordan kan der være så meget l*rt i et lille menneske :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh Lasse. Ondt for tænder og hård mave. Det er da ikke noget at sige til når han kun vil ha mme og frugtmos ved sygdom/forkølelse.

Dp syg i dag, så indkøring på standby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha sofie... det lyder som en meget hård nat - vi er efterhånden ved at kunne danne os en klub herinde - så hop du bare med i den. Du har godt nok været hårdt ramt i længe, du kunne nærmest blive formand i de søvnløses søvnmareridts- natteroderis- klub... Håber ik at det bliver for træls at skulle til Skejby i dag...

Ja jeg synes godt nok også vi er mange herinde med dårlige nætter, øv! Og herhjemme fortsætter vi åbenbart stilen - denne nat har været akkurat ligesom forrige nat (og de mange nætter før det), øv hvor er det bare hårdt!! :(

I er godt nok også ramt hjemme hos jer - jeg håber Elin er ved at være frisk igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu går jeg fundet ud af hvad det er med Mie - hård mave, lille pus... desværre har hun så ikke indhentet nattesøvnen nu eftersom hun vågnede midt i formiddags luren, hun har kun fået lidt over en time (ikke unormalt men med sådan en nat og morgen er det for lidt). Så nu forsøger jeg at få hende til at sove men indtil videre skiftevis klynker og snakker hun. Hun er tydeligvis træt.

Stakkels Mie! Lucas har også haft døjet med hård mave, det er så synd for de små pus :(

Håber snart maven kommer i orden igen, og så krydser jeg fingre for at du får hende til at sove, så hun kan få en god lur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels Mie! Lucas har også haft døjet med hård mave, det er så synd for de små pus :(

Håber snart maven kommer i orden igen, og så krydser jeg fingre for at du får hende til at sove, så hun kan få en god lur :)

Det lykkedes ikke, der kom endnu en hård bonus ble (kan ikke lide hun skriger når hun laver :( Det skærer i morhjertet) - men så kom humøret også og hun er min lille super stjerne igen, har spist rekord meget grød, drukket mere end hun plejer (nok fordi jeg puttede sukker i :badgirl men vil bare have at hun får noget væske til den dumme mave) og nu tror jeg hun er ved at være grydeklar, hun ligger i sansegyngen og bliver mere og mere stille og nuller en bamse helt ned i hovedet så jeg må hellere få hende puttet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu... Vi har snakket om hvornår PB nr. 2 skal igang, og er blevet enige om at min spiral skal ud lige efter nytår 13/14. :) Så der er kun ca. 10 måneder til :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhu... Vi har snakket om hvornår PB nr. 2 skal igang, og er blevet enige om at min spiral skal ud lige efter nytår 13/14. :) Så der er kun ca. 10 måneder til :yay

Nu bliver jeg helt skruk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg helt skruk :rolleyes

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg helt skruk :rolleyes

:ditto

Det er jeg tydeligvis allerede :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( min basse græder, når han forsøger af komme af med hård mave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( min basse græder, når han forsøger af komme af med hård mave.

:kram - Mie har også haft problemer i dag - HELDIGVIS kom hun af med det af to omgange og har været i et strålende humør siden!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i mørket med Edith og håber hun snart falder i søvn.. Hun faldt i søvn ved brystet før, men vågnede op da jeg lagde hende i vuggen!

Nu ligger hun og snakker :( Men gaber stadig, så HÅBER ikke at de 5 minutter var nok powernap til at være vågen længe endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i mørket med Edith og håber hun snart falder i søvn.. Hun faldt i søvn ved brystet før, men vågnede op da jeg lagde hende i vuggen!

Nu ligger hun og snakker :( Men gaber stadig, så HÅBER ikke at de 5 minutter var nok powernap til at være vågen længe endnu!

Går det helt galt hvis du går ud af rummet, og går ind hvis hun brokker sig?

Sophia snakker altid inden hun ligger sig til at sove, er ret sikker på at det er hendes måde at koble af på - at snakke med sig selv om dagens indtryk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :wub :loveshower Sophia har vinket bevidst (sådan hånden/armen fra side til side) :loveshower :wub :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER