fru holden

De kære strækmærker

37 indlæg i dette emne

Hej hej, jeg er nu 30 uger henne og kan ikke se antydning til nogen strækmærker overhovedet på min mave... for snart 3 uger siden, eller noget, kom der lidt på mine bryster, men da de ikke er vokset betydeligt og huden dér ikke er udspændt, så regner jeg med at det er hormonelt og fordi brystet ændrer sig, så jeg ser ligesom bryst og mave som 2 forskellige sager :)

Jeg håber selvfølgelig at jeg kan slippe helt, men jeg vil så bare gerne understøtte det håb (eller smadre det), med jeres erfaring.. jeg ved godt at 90% får strækmærker, men har nogle oplevet at få færre/ingen fordi de havde en lille vægtøgning, eller kom de alligevel selvom i kun tog omkring 10-15 kilo på?.. Jeg har nemlig ikke selv taget særlig meget på, og synes heller ikke at min mave er særlig stor i forhold...

Ellers kan i bare svare på om i har dem / fik dem under jeres graviditet, og hvorfor i tror i fik dem / ikke fik dem

kærligst fra Fru Holden tongue.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik strækmærker i uge 5 ! da jeg var gravid første gang. Maven var jo stort set ikke begyndt at vokse endnu og jeg behøver vel næsten ikke at sige at der kom mange flere til :( Jeg aner ikke om jeg fik nogle nye i graviditet nr. 2 det var nærmest lige meget, så fulgte ikke med i det.

Jeg er 100 % sikker på det har været homonelt for mit vedkommende. Jeg havde intet taget på da de kom og maven var kun vokset en smule.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke et eneste strækmærke endnu og jeg er nået uge 33... så jeg håber jo jeg slipper... min mor havde heller slet ingen, og hun har fået 3 børn.. så håber da jeg er lige så heldig... whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været meget overvægtig, så havde en masse i forvejen.

Har dog indenfor de sidste par uger, scoret et par enkelte nye, aller øverst på min mave (det eneste sted der ikke var nogen i forvejen.. Tak prinsesse, fordi du også ville sætte dit præg på min mave :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik nogle i uge 38+, men de er meget små og sidder ved hoften. Jeg har kun taget 15 kg på indtil nu - så længe de er så små og sidder der hvor de gør, så gør det mig intet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mine i første graviditet, kan ikke huske hvornår, blot at jeg med få uger tilbage tænkte "det er da ikke så slemt", indtil jeg fødte og ku se det nederste af min mave :D helt lillastribet fra navlen og ned. Jeg gjorde nu heller ikke noget med creme eller olie, for jeg havde fået at vide at det ikke gjorde nogen forskel... tja det finder jeg aldrig ud af. Da jeg blev gravid igen tænkte jeg, det kan alligevel ikke blive værre... men det ku det :D der fik jeg dem bare fra navlen og op. 3. graviditet blev der fyldt ud imellem de gamle nu hvide striber med nye lilla :rolleyes (de blir jo hvide efterhånden) denne gang har jeg faktisk ikke set nogle nye endnu, men jeg kan heller ikke rigtig se hvor der sku være plads. Jeg har jo forlængst vænnet mig mig til at sådan ser min mave altså ud, blød og stribet, jeg er stolt over at være mor og ha gået snart 4 graviditeter ud, disse er mine æresmærker. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik masser af strækmærker tros min mor ingen har. Jeg tog 12 kg på. Strækmærkerne kom da jeg var ca 37+0. Det startede med et lille bitte og spredte sig til hele maven. De er helt lyse men dybe... Øv bøv

Men jeg blev altså også kæææmpe stor, for var lille i forvejen og så satte vægten sig nærmest kun på min mave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mine nærmest med det samme. Kan ikke huske præcist hvornår, men de var der i hvert fald da jeg var 10+?. Det gode er, at i takt med at de er vokset op ad er de også blevet mere utydelige i bunden, og der hvor de først kom, kan jeg nærmest ikke se dem mere. ¨

Men gidder ikke være muggen over dem. De er der, og det kan jeg ikke ændre ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mine strækmærker i første graviditet i 42. Uge :-/ og har så føjet lidt til ved både 2. og nu 3. graviditet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret overbevist om at det er hormonelt. Jeg er sluppet ind til nu, er 32+4 men har hørt de kan nå at komme helt ind til de sidste dage i graviditeten så jeg er ikke jublende endnu. Min mor slap trods 4 graviditeter, mens min søster fik fine tigerstriber i sin første graviditet, så jeg er spændt på om jeg forvandles til en tiger mor eller forbliver stribefri løvemor :D

Min søster smurte lidt, men hverken min mor eller jeg har smurt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også MANGE i min første graviditet, de begyndte først at komme i uge 33+.

I min anden graviditet fik jeg kun 5 nye

Efter første graviditet havde jeg meget svært ved at jeg var kommet til at se sådan ud, men nu har jeg lært at leve med at det nu engang er sådan jeg ser ud, jeg har trods alt båret 2 børn i min mave, hvilket er min fornemmeste opgave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ret hurtigt (ved ikke præcis hvornår... ) på brysterne, men har i skrivende stund (36+6) ingen på maven :yay (og heller ikke på den nederste del af maven, som jeg ikke kan se. Jeg får jævnligt manden til at tjekke :whistling )

Jeg har nærmest badet kroppen i olie og creme (glemte dog brysterne indtil jeg fik øje på mærkerne der) men jeg ved ikke, om det har haft noget at sige. Jeg har bare smurt og smurt, fordi så kunne jeg da i hvert fald ikke gå og ærgre mig over, at det var derfor, jeg fik mærker, hvis jeg nu skulle få dem...

Min mor fik også kun på brysterne (og vistnok et enkelt på låret) men jeg tør ikke føle mig sikker på ikke at få nogle på maven før efter fødslen. Har hørt om mange, der fik deres der. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik de første i uge 30 tror jeg... Eller var det før? Kan ikke huske det :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da jeg ventede den første smurte jeg mig meget, og fik kun nogle små nogle på lår. så denne gang husker jeg også lår og håber jeg ikke får flere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet fik jeg ingen på maven og nåede trods alt en vægtforøgelse på 18 kg.!!

Fik nogle nederst på brysterne, selvom de egentlig ikk rigtig voksede...

I denne graviditet - stadig ingen (25+4)

Min mor fik heller aldrig rigtig nogen, så håber jeg ligesom første gang, også kan gå fri denne gang...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ingen strækmærker på maven :yay

Min mor fik heller aldrig nogen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været to graviditeter igennem og er nu ved den 3. uden at have fået strækmærker endnu (så jeg håber jeg slipper :) ). Har taget henholdsvis 19 og 25 kg på under mine graviditeter, så her havde den store vægtøgning ingen betydning. Tror også som andre skriver, at det er hormonelt betinget om man får dem eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik de første strækmærker ret tidligt og det var nogle små fine nogle på brysterne.

Dem jeg har på maven fik jeg først da jeg var gået over tid med den ældste. Øøøv altså, kan godt sige dig at jeg var skuffet.

Fik ikke et eneste i min graviditet med nr. 2.

Og håber heller ikke på at få det denne gang, men man ved aldrig.

Kan huske at jeg var rigtig ked af hvordan min krop så ud med strækmærkerne, men jeg synes slet ikke det er voldsomt mere. De er blevet meget mindre tydelige + at jeg har lært at acceptere dem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ingen strækmærker under 1. graviditet, og jeg er denne gang også sluppet uden indtil videre (er pt. 31+6)! Jeg har aldrig smurt maven med noget for at forhindre strækmærker, og sidst tog jeg godt 11-12 kg på (regner med det samme denne gang) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mine da jeg var ca i uge 37+ med den første. Fik heldigvis ikke flere med nr 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede den første af mine unger der begyndte jeg at få dem da jeg var ca havlvejs og omkring uge 33 sprang de frem over det hele så jeg har rigtig mange men jeg tog også 56 kg på ialt pga svangerskabs forgiftning

Ved min anden graviditet der kan det godt være jeg har fået lidt extra men må ærligt indrømme jeg har så mange fra 1 gang så jeg aner ikke om der kom flere og nu jeg er gravid 3 gang ja der har jeg vendet mig til dem så hvis der er plads til flere ja så er jeg ligeglad men tror ikke der kan presses flere ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik de første da jeg var 10-12 uger henne... Inden for de sidste 4 uger er min mave eksploderet i dem... Men jeg tager det med som det kommer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 3 børn og venter nu nr. 4 og jeg har ikke fået nogle strækmærker i de tre første graviditeter,, og håber da også at de holder sig væk denne gang. Jeg frygtede ellers for dem og synes faktisk det er utroligt da jeg tog ca. 25 kg på første gang, og jeg er ikke så høj (1.63), så den var jeg vist heldig med. De næste par gange tog jeg ikke så meget på men havde så meget vand i ben og fødder at mine yndlings-eccosandaler ikke kunne lukkes omkring mine fødder fordi de bare svulmede ud over det hele, men stadig ingen strækmærker. Jeg har aldrig brugt det med olier og cremer så det har ikke været det der har reddet mig, jeg har måske bare været heldig. :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nu 41+4 og har ingen strækmærker fået trods vægtøgning på over 22 kg. Håber ikke de kommer her de sidste dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

for 2-3 uger siden kom de så småt frem, dvs da jeg var i uge 33 (er i 36 nu). Men de er ikke på maven men på sulet på lår og hofter <_< Ikke et på maven. Jeg går derfor også ud fra det er hormonelt. Men ihh altså!! Jeg har taget ca 12 kg på indtil videre.

Jeg prøvede i starten at huske at smørge med olie og creme. Købte Bio oil, men synes den blev hurtigt brugt op, så det ville blive for dyrt til at fortsætte. Og da jeg også læste at strækmærker er hormonelt, gled det ligesom ud i sandet - også med alm babyolie..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER