Jung

At tro på julemanden

20 indlæg i dette emne

Ja overskriften siger sig selv. Hvor gamle er børn egentlig før de holder op med at tro på julemanden? :jul4:

Ved godt at det sikkert er meget forskelligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg ved det ikke.. men min datter på 4 har lige fattet det med julemanden og jeg tror at hun vel tror på det i år og 1 til 2 år mere, så er det nok den epoke i hendes liv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har vist aldrig troet på julemanden, for ham kan man jo se i alle storcentre og han er ikke 'ens', så det har de hurtigt regnet ud er en der har klædt sig ud.

Til gengæld tror de på Nissen der driller om natten og kommer med gaver.

I år er første gang P ikke tror på Nissen (hun bliver 13 til februar) og alle de andre tror fuldt og fast på at det Nissen der kommer hver nat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:boo :o Findes julemanden da ikke????? :(

Der er vel stor forskel på hvornår de holder op med have troen... det kan jo også være at de finde ud af det er Onkel Sofus der i bag nisse-skægget - og det kan jo været det ene år frem for det andet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 3 da jeg stoppede med at tro på julemanden og nissen

Jeg tog nemlig min mor I at komme en gave i min sok som hang på min dør.. Det skal siges jeg var et "klogt" barn eller hvordan man skal sige det.

Men min mor forklarede mig at mange andre børn tror på julemanden så jeg måtte ikke sige noget til dem og det gjorde jeg heller ikke.

Da jeg var 5 havde vi stor familiejul og på et tidspunkt kommer "julemanden".. Jeg hvisker til min så ingen høre det at den julemand altså ligner onkel xxxx ret meget *gg*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 7 år tror også på julemanden - dvs jeg tror faktisk godt han ved at han ikkke findes, men han kan bare så godt lide at tro på ham :-)

Han sagde den anden dag - " Nogle i 0. siger julemanden ikke findes - er de ikke bare åndsvage?"

Min datter på 4 år tror helt sikker han findes, men spørger også rigtig meget om, hvordan han kommer ind når vi sover osv.

Jeg syntes det er meget hyggeligt, at de tror på ham og kunne ikke drømme om at fortælle dem anderledes - dejligt med lidt barne fantasi :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine drenge tror på julemanden og nisser! Og de julemænd man ser rundt omkring er bare nogle der hjælper, fordi han selv har meget travlt i december.

Kasper bliver 7 år om godt 3 uger og jeg er ikke i tvivl om at han stadig tror - og hvad han tror på, det tror Andreas også på!

Vi har lige fornyligt følt os nødsaget til at fortælle dem at far i virkeligheden ikke er en superhelt med hemmelig dragt i et hemmeligt skab. For de havde fortalt det i skolen og der blev selvfølgelig sat spørgsmålstegn ved sandheden i det udsagn... Men ellers har de troet på det også - for far kan jo ALT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine drenge tror på julemanden og nisser! Og de julemænd man ser rundt omkring er bare nogle der hjælper, fordi han selv har meget travlt i december.

Kasper bliver 7 år om godt 3 uger og jeg er ikke i tvivl om at han stadig tror - og hvad han tror på, det tror Andreas også på!

Vi har lige fornyligt følt os nødsaget til at fortælle dem at far i virkeligheden ikke er en superhelt med hemmelig dragt i et hemmeligt skab. For de havde fortalt det i skolen og der blev selvfølgelig sat spørgsmålstegn ved sandheden i det udsagn... Men ellers har de troet på det også - for far kan jo ALT!

:haha :lolhit

Sikke dog et ego-boost til farmand :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige fornyligt følt os nødsaget til at fortælle dem at far i virkeligheden ikke er en superhelt med hemmelig dragt i et hemmeligt skab. For de havde fortalt det i skolen og der blev selvfølgelig sat spørgsmålstegn ved sandheden i det udsagn... Men ellers har de troet på det også - for far kan jo ALT!

Jeg tør vædde på at i kun gjorde det så ungerne ikke kommer til at røbe farmands hemmelige identitet :lol:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine tror endnu på julemanden som kommer her hos os. Derimod tror de ikke på andre julemænd ^_^ (i storcentre, børnehave etc.)

Er dog spændt på om min 6-årige genkender bedstefar bag skægget i år :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine unger tror fuld og fast på julemanden, i hvert fald indtil videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malthe er 4 og han tror bestemt på julemanden. Han troede også sidste jul, hvor hans moster på 6 år var noget mere skeptisk og godt mente, at hun kunne regne ud, at det var onkel Nicolai, der gemte sig bag skægget :jul7:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø på 7 har gennemskuet julemanden - for Far var der jo aldrig når julem,anden også var der... I år er det så farfar der skal være julemand, så er spændt på om han hopper på den... Mne han kan nok godt genkende ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hallo! Det holder man da aldrig op med at tro på, medmindre en eller anden ond sjæl fortæller en om disse usandheder!

I bund og grund er han jo bare en personificering af, hvad der er indbegrebet af det gode og barmhjertige i os alle (specielt her op til jul), så jeg holder skisme ik op med at tro på julemanden før jeg dør! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores den store på knap 6 tror på julemanden, men ved godt ham i børnehaven, gågaden, osv bare har klædt sig ud.

Her kommer julemanden med en ille ting i strømpen hver nat.

Tror ikke den går til næste år men nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores den store på knap 6 tror på julemanden, men ved godt ham i børnehaven, gågaden, osv bare har klædt sig ud.

Her kommer julemanden med en ille ting i strømpen hver nat.

Tror ikke den går til næste år men nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores på 4 og 3 tror i hvertfald på ham :) Hvornår det holder har jeg ingen anelse om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har fundet løsningen på at bedstefar forsvinder når julemanden kommer, den har ungerne selv givet os.

De sagde, ej mor kan du ikke lige sige til bedstefar at han skal køre hjem til mormors hus (! ^_^ ) og sige til julemanden at vi holder jul hjemme i år?! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng er ikke spor glad for julemanden. Han kan ikke engang gå forbi dem i centre osv.

Men han spørger alligevel hvor nissen bor. Han har dog fattet at det bare er en mand der er inde i nissedragten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig gjort os i Julemanden, altså vi har aldrig bildt ungerne ind at der findes en julemand...det er noget de har hørt fra andre, og så kommet hjem og snakket om :jul7:

Kan huske hvor skuffet jeg selv blev da skægget røg af min onkel da jeg var 5 år :( :prik

Men når ungerne har spurt om Julemanden nu findes, er mit svar at; hvis du tror han findes jamen så findes han for dig!..meeen tror nu ikke helt de tror på ham, men syntes ideen er sjov når andre børn snakker om ham :jul3:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER