Miss.Tang

Selv at tage i mod barnet

15 indlæg i dette emne

Jeg går på kurset ''smertefri fødsel'' og er MEGET begejstret. Kan kun varmt anbefale det!

Hun får stillet nogen rigtig gode spørgsmål og sidstegang spurte hun om vi havde overvejet om vi selv ville tage mod barnet? Min første tanke var at det var meget grænseoverskridende, for jeg lige umildbart synes at det er vildt ulækkert med alt det foster fedt og hvad der ellers er på barnet.

Men efter at have haft tid til at 'synke' tanken virker den ret tiltalende.

Er der nogen af jer der selv har taget i mod barnet og hvor 'nemt' er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke så meget om det, men min mor har mange gange stolt fortalt, at hun selv "hjalp mig det sidste stykke". Jeg tror at det kom helt naturligt for hende. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tænkt over det, og kommet frem til, at jeg ikke vil, måske medmindre jeg føder i vand.

Tror måske at jeg er bange for at barnet er glat og fedtet på en eller anden måde, og smutter fra mig, så jeg taber det. Ved godt, at det ikke er en rationel tanke, men synes alligevel, at når jeg ligger med rumpen et godt stykke over gulvet, vil jeg helst overlade jobbet til de erfarne.

Men i vand, hvor man ikke kan tabe barnet, og det ikke skal ske i et splitsekund, ville jeg være mere tryg ved det, så der ville jeg nok gerne gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror måske at jeg er bange for at barnet er glat og fedtet på en eller anden måde, og smutter fra mig, så jeg taber det. Ved godt, at det ikke er en rationel tanke, men synes alligevel, at når jeg ligger med rumpen et godt stykke over gulvet, vil jeg helst overlade jobbet til de erfarne.

Jeg har været med til fødsler på min studie og også taget i mod børn. Og hold da op de er glatte nogen af dem. Fx var der en flergangsfødende der fik en lille dreng på ca 2700g men det gik simpelhen så stærkt da han kom at han da nær var smuttet fra mig. Eller det gjorde han ikke, men havde bare den der fornemmelse af ikke at få ordenligt fat.

Jeg lader JM om at tage i mod barnet, tror faktisk jeg har rigeligt at gøre. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun ved fødsel i vand, hvor jeg synes, det er en vildt romantisk tanke selv at tage imod og føre barnet op til luft og liv :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tænkt over det, og kommet frem til, at jeg ikke vil, måske medmindre jeg føder i vand.

Tror måske at jeg er bange for at barnet er glat og fedtet på en eller anden måde, og smutter fra mig, så jeg taber det. Ved godt, at det ikke er en rationel tanke, men synes alligevel, at når jeg ligger med rumpen et godt stykke over gulvet, vil jeg helst overlade jobbet til de erfarne.

Men i vand, hvor man ikke kan tabe barnet, og det ikke skal ske i et splitsekund, ville jeg være mere tryg ved det, så der ville jeg nok gerne gøre det.

Det er også lidt min skræk. At man ikke får fat. Tænker man kan snakke med jordmoren om det og hun kan stå 'stand by'.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog selv imod Lasse det sidste stykke og jeg fødte på briksen. Jm hjalp mig, så Jeg synes ikke det var skræmmende og jeg tænkte ikke særlig meget over, at han var fyldt med blod og alt det der. Jeg har mere fokus på, at nu var han kommet.

De tørrer blod og alt det der af med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand ville have taget imod vores den store, men en kompliceret fødsel satte en stopper for det :(

Jeg har ikke hverken med den første eller den anden haft lyst til, at tage imod dem, dels er jeg bange for jeg taber dem og på det givne tidspunkt havde jeg ret mange smerter, så jeg tænkte ikke rigtig rationelt og skulle bare have barnet ud NU :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne næste gang, hvis det er muligt og fødslen forløber godt.

Under presseveerne i min fødsel, kan jeg huske at jeg undrede mig over jeg ikke kunne se hende, havde jeg haft muligheden ville jeg gerne have set og taget imod hende. Jeg fødte på briksen, så Jordemoderen var klar til at tage imod hende, så jeg ville ikke bære bekymret når der er er hjælp lige ved siden af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog selv imod mit andet barn Theo, og det var en fantastisk oplevelse!! Snøft! Husker stadig presset hans varme og våde krop :) <3 Øj det var en af de største oplevelser i mit liv <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog også imod min første søn. Jordemoderen sagde bare at jeg skulle tage hænderne ned og tage fat under hans arme. Det var et kæmpe stort øjeblik og jeg ville aldrig have været det foruden. Man tænker slet ikke på fosterfedt og blod i det øjeblik og da det jo er ens lille længe ventede baby, er det også så evigt ligegyldigt.

Med min anden søn fødte jeg stående og havde jordemoder og studerende ved fødderne til at gribe:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde slet ikke mulighed for at tage imod Noah selv, for havde saa meget koncentration i det at presse og traekke vejret 2 gange i en presseve - men tanken er mig ikke fjern :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kun ved fødsel i vand, hvor jeg synes, det er en vildt romantisk tanke selv at tage imod og føre barnet op til luft og liv :kuller

Sådan kom Esther til verden, og det var helt igennem fantastisk! :loveshower

Jeg kan ikke forestille mig, at jeg ville have "overskud" til at skulle gribe barnet fra en knæsidende/liggende på længen/sideliggende stilling- for man har så travlt med at presse :D

Esther ploppede ud i vandet, og så samlede jeg hende op :loveshower

GLÆD dig!! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan kom Esther til verden, og det var helt igennem fantastisk! :loveshower

Jeg kan ikke forestille mig, at jeg ville have "overskud" til at skulle gribe barnet fra en knæsidende/liggende på længen/sideliggende stilling- for man har så travlt med at presse :D

Esther ploppede ud i vandet, og så samlede jeg hende op :loveshower

GLÆD dig!! :7himmel

Håber altså også bare så meget, at omstændighederne er til, at det kan lade sig gøre :)

Det lyder som en helt igennem fantastisk oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mit andet bars fødsel stod jeg op, da hun kom ud og jeg tænkte faktisk tanken "bare hun (JM) ikke taber barnet. Det gjorde hun naturligvis ikke, men jeg ville være bekymret for at tabe barnet i den stilling, så jeg vil ikke gøre det næste gang. Men tanken er da fantastisk, selv tage imod barnet, se kønnet osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER